کاهش و بهبود رتبه الکسا

رتبه ی الکسا به دلایل مختلفی با اهمیت است. این رتبه به شما این امکان را می دهد تا عملکرد محتوای خود را نسبت به سایت های دیگر بسنجید. در حال پیشرفت بودن رتبه ی الکسای شما می تواند نشان دهنده ی عملکرد خوب و جذب مخاطب توسط محتوای شما باشد. وب سایت هایی با رتبه ی الکسای کمتر از 1 میلیون امتیازات خاصی بدست می آورند. به عنوان مثال می توانید در سایتهایی عضو شوید و آنجا مستقیما از نظرات بزرگان حوزه ی خود بهره مند شوید. بحث اصلی ما در این مطلب کاهش رتبه ی الکسا یا به نوعی بهبود آن است. چطور می توانم رتبه ی alexa سایتم را در ایران بهبود ببخشم؟ راه حل کاهش سریع رتبه الکسا چیست؟ رتبه ی الکسا چیست و چگونه محاسبه می شود؟ تعرفه کاهش رنک الکسا چقدر است؟

خدمات سئو سایت

رتبه ی الکسا چیست و چگونه محاسبه می شود؟

خب قبل از هرچیز مهم است که بدانیم رتبه یا عددی که می خواهیم بهبود یابد، چطور محاسبه می شود. بدین منظور به سراغ اعلامیه خود سایت alexa می رویم. الکسا در آن صفحه رسما اعلام کرده است که ” رتبه ی ترافیکی الکسا بر مبنای داده های ترافیکی که در طی یک دوره ی 3 ماهه از طریق پنل الکسای کاربران جمع آوری شده، تعیین می شود. سایتی که بهترین ترکیب (بالاترین تعداد) بازدید از صفحه و کاربران منحصر به فرد را داشته باشد، در رتبه 1 قرار می گیرد. ” در یکی از پست های مجله سایت آنها اینطور پنل خود را معرفی کرده بودند: ” پنل داده ای الکسا نمونه ای از ترافیک اینترنتی جهان است که برای محاسبه ی رتبه الکسا و تخمین برخی معیارهای غیرمجاز استفاده می شود. این پنل در قالب 25000 اکستنشن (extension) برای انواع مرورگرها تهیه شده است که کاربران مرورگرهای مختلف از آن استفاده می کنند.” 

از نقل قول های بالا نتیجه این شد که برای محاسبه، افزایش یا کاهش رتبه ی الکسا، دیتای مورد نیاز از مرورگر کاربرانی که افزونه ی الکسا را به صورت فعال استفاده می کنند، جمع آوری می شود. 

چرا بهبود رتبه الکسا مهم است؟

اعتبار پاسخ کوتاه ما به این پرسش است. کاهش رتبه ی الکسا یعنی سایت شما محتوای با کیفیت تولید کرده و توانسته از طریق آن مخاطب جذب کند. در بازار سئو و دیجیتال مارکتینگ ترافیک اهمیت فراوانی دارد. بدون ترافیک شما به بازدهی مالی نخواهید رسید و نرخ تبدیل برای محاسبه وجود نخواهد داشت. کاهش رتبه الکسا ایران و بالاتر بودن رتبه ی شما از رقبای هم صنف ایرانی یعنی شما بهتر از آنها کار کرده اید. علاوه بر این وقتی رتبه ی الکسای جهانی شما به زیر 1 میلیون برسد، می توانید از امتیازات سایت هایی مثل HARO هم استفاده کنید. شانس دریافت لینک های خارجی به محتوای شما بالا می رود؛ یعنی برای سئو خارجی تلاش کمتری نیاز دارید. بهبود رتبه الکسا پیشرفت سایر مسائل مرتبط با سئو و حتی فروش را جلو می اندازد.

کاهش رتبه ی الکسا را چطور هدف قرار دهیم؟

برای انجام این کار لازم است که شما مراحل زیر را دنبال کنید. البته برای کاهش سریع رتبه الکسا ممکن است این موارد به تنهایی کافی نباشد.

افزونه ی الکسا را روی مرورگر خود نصب کنید

در صفحه ی دانلود این افزونه نوشته شده است که ” زمانی که شما به وبگردی با این افزونه می پردازید، با کمک به الکسا برای دریافت اطلاعات ترافیکی، وب را به مکانی بهتر برای همه تبدیل می کنید.” البته این جمله شاید خیلی صادقانه نباشد. اما زمانی که بحث رقابت مطرح است، شما باید سیاست را کنار گذاشته و وارد گود شوید! وقتی شما افزونه الکسا را به صورت فعال داشته باشید، هر دفعه که وارد سایت خودتان شوید هم به عنوان ترافیک حساب خواهد شد. زیبا نیست؟ با همین روش بسیار ساده، شما پیشرفت را مشاهده خواهید کرد؛ شاید حتی پیشرفت میلیونی! رقابت در وب سایت های آخر لیست رتبه الکسا، تقریبا وجود ندارد؛ پس از این فرصت اولیه استفاده کنید. 

به صورت منظم محتوای با کیفیت منتشر کنید

کاری که شاید در همه جای همین سایت وب تب به شما توصیه شده است، تولید محتوای یونیک و مفید میباشد. از الگوریتم های گوگل تا سئو داخلی و حتی خارجی این توصیه ما بوده است. حال برای کاهش رتبه الکسا هم، همین پیشنهاد روی میز است. مثلا ما برای شروع یک سوال ساده را در نظر گرفتیم. سئو چیست؟ ما به این سوال یک پاسخ کامل دادیم. حاصل یک محتوای طولانی شده بود. البته طولانی شدن آن هدف ما نبود. تارگت اول ما این بود که سایتمان را با یک صفحه ی مفید برای عموم شروع کنیم. موضوعی که اولین سوال اطرافیانمان بود. 

پس در نظر داشته باشید که محتوای ارزشمند با کارایی بالا تولید کنید و در ادامه این مسیر را به طور منظم ادامه دهید. 

از سایتهای معتبر لینک بگیرید

شاید با تیتر بالا اولین لینکی که به ذهن شما می رسد، رپورتاژ آگهی باشد. بله شما می توانید با پرداخت هزینه، پیوندی از سایت معتبر با موضوع مرتبط دریافت کنید. اما به طور کلی مسیرهای رایگان جذابی هم وجود دارند. به داشتن یک وبلاگ حرفه ای برای خارج از سایت و لینک سازی فکر کنید. در سایت هایی که امکان پست به عنوان کاربر مهمان هست، پست های جذاب بگذارید. در این پست ها به صفحات مختلف سایت خودتان لینک بدهید؛ در ادامه کاهش و بهبود رتبه الکسا را مشاهده خواهید کرد. 

محتوای خود را در سوشال مدیا به اشتراک بگذارید

به نظر اولین جرقه های عملی محبوب شدن و بالارفتن ترافیک سایت از سوشال مدیا می آید. در شبکه های اجتماعی فعال باشید. مقاله های خود را به اشتراک بگذارید. قطعا افراد علاقه مندی پیدا می شوند که بخواهند نوشته ی شما را بخوانند. علاوه بر این در صورتی که مورد پسندشان واقع شوید یک بازاریابی دهان به دهان و شبکه ای عالی برایتان اتفاق می افتد. انگار بدون کوچکترین هزینه ای، یک کمپین راه اندازی شده است. داشتن پلاگین اشتراک گذاری در سوشال مدیا بر روی سایت شما، جهت سرعت و سهولت کاربران، موثر خواهد بود. هرچقدر بیشتر دیده شوید، بخت شما برای ترافیک موثر بالا می رود. به یاد داشته باشید که کاربری باعث کاهش رتبه الکسای شما می شود که افزونه آن را به صورت فعال داشته باشد.

 

سفارش سئو سایت

تعرفه کاهش تضمینی رتبه الکسا

وب تب کاهش سریع رتبه الکسا را به عنوان یکی از خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ خود در نظر گرفته است. آیا قصد کاهش رتبه الکسا ایران را دارید؟ میخواهید به سرعت به رتبه ی الکسای سایت شما به رقبا رسیده یا از آنها پیشی بگیرد؟ وب تب بدین منظور پلن هایی را ارائه داده است. مهم ترین بخش در این پلن استراتژی تولید محتوا خواهد بود. پس اگر کاهش رنک الکسا را در ذهن دارید از طریق فرم زیر یا شماره های تماس با ما در ارتباط باشید. تعرفه کاهش تضمینی رتبه الکسا توسط وب تب برای بسیاری کسب و کار ها به شدت به صرفه است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.