خرید بک لینک؛ ریسکی بر روی کل ترافیک طبیعی سایت!

بدون شک راحت ترین و سریع ترین راه جذب لینک خارجی، خرید بک لینک است. در دنیایی که همه به دنبال آسان ترین راه هستند، نمی توان توقع داشت کسب و کارهای مختلف به این سمت نروند؛ پس اگر رسیدن به رتبه های بالا در نتایج جستجو به همین سادگی باشد و قیمت این لینک های خارجی به سرعت با درآمد حاصله جبران شود، چه چیزی می تواند بیزینس ها را از این کار بازدارد؟ 

گوگل رسما اعلام کرده که خرید بک لینک برای بهبود جایگاه سایت، خلاف دستورالعمل های آنهاست. یکی از الگوریتم های گوگل یعنی الگوریتم پنگوئن دشمن شماره یک لینک های پولی است. وظایف این الگوریتم تا سطح تشخیص هم بالا رفته است. به این معنی که از روی رفتارهای غیرطبیعی، قادر است بک لینک خریداری شده را تشخیص دهد. گوگل لینک را به سان رای می بیند. اگر ثابت شود که در یک انتخابات یک کاندیدا رای مشارکت کنندگان را خریده است، چه اتفاقی می افتد؟ هر وب سایتی که در این خرید و فروش شرکت دست داشته باشد، توسط گوگل جریمه خواهد شد. 

سفارش سئو سایت

جریمه خرید بک لینک چقدر است؟

قرار نیست شما مبلغی هم به گوگل به عنوان قاضی پرداخت کنید و پرونده مختومه شود. پنالتی گوگل برخی اوقات می تواند بسیار شدید باشد. جریمه خرید بک لینک برای برخی وب سایت ها، از دست دادن جایگاه تمام کلمات کلیدی به مدت 6 ماه یا بیشتر بوده است. این می تواند برای بیزینسی که بیشتر ترافیک خود را مدیون گوگل است به معنای پایان راه باشد. بدتر اینکه بخشی از این تنبیهات برای همیشه باقی می مانند و حتی در دراز مدت شما قادر به بازگشت به حالت اولیه نخواهید بود. 

آیا هیچ کدام از وب سایت های برتر نتایج جستجو تا به حال دست به خرید بک لینک نزده اند؟

مثل بیشتر کارهای خلاف حتی بعد از پیگیری شدید پلیس هم عده ای قسر در می روند. البته فساد و تبانی در کار نیست. مشکل این است که گوگل برخی اوقات نمی تواند لینک های پولی را از لینک های عادی تفکیک کند. برای همین کم ریسک ترین خرید بک لینک مربوط به پیوندهایی است که رفتار کاملا نرمالی دارند. اگر سایت فروشنده تنها تعداد اندکی پیوند به سایت های مرتبط بفروشد و لینک را در میان متن اصلی صفحات قرار دهد (نه در سایدبار یا فوتر) شانس شناسایی آن توسط گوگل به شدت کم خواهد شد. البته این فروشنده ها غالبا از ارزش کار خود آگاهند و به قیمت پایین رضایت نخواهند داد. در ضمن برای مشاهده ی تاثیرات مثبت شما چیزی حدود ده لینک نیاز خواهید داشت. رپورتاژ آگهی معروف ترین نمونه ی لینک های غیر رایگان و کم خطر است.

خرید بک لینک را با چه روشی جایگزین کنیم؟

تا اینجای مطلب به این نتیجه رسیدیم که خرید بک لینک اشتباه است. اگر شما می خواهید یک فرآیند سئو و بهینه سازی سایت بدون ریسک داشته باشید نباید روی این لینک های پولی سرمایه گذاری کنید. برای اغلب بیزینس ها به خصوص کسب کارهای محلی و کوچک این دستاورد های موقتی به ریسکش نمی ارزد. در عوض شما می توانید سرمایه خود را صرف تولید محتوای ارزشمند کنید. بدین طریق لینک های خارجی طبیعی جذب خواهید کرد. وقتی شما چنین لینک سازی خارجی داشته باشید، دیگر با هر آپدیت الگوریتم گوگل دست و دلتان نخواهد لرزید. همچنین از نظر معیار هزینه نسبت به خرید بک لینک، سرمایه کمتری از شما کسر خواهد شد. در نتیجه سئو خارجی موفق و با ثباتی خواهید داشت.

خدمات سئو سایت

اگر به هر صورت قصد خرید لینک دارید به نکات زیر توجه کنید.

اولا تحت هیچ شرایطی زیر بار هزینه برای بک لینک بی کیفیت نروید. اگر تصمیمتان برای خرید جدی است، با تیم سئو سایت خود هماهنگ باشید. آنها باید آمادگی پنالتی شدن در هر لحظه را داشته باشند. بعد از آن در نظر بگیرید که اگر استراتژی شما جواب دهد، آیا درآمدی که در کوتاه مدت خواهید داشت کفاف عواقب جریمه ی گوگل را می دهد؟ اگر باز هم پاسخ مثبت است، به نکات زیر توجه کامل داشته باشید:

  • از خرید پکیج بک لینک خودداری کنید (دانه ای بخرید)
  • مستقیما با صاحب سایت مدنظر وارد مذاکره شوید یا اگر واسطه ای هست، از سایت هایی که به طور علنی بک لینک می فروشند، خرید نکنید.
  • از سایت های با موضوع و محتوای مرتبط لینک بگیرید.
  • بک لینک های درون متن (رپورتاژ آگهی) را به سایدبار و … ترجیح دهید.
  • بهتر است لینک شما روی صفحات خاصی قرار گیرد و در همه ی صفحات سایت پذیرنده وجود نداشته باشد.
  • درصد لینک های خریداری شده ی شما حداکثر 10% کل بک لینک هایتان باشد. 

نتیجه گیری

روش هایی که گوگل برای شناسایی خرید بک لینک استفاده می کند، هر روز بیشتر می شوند. در کنار آن سیاست های تشویقی برای معرفی بک لینک های فروخته شده (paid links) باعث می شود که بسیاری به خصوص کسانی که خودشان قربانی شده اند، برای معرفی این سایت ها اقدام کنند. پس بهتر است شما ریسک خرید بک لینک را نپذیرید و در صورت نیاز به تعداد خیلی محدودی لینک به شدت با کیفیت قناعت کنید. وب تب آماده است تا مشاور سئو سایت شما باشد. نظرات، تجربیات و سوالات خود در ارتباط با خرید backlink را در این صفحه با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.