در هر مقاله از چند لینک داخلی استفاده کنیم؟

با توجه به گسترش روزافزون تولید محتوا در هر سایت، نگارش مقاله نیازمند رعایت نکاتی است. این نکات شامل موارد مختلفی شده و استفاده از لینک داخلی که قسمتی از سئو داخلی است، در هر مقاله الزامی است. در واقع، تعداد مشخصی برای لینک های داخلی در مقاله وجود ندارد. اما معیار مهم تر جلب رضایت کاربر است.

تصور برخی از متخصصین سئو از لینک سازی به معنای بک لینک از سایت های دیگر است. در حالیکه لینک سازی داخلی، بهترین و تاثیرگذارترین راه به منظور افزایش اثربخشی به محتوا محسوب می شود. در این مطلب تعداد لینک های داخلی قابل استفاده در هر مقاله را شرح خواهیم داد.

لینک سازی داخلی چگونه به سئو سایت کمک می کند؟

پیش از پرداختن به بحث تعداد لینک های داخلی مورد استفاده در مقاله، ابتدا به اهمیت آن ها می پردازیم. لینک سازی داخلی مانند تمام نکات دیگر، به بهینه سازی و سئو سایت کمک می کند. به همین دلیل اهمیت آن را نباید نادیده گرفت.

افزایش رضایت کاربر

اولین و مهم ترین هدف، جلب رضایت کاربر و بهبود تجربه پس از حضور در سایت است. الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم رنک برین تلاش خود را در میزان رضایت کاربر می کنند. هنگام انتشار مقاله جدید در سایت، این الگوریتم ها به متن وارد شده و به بررسی محتوای آن می پردازند.

در صورت عدم وجود لینک در صفحه، گویی کاربر وارد به کوچه بن بست می شود. زیرا پس از مطالعه مقاله به جز بستن صفحه و بازگشت به نتایج جستجو راه دیگری ندارد. بنابراین در گام نخست، در ایندکس صفحه لینک های داخلی به بهبود کیفیت محتوا و تجربه کاربری از دید گوگل کمک می کند.

کمک به حفظ تازگی محتوا

تازگی محتوا از دیگر نکات مهم برای گوگل است. از دید گوگل محتوای مفید برای کاربران در مدت زمان مشخص مهم است. از جمله معیارهای مهم در گوگل به منظور سنجش تازگی، زمان بندی و تعداد لینک های ورودی به صفحه هستند.

با انتشار مقاله ای جدید و ایجاد ارتباط منطقی با مقاله و صفحات پیشین به حفظ تازگی و کیفیت آن کمک می کنیم. به منظور کسب آگاهی بیشتر مطالعه الگوریتم های متنوع در گوگل را فراموش نکنید.

ایجاد ارتباط معنایی میان صفحات

هر لینک مانند دربی بوده که موجب ارتباط میان دو صفحه می شود. بنابراین، لینک سازی میان دو سایت نامربوط به یکدیگر از لحاظ موضوعی و معنایی کار درستی نیست. ربات های گوگل از این درب ها به منظور درک مفهوم صفحات و ساختار سایت استفاده می کنند.

در نتیجه، با تشکیل مسیرهای غیر کاربردی علاوه بر اذیت کاربران ربات های گوگل را نیز سردرگم خواهیم کرد. با پی بردن به اهمیت لینک سازی داخلی در هر مقاله، اکنون تعداد لینک های مورد استفاده در هر متن را بیان می کنیم.

در هر مقاله از چند لینک داخلی استفاده کنیم؟

سفارش سئو سایت

تصور برخی از افراد در لینک سازی داخلی میزان مشخصی از آن است. برای مثال برخی بر این باورند که حداقل میزان لینک داخلی 2 و حداکثر آن 6 می باشد. در حالیکه این یک تصور غلط بوده و تعداد مشخصی برای لینک های داخلی وجود ندارد. در واقع معیار اصلی رضایت کاربر بوده و پیش از درج هر لینک باید نکاتی را مد نظر داشته باشید.

آیا کاربران به این لینک نیاز دارند؟

پیش از هر چیزی ابتدا باید خود را جای کاربر بگذاریم. لینک قرار داده شده در سایت باید به درک بهتر موضوع کمک کند. همچنین اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. در صورت عدم کلیک کاربر بر روی لینک، استفاده از آن اهمیتی ندارد.

به اهمیت و ارتباط لینک پی می برند؟

هر لینک توسط عبارتی مشخص به تصویر یا صفحه ای دیگر ارجاع داده می شود. در گذشته به منظور ترغیب کاربر، از عباراتی مانند کلیک کنید، اینجا یا بیشتر بخوانید استفاده می شد. با افزایش اهمیت انکرتکست در لینک سازی، رفتار ما نیز تغییر کرده و تمرکز خود را بر روی استفاده از کلمه کلیدی گذاشته‌ایم.

در واقع این کار اشتباه نبوده اما تاثیر منفی بر پیدا کردن مسیر درست برای کاربر به دنبال خواهد داشت. پیش از درج لینک توضیحی درباره آن داده تا کاربر مجبور به کلیک بر روی لینک شود. بنابراین لینک سازی را بر روی کلمه کلیدی هدف انجام دهید.

عدم پشیمانی از کلیک بر روی لینک

رفتار کاربر پس از ورود به صفحه جدید، از دیگر چالش های مورد بحث است. در صورت خروج کاربر بلافاصله پس از ورود به سایت یا مشاهده محتوای کم ارزش، از درج لینک خودداری کنید. خروج کاربر از صفحه به معنای ناکارآمد بودن صفحه نیست؛ بلکه محتوای ارائه شده در صفحه با انتظار وی متفاوت بوده است. برای مثال استفاده از عباراتی مانند ارزان، تخفیف ویژه و غیره در صورت واقعی نبودن تاثیر معکوسی بر روی سایت خواهد داشت.

عدم ایجاد دسترسی بیش از حد

از دیگر نکات مهم، ایجاد تعادل میان تعدد و قدرت انتخاب است. در صورت استفاده بیش از اندازه از لینک، امکان تصمیم گیری و انتخاب را از کاربر خواهیم گرفت. این اتفاق هنگام خرید نیز در ما ایجاد می شود. برای مثال در صورت دو دلی میان انتخاب دو شلوار امکان خرید آن نسبت به انتخاب های بیشتر، بالاتر خواهد بود. با در نظر داشتن این نکات به میزان استفاده از لینک های داخلی در هر مقاله پی خواهید برد.

آیا لینک سازی داخلی بر استراتژی سئو تاثیرگذار است؟

خدمات سئو سایت

از جمله فاکتورهای مهم هنگام لینک سازی، استراتژی سئو سایت و شناخت کافی از ساختار درختی آن است. ابتدا صفحات درجه 1، 2 و 3 صفحه خود را مشخص کرده و با توجه به اهمیت هرکدام از آن ها از داخل مقالات به آن ها لینک بدهید.

برای مثال در سایتی با موضوع خرید لوازم جانبی اولویت صفحات به این شکل باید باشد. سطح 1 صفحه اصلی یا لندینگ فروشگاه، سطح 2 دسته بندی لوازم جانبی و سطح 3 مقاله ای با عنوان چگونه باطری تلفن همراه خود را تعویض کنیم.

لینک سازی داخلی توسط چه افرادی انجام می شود؟

لینک سازی در سایت توسط مدیر یا نویسنده انجام می شود. لینک های موردنظر مستقیما در متن اصلی محتوا قرار گرفته شده و کاربر را به آن ها هدایت می کند. مخاطب سایت شما یک نفر نبوده و به منظور لینک سازی باید سلیقه های مختلف را در نظر بگیرید.

سخن آخر

تمام نکات گفته شده به دنبال هدف اصلی یعنی جلب رضایت کاربر هستند. گاهی اوقات، بیش از حد درگیر استاندارد های سئو شده و محتوا رنگ و بوی اصلی خود را از دست می دهد. برخی از نویسندگان بدون داشتن تخصص و تجربه در حوزه سئو، لینک سازی داخلی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

بهینه سازی بیش از سایت یک عبارت شناخته شده بوده و در سئو به آن Over-Optimization  گفته می شود. بنابراین لینک سازی داخلی و اصول مربوط به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. امیدواریم مطالعه این مطلب به شما در تعداد استفاده از لینک داخلی در هر مقاله کمک کرده باشد.

تیم وب تب در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ از طراحی وب سایت تا سئو و پشتیبانی سایت در خدمت شما می باشد. می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.