با یادگیری ابزار Ahrefs، در سئو حرفه ای شوید.

قیمت سئو سایت

در مقاله 10 ابزار برتر سئو ما به معرفی Ahrefs پرداختیم. ابزار Ahrefs یکی از مهم ترین و بهترین ابزارهای موجود در حوزه سئو می باشد. در حقیقت می توان گفت که این ابزار یاور همیشگی کارشناسان سئو در تمامی مراحل بهینه سازی سایت از جمله آنالیز رقبا، بررسی کلمات کلیدی، بررسی صفحات 404 سایت و….. می باشد. البته این تمام ماجرا نیست و قابلیت های این برنامه به موارد زیر ختم نمی شود. در حقیقت می توان گفت که هر کاری که به زمینه سئو مربوط باشد را می توان با این ابزار دوست داشتنی انجام داد. با ما همراه باشید تا دقیقا دلیل این همه تعریف از این ابزار را متوجه شوید و شما نیز همانند ما به تمجید از این برنامه بپردازید.

ابزار Ahrefs را بهتر بشناسید.

در علم سئو که از سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تشکیل شده است، ما به عنوان کارشناس سئو به انداره کافی وقت نداریم که تمام جنبه های سئو را روزانه و دقیقه به دقیقه چک کنیم.

فرض کنید ما با کوچک ترین وب سایت ممکن از لحاظ ابعاد مواجه هستیم. کوچک ترین وب سایت ها نیز حداقل از 10 تا 20 صفحه تشکیل شده اند. ما نمی توانیم به صورت دستی روزانه تمام صفحات را بررسی کنیم و ببینیم که دارای خطاهایی همانند 5XX هستند یا نه.

به همین خاطر به ابزارهایی نیاز داریم که موارد زیر و جنبه های مهم در سئو را به صورت خودکار بررسی و در طی گزارشی به ما ارجاع دهند. ابزار Ahrefs از این دسته ابزارها می باشد. البته قرار نیست که این برنامه ها برای ما به طور رایگان کار کنند و به طور حتم در برابر خدمات خود از ما هزینه ای دریافت خواهند کرد. اما مطمئن باشید که آنقدر این ابزار کار شما در سئو را راحت خواهد کرد که شما به هیچ وجه به فکر هزینه انجام داده نخواهید بود.

در ادامه ما به بررسی امکانات و خدماتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد، خواهیم پرداخت.

با امکانات aherfs کاملا آشنا شوید.

هنگامی که وارد وب سایت Ahrefs.com شدید، ابتدا ثبت نام خود را به طور کامل انجام دهید. ثبت نام در این سایت از طریق اکانت گوگل، فیس بوک و وارد کردن ایمیل امکان پذیر است. شما از ابزار Ahrefs می توانید به دو صورت Free و plan های پولی استفاده کنید.

در هر قسمت از ابزار مشخص می کنیم که شما برای استفاده از این بخش، نیاز به پرداخت هزینه دارید یا نه؟

البته به طور کلی درباره پلن های ابزار Ahrefs می توان گفت که شامل 4 پلن عمده زیر می باشد:

  1. پلن Lite که هزینه آن 99 دلار می باشد
  2. پلن Standard که هزینه آن 179 دلار می باشد.
  3. پلن Advenced که هزینه آن 399 دلار می باشد.
  4. پلن Agency که هزینه آن 999 دلار می باشد.

دقت داشته باشید که هزینه های زیر هزینه های پرداختی برای یک ماه می باشند (چه قدر زیاد). البته شما نگران این هزینه ها نباشید. اگر قصد خرید اکانت Ahrefs را دارید، می توانید برای تهیه آن با وب تب در ارتباط باشید تا با ارزان ترین قیمت ممکن از این ابزار قدرتمند بهره مند شوید.

لیست زیر تمام امکانات و قسمت های ابزار ahrefs تا زمان انتشار مقاله را مورد بررسی قرار می دهد. امکانات این برنامه به شرح زیر می باشد:

Dashboard

در این قسمت شما می توانید پروژه های کاری خود را وارد کنید و اطلاعات عمومی مانند Health Score (نمره ای که این ابزار به بررسی سئو تکنیکال و داخلی وب سایت شما از صد می دهد.)، رتبه دامنه، تعداد دامنه های لینک دهنده و … در اختیار شما قرار می دهد. در تصویر پایین، شما می توانید محیط dashboard وب سایت  را مشاهده کنید.

سفارش سئو سایت

برای بررسی جزئی تر شما می توانید بر روی نام وب سایت کلیک کنید و یا می توانید وارد بخش Site Audit شوید که در ادامه به بررسی این قسمت نیز خواهیم پرداخت.

Site explorer

اگر شما می خواهید یک کارشناس موفق در زمینه سئو باشید، باید در زمینه آنالیز خود و رقبا در زمینه هایی مانند مقدار ترافیک ارگانیک، تعداد کلمات دارای رتبه در موتور های جست و جو و…. تبحر خاصی داشته باشید. همه این ها را گفتم تا به شما بگویم که موفقیت شما در زمینه سئو با بخش Site Explorer ارتباط مستقیمی دارد. در این بخش شما می توانید از 0 تا 100 وب سایت خود و رقبا را مشاهده می کنید. این 0 تا 100 می تواند شامل موارد زیادی از جمله تعداد بک لینک و… شود.  به عکس زیر توجه کنید.

نمای کلی قسمت site explorer ابزار Ahrefs به صورت زیر می باشد. برای مثال وب سایت ورزش 3 را وارد کردیم و با داده های زیر مواجه شدیم. این که هر کدام از داده ها به چه دردی می خورند، بحثی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در عکس بالا می توانید قسمت اول از بخش Site Explorer را مشاهده کنید.

Ahrefs Rank: رتبه بندی همانند الکسا دارد و بنابرمعیارهای وب سایت خود مانند ترافیک وب سایت و … به سایت ها رتبه می دهد.

UR: نمره ای است که به صفحه اصلی وب سایت از لحاظ لینک سازی خارجی داده می شود . ذقت کنید که اگر صفحه ای از وب سایت را در کادر وارد کنید، UR تغییر خواهد کرد.

DR: نمره ای است که به کل دامنه سایت از لحاظ لینک سازی خارجی داده می شود.

Baclinks: تعداد لینکی است که از صفحات سایت های دیگر دریافت کرده اید.

Referring Domains: تعداد دامنه های اینترنتی است که از آن ها لینک دریافته کرده ایم.

و…..

در این قسمت شما می توانید اطلاعاتی از قبیل تعداد لینک های فالو و نوفالو وب سایت را مشاهده کنید از همه مهم تر شما می توانید که درصد لینک های فالو و نوفالو خود را مشاهده کنید. همواره باید نسبت معینی بین لینک های فالو و نوفالو شما وجود داشته باشد. البته یک عدد دقیق نیست و اگر شما از تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده می کنید، برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم های گوگل همانند الگوریتم پنگوئن باید به این نکات توجه کنید.

هم چنین می توانید تعداد لینک های دریافتی از TLD های مختلف را بررسی کنید. برای مثال شما می توانید تعداد لینک هایی با پسوند edu. را مشاهده کنید. برای اطلاع بیشتر بدانید که گوگل ارزش زیادی برای بک لینک هایی با پسوند آموزشی و دولتی دارد.

برای اطلاعات بیشتر و هم چنین دریافت آموزش Site Explorer ابزار Ahrefs  بر روی لینک مد نظر کلیک کنید.

استفاده از  بخش site explorer برای بررسی وب سایت خود رایگان و برای بررسی سایت های دیگر به صورت پولی می باشد.

بخش Keyword Explorer ابزار Ahrefs

دنبال کلمات کلیدی مناسب و کاربردی برای پروژه سئو خود می گردید، اما نمی دانید که چطور و چگونه؟ با ابزار Keyword Explorer می توانید این کار را به صورت کامل انجام دهید. نقطه قوت این ابزار در این است که فقط به شما اطلاعاتی درباره موتور جست و جوی گوگل نمی دهد. شما با استفاده از این ابزار می توانید درباره کلمات کلیدی خود در موتور جست و جوی بینگ، یاندکس و حتی یوتیوب اطلاعات کسب کنید.

ما برای مثال کلمه “دانلود کتاب” را سرچ کردیم و در مورد آن داده های زیر را به دست آوردیم.

خدمات سئو سایت

پس از آنکه کلمه را در بخش مد نظر وارد کردید، می توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید که شامل موارد زیر است:

Keyword Difficulty: سختی کلمه را از لحاظ های مختلف مانند لینک سازی خارجی و … بررسی می کند. هر چه قدر سختی یک کلمه بیشتر باشد، سئو و بهینه سازی آن نیاز به زمان و استراتژی بیشتری دارد.

Volume: در این بخش می توانید میزان سرچ ماهانه یک کلمه را در محیط موتور جست و جو در کشوری خاص بررسی کنید

CPC: مربوط به بخش SEM و گوگل ادودرز می باشد. CPC مخفف کلمه Cost Per Click می باشد که به معنای هزینه به ازای کلیک می باشد.

Global Volume: میزان سرچ ماهیانه یک کلمه کلیدی در کل جهان می باشد. متاسفانه به دلیل تحریم بودن ایران نمی توانیم اطلاعات دقیقی از میزان سرچ در ایران با استفاده از این ابزار پیدا کنیم. برای این کار می توانیم از ابزارهای داخلی و یا گوگل ترندز استفاده کنیم.

در بخشی دیگر از ابزار KW Explorer شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط به کلمه وارد شده را در دسته بندی های مختلف مانند سوال و… پیدا کنید.

استفاده از این بخش نیازمند داشتن اکانت پولی می باشد.

بخش Site Audit ابزار Ahrefs

بررسی بخش تکنیکال و بخش سئو داخلی وب سایت خود و رقبا را می توانید در این بخش انجام دهید. برای این کار شما نیازمند آن هستید که پروژه خود را به ابزار Ahrefs تعریف کنید. پس از آنکه تعریف کردید، بابد مدت زمانی را به خزنده های Ahrefs زمان بدید تا صفحات وب سایت شما را کراول کنند. پس از این اتفاق، شما می توانید مشکلات وب سایت خود را مشاهده کنید. برای مثال به تصویر پایین نگاه کنید.

شما می توانید ارورهای موجود در وب سایت خود را قسمت Total Issues مشاهده کنید و برای بررسی و حل آن مشکل در سایت خود اقدام کنید.

در مقاله ای جدا ما به بررسی این بخش از این ابزار حرفه ای خواهیم پرداخت.

 

Rank Tracker

در این بخش شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط به پروژه خود را وارد کنید و روزانه رشد و سقوط کلمه کلیدی خود را در این بخش مشاهده کنید. البته این قسمت از ابزار Ahrefs از کشور ایران پشتیبانی نمی کند و رتبه کلمات کلیدی شما را در کشورهای دیگر که شما انتخاب می کنید نشان می دهد.

Content Explorer

اگر قصد آن را دارید که درباره موضوعی مقاله ای بنویسید و می خواهید درباره آن اطلاهاتی به دست آورید، می توانید موضوع مقاله خود را در این بخش وارد کنید. هنگامی که موضوع را خود را وارد کنید، می توانید مشاهده کنید که در مورد موضوع مورد بحث شما، در چه زمان هایی بیشتر صحبت شده است. نویسندگان مقاله های مرتبط چه افرادی بود اند و از نگاه Ahrefs بهترین مقاله های این حوزه کدامند.

این بخش، بخش کاربردی برای شما در هنگام نوشتن مقالات به روز می باشد. شما می توانید ببینید که در جدیدترین مباحث روز و دغدغه موجود چه می باشد و متناسب با آن بهترین جواب را به دغدغه ها بدهید. البته این تمام موضوع نیست.

یکی از مهم ترین جنبه های استفاده از content explorer، تکنیک آسمان خراش برای دریافت بک لینک می باشد. اساس این تکنیک بر این است که شما با استفاده از ابزاری همانند Ahrefs می توانید بهترین محتوای موجود در حوزه مد نظر خود را پیدا کنید. سپس سعی کنید که از آن محتوا کامل تر و بهتر بنویسید. بعد از آنکه توانستید این کار را انجام دهید، دامنه های لینک دهنده به آن مقاله را پیدا کرده و با ارتباط با مدیران وب سایت ها، به آن ها درباره وجود مقاله ای کامل تر اطلاع دهید. در این بین از آن ها بخواهید که به مقاله مد نظر شما لینک دهند.

ما برای مثال کلمه “کرونا” را در این قسمت از ابزار سرچ کردیم و با نتیجه زیر مواجه شدیم.

سئو سایت در تهران

نتیجه خیلی جالب است. این که تا قبل از حدودا نوامبر 2019 (آبان 1398) هیچ گونه مقاله خاصی در زمینه کرونا وجود نداشته است و در طی یک سال اخیر، تولید محتوا در این زمینه اوج گرفته است.

Ahrefs Seo Toolbar

سئو ریزه کاری های فراونی دارد. گاهی وقت ها به عنوان کارشناس سئو  دوست داریم که بدانیم صفحه و یا وب سایتی که در حال مطالعه آن هستیم، دارای چه متا تگ هایی، چه عنوان و حتی چند لینک خارجی (فالو یا نوفالو) و…. می باشد. مسلما چک کردن Inspect و یا حتی Page source برای شما وقت گیر است. پس چه بهتر که ابزاری وجود داشته باشد که تمام موارد زیر را با یک کلیک به ما نشان دهد. این گونه می شود که شرکت هایی همانند Ahrefs تصمیم می گیرند که با ارائه افزونه ای، اقدامات لازم را برای کاربران انجام دهند.

با افزونه Ahrefs Seo Toolbar شما می توانید به موشکافی جزئی صفحه و وب سایت مورد نظرتان و هم چنین سئو داخلی آن بپردازید و مطمئن باشید که اطلاعاتی از صفحه از شما پنهان نخواهد ماند.

برای دانلود این افزونه برای کروم می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید. هم چنین افزونه برای مرورگر Firefox هم ارائه گردیده است که می توانید از طریق فروشگاه افزونه موزیلا آن را تهیه کنید.

البته در این زمینه این ابزار رقیب قدرتمندی همانند Moz و Screaming frog دارد.

مشاوره سئو سایت

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی ابزار قدرتمند Ahrefs و آموزش آن برای شما کاربران گرامی وب سایت پرداختیم. امیدوارم که از این مقاله لذت کافی برده باشید.

در صورت هر گونه سوال درباره این ابزار می توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

اگر هم نیاز به سئو سایت خود دارید، اما وقت کافی و یا مهارت لازم را ندارید، می توانید با تیم وب تب در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.