الگوریتم Freshness (تازگی محتوا) چیست؟

قیمت سئو سایت

در این مطلب از دسته مطالب الگوریتم های گوگل به بررسی الگوریتم Freshness می پردازیم.

الگوریتم های گوگل فقط و فقط به الگوریتم هایی مانند الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار ختم نمی شود. الگوریتم های فراوانی توسط موتور جست و جوی گوگل معرفی و در فاز اجرایی قرار گرفته است که وبمستران و حتی متخصصان حرفه ای سئو نیز گاهی اوقات به آن ها توجهی نمی کنند . 

از این دسته از الگوریتم ها می توان به الگوریتم Freshness و یا تازگی محتوا اشاره کرد که تاثیر فراوانی در نتایج جست و جوی یک سری از دسته کلمات سرچ شده در گوگل دارد. 

این الگوریتم به طور کلی درباره این موضوع است که هر چه قدر محتوای شما آپدیت و به روز تر باشد، شانس قرارگیری آن در نتایج جست و جو  بسیار بالاتر است.

در ادامه ما به بررسی این الگوریتم می پردازیم؛ پس از آن درباره تغییراتی که این الگوریتم در نتایج جست و جوی گوگل به وجود می آورد صحبت می کنیم و در ادامه نیز نکاتی را که در راستای دوست شدن با این الگوریتم باید بدانید، در اختیار شما قرار می دهیم.

پس با ما همراه باشید. حتما به شما پیشنهاد می کنیم که مقالات دیگر وب سایت را نیز مطالعه کنید که اطلاعات کاملا مفیدی در اختیار شماست.

الگوریتم تازگی محتوا بیان گر چه موضوعی است؟

الگوریتم تازگی محتوا در ماه نوامبر (آبان) سال 2011 توسط شرکت گوگل معرفی گردید. توضیحاتی که شرکت گوگل در هنگام معرفی  این الگوریتم داده بود، کاملا گنگ و مبهم بود. 

به طور خلاصه می توان گفت که الگوریتم Freshness در راستای پاسخ گویی درست و به روز به نیاز کاربر توسط گوگل معرفی گردید. تاثیرات الگوریتم تازگی محتوا به حدی فراوان و زیاد بود که پس از عملی شدن این الگوریتم، 35% صفحات جست و جوی گوگل، دچار تغییراتی در جایگاه بندی گردید.

اگر بخواهیم درباره تاثیر الگوریتم تازگی محتوا برای شما مثالی عرض کنیم، می توان تغییرات نتایج جست و جو را در عبارت “قیمت طلا” را  مثال زد.

 قیمت طلا روز به روز در حال تغییر و افزایش قیمت می باشد. فرض کنید که چند صفحه در نتایج جست و جو به شما نمایش داده شود که یکی از آن ها از همه به روزتر است. شما روی کدام محتوا کلیک می کنید؟ مسلما روی صفحه آپدیت و به روز.

 بنابراین به دلیل نیاز به بروز بودن و تازگی محتوا، موتور جست و جوی گوگل در این دسته کلمات به این معیارها دقت می کند و وظیفه بازرسی بر محتوا های تازه و قراردادن آن در صدر نتایج جست و جو بر عهده الگوریتم Freshness و یا تازگی محتوا می باشد. 

در چه حوزه هایی باید بیشتر به الگوریتم Freshness دقت کرد؟

همان طور که تا الان متوجه شدید، تولید محتوای به روز و آپدیت، اصلی ترین هدف این الگوریتم می باشد.

در میان وب سایت های موجود در دنیای وب، همه آن ها نیازی ندارند که تمام محتواهای خود را برای این الگوریتم به روز کنند. برای مثال، وب سایت شرکت فروش قفل دیجیتال نیاز به آپدیت روزانه و حتی ماهیانه مطالب خود ندارد؛ چون اساسا در دنیای قفل دیجیتال تغییر خاصی ایجاد نمی گردد.

اما در مقابل این گونه از وب سایت ها، وب سایت هایی هستند که نیاز دارند که روزانه و حتی ساعتی مطالب خود را آپدیت کنند تا بتوانند با الگوریتم تازگی محتوای گوگل دوستی طولانی مدت ایجاد کنند. در لیست زیر به تعدادی از این وب سایت ها اشاره خواهیم کرد:

  • سایت های خبری که روزانه تعداد بسیار زیادی از اخبار را منتشر می کنند. برای مثال در تاریخ 18 مهر 1399 و با انتشار خبری راجع به احراز هویت سامانه امتا برای خرید طلا و مسکن، لیست نتایج جست و جوی کلمه کلیدی “سامانه احراز هویت امتا” کاملا دچار تغییر گردید و این نشان دهنده الگوریتم تازگی محتوا می باشد.
  • سایت های فروشگاهی و خدماتی: اینگونه از سایت ها نیز باید لیست قیمت های خود را به روز کنند. در حال حاضر که قیمت دلار روزانه افزایش می یاید و تاثیر آن را بر تمامی جنبه های قیمتی می گذارد، مسلما گوگل دوست ندارد صفحه ای را به کاربر خود نمایش دهد که در طی 6 ماه گذشته، حتی یک بار هم قیمت ها را آپدیت نکرده است.

سئو سایت در تهران

چگونه با رعایت استانداردهای الگوریتم Freshness، رتبه 1 گوگل کسب کنیم؟

  1. محتواهای رتبه دار سایت را به روز کنیم. پیشنهاد ما این است که اولویت آپدیت و به روز کردن محتواهای وب سایت با صفحاتی شروع گردد که در حال حاضر در موتور جست و جوی گوگل دارای جایگاه می باشد. این گونه به راحتی می توانید رتبه 1 را در کلمان مربوط به آن صفحه کسب کنید.
  2. تولید محتوای به روز را در اولویت خود قرار دهید. سعی کنید که در هر زمینه ای که در حال فعالیت هستید، اولین وب سایتی باشید که آن محتوا را منتشر می کنید. این موضوع هم در برندسازی شما خیلی تاثیر گذار است و هم از طرف گوگل با پاداش کسب رتبه های بهتر مواجه خواهید شد.
  3. اگر تاریخ انتشار مقالات خود را حذف کرده اید، پیشنهاد می کنم که تاریخ انتشار مقالات خود را به وب سایت برگردانید. یکی از عواملی که الگوریتم تازگی محتوا به آن دقت می کند، همین تاریخ انتشار و یا آپدیت محتوا می باشد. 

سفارش سئو سایت

 با خواندن این مقاله شما در حال حاضر باید بدانید که الگوریتم تازگی محتوا چیست و چه تاثیری بر سئو وب سایت شما دارد. هم چنین باید بدانید که چطور می توانید از الگوریتم تازگی محتوا در راستای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

امیدوارم که از مقاله منتشر شده در وب سایت وب تب به اندازه کافی بهره مند  شده باشید. در صورت هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهاد می توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.