چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که شما حتی با کمترین تجربه در مدیریت سایت و طراحی سایت، می توانید سایت خود را مدیریت کنید.سیستم های مدیریت محتوای دیگری نیز وجود دارد اما وردپرس در این میان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سیستم مدیریت محتوا یا cms یک سیستم نرم افزاری مدیریت می باشد که شما می توانید با استفاده از آن محتواهای سایت خود(متن،تصویر،ویدیو) و هر چیز دیگری را مدیریت کنید.

شما بدون داشتن کمترین علم برنامه نویسی می توانید از صفر تا صد یک سایت را راه اندازی کنید.از ویژگی های مهم cms می توان به گذاشتن مطالب و ویرایش مطالب در کمترین زمان،دسته بندی مطالب،پشتیبانی،امنیت و… اشاره کرد.از سیستم های محبوب cms می توان به wordpress,joomla,drupal اشاره کرد.

در این مقاله از شرکت وب تب ارائه دهنده خدمات سئو، مشاوره سئو، طراحی سایت و … قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا باید از وردپرس استفاده کنیم و مزایای وردپرس چیست؟

طراحی سایت با وردپرس

چرا وردپرس را انتخاب کنیم؟

وردپرس به دلیل کارایی آسان و عملکرد بسیار مناسبی که دارد از محبوبیت بسیار زیادی در میان کسانی که قصد طراحی وب سایت را دارند برخوردار می باشد.

مزایای وردپرس به گونه ای می باشد که توانسته است خود را به اولین گزینه افراد تبدیل کند و افراد زیادی را به طراحی سایت با وردپرس علاقمند کند.

با توجه به آمارهای به دست آمده، حدود 30 درصد از وب سایت های طراحی شده از وردپرس استفاده می کنند و این نکته به معنای برتری وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا می باشد.

حال دلایل این محبوبیت چیست؟ به چه علتی وردپرس بیشترین استفاده درمیان cms ها را داشته است؟

با خواندن موارد زیر می توانید جواب سوال های بالا را متوجه شوید.

1-یادگیری و استفاده آسان وردپرس

یکی از مهم ترین مزایای وردپرس و ویژگی های مثبت این سیستم، استفاده و نصب بسیار آسان وردپرس می باشد.

هر فردی که حتی دارای علم و تجربه ی بسیاری در حوزه ی کدنویسی و سایت نمی باشد می تواند در عرض چند دقیقه این cms را راه اندازی کند و صفحات جدید را در سایت خود بسازد.

راحت بودن نصب این سیستم مدیریت محتوا باعث شده است که در بین فعالان این حوزه و طراحان سایت محبوبیت بسیاری داشته باشد.

بخش مدیریت وردپرس به قدری ساده و انعطاف پذیر طراحی شده است.که می توانید تمام بخش های.سایت تان را به آسانی مدیریت کنید. شما می توانید قالب وب سایت خود را از میان.هزاران قالب رایگان که در مخزن وردپرس وجود دارند انتخاب کنید.

2-راحتی بروزرسانی و توسعه وردپرس

توسعه سیستم وردپرس بسیار فعالیتی ساده می باشد. از مزایای وردپرس، بروزرسانی افزونه ها و قالب ها در داخل خود پیشخوان وردپرس می باشد. در صورتی که نسخه جدید وردپرس عرضه شده باشد.در صفحه پیشخوان به شما پیشنهاد داده می شود.که وردپرس.خود را آپدیت کنید. در نتیجه بروزرسانی.وردپرس به راحتی صورت می گیرد.

شما می توانید در صورت نیاز به بروزرسانی به پیشخوان مراجعه کنید و درخواست را تایید کنید.

3-وجود افزونه ها و پلاگین های مختلف

شاید با واژه افزونه (پلاگین ها) آشنایی نداشته باشید.

اگر با این واژه آشنایی ندارید باید گفت که افزونه ها یا همان پلاگین ها نزم افزارهایی هستند که با نصب و خرید آن ها قابلیت های مختلفی به وب سایت شما اضافه می شوند.

هر کدام از این افزونه ها از عملکرد و کاربردهای مختلفی برخوردار می باشند و شما می توانید با توجه به قسمت مورد نیاز برای وب سایت خود یک پلاگین را نصب یا حذف کنید.

این پلاگین ها به راحتی با یک کلیک حذف یا نصب می شوند.

افزونه‌های وردپرس مانند خود وردپرس به زبان PHP نوشته شده اند و این امکان را به کاربران می‌‌‌دهند تا بدون دانستن حتی یک خط از زبان کدنویسی، امکاناتی را به وب سایتشان اضافه کنند.

قطعا از مهم ترین مزایای وردپرس می توان به افزونه ها و پلاگین های وردپرس اشاره کرد که می توان با نصب هر کدام از این پلاگین ها که هر کدام کارایی متفاوتی را دارا می باشند، قسمت های جدیدی به وب سایت اضافه نمود.

برای مثال شما برای یک وبسایت فروشگاهی نیاز به درگاه و سبد خرید ودارید که می توانید با استفاده از وردپرس به راحتی تمام این بخش ها را بسازید.

با استفاده از افزونه ووکامرس شما می توانید در کسری از ثانیه وب سایت خود را به وب سایت فروشگاهی تبدیل کنید.

با نصب افزونه بادی پرس BuddyPress می توانید وب سایت خود را به یک شبکه اجتماعی قدرتمند تبدیل کنید.

4-رابطه خوب وردپرس با موتورهای جست و جو

بهینه سازی سایت برای.موتورهای جستجو یا سئو (SEO) یکی از مهمترین فعالیت هایی است که صاحبان وب سایت ها مخصوصا سایت های تجاری و فروشگاهی برای اینکه در صدر نتایج موتورهای.جستجو قرار بگیرند، باید به آن توجه کنند.

وردپرس با بهترین استانداردهای وب.ساخته شده است. وردپرس با استفاده از متاها، برچسب ها، دسته ها، لینک ها سئو سایت.را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

همچنین برای قرار دادن مطالب.حرفه ای شما می توانید از افزونه Yoast که به شما کمک می کند مطلبی مناسب.با سئو خوب تولید کنید استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با الگوریتم های جدید قابلیت ارائه جایگاه مناسب به سایت را دارا است.

خوشبختانه وردپرس به گونه ای طراحی و کدنویسی شده است که طبق استانداردهای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است به همین خاطر با جرات می توانیم بگوییم که وردپرس از نظر سئو برای موتورهای جستجو یک گزینه عالی برای راه اندازی وب سایت می باشد.

5-امنیت وردپرس

یکی از مهم ترین مزایای وردپرس امنیت این سیستم مدیریت محتوا می باشد.

یکی از دغدغه ها ونگرانی های صاحبان کسب و کار بعد از طراحی وب سایت داشتن امنیت برای وب سایت خود است.

پس از اینکه یک سایت راه اندازی می شود و کارهای اولیه انجام می شود،مهم ترین مسئله امنیت در برابر هکرها و هک شدن می باشد.

وردپرس به علت بروزرسانی های بسیار زیاد و کاربردی که عرضه می کند،امنیت سایت ها را تامین می کند.البته در فضای وب تامین امنیت 100 درصدی امکان پذیر نمی باشد و ممکن است شما با استفاده از آخرین نسخه وردپرس، باز هم سایت شما هک شود و یکی از دلایل آن، استفاده از هاست یا افزونه های نامعتبر می باشد.

البته شما می توانید با نصب افزونه هایی تقویت امنیتی مانند iThemes Security امنیت وب سایت خود را بهبود ببخشید.

6-انعطاف بالا وردپرس

شما بوسیله ی cms وردپرس می توانید کارهای مختلفی انجام دهید.و هیچ محدودیتی نخواهید داشت؛ می توانید یک فروشگاه اینترنتی.بزرگ یا یک شبکه اجتماعی پرطرفدار طراحی کنید. استفاده از وردپرس نسبت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر.بسیار آسانتر و بهتر است.

صاحبان سایت با توجه به طراحی سایت می توانند هر نوع سایت وبلاگی، موزیک، خبری، آموزشی و … را با وردپرس پیاده سازی کنند.

طراحی سایت وردپرس

7-وجود قالب های رایگان و غیر رایگان وردپرس

بعد از اینکه نصب و راه اندازی وردپرس به اتمام رسید، زمان آن است که ویژگی های ظاهری وب سایت خود را مشخص کنید.

در واقع این قالب ها می باشند که ظاهر وب سایت شما را تشکیل می دهند. قالب وردپرس در دو نوع رایگان و غیر رایگان موجود می باشد. هزاران هزار قالب موجود می باشد که شما می توانید با مراجعه به مخزن وردپرس یکی از آن ها را تهیه نمایید.

برای تغییرات در قالب وب سایت خود می توانید در پیشخوان وردپرس خود در بخش پوسته ها تغییراتی را که می خواهید بر روی طراحی ظاهری وردپرس خود اعمال کنید. پوسته وردپرس، قالب وردپرس یا همان WordPress theme طرح ظاهری وب سایت شما را تشکیل می‌دهند.

پس از انتخاب قالب وردپرس مناسب، می توانید با تغییر در چیدمان المان های مختلف صفحه همچون نمایش بخش های دسته بندی، آخرین مطالب، آخرین دیدگاه ها و… اقدام به سفارشی سازی ظاهر سایت خود کرده و بخش های مختلف را با سلیقه مناسب و دلخواه خود در سایت اختصاصی سازی کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.