الگوریتم برت (Bert) گوگل را بهتر بشناسید.

الگوریتم های گوگل که یکی از این الگوریتم ها الگوریتم برت می باشد، روز به روز پیشرفته تر می شوند؛ به گونه ای که این ربات دوست داشتنی (منظورمان ربات گوگل است.) روز به روز درک بهتری از مفهوم سرچ و جست و جو و دلیل ما برای انجام این کار پیدا می کند. روزی خواهد رسید که گوگل هنگامی که سوالی در مغز ما ترشح می شود، در همان لحظه جواب ما را خواهد داد. این روز به هیچ وجه دور نیست.

از این موضوع که بگذریم، در حال حاضر باید هوش مصنوعی گوگل را به خاطر ارائه الگوریتم برت ستایش کرد. این الگوریتم به گونه ای طراحی گردیده است که می تواند پلی میان زبان محاوره و گفتاری و زبان نوشتاری و ماشینی باشد.

ما در این مقاله قصد آن را داریم که به بررسی این الگوریتم تازه و جذاب گوگل بپردازیم.

الگوریتم برت چیست؟

اگر قصد داشته باشیم که به ساده ترین حالت ممکن، الگوریتم برت را برای شما عزیزان محترم توضیح دهیم؛ می توان گفت که الگوریتم برت وظیفه سرچ و جست و جوی محاوره محور را در موتور جست و جو بر عهده دارد.

هنگامی که شما عبارت “چیکار کنم که تو زندگی شادتر باشم” را گوگل سرچ می کنید، در حقیقت موتور جست و جوی گوگل با استفاده از الگوریتم برت مناسب ترین جواب ها را برای شما پیدا می کند.  البته که در کنار الگوریتم برت، الگوریتم قدرتمندی به نام الگوریتم مرغ مگس خوار نیز وجود دارد تا بهترین جواب در اختیار کاربر محترم قرار بگیرد.

الگوریتم هوش مصنوعی برت به گونه ای طراحی گردیده است که توانایی درک معنا و مفهوم عبارات محاوره گونه را به صورت کامل دارد.

قیمت سئو سایت

الگوریتم Bert و درک ساختار زبانی توسط آن

بگذارید با یک مثال برای شما این موضوع را روشن کنم.

هنگامی که شما برای مثال عبارت “زمان حرکت پرواز تهران از قطر” را در گوگل سرچ می کنید، هدف شما از سرچ این عبارت متفاوت با جست و جوی عبارت “زمان حرکت پرواز تهران به قطر” می باشد.

در گذشته الگوریتم های گوگل تفاوت بین این دو عبارت را متوجه نمی گردید و نتایج ضد و نقیض و اشتباهی را در اختیار کاربر قرار می داد. از آنجا که ارائه نتایج دقیق و کسب رضایت کاربر، هدف اصلی گوگل می باشد، پس باید الگوریتمی توسط گوگل معرفی می شد که بتواند تفاوت بین این دو عبارت را تشخیص دهد که حاصل آن ارائه الگوریتم Bert می باشد.

الگوریتم برت چگونه کار می کند؟

سئو سایت در تهران

در گذشته الگوریتم های گوگل هنگامی که با عبارتی مانند “قیمت شیر حمام” مواجه می شدند، تک تک کلمات را مورد بررسی قرار می دادند و براساس آن نتایج جست و جو را در اختیار کاربر قرار می دادند، اما امروزه و پس از ارائه الگوریتم رنک برین ، الگوریتم های گوگل به خصوص الگوریتم برت علاوه بر بررسی تک تک اجرای عبارت، سعی می کند که کل عبارت را نیز از لحاظ درک معنا و مفهوم مورد بررسی قرار دهد. این گونه می شود که هنگامی که عبارت “سرعت شیر” و “قیمت شیر” را در موتور جست و جو سرچ می کنید، نتایج جست و جو کاملا با یکدیگر تفاوت دارد.

تاثیر الگوریتم Bert بر جایگاه نتایج جست و جو چگونه می باشد؟

همان طور که در بخش های قبل درباره الگوریتم برت صحبت کردیم، الگوریتم برت تاثیر خود را بیشتر بر نتایج جست و جوی محاوره محور می گذارد. به همین دلیل است که بر خلاف الگوریتم های دیگر گوگل که همراه با سر و صدای فراوان وب مسترها و کارشناسان سئو همراه بود، ارائه الگوریتم برت هیچ گونه تغییر خاصی در نتایج جست و جوی گوگل به وجود نیاورد.

خدمات سئو سایت

چگونه وب سایت خود را برای الگوریتم برت بهینه سازی کنیم؟

یکی از کارشناسان شرکت گوگل در جواب یکی از افرادی که این سوال را از ایشان پرسید، در جواب گفت:

الگوریتم برت فقط و فقط برای درک بهتر هدف کاربر از جست و جو ارائه گردیده است. هیچ گونه راه خاصی برای بهینه سازی وب سایت برای این الگوریتم وجود ندارد.

بر اساس صحبت های این شخص، می توان این طور در نظر گرفت که این الگوریتم هیچ گونه هدفی برای جریمه و یا پنالتی وب سایت ها ندارد. هم چنین می توان گفت که این الگوریتم فقط و فقط در راستای بهبود تجربه کاربری ارائه گردیده است.

در این مقاله ما به بررس کامل الگوریتم برت پرداختیم. در صورت داشتن هر گونه سوال درباره الگوریتم برت می توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

هم چنین در صورتی که نیاز به سئو وب سایت خود دارید اما نمیدانید که چطور و چگونه؟ با تیم وب تب برای مشاوره سئو در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.