قالب سایت وردپرس چیست؟

قالب وردپرس به نوعی شکل و ظاهر وب سایت شما را نمایان می کند.

شما با استفاده از قالب وردپرس می توانید ظاهر وب سایت خود و نحوه چینش المان های موجود را تغییر دهید.

قطعا امروزه زمانی که کاربران به وب سایت ها مراجعه می کنند، اگر وب سایت شما دارای یک قالب وردپرس یا ظاهر مناسب نباشد، کاربران وب سایت شما را ترک می کنند و بالعکس اگر ظاهر وب سایت شما مناسب باشد، کاربران علاقه پیدا می کنند که در وب سایت شما فعالیت هایی را انجام دهند.

حال که متوجه اهمیت قالب وردپرس شده اید؛ در ادامه این مقاله از شرکت{ وب تب } ارائه دهنده خدمات سئو و طراحی سایت، قصد داریم به بررسی قالب وردپرس بپردازیم و نکات کاملی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی سایت با وردپرس

قالب وردپرس چیست؟

کسانی که قصد انتخاب و خرید قالب وردپرس را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که باید قالب وردپرس را با توجه به نوع وب سایت خریداری کرد.

برای مثال اگر وب سایت فروشگاهی دارید باید قالب وردپرس فروشگاهی را خریداری نمایید یا اگر وب سایت خبری دارید باید قالب خبری را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید چندین سایت را با سیستم مدیریت محتوا بسازید و آن را با انواع قالب‌ها بالا بیاورید. وقتی شما این کار را انجام دهید در واقع چند سایت با چند ظاهر متفاوت دارید که بسیار جذاب است.

قالب وردپرس در انواع و طرح های مختلفی موجود می باشد و شما می توانید با توجه به نوع سایت خود و موضوع وب سایت، یکی از قالب ها را خریداری نمایید.

قطعا وب سایتی که دارای امکانات و ویژگی های مثبتی باشد اما از ظاهر زیبا و مناسبی برخوردار نباشد، نمی تواند وب سایتی پاربازدید و پربازده شود و در نهایت شکست می خورد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که قالب وردپرس به صورت رایگان نیز در مخزن وردپرس وجود دارد و شما یم توانید به صورت رایگان یک قالب وردپرس برای وب سایت خود تهیه نمایید.

البته برخی از وبمستران بر این موضوع اعتقاد دارند که قالب وردپرس رایگان از بازدهی و عملکرد مناسب برخوردار نمی باشند و ترجیح می دهند که قالب های غیر پولی را تهیه نمایند که از عملکرد بهتری برخوردار هستند.

البته نباید از این نکته اشاره کرد که قالب های وردپرس غیر رایگان از امکانات بسیار پیشرفته تری نسبت به قالب های رایگان برخوردار هستند.

با تمام این نکات، شما می توانید با توجه به نیاز وب سایت و نوع فعالیت خود یکی از قالب های وردپرس رایگان و غیر رایگان را خریداری نمایید.

بسیاری از وب سایت های حرفه ای و معتبر وردپرسی، از قالب های کاملا سفارشی استفاده می کنند که دقیقا طبق نیاز کاربران طراحی شده اند.

انواع قالب وردپرس

همان طور که به این نکته اشاره شد، قالب وردپرس در طرح های مختلفی وجود دارد و شما بر اساس سایتی که دارید باید نوع آن را انتخاب کنید.

برای مثال اگر دارای فروشگاه کیف و کفش هستید و قصد دارید یک قالب وردپرس برای وب سایت خود تهیه نمایید باید از قالب فروشگاهی استفاده کنید.

یا اگر قصد دارید دوره های آموزشی را در اختیار کاربران و افراد قرار دهید باید از قالب های آموزشی استفاده کنید.

مثال هایی زیادی می باشد که می توان برای این مسئله زد اما شما با مشاهده انواع قالب وردپرس می توانید متوجه شوید که کدام قالب وردپرس برای وب سایت شما مناسب است.

1-قالب فروشگاهی

یکی از پرمصرف ترین قالب های وردپرس، قالب فروشگاهی است.

قالب های فروشگاهی مناسب وب سایت هایی می باشند که قصد دارند محصولات فیزیکی را به فروش برسانند و با استفاده از این قالب‌ها می‌توانید محصول خود را به راحتی در سایت به فروش برسانید.

البته باید در زمان راه‌اندازی قالب های وردپرس فروشگاهی و انتخاب آن‌ها دقت کافی را داشته باشید، چرا که ممکن است کدنویسی پوسته وردپرس ضعیف باشد و باعث کندی سایت شما شود و به همین راحتی خیلی از فروش‌ها را از دست می‌دهید.

2-قالب آموزشی

اگر قصد دارید در وب سایت مد نظر دوره های آموزشی خود را به فروش برسانید و در اختیار کاربران قرار دهید و با فروش بالا رو به رو شوید، خرید و انتخاب قالب های آموزشی بهترین گزینه برای شما است.

به راحتی می توان قالب های آموزشی را در وب سایت نصب و راه اندازی کرد البته باید به ویژگی و امکانات قالب انتخاب شده توجه زیادی کرد.

3-قالب شخصی

قالب های شخصی نیز از قالب های محبوب و پرمصرف می باشد. این نوع قالب‌ها برای کسانی مناسب می باشد که قصد راه‌اندازی سایت شخصی را دارند.

به عنوان مثال یک دکتر قصد دارد یک وب سایت شخصی برای خود داشته باشد تا در فضای مجازی دیده شود، به همین موجب انتخاب قالب شخصی برای این فرد بسیار مناسب می باشد.

4-قالب خبری

کسانی که قصد راه اندازی وب سایت های خبری را دارند قطعا باید قالب های خبری را برای وب سایت خود انتخاب کنند؛ زیرا این قالب ها بهترین گزینه برای وب سایت های خبری می باشند.

در مخزن وردپرس قالب‌های خبری زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به صورت فارسی‌سازی شده درسایت‌های ایرانی به فروش می‌رسند. این نوع قالب‌ها تنها و تنها مخصوص سایت‌هایی هستند که خبرهایی را منتشر می‌کنند.

به عنوان مثال وب سایت های خبری معتبری مانند ایسنا، ورزش سه، خبرگزاری فارس، خبر فوری نیز از قالب های خبری استفاده می کنند.

مدیریت قالب وردپرس

مدیریت قالب وردپرس، یک فعالیت بسیار آسان می باشد و شما می توانید به راحتی این قالب ها را عوض یا مدیریت کنید.

شما با مراجعه به بخش پیشخوان وب سایت خود، باید به مسیر نمایش > پوسته ها بروید.

در ابتدا شما 3 قالب وردپرس پیشفرض را مشاهده می کنید و می توانید هر کدام از این قالب ها را به عنوان قالب وردپرس وب سایت خود انتخاب کنید و تغییر بدهید.

برای اینکه بتوان قالب وردپرس مدنظر را فعال کرد باید بر روی گزینه فعال کنید کلیک کنید.

هنگامی که شما قالب وب سایت خود را تعویض کنید، تنها ظاهر وب سایت شما دچار تغییر می شود و هیچ تغییری در محتوا وب سایت شما ایجاد نمی شود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که 3 قالب پیشفرض بسیار ساده هستند و مناسب کسانی می باشند که قصد دارند یک وب سایت شخصی را راه اندازی کنند.

راهنمای انتخاب قالب وردپرس

برای انتخاب قالب وردپرس راه و روش های زیادی وجود دارد.

شما با مراجعه با وب سایت wordpress.org می توانید با انتخاب گزینه تم ها قالب های موجود را مشاهده کنید.

استفاده از این قالب ها به صورت رایگان می باشد و شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید از این قالب ها استفاده کنید.

زمانی که شما قصد انتخاب یک قالب وردپرس را داشته باشید می توانید به صورت پیش نمایش آن ها را مشاهده کنید و از اطلاعات قالب وردپرس نیز آگاه شوید.

همچنین می‌توانید تعداد نصب قالب را مشاهده کرده و سپس روی سایت خودان را نصب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از این قالب‌ها در سایت‌های ایرانی مناسب نیست. چراکه این قالب‌ها راست‌چین نبوده و مناسب زبان‌های راست به چپ نمی‌باشند. علاوه بر این دارای فونت و زبان فارسی نیز نیستند.

طراحی سایت وردپرس

قالب وردپرس از چه مواردی ساخته شده است؟

اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم باید گفت که قالب های وردپرس از مجموعه فایل های ساخته شده اند که با در کنار یکدیگر قرار گرفتن آن چیزی را تشکیل می دهند که شما در وب سایت خود مشاهده می کنید.

آن ها همچنین با کارهایی که در کنار هم انجام می دهند، باعث می شوند که کلیه رفتارهایی که یه سایت می تواند داشته باشد را بصورت کاملا سازمان یافته، مدیریت کنند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.