طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی | وب سایتی زیباتر از فروشگاه حقیقی خود بسازید

گوشی‌های هوشمند در دنیای امروز به حدی کارآمد و ضروری شده‌اند که تقریبا بخش زیادی از فعالیت‌های روزمره از طریق آن‌ها انجام می‌شود. یکی از این کارها خرید از فروشگاه‌های گوناگون و آگاهی از قیمت اجناس است. امکانات این گوشی‌ها و دسترسی به اینترنت باعث شده تا تقریبا هر کالایی از طریق وب سایت فروشگاه‌ها قابل خریداری باشد. برای پا گذاشتن در این عرصه و فروش محصولات خود شما نیز باید به طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی فکر کنید. وب سایتی با امکانات منحصر به فرد که نه تنها کار مشتریان را راحت کند، بلکه در بهتر دیده شدن کسب‌وکار شما تاثیر چشم‌گیری بگذارد. در این بین یک طراحی سایت حرفه ای می تواند بسیار به شما در زمینه افزایش فروش محصولاتتان کمک کند. با ما همراه باشید.

هدف از طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی چیست؟

همه ما می‌دانیم که اداره کردن یک فروشگاه تا چه اندازه کاری سخت و طاقت‌فرساست. محدود شدن به مکان و زمان خاص برای فروش محصولات، هزینه‌های تعمیر یا نگهداری از فروشگاه، دست‌مزد نیروی انسانی و مواردی از این دست باعث می‌شود تا این کار سخت باشد. 

اما داشتن یک فروشگاه اینترنتی بسیاری از این مسائل سخت را آسان کرده و هزینه‌ها را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد. علاوه بر آن می‌تواند فروش بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه بیشتر در مورد مزایای طراحی سایت فروشگاهی صحبت خواهیم کرد.

عکس هدف از طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی چیست

انواع سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی توسط تیم ما، به دو صورت اختصاصی و وردپرسی انجام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نیاز و سطح کار مورد نظرتان، هر یک از این موارد را انتخاب کنید.

فروشگاه‌های اختصاصی و وردپرسی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در زیر هر یک از این موارد را معرفی می‌کنیم. 

 

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

برای آن‌که سایت فروشگاهی اختصاصی خود را بسازید باید نکات بسیاری را مدنظر داشته باشید. در درجه اول باید با یک تیم قوی و کارکشته در زمینه طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی مشورت کنید. تیم تخصصی وب تب با داشتن کادری مجرب در انجام این کار مهم به شما کمک خواهند کرد. ما با دریافت اطلاعات کاملی درباره آن‌چه می‌خواهید در سایت خود داشته باشید وب سایت فروشگاهی بی‌نظیری را برای‌تان طراحی خواهیم کرد.

دلیل تاکید ما بر همکاری با یک تیم قوی، به این دلیل است سایت ایجاد شده باید از پیکربندی یکپارچه و اصولی‌ای برخوردار باشد. ما با در کنار هم قرار دادن بهترین طراحان گرافیکی و مجرب‌ترین برنامه‌نویسان، موفق به ارائه‌ی بهترین خدمات طراحی سایت اختصاصی شده‌ایم.

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس

اما در کنار طراحی سایت به‌شکلی اختصاصی، طراحی وب سایت فروشگاهی وردپرسی نیز یکی از خدمات بسیار پرطرفدار ماست. وردپرس از محبوب‌ترین CMSها در طراحی سایت است.

دلایل زیادی باعث می‌شوند که افراد به فکر استفاده از وردپرس برای ایجاد سایت خود بیفتند. هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه آن، آماده شدن در مدت زمان کمتر، وجود قالب‌ها و افزونه‌های بسیار زیاد، رایگان و در دسترس و در نهایت سادگی کار با آن برخی از این دلایل هستند.

این در حالی‌ست که هزینه ساخت وب سایت فروشگاهی به‌صورت کاملاً اختصاصی و با انجام امور برنامه‌نویسی و گرافیکی آن بالاتر است. هم‌چنین این روش طراحی سایت کمی زمان‌بر است. این‌ها عواملی هستند که برخی از صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی را به سمت وردپرس سوق می‌دهند.

وجود افزونه‌ی جذاب و بسیار پرکاربرد ووکامرس دیگر دلیلی‌ست که بسیاری را مجاب به استفاده از طراحی سایت وردپرسی کرده است. این افزونه به شما امکان افزودن محصولات مختلف، ویژگی‌های آن‌ها، امکان دسته‌بندی، تعیین قیمت، نمایش موجودی و … را می‌دهد.

ویژگی های سایت فروشگاه اینترنتی

ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.در زیر برخی از خصیصه‌های مهمی را که در یک سایت فروشگاهی باید به دنبالشان بود معرفی می‌کنیم. 

  • دارا بودن بخشی برای بررسی و نقد تک‌تک محصولات
  • دسته‌بندی کالاها بر اساس موارد مختلف
  • امکان فیلتر کردن کالاها بر اساس پارامترهای مختلف نظیر قیمت، جنس و …
  • امکان جستجوی پیشرفته در بین محصولات
  • امکان چت آنلاین و تماس با پشتیبانی
  • فراهم کردن موقعیتی برای درج نظرات و بازخوردها در خصوص محصولات و رضایت یا عدم رضایت از خرید.
  • امکان مقایسه کردن چندین محصول با یکدیگر
  • ارائه دادن انواع روش‌های پرداخت برای مشتریان
  • امکان تعریف انواع کالاها و افزودن محصولات جدید
  • دارا بودن بخش علاقه‌مندی‌ها برای کاربران
  • داشتن بخش خبری و مقاله‌های مفید و مرتبط (وبلاگ)
  • امکان ارائه گزارش فروش‌های روزانه، هفتگی و … برای مدیریت سایت

این موارد تنها بخش کوچک و مهمی از خصوصیات یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای و مخاطب‌پسند هستند. البته این‌ها تنها مربوط به تجربه‌ی کاربری و چیدمان و استایل کلی سایت می‌شوند. مورد مهم دیگری که باید به آن توجه شود ویژگی‌های ظاهری وب سایت است. زیبایی ظاهری سایت و بهبود کیفیت گرافیکی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رابط کاربری حرفه‌ای

وقتی وارد یک سایت می‌شوید، هر آن‌چه می‌بینید بخشی از رابط کاربری آن است. رابط کاربری در حقیقت پلی میان سایت شما و کاربر است. فعالیت‌های مختلف در سایت بر اساس کدهای نوشته شده انجام می‌شوند. اما مخاطب تنها با تصاویر و کلیدها مواجه است.

برای داشتن یک رابط کاربری خوب باید به نکات زیر توجه شود.

  • بهره‌گیری از رنگ‌های مناسب، شاد و جذاب (به طوری که نه خسته‌کننده باشند نه زننده)
  • بهره‌گیری از فونت‌های متناسب با محتوا
  • استفاده از کلیدها و منوهای مناسب برای راحت کردن کار برای مشتری
  • ارائه دادن محتواهای تصویری و ویدئویی اختصاصی و غیرکپی 
  • تناسب میان رنگ‌های استفاده شده و لوگوی برندتان
  • ارائه دادن عکس‌های گوناگون از هر کالا و نمایش محصولات به شکلی دقیق

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

اما برسیم به یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در مورد طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی باید از آن مطلع باشید؛ مزایای طراحی وب سایت چیست که باعث می‌شود این روزها همه به ساخت سایت فروشگاهی روی بیاورند؟

مزایای بی‌شمار فروشگاه اینترنتی سبب شده تا کسب‌وکارها از روش‌های سنتی فروش کالا به سمت روش‌های آنلاین روی بیاورند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

عکس مزایای طراحی سایت فروشگاهی

کم بودن میزان هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری وب سایت نسبت به افتتاح یک فروشگاه

پیش‌تر گفتیم که اداره کردن یک فروشگاه سختی‌های زیادی دارد. علاوه بر این مورد هزینه‌های زیادی را نیز به‌همراه دارد. هزینه اجاره، دکوراسیون، هزینه کسب انواع مجوزها، هزینه قبض‌های مصرفی و … . در حالی که برای یک سایت این هزینه‌ها به سه بخش تقسیم می‌شوند: هزینه طراحی سایت فروشگاهی، هزینه تمدید سالانه دامنه وب‌سایت و هزینه بهینه سازی و سئوی سایت. که با بررسی این‌ها متوجه اختلاف فاحش قیمت‌ها خواهیم شد.

امکان ثبت سفارشات به صورت شبانه‌روزی برای مشتریان

از آن‌جایی که وب‌سایت شما از طریق اینترنت همیشه در دسترس مخاطبان قرار دارد، آن‌ها می‌توانند به صورت شبانه‌روزی سفارش‌های خود را ثبت کنند و محدودیتی برای مراجعه به فروشگاه و مشاهده کالاهای شما نخواهند داشت.

تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل

اگر قرار باشد شخصی برای دیدن محصولات فروشگاه‌تان مسیری طولانی را طی کند ممکن است از این کار صرف نظر کند و فروشگاه دیگری را انتخاب کند. این امر بسیار طبیعی است و برای همه ما اتفاق افتاده که مراکز خرید در دسترس‌تر را انتخاب کنیم. هر چند آن‌هایی که از دسترس ما دورتر هستند محصولات بهتری داشته باشند یا معروف‌تر باشند. 

با داشتن وب سایت فروشگاهی تمام مخاطبان از سراسر کشور می‌توانند کالاهای شما را مشاهده کنند و در صورت تمایل آن را خریداری کرده و از طریق پست آن را دریافت کنند.

امکان تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

دیگر نیازی به تبلیغات سنتی و پخش کردن تراکت‌ها در سطح شهر نخواهد بود. شما می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی پربازدید، فروشگاه خود را تبلیغ کنید. شگفتی آن‌جاست که افراد در هر کجا که باشند، تنها با یک کلیک بر روی لینک تبلیغ، وارد سایت‌تان می‌شوند. 

شما برای جلب مخاطب به سایت از روش‌های مختلف دیگری از جمله تولید محتوا و … نیز بهره خواهید برد. تبلیغات اینترنتی به دلیل استفاده از امکانات سمعی و بصری تاثیری بسیار چشم‌گیرتر از روش‌های دیگر دارند. شما می‌توانید از تصاویر و طرح‌های گرافیکی جذاب و منحصربه‌فردی استفاده کنید. این مسئله به افزایش مشتریان شما کمک فراوانی می‌کنند. 

عکس از کجا شروع کنیم

از کجا شروع کنیم؟

طبیعی‌ست این سوال برایتان ایجاد شود که با وجود این همه سایت رقیب و فروشگاه‌های اینترنتی معروف چه شانسی برای موفیقت در این راستا خواهیم داشت؟ 

موفقیت یک سایت فروشگاهی در گروی معیارهای متنوعی‌ست. شما باید تمام تمرکز و توان خود را بر جذب مخاطب بگذارید. وارد شدن کاربرهای زیادی به سایت شما ممکن است منجر به خرید نشود. اما شما تا جایی که می‌توانید باید با روش‌های مختلف کاربران بسیاری را وادار به کلیک بر روی لینک سایت خود کنید.

افزایش رتبه‌ی سایت در گوگل و تقویت سئو سایت شاید مهم‌ترین بخش موضوع باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی را آخرین گام برای موفقیت ندانید. چرا که پس از طراحی سایت، مدیریت و پشتیبانی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

نگران رقبا نیز نباشید. گوگل و سیستم‌های موتورهای جست‌وجو همواره به یک شکل باقی نمی‌مانند. این سیستم‌ها مدام در حال به‌روزرسانی و ابداع شیوه‌های جدید جمع‌آوری اطلاعات سایت‌ها هستند. از این رو با همگام شدن با این فرآیند می‌توانید شانس خود را برای موفقیت بالا ببرید.

فراموش نکنید که قدرت شما تنها با رضایت مشتریان افزایش پیدا خواهد کرد. مشتریان خود را راضی نگه دارید تا هیچ رقیبی نتواند از شما پیشی بگیرد.

طراحی سایت فروشگاهی در تهران

خرید آنلاین به تدریج بدل به یک نیاز شده است. حالا دیگر خرید اینترنتی محدود به حوزه‌ای خاص نیست. بلکه مشتریان دوست دارند بتوانند تمام نیازهای روزمره خود را به صورت اینترنتی بخرند.

نگاهی به آمارها در شهر تهران این موضوع را تصدیق می‌کند. این مسئله سبب شده است بسیاری از فروشگاه‌های حضوری اقدام به راه‌اندازی سایت و عرضه آنلاین محصولات کنند. از لپتاپ و گوشی گرفته تا لوازم بهداشتی، خوراکی و … را می‌توان به صورت اینترنتی و به شکل موثرتری فروخت.

با داشتن یک سایت فروشگاهی شما می‌توانید از تمام مناطق شهر تهران مشتری داشته باشید و فروش خود را افزایش دهید. امکان فروش در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی عدم نیاز به مکان تجاری برای فروشگاه مزیت دیگر این است.

چرا طراحی سایت فروشگاهی خود را به وب تب بسپاریم؟

ما در طراحی سایت‌های فروشگاهی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. اعضای تیم طراحی سایت فروشگاهی وب تب، تجربه‌های بسیاری را در زمینه‌ی طراحی فروشگاه اینترنتی دارند.

خلاقیت در طراحی فروشگاه برای جذب مشتری بسیار مهم است. این بخشی از آن چیزی‌ست که ما تمرکز زیادی روی آن داریم. یکی از مشکلات سایت‌های فروشگاه تشابه زیاد به هم است. در حالی‌که ما سعی می‌کنیم تفاوت‌هایی را ایجاد کنیم که فروشگاهی خاص به شما تحویل دهیم.

از دیگر نکات مهم در زمینه‌ی همکاری با وب تب می‌توان به ارائه‌ی خدمات با قیمت مناسب و تحویل به موقع سایت اشاره کرد.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

کار ساخت وب سایت فروشگاه اینترنتی بر اساس استانداردهای خاصی انجام می‌شود. برای این منظور ما ابتدا اهداف بلندمدت و کوتاه مدت شما را بررسی می‌کنیم. بررسی منابع و تخمین هزینه‌ها و زمان موجود گام دوم کار است. پس از تهیه‌ی چک لیست و تعیین مسیر پیش رو، عقد قرارداد انجام شده و پروژه آغاز می‌شود.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی نیز بستگی به کیفیت و حجم کار مد نظر شما خواهد داشت. هر چه برای طراحی سایت شما وقت و انرژی بیشتری خرج شود، طبیعتاً هزینه طراحی نیز بالاتر است. اما فراموش نکنید این هزینه تنها یک بار است و سایر هزینه‌های نگهداری سایت در برابر آن‌چه کسب خواهید کرد به چشم نخواهند آمد.

سوالات متداول

آیا طراحی سایت فروشگاهی وب تب مجهز به پرداخت اینترنتی هست؟

بله در صورت داشتنن ای-نماد از درگاه های پرداخت مستقیم استفاده میشود  در غیر این صورت  میتوان از درگاه های واسط استفاده کرد.

با سفارش طراحی سایت فروشگاهی وب تب، ای-نماد هم تهیه میشه؟

امکان گرفتن ای-نماد توسط ما وجود داره در صورتی که تمامی مدارک موجود به کارشناسان ما تحویل داده شود.

آیا سایت فروشگاهی طراحی شده توسط وب تب در موبایل به درستی نمایش داده میشود؟

بله تمامی سایت های طراحی شده (اختصاصی-وردپرس) دارای ریسپانسیو است و به درستی در موبایل نشان داده میشود.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی پایه چه قدر است؟

کاملا متغیر است اما پایه طراحی سایت اختصاصی با امکانات مناسب حدودا بین 25 تا 30 میلیون تومان است.

چه تعداد محصول و دسته‌بندی می توان ایجاد کرد؟

هیچ محدودیتی برای ایجاد دسته بندی و محصولات وجود ندارد و می توانید هر تعداد موردنیازی را ایجاد کنید.

آیا اصول سئو در طراحی سایت فروشگاهی توسط تیم وب تب رعایت می شود؟

بله، تمامی پروژه‌های طراحی سایت فروشگاهی با رعایت اصول سئو انجام می‌شود. همچنین برای رشد و دیده شدن در صفحه اول می‌توانید از خدمات سئو سایت وب تب نیز بهره‌مند شوید.

امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی برای کاربران در سایت فروشگاهی وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید موارد موردنیاز خود را طی جلسات با تیم وب تب بیان کنید تا همه چیز آن طور که می‌خواهید طراحی شود.

نمونه پروژه های طراحی سایت