سئو کلاه سیاه | دور زدن گوگل را هیچ وقت امتحان نکنید.

سفارش سئو سایت

black hat به چه معنی است؟ چرا این عبارت را در بخش های مختلف علوم کامپیوتر می شنویم؟ آیا استفاده از Black hat seo منجر به موفقیت سریعتر سایت شما خواهد شد؟ به طور کلی به اعمال با قصد بدخواهانه و فریبکارانه گفته می شود. سئو کلاه سیاه یعنی اقدامات سئو بر خلاف دستورالعمل های گوگل انجام شوند. اما دستورالعمل های گوگل کدامند؟ مطالعه الگوریتم های گوگل شما را از این موارد آگاه خواهد کرد. 

شکستن قوانین گوگل غیر قانونی نیست. گوگل دولت نیست و بر شما حکمفرمایی نمی کند؛ لذا نمی تواند برای شما تکلیف تعیین کند که در سایت شخصیتان چه طور رفتار کنید. اما به هر حال اگر شما خلاف دستور العمل ها از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنید و گوگل مچ شما را بگیرد، باید قید حضور در نتایج جستجو را بزنید. در این مطلب از وب تب قصد داریم به بررسی سئو کلاه سیاه و روش های متداول آن بپردازیم. بیشتر دانستن هیچ وقت ضرری نداشته ولی اینکه بخواهید از هر کدام از این روش ها استفاده کنید، یعنی با پای خود به سمت پنالتی گوگل رفته اید. پس برای انجام سئو سایت همواره روش های سئو کلاه سفید را ترجیح دهید.

سئو کلاه سیاه | تکنیک های خطرناکی که باید از آن اجتناب کنید

در این قسمت به سراغ تکنیک های کلاه سیاه سئو می رویم تا فهرستی از کارهای خطرناک داشته باشید. همانطور که لقمان ادب را از بی ادبان آموخته بود!

استفاده بیش از حد کلمه کلیدی (Keyword Stuffing)

سئو سایت در تهران

استفاده غیر منطقی و غیر طبیعی از کلمه کلیدی صفحه را در سئو با نام keyword stuffing می شناسند. خواندن چنین محتوایی چه حسی به شما می دهد؟ دقت داشته باشید تکنیک هایی که مخاطب پسند نیستند، به طور طبیعی موجب ریزش رتبه سایت شما می شوند. تازه این مربوط به حالتی است که شما توسط الگوریتم پاندا، فلوریدا و … تحت پیگرد نباشید. بمباران کلمه کلیدی در سئو داخلی سایتتان قدیمی ترین تکنیک سئو کلاه سیاه به حساب می آید.

صفحات راهرویی (Doorway pages)

شاید برایتان پیش آمده بوده که در نتایج جستجوی عبارتی روی یک لینک کلیک کنید و پس از مدتی انتظار به صفحه ای در آدرسی کاملا غیر مرتبط وارد شوید. این کار به قصد فریب خزنده های موتور جستجو انجام شده تا صفحه ی هدف دیده شود. ولی خب منجر به bounce rate بی نظیری خواهد شد! الگوریتم پنگوئن نیز این گونه صفحات را جریمه می کند.

پنهان کاری (cloaking)

مشاوره سئو سایت

یکی از قدیمی ترین روش های سئو کلاه سیاه Cloaking است. در این روش شما کاربر را با محتوایی که به دنبال آن نبوده است، گمراه می کنید. در این روش شما دو ورژن متفاوت از صفحه دارید که یکی برای موتور جستجو و دیگری برای کاربر نمایش داده می شود. شانس پنالتی شما بعد از استفاده از تکنیک Cloaking به شدت بالا می رود، زیرا رفتار کاربران در صفحه ی شما بیش از حد منفی خواهد بود.

متن و لینک نامرئی

در این روش کلماتی را با رنگ فونت یکسان با رنگ پس زمینه، به صفحه اضافه می کنند. مخاطب سایت شما بالطبع آن را نخواهد دید، ولی خزنده های موتور جستجو چطور؟ با این روش ارزش محتوا را حفظ کرده و کلماتی که می خواستند را هم اضافه می کردند. این روش با جریمه دستی (manual action) توسط کارکنان گوگل روبرو می شود. لینک سازی های داخلی با این روش سئو کلاه سیاه مرسوم بوده ولی اصلا توصیه نمی شود؛ زیرا هیچکس دوست ندارد ناخواسته وارد صفحه ی دیگری از سایت شما بشود. 

مزرعه های لینک (Link Farms)

لینک ها در افزایش ترافیک و رتبه بسیار تاثیر گذارند. در آپدیت های قدیمی تر الگوریتم PageRank تعداد لینک های خارجی یک صفحه در رتبه ی آن تاثیر فراوان داشت. مزرعه های لینک صفحاتی در وب بودند که هدف آنها فقط ایجاد تعداد زیادی لینک با حداقل محتوای مربوط بود. بسیاری وارد از این تکنیک سئو خارجی استفاده کردند و جریمه ی گوگل در آپدیت های بعدی گریبانگیر آنها شد. چنین تکنیک هایی در ابتدا سئو کلاه خاکستری محسوب شده و با گذشت زمان به کلاه سیاه تبدیل می شوند. این صفحات هنوز هم در فضای وب وجود دارند و اغلب به ویروس و بدافزارها هم آلوده شده اند.

قیمت سئو سایت

ریدایرکت در سایه

شاید قبلا فقط عبارت دولت در سایه را شنیده بودید. در کنار لینک ها و تکست های مخفی، در موارد دیگری هم لینک هایی در سایه وجود دارند که شاید شما متوجه سئو کلاه سیاه توسط آنها نشده باشید. در این روش شما وارد صفحه چندان بی ربطی نمی شوید ولی این صفحه ی اصلی نیست و فقط اعتبار آن صفحه را با ریدایرکت 301 و به منظور دستکاری نتایج جستجو به ارث برده است. این روش بیشتر در وب سایت هایی که تبلیغات فراوان دارند، استفاده می شود. در این حالت شما باید ناخواسته روی همه ی تبلیغات کلیک کرده باشید و آنها با این روش صفحات بیشتری را در معرض دید شما قرار می دهند. البته این روزها ریدایرکت در سایه شناسایی و جریمه می شود.

تبدیل شدن بخش نظرات به هرزنامه

کامنت ها یکی از بهترین راه های ایجاد بحث و گفتگو است که منجر به تشویق تعامل مردمی و گسترش ارتباطات سایت شما خواهد شد. همچنین تعداد نظرات می تواند نشان دهنده ی این باشد که محتوای سایت شما مخاطبان ثابتی جذب کرده است. در اینجا شما به روش یا ابزاری نیاز دارید تا نظرات مضر، غربال و حذف شوند تا سئو کلاه سیاه شما را هدف نگیرد؛ در اینجا فقط توهین های لفظی و بحث های پوچ مد نظر نیست. برخی ممکن است از بخش نظرات سایت شما فقط برای گرفتن لینک خارجی برای سایت خودشان استفاده کنند. در صورتی که این کار به ندرت اتفاق می افتد شما می توانید از آن چشم پوشی کنید ولی به هیچ وجه نباید اجازه دهید بخش نظرات سایت شما تبدیل به هرزنامه ای پر از لینک های نامربوط شود. هرزنامه شدن صفحات شما تاثیر منفی روی ترافیک سایت می گذارد و منجر به پنالتی گوگل و حذف شما از نتایج برتر جستجو می شود.

محتوای تولید شده به صورت خودکار (Auto generated content)

آخرین به روزرسانی الگوریتم پاندا قادر به تشخیص این موارد است. محتوایی که توسط نرم افزار تولید می شود، راه حلی برای به حداقل رساندن تلاش های سئو سایت است. در حال حاضر که در سال 2020 هستیم، محتوای تولید شده توسط این نرم افزارها کیفیت بسیار اندکی داشته و هیچ اطلاعات مفیدی به کاربر ارائه نمی دهد. گوگل بعد از تشخیص این نوع سئو کلاه سیاه فورا سایت منتشر کننده را پنالتی می کند.

تبادل، خرید و فروش لینک

تبادل لینک که روزی یک تکنیک لینک سازی خارجی به حساب می آمد، در حال حاضر می تواند هر دو سایت را تنبیه کند. در کنار این موضوع گوگل با لینک های پولی و خرید بک لینک هم مشکل دارد؛ شاید دلیل اصلی آن وجود گوگل ادز باشد. همچنین الگوریتم freshness گوگل علاقه مند است که شما همیشه محتوای تازه داشته باشید؛ پس اینکه صفحه ای ساخته شده و بقیه بودجه صرف خرید لینک خارجی بشود، خلاف قوانین موتور جستجوست. 

صفحات شامل ویروس و تروجان

یک تکنیک سئو کلاه سیاه دیگر استفاده از فیشینگ، تروجان، ویروس و بدافزارهای مختلف برای آلوده کردن دستگاه کاربر یا سرقت اطلاعات مهم او می باشد. بعد از اضافه شدن این موارد به صفحه ای خاص گوگل آن را تشخیص داده و برای حذف و پنالتی سایت اقدام می کند. سرچ کنسول گوگل قابلیت نمایش این خطاها روی سایت شما را دارد. برای جلوگیری از این شرایط لازم است مدیریت وب سایت با تولید محتوای با کیفیت و نظارت همیشگی حضور مثبتی داشته باشد. وب سایت هایی که به حال خود رها شده اند، بیشتر هدف هکرها قرار می گیرند.

خدمات سئو سایت

چرا نباید از روش های سئو کلاه سیاه (black hat seo) استفاده کنیم؟

معمولا رفتار افراد با تکنیک های کلاه سیاه به گونه ای است که انگار تمام کار را آنها انجام می دهند. واقعیت این است که 20% سئو کلاه سیاه هم می تواند 80% کار شما در سئو کلاه سفید را نابود کند. به جز این اگر پنالتی گوگل برای صفحات یا کل سایت شما اتفاق بیافتد، تلاش دو چندانی لازم است تا بتوانید از آن خارج شده و دوباره به جایگاه حقیقی خود برگردید؛ لذا پذیرفتن ریسک استفاده از سئو کلاه سیاه، عاقلانه به نظر نمی رسد. نظرات، تجربیات و سوالات خود درباره ی سئو کلاه سیاه را با وب تب در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.