کیورد استافینگ چیست

کیورد استافینگ چیست + علت پیدایش کیورد استافینگ

کیورد استافینگ که به معنای استفاده بسیار زیاد از کلمات کلیدی در محتوا توسط کارشناسان سئو شناخته شده است. اشباع سازی کلید واژه‌ها نوعی ترفند قدیمی وب‌مستران و سئوکاران برای گرفتن جایگاه‌های بهتر در نتایج جستجوی گوگل بوده است. اما امروزه با پیشرفت الگوریتم‌های گوگل و سیاست‌‌های گوگل نظیر تجربه کاربری و محتوای ارزشمند در نتایج بالاتر، باعث شده تا استفاده کنندگان این استراتژی دیگر موفق نباشند و حتی دچار جرایم گوگلی شوند. ما دراین مقاله قصد داریم به بررسی دقیق کیورد استافینگ و نحوه عملکرد آن از گذشته تا کنون ، همچنین به ارائه راهکار‌های جایگزین و کمک کننده جهت بهبود جایگاه در صفحات گوگل بپردازیم.

خدمات سئو سایت

کیورد استافینگ از گذشته تا کنون

برای درک علت به وجود آمدن کیورد استافینگ باید نگاهی به سیستم موتور جستجو گوگل بیاندازیم. روزانه میلیارد‌ها کلمه محتوا توسط میلیون‌ها وب‌سایت در اینترنت قرار می‌گیرند. مردم تنها با جستجوی کلماتی می‌توانند به محتوای مورد نظر و دلخواه خود دست‌یابند. این معجزه موتور جستجوی گوگل است که از میان میلیارد‌ها محتوا می‌‌تواند دقیقا محتوای مورد انتظار کاربران را به آنان نشان دهد.

ابزار جادویی موتور جستجو گوگل کراولر‌ها (Crawlers) نام دارند. کراولر‌ها ربات‌هایی هوشمند که در سرتاسر اینترنت به صورت لحظه ای می‌خزند تا با بررسی محتوای وب‌سایت‌ها آن‌ها را نشان گذاری و سپس ایندکس (‌در دسترس کاربران) کنند.

کراولر‌ها از کلید واژه‌ها برای شناسایی محتوای سایت‌ها استفاده می‌کنند. کلید واژه‌ها کلماتی متمایز از سایر قسمت‌های محتوا هستند که محتوا در محور‌ آن‌ها نگارش شده است. همچنین کراولر‌ها به شبکه عظیمی از اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی‌ دارند که در صورت استفاده یک وب‌سایت از یک کلید واژه آن را با سایر کلید واژه ‌های هم‌ خانواده خود تطبیق می‌دهند و درباره اینکه موضوع محتوا چه چیزی است تصمیم گیری می‌کنند.

پیج رنک گوگل چیست

علت پیدایش کیورد استافینگ

حالا که با روش‌ عملکردی موتور‌های جستجو و مخصوصا گوگل آشنا شدید سراغ کیورد استافینگ باز می‌رویم. نویسندگان محتوا با آشنایی با این سیستم کاری موتور‌های جستجو تصمیم گرفتند با انجام ترفند‌هایی خاص ، کراولرهای گوگل را بیش‌تر متوجه خود کنند و در نتایج نهایی، رتبه بالا‌تری در صفحات گوگل کسب ‌‌کنند. یکی از این ترفند وب‌مستران و کارشناسان سئو، در گذشته استفاده از تکنیک کیورد استافینگ بود.

در این ترفند نویسندگان محتوا هرچه می‌‌توانستند از کلید واژه‌ها به صورت تکراری و اسپم در محتوای خود استفاده می‌نمودند. نتیجه این‌کار حساسیت بیشتر خزنده‌های گوگل بر روی این محتوا‌ها و درنتیجه، این وب‌سایت‌ها د ر صفحات گوگل رتبه‌های برتر را می‌گرفتند.

البته این کار نویسندگان باعث می‌شد که خوانایی محتوا برای خوانندگان بسیار کم شده و سریعا وب‌سایت‌ آن‌ها را ترک کنند. بعضی از کارشناسان از ترفندی برای این امر استفاده می‌کردند، که مشکل رابط کاربری مخاطبان را حل می‌نمود. ترفند این کارشناسان استفاده بسیار زیاد از کلمات کلیدی آن‌هم به صورت مخفی در محتوا بود. به این‌گونه که رنگ کلید واژه‌ها را با رنگ زمینه یکسان می‌کردند تا هم کاربران از نظر خوانایی اذیت نشوند و هم باعث افزایش توجه کراولر‌ها به سمت خود شوند.

همچنین بخوانید:

سئو داخلی سایت چیست + بررسی عوامل موثر در آن

سئو کلاه خاکستری و معرفی تکنیک های آن در 2022

مشاوره سئو سایت

گوگل برای تغییر وارد عمل می‌شود

شرکت گوگل پس از بروز چنین مواردی تصمیم گرفت که اصلاحاتی در الگوریتم خود انجام دهد. دلیل گوگل بری این‌کار این بود که تنها محتوا‌های ارزشمند در نتایج بالا ظاهر شود و صرفا استفاده از ترفند‌ها فنی برای امتیاز گرفتن کافی نباشد. نظر کاربران برای گوگل بسیار مهم بود، کاربران دوست نداشتند که بعد از جستجوی متن مورد انتظار خود با صفحه ای پر از کلید واژه‌های بی مصرف روبرو شوند.

بنابر‌این گوگل با اصلاح الگوریتم خود نه تنها دیگر به وب‌سایت‌های استفاده کننده از کلید واژه‌های اشباع امتیاز نداد،‌ بلکه درصورت استفاده بیش از حد از کلید واژه‌ها وب‌سایت‌ها را با جرایمی خاص روبرو کرد.

روش های جایگزین برای پیروزی بر الگوریتم و کراولر ها

امروزه استفاده از کلید واژه‌ها در طول محتوا قوانینی خاصی از نظر الگوریتم گوگل دارد و نویسندگان محتوا و کارشناسان سئو آن‌را در محتوای خود رعایت می‌کنند.
از مهم‌ترین قوانین می‌توانیم به قانون چگالی محتوا مجاز برای وب‌سایت‌ها نام ببریم. البته میزان دقیق چگالی استاندارد توسط گوگل اعلام نشده است اما بنابر تجربه کارشناسان سئو در آزمون و خطای این پارامتر رقم ۱ کلمه کلید واژه در هر ۲۰۰ کلمه محتوا پیشنهاد شده است. از نظر درصدی به نظر می‌رسد چگالی ۱ درصد کلید واژه برای مطالب استاندارد مناسب باشد.

از آن‌جا که این قانون برای همه یکسان است، دیگر استفاده اشباع از کلمات کلیدی نمی‌تواند برای سایت‌ها مفید باشد. اما روش‌های جایگزین برای جلب توجه بیشتر کراولر‌ها به سوی سایت‌‌ها وجود دارند که با اجرای آن‌ها می‌توانید رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کنید.

مدت زمان حضور در سایت Time On Site

یکی از روش‌های شناسایی گوگل برای درک مفید بودن محتوا برای مخاطبان، پارامتر Time On Site یا به اصطلاح TOS است. هرچی کاربری که به تازگی وارد محتوای شما شده باشد،‌ زمان بیشتری را درون محتوا و سایت‌ شما سپری کند. گوگل امتیاز بسیار زیادی را برای سایت در نظر می‌گیرد.
اما درصورتی که یک کاربر به محض ورود به سایت با دیدن محتوا از آن خارج شود،‌ یک سیگنال خطرناک برای گوگل خواهد بود و گوگل احتمال خواهد داد که این سایت از روش کیورد استافینگ برای جذب مخاطب استفاده کرده است. پس در نتیجه رتبه وب‌سایت را در نتایج جستجو بد‌تر خواهد نمود. لذا لازم است برای افزایش زمان حضوری کاربران در وب‌سایت پس از ورود از طریق موتور‌های جستجو اقداماتی انجام دهید تا شاهده افزایش TOS و درنتیجه بهبود نتایج جستجو باشید.

راه های جایگزین برای پیروزی بر الگوریتم

برای افزایش زمان ماندن کاربران در سایت می‌توانید از این ترفند‌ها استفاده کنید:

رابط کاربری

رابط‌ کاربری گستره وسیعی دارد اما در حوزه محتوایی،‌ به معنای تمام اقداماتی است که شما انجام می‌دهید تا مخاطبان شما با راحتی و دسترسی بیشتری از محتوای شما استفاده کنند. برای افزایش رابط کاربری می‌توانید از فونت‌های استاندارد و نرم‌تر برای محتوای خود استفاده کنید. همچنین صفحه بندی،‌ رنگ‌بندی و کم بودن تبلیغات آزار دهنده می‌‌تواند در بهبود رابط کاربری شما مناسب باشد.

لینک‌های داخلی، درون محتوا

سعی کنید در طول محتوای خود از لینک‌های ارجاعی داخلی برای هدایت مخاطبان خود به صفحات جدید‌تری استفاده کنید. با این‌کار علاوه بر افزایش پارامتر TOS ، پارامتر دیگری از نظر الگوریتم گوگل که تعامل مخاطبان نام‌ دارد را بهبود می‌دهید. از نظر گوگل تعامل مخاطبان در سایت به معنای هر گونه اثر گذاری آن‌ها در سایت است. از کلیک کردن بر روی فهرست و لینک‌ها گرفته تا درج نظرات و ثبت‌نام در سایت جزء امتیازات مثبت تعامل کاربران از نظر گوگل هستند.

استفاده کلید واژه های ثانویه و مرتبط

برای جایگزینی روش کیورد استفاینگ می‌توانید از تکنیک استفاده از کلید واژه‌های هم‌خانواده اما مرتبط با موضوع خود استفاده کنید. در این تکینک با جستجو در مراجعی مانند گوگل ترند و کیورد فایندر می‌توانید به بررسی کلید واژه‌های مشابه و بیشتر‌ استفاده بپردازید. اما توجه داشته باشید که در استفاده از کلید واژه‌های ثانویه و هم‌خانواده نیز باید قانونی چگالی کلید واژه را رعایت کنید.

قیمت سئو سایت

سخن آخر

کیورد استافینگ در گذشته و پیش از ارتقای قابلیت‌های الگوریتم جدید گوگل می‌توانست تاثیر بسیار خوبی بر روی نتایج جستجو بگذارد. اما امروزه با پیشرفت الگوریتم گوگل و سیاست‌های جدید گوگل مبنی بر اولویت محتوای مفید بر کلید واژه‌ ها همچنین اهمیت رابط کاربری و رضایت‌ کاربران، کیورد استافینگ نه‌تنها مفید فایده نیست بلکه درصورت استفاده از آن می‌تواند سایت‌ را متحمل پنالتی ( جریمه ‌های گوگل )‌ کند.
لذا وب‌مستران برای بهبود رتبه وب‌سایت، باید تمرکز خود را به سوی تولید محتوایی ارزشمند و بهینه از نظر اصول سئو معطوف سازند. با این عمل رشدی کند‌تر اما پایدار‌تر را نسبت به سایر روش‌ها خواهند داشت.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.