محتوا چه تاثیری بر سئوی سایت می گذارد؟

محتوا نوشتن به عنوان یکی از بال‌های مهم در مبحث سئو میباشد. محتوا در سئو یعنی محتوای خود را به گونه ای بنویسیم که قابلیت کسب رتبه در کلمات کلیدی مرتبط و مورد نظر ما را داشته باشد. به بیان دیگر محتوای خود را باید به گونه ای بنویسیم که به صورت طبیعی برای کلمات مورد نظر ما بهینه سازی شده باشد.

خدمات سئو سایت

محتوای سئو شده چه ویژگی هایی دارد؟

اگرچه با همه چیز سئو تولید محتوا نیست اما نمی‌توان تاثیر محتوا در سئو را نادیده گرفت. نوشتن محتوا یکی از مهم ترین فاکتور ها در تعیین رتبه سئوی سایت شما را دارد.

هدف نهایی همه سرچ ها رسیدن به محتوای مناسب می باشد. محتوای بی کیفیت کاربر را جذب نمی کند و نمی تواند تاثیری در جذابیت سایت شما داشته باشد.

محتوای موفق چه فاکتور هایی دارد؟

بنیانگذار گوگل در سال ۱۹۹۸ مأموریت خود را اینگونه توصیف کرد ماموریت ما سازماندهی به اطلاعات وب در دنیا و در دسترس قرار دادن آنها برای کاربران می باشد.

این ماموریت امروزه نیز پابرجاست اما روش سازماندهی آن دستخوش تغییراتی شده است. امروزه الگوریتم های گوگل همواره در حال بروزرسانی می باشند تا بتوانند اطلاعات بهتر و دقیق تری را برای کاربران خود به نمایش بگذارند. که گوگل در تلاش است تا بهترین و جذاب ترین اطلاعات را برای کاربران خود به نمایش بگذارند.

اما مفید بودن در چه فاکتورهای خلاصه می شود؟

گوگل در اینجا به کمک ما می آید طبق آخرین بررسی ها گوگل فاکتور های زیر را برای یک محتوای با کیفیت و ارزشمند ضروری می داند

  • اطلاعات مفید
  • اطلاعات ارزشمند بیشتر نسبت به دیگر سایت ها
  • قابل اعتماد بودن
  • محتوا با کیفیت بالا
  • داشتن جذابیت و گیرایی

به بیان ساده‌تر گوگل به محتواهایی اهمیت می دهد که تمام نیازهای کاربر را شامل شده باشد.هر محتوایی که بتواند برای کاربران جذابیت داشته باشد از نظر گوگل یکی از محتواهای ارزشمند و مفید به شمار می آید.

مشاوره سئو سایت

نکات مهم در هنگام نوشتن محتوای سئو شده

  • پیدا کردن کلمه کلیدی

قبل از نوشتن محتوا بهتر است کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید این کلمات کلیدی همان کلمه هایی هستند که کاربران هدف شما آنها را در موتورهای جستجو سرچ می کنند تا بتوانند خدمات، محصولات و پست های مربوط به آن را پیدا کنند.

  • نوشتن محتوای با کیفیت

همانطور که گفته شد الگوریتم های گوگل برای محتوای ارزش قائل می شوند. در نتیجه هیچ وقت ارزش محتوای با کیفیت را دست کم نگیرید. اگر محتوای تولید شده از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد دیگر بهینه سازی آن ارزش آنچنانی نخواهد داشت. زیرا محتوای تولید شده برای کاربر جذابیت خاصی ندارد.

  • استفاده از کلمات کلیدی در نوشتن محتوا

پس از نوشتن محتوا دقت کنید که از کلمات کلیدی در بخش‌های مهم صفحه خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از آنها به طور افراطی استفاده نکنید.

  • محتوای اختصاصی تولید کنید

نوشتن محتوای اختصاصی همواره برای کاربران بسیار لذت بخش تر است .به جای کپی برداری از سایت های گوناگون از خلاقیت خود استفاده کرده تا بتوانید محتوایی برای تامین نیازهای کاربر تولید کنید

  • استفاده از عنوان جذاب و مناسب

عنوان محتوا شناسنامه و راهنمای محتوای شما برای کاربر است. اولین چیزی که کاربران به آن دقت می کنند عنوان محتوا می باشد.با نوشتن یک عنوان جذاب و مناسب می‌توانید یک دید کلی درباره محتوای خود ارائه دهید.

نقش مهم محتوا در سئو

  • استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت

همه ما در هنگام مطالعه بارها و بارها برای ما پیش آمده است که هنگام خواندن یک کتاب بدون تصویر از خواندن آن خسته شدیم در حالی که اگر همان کتاب تصویر داشت اشتیاق ما برای خواندن آن دو برابر می‌شد محتوای سایت هم به همین گونه است که اگر کاربر وارد صفحه محتوای شما شود و تنها با متن رو به رو شود احتمالاً آن را پس از خواندن چند خط می بندد و به سراغ سایت دیگری می‌رود. تصاویر باعث می‌شوند تا ذهن افراد برای خواندن محتوا آماده تر شود و فضای سایت شما را از یک محیط خشک و خالی تبدیل به یک محیط جذاب تر بکند.

  • محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تولید محتوا فقط بخشی از کار شما می باشد و بدون دیده شدن ارزشی نخواهد داشت کسب و کارهای اینترنتی تولید محتوا می کنند تا محتوای آنها توسط کاربران مختلف دیده شود. حال اگر کاربران زیادی مطالب را نبیند چه؟ قطعاً شما در زمان و هزینه دچار ضرر و زیان خواهید شد. با استفاده از شبکه های اجتماعی میزان بازدید محتوای شما بیشتر خواهد شد و باعث رشد و توسعه کسب و کار شما می شود.

  • در نوشتن محتواهای خود پاسخ به دغدغه های کاربران را در نظر بگیرید.

یکی از عواملی که باعث میشود محتوای شما منحصربه‌فرد شود این است که بتوانید به پرسش هایی که ممکن است بسیاری از افراد برایشان پیش بیاید در نوشتن محتوای خود پاسخ دهید. اگر شما محتوای تولید کنید که کاربر با خواندن آن بتواند به پاسخ پرسش های خود برسد قطعاً شما راه را درست رفته اید.

نقش محتوا در سئو:

محتوا یکی از مهمترین قسمتهای سئو می باشد حال به اختصار مهمترین دلایل نقش مهم محتوا در سئو را برای شما شرح دهیم .

  • استفاده راهبردی از کلمات کلیدی با نوشتن محتوا ارزش پیدا می کند

توجه به کلمات کلیدی همواره از اهمیت زیادی برخوردار است . پیدا کردن کلمات کلیدی به کار ما نمی آید به بیان دیگر در صورت عدم وجود محتوا یا محتوای بی کیفیت کسب رتبه نیز عملاً کار نشدنی است.

  • بک لینک با کیفیت با تولید محتوای با کیفیت امکان پذیر است

اگر محتوای شما برای هر خواننده ای آنقدر گیرا و جذاب باشد که بتواند با نوشته شما ارتباط برقرار کند در این شرایط بسیاری از کاربران برای قدردانی از اطلاعات محتوا، به سایت شما لینک خواهد داد .گوگل از این بک لینک ها در رتبه بندی سایت شما استفاده می کنند

  • گوگل برای رتبه دادن سایت به متحوا نگاه می کند

اگر محتوایی در کار نباشد گوگل به چه چیزی رتبه بدهد ؟گوگل همواره در حال در رتبه‌بندی لینک ها به واسطه محتوای شان می باشد در نتیجه هر محتوا نشان دهنده کسب رتبه در کلمات کلیدی مورد نظر می باشد

قیمت سئو سایت

نتیجه گیری

با بررسی نقش و ارزش محتوا در سئو می‌توانیم این گونه بگوییم که محتوا پادشاه است .بیشتر کاربرانی که قصد تحقیق درباره یک موضوعی را دارند و یا می خواهند محصول را خریداری کنند از گوگل کمک می گیرند. گوگل نیز سعی می‌کند تا محتوایی را به کاربر نشان دهد که پاسخ مشکل کاربر در آن وجود داشته باشد .اگر هدف اصلی شما نوشتن محتوای با ارزش و با کیفیت باشد مطمئن باشید با رعایت سایر اصول سئو به راحتی می توانید رنگ گوگل دست پیدا کنیم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.