الگوریتم paraphrasing گوگل | تبدیل موتور جستجو به موتور پاسخ دهنده

مشاوره سئو سایت

در این قسمت از دسته مقالات الگوریتم های گوگل ما به بررسی الگوریتم paraphrasing می پردازیم.

گوگل در اواخر 2018 از تحقیقات و آزمایشاتی بر روی یک الگوریتم جدید رونمایی کرد. یک الگوریتم هوشمندانه با توانایی paraph+rasing ! این اصطلاح ریشه یونانی دارد و به معنای شیوه ی بیانی اضافی است. یعنی گوگل این بار چه خوابی برایمان دیده است؟ کارکرد این الگوریتم قرار است صفحات مختلف را بررسی کند و بر اساس نکات کلیدی آنها یک مقاله اختصاصی تولید کند. هدف الگوریتم paraphrasing چیست؟ آیا گوگل می خواهد شما را نسبت به باز کردن سایت های موجود در نتایج و خواندن مقالات آنها بی نیاز کند؟ این کار چه سودی برای گوگل دارد؟ با پاسخ به این سوالات در وب تب همراه ما باشید.

الگوریتم paraphrasing | روش کار

آیا همه ی محتوایی که بعد از ورود به یک صفحه از نتایج جستجو در دسترس شما قرار می گیرد، برای شما مفید است؟ قطعا این طور نیست و شما به دنبال بخش خاصی از آن نوشته هستید. گوگل متوجه این امر شده است و با این الگوریتم سعی دارد یک پله جلوتر باشد. با یک مثال نسبتا فارسی از الگوریتم paraphrasing در تصویر زیر همراه باشید.

این الگوریتم با استفاده از ترکیب چند سایت اینترنتی قادر است پاسخ کاملی را به شما ارائه کند. الگوریتم paraphrasing بعد از تولید این محتوای برداشت شده، آن را صحت سنجی می کند و اگر اطلاعات نادرستی در آن باشد، حذف می گردد. اگر شما به جستجوی اینترنتی انگلیسی عادت داشته باشید، مشاهده ی featured snippets برای شما بسیار شبیه به نتایج الگوریتم paraphrasing به نظر می رسد؛ حقیقت این است که این دو تفاوت هایی با هم دارند. قرار گرفتن نتایج مربوط به آنها در اول نتایج جستجو و به عنوان نتیجه ی صفرم شانس مابقی سایت ها و محتوای آنها را برای دیده شدن به حداقل می رساند.

سفارش سئو سایت

آیا الگوریتم paraphrasing پایان کار سایت شماست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که وقتی گوگل می تواند، مستقلا به سوالات مخاطبین خود جواب بدهد و این اطلاعات را هم از شما و چند سایت دیگر دریافت کند، آیا این پایان کار شماست؟ وقتی گوگل جواب در همان صفحه ی SERP جلوی دیدگان مشتری قرار می دهد، چه نیازی است که من سئو سایت انجام دهم و سعی کنم رتبه ی بالاتری داشته و در معرض دید مشتری قرار بگیرم؟ 

حق کاملا با وب مستران و تولید کنندگان محتواست؛ وقتی گوگل الگوریتم paraphrasing را برای همه ی نتایج پیاده کند، رسما کار تولید کنندگان محتوا به پایان رسیده و برای دیجیتال مارکتینگ و سئو باید سیاست های جدیدی را اتخاذ کرد. شاید حتی این سیاست مبتنی بر تعطیلی باشد! 

تصمیم گوگل در رابطه با این الگوریتم

با توجه به این که تحقیقات گوگل روی الگوریتم paraphrasing از سال 2018 شروع و حتی عملی شده بود، قطعا باید اکنون و در سال 2020 کار سئو سایت و بازاریابی آنلاین تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفته و ضعیف شده بود. اما عملا اینطور نشد. این الگوریتم را بیشتر در قالب همان قطعه های ویژه که از یک سایت خاص برداشت شده بود و در بالای لینک آن نمایش داده می شد، باقی ماند. البته همچنان نمی توان گفت که این موضوع تمام شده است و شاید در سالهای نزدیک اتفاق جدیدی رخ دهد. واقعیت این است که با گذشت زمان و افزایش قدرت شرکت گوگل، سیاست های آن به مراتب از قبل تاثیرگذارتر شده اند. 

خدمات سئو سایت

اگر روزی تصمیم بر این شود که الگوریتم paraphrasing برای همه ی نتایج جستجو فعال باشد، چه کاری از شما بر می آید؟ پیشنهاد وب تب به شما این است که قبل از همین الان قبل از هر تصمیمی برای تولید محتوا موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • تولید محتوای یونیک
  • داشتن محتوای جدید با روش پیگیری و به روز رسانی محتواهای قدیمی
  • پیدا کردن جدیدترین موارد در دنیای مرتبط به کسب و کار به عنوان سوژه تولید محتوا

حتی اگر این الگوریتم به طور کامل اجرا شود، شما با رعایت موارد بالا همیشه شانس رقابت خواهید داشت. مورد دیگر این که باید توجه داشته باشید که وقتی گوگل می تواند نکات کلیدی چند مقاله را جدا کرده و کنار هم بگذارد یعنی توانایی های فوق العاده ای یافته و دارد از سطح یک کاربر عادی هم فراتر می رود. بهتر است برای فریب دادن این کاربر هوشمند اقدام نکنید و مطابق با نیازهای روز او پیش بروید.

برای مشاوره سئو با تیم وب تب تماس بگیرید و نقطه نظرات خود را درباره ی هر مقاله با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.