پلاگین وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوا وردپرس که یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین cms ها و سیستم های مدیریت محتوا می باشد، توانسته است افراد زیادی را به مدیریت و طراحی سایت با وردپرس جذب کند.

اما یکی از مواردی که موجب شده است افراد زیادی به وردپرس روی بیاورند، پلاگین وردپرس یا همان افزونه ها می باشد.

این پلاگین ها دارای کاربردهای بسیاری می باشند و شما می توانید با استفاده از پلاگین وردپرس، وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت و کنترل کنید.

در این مقاله از شرکت وب تب ارائه دهنده خدمات سئو، مشاوره سئو و انواع طراحی سایت قصد داریم به سوالاتی مانند پلاگین چیست؟ دارای چه کاربردهایی می باشد؟ و … پاسخ دهیم.

امیدواریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سایت با وردپرس

افزونه یا پلاگین وردپرس چیست؟

اگر شما با سیستم مدیریت محتوا وردپرس کار کرده باشید احتمالا با پلاگین وردپرس یا افزونه ها آشنایی جزئی داشته باشید.

در تعریف پلاگین وردپرس می توان گفت که با نصب و استفاده از این پلاگین ها قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به وب سایت شما اضافه می شود.

به بیان ساده تر باید گفت که پلاگین‌ها یک سری کد هستند که به‌عنوان مکمل یک سایت عمل می‌کنند؛ و موجب کامل‌تر شدن ویژگی‌های یک سایت اینترنتی می‌شوند.

پلاگین وردپرس به دو صورت در پنل این سیستم مدیریت محتوا موجود می باشد.

پلاگین ها به دو صورت رایگان و غیر رایگان در اختیار شما می باشند و شما می توانید به راحتی از این پلاگین ها به منظور افزایش ویژگی های وب سایت خود استفاده کنید.

البته پلاگین وردپرس رایگان با غیر رایگان دارای تفاوت هایی با هم هستند که از مهم ترین آن ها می توان به امکاناتی که پلاگین های غیر رایگان نسبت به پلاگین های رایگان در اختیار شما قرار می دهند اشاره کرد.

افزونه های رایگان نسبت به پلاگین وردپرس غیر رایگان، امکانات بسیار کمتری را در اختیار شما قرار می دهند و ممکن است که در برخی مواقع شما نیاز پیدا کنید که این پلاگین ها را خریداری نمایید.

یکی دیگر از تفاوت های پلاگین رایگان با غیر رایگان این می باشد که ممکن است پلاگین های رایگان سازگاری مناسب را با وب سایت شما نداشته باشند.

نصب و حذف پلاگین وردپرس به راحتی تمام می باشد و شما می توانید با یک کلیک افزونه وردپرس را نصب یا حذف کنید.

در حال حاضر بیش از 60000 افزونه رایگان در آدرس اینترنتی WordPress.org plugin directory وجود دارد که به این قسمت مخزن وردپرس می گویند.

البته پلاگین وردپرس رایگان نیز می تواند ویژگی های و امکانات خوبی را به وب سایت شما اضافه کنند و در واقع کار شما را راه بیندازند.

مزایا استفاده از پلاگین وردپرس

حال که متوجه شدید پلاگین وردپرس چیست و آشنایی کامل را با این به اصطلاح افزونه ها دارید، بهتر است که با مزایای استفاده از پلاگین وردپرس نیز آشنا شوید.

پلاگین های وردپرس در واقع توسط برنامه نویسان طراحی شده اند تا بتوانند مشکلات وب سایت شما را حل کنند یا ویژگی های مهمی را به وب سایت شما مانند چت آنلاین با مشتریان، ارسال ایمیل خودکار، تغییر و بروزرسانی قیمت، بهبود سئو سایت و … اضافه کنند.

شما می توانید با استفاده از این پلاگین ها امکانات و خدماتی را که به کاربران ارائه می دهید، به بهترین شکل ممکن انجام دهید و با اضافه کردن بخش های مختلف به وب سایت توسط این پلاگین ها وب سایت خود را بهبود ببخشید.

حال که کاملا با پلاگین های وردپرس آشنایی کامل را پیدا کرده اید، قصد داریم در ادامه این مقاله، چند نمونه از پلاگین وردپرس که دارای کاربرد زیادی می باشند و افراد زیادی برای وب سایت ها استفاده می کنند را نام ببریم و توضیحات کاملی را در رابطه با این پلاگین ها در اختیار شما قرار دهیم.

چند نمونه از پلاگین های وردپرس

همان طور که به این نکته اشاره شد، پلاگین وردپرس در تعداد بسیار بالا در آدرس WordPress.org plugin directory موجود می باشد و شما می توانید با مراجعه به این وب سایت پلاگین یا افزونه مورد نظر خود را جست و جو و بر روی وب سایت خود نصب کنید.

  • افزونه‌‌ی WP Rocket

قطعا تمام افرادی که در این حوزه دارای فعالیت می باشند، به این نکته آگاه می باشند که سرعت سایت نقش بسیار مهم و کلیدی در میزان رضایت کاربران و مراجعه آن ها به وب سایت دارد.

بنابراین افراد سئو کار یا کسانی که خود مدیریت و پشتیبانی وب سایت خود را بر عهده دارند، نسبت به لود شدن وب سایت خود حساسیت زیادی را به خرج می دهند و اهمیت بسیار زیادی به سرعت لود وب سایت خود می دهند.

کاربران معمولا زمان زیادی را برای لود شدن وب سایت و صفحه شما صرف نمی کنند و در صورت لود نشدن یا طول کشیدن لود صفحه مد نظر، اقدام به ترک صفحه یا وب سایت می کنند.

با توجه به این موضوع اگر قصد دارید که کاربران وب سایت شما را ترک نکنند و بتوانید سایتی با بازدید بالا و سرعت لود زیاد داشته باشید، احتیاج به یک پلاگین وردپرس کمکی دارید.

این افزونه با ویژگی و کارکرد عالی که دارد شما را شگفت زده می کند.

این پلاگین با کش کردن اطلاعات سایت و بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوهای سایت باعث بالا رفتن سرعت سایت می‌شود؛ که این موضوع درنهایت منجر به افزایش سئو سایت می‌شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت و موفقیت این افزونه نصب بسیار آسان و استفاده راحت آن می‌باشد.

  • افزونه‌ Yoast SEO

قطعا اهمیت سئو سایت بر کسی پوشیده نیست. پیشرفت وب سایت شما در گرو انجام فعالیت های سئو موفق و پربازدید است.

بهترین و کاربردی ترین افزونه و پلاگین وردپرس مربوط به سئو وردپرس وب سایت شما افزونه Yoast SEO است.

این افزونه یکی از پلاگین هایی ی باشد که شما هنگام راه اندازی وب سایت خود باید آن را نصب کنید.

سایت شما پس از نصب این پلاگین با ترافیک ورودی چشمگیری روبه‌رو خواهد شد؛ که این موضوع درنهایت منجر به توسعه و پیشرفت کسب‌وکار شما می‌شود. بنابراین با توجه به مواردی که ذکر شد می‌توان گفت افزونه‌ی یاوست سئو به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا حرفه‌ای بودن را تجربه کنند.

  • پلاگین Visual Composer

ظاهر سایت شما به نوعی نشانگر هویت کاری شما است.

ظاهر وب سایت شما به این گونه می باشد که کاربر پس از مراجعه به وب سایت شما می تواند متوجه شود که شما یک وب سایت حرفه ای هستید یا خیر!

یکی از عواملی که در ظاهر سایت شما تأثیر به‌سزایی دارد صفحات متنوع و گوناگونی است که در یک سایت اینترنتی وجود دارد. برای اینکه بتوانید صفحات زیبا و یونیک برای سایت خود بسازید، می‌توانید از یک افزونه کمک بگیرید. یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ساخت صفحه در وردپرس ویژوال کامپوزر می‌باشد. Visual Composer به کاربران خود این امکان را می‌دهد که صفحات جذاب با رنگ‌بندی و طرح‌های بسیار متنوعی بسازند.

از دیگر ویژگی های مثبت این پلاگین می توان به کارکرد آسان آن اشاره کرد. به این صورت که لزوماً برای استفاده از این افزونه شما نیازی به مهارت در کد نویسی ندارید و به‌راحتی می‌توانید بدون کد نویسی صفحات خود را بسازید. درواقع در این پلاگین این امکان برای کاربر وجود دارد که صفحات جذاب خود را تنها با دراگ و دراپ کردن بسازد.

طراحی سایت وردپرس

سخن پایانی

پلاگین ها موارد مکملی هستند که شما با استفاده از آن ها می توانید به بهترین شکل ممکن وب سایت خود را مدیریت و پشتیبانی کنید.

پلاگین ها به منظور و کاربردهای مختلفی در آدرس WordPress.org plugin directory وجود دارند و شما می توانید این پلاگین ها را با توجه به نیازهای وب سایت خود نصب کنید.

پلاگین ها به دو صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارند. پلاگین وردپرس رایگان و غیر رایگان دارای تفاوت هایی با هم می باشند.

پلاگین های غیر رایگان امکانات و خدمات بیشتری را نسبت به پلاگین های رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

به علاوه پلاگین های رایگان ممکن است که سازگاری مناسبی را با وب سایت شما نداشته باشند و کارکرد خود را از دست بدهند و مشکلاتی را برای وب سایت شما به وجود بیاورند.

از پرکاربردترین و مهم ترین پلاگین های وردپرس می توان به پلاگین WP ROCKET, YOAST SEO, VISUAL COMPOSEO اشاره کرد.

امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.