الگوریتم رنک برین، هوش مصنوعی گوگل را بهتر بشناسید.

الگوریتم های گوگل همگی با فعالیت هایی که دارند منجر می شوند تا کاربران شاهد بهترین عملکرد را در جست و جوی کلمات مورد نظر شان باشند.یکی از همین الگوریتم ها که به کمک کاربران می آید الگوریتم رنک برین می باشد.

در گذشته با توجه به این که الگوریتم ها در موتور های جست و جو تازه شروع به کار کرده بودند و تازه ایجاد شده بودند،این الگوریتم ها حالت ساده ایی داشتند به طوری که مدیران سایت ها با تکرار پر تعداد کلمه در تمام صفحه موفق می شد رتبه ای خوب در موتور های جست و جو کسب نمایند.

در این حالت کاربر بعد از این که به داخل این وب سایت ها ورود می کرد و این گونه محیط ها کاملا نمی توانست رضایت این گونه کاربران را برآورده کند در نتیجه این کاربران از این گونه وب سایت ها به سرعت خارج می گردیدند در نتیجه نرخ خروج وب سایت هایی که کیفیت مناسب نداشتند افزایش می یافت.

این گونه وب سایت ها محتوایی کم و بی کیفیت داشتند در نتیجه کاربران از این گونه وب سایت ها رضایت نداشتند.

کمپانی گوگل بعد از این که این گونه مشکلات را برای کاربران مشاهده کرد، شروع به ایجاد نسخه ی بهتر این الگوریتم ها کرد.

بعد از این که نسخه ی به اصطلاح آپدیت یا بروز الگوریتم رنک برین در موتور های جست و جو ایجاد گردید،دیگر وب سایت هایی که کلمه ی کلیدی را به شدت تکرار کرده بودند دیگر در موتورهای جست و جو جایگاه نداشتند و در نتیجه سایت هایی موفق می شدند که کلمات هم معنی آن کلمه کلیدی ها را با استفاده از چگالی مناسب تکرار می کردند.

الگوریتم رنک برین نکته ایی مثبتی که دارا بود در بهترین واکنش به عبارت جست و جوی کاربران در موتور های جست و جو بود. 

در مقالات گذشته ما درباره الگوریتم موش کور چیست و تاثیر آن بر سئوی سایت صحبت کردیم. در این مقاله قصد آن را داریم که به طور مفصل به بررسی الگوریتم رنک برین بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

خدمات سئو سایت

الگوریتم (RANK BRAIN) چیست ؟

از الگوریتم رنک برین نخستین بار در سال 2015 رونمایی گردید.هدف این الگوریتم افزایش فلیتر کردن اطلاعات وب سایت ها بود،با فیلتر کردن اطلاعات وب سایت ها در نتیجه کاربران اطلاعات مفید تری را در اختیار می گرفتند.

در عمل اگر بخواهیم نتیجه ی کلی بگیریم الگوریتم رنک برین (RANK BRAIN) با افزونه هایی که در اختیار دارد به کمک الگوریتم مرغ مگس خوار می آید.

قبل ازاین که الگوریتم رنک برین ایجاد گردد سایت هایی که در جایگاه های بالا قرار می گرفتند؛ دیگر رنکینگ و رتبه و جایگاه آن ها تغییری نمی کرد و تقریبا همیشه این جایگاه ها ثابت و دست نخورده باقی می ماند. در گذشته از آپدیت های مکرر گوکل خبری نبود و در نتیجه رتبه های سایت ها بدون تغییر بودند بعد از این که الگوریتم رنک برین رونمایی شد، بسیاری از این جایگاه ها همیشه در حال تغییر و متغیر می باشد.

الگوریتم (RANK BRAIN) همیشه در حال تغییرات می باشد.این تغییرات به گونه ای است که نزدیک ترین عبارت و مشابه ترین عبارت را به کلمه ی جست و جو شده را به شما نمایش می دهد.

الگوریتم رنک برین در حالت کلی شباهت زیادی به الگوریتم مرغ مگس خوار دارد. اما این رنک برین کاملا پیشرفته تر ازالگوریتم مرغ مگس خوار می باشد.

سئو سایت در تهران

الگوریتم رنک برین (RANK BRAIN) چگونه تشخیص می دهد؟

در ادامه ی این مطلب به چگونگی عملکرد الگوریتم رنک برین می پردازیم.بسیاری از کاربران اینترنتی این سوال به ذهن شان می آید که چگونه موتورهای جست و جو منظور ما را متوجه می شوند؟

یا عده ایی این سوال به ذهنشان می آید که من کلمه ایی کوچک از یک جمله نوشتم اما گوگل یا موتور های جست و جو چگونه تشخیص داد منظور من این جمله بوده است برای این که بخواهیم شما درک بهتری برای این قضیه داشته باشید ابتدا برای شما مثالی می زنیم که شما کاملا متوجه شوید.

الگوریتم رنک برین روزانه در حال آپدیت شدن و آنالیز شدن وب سایت ها می باشد بنابر این بعد از این که شما در گوگل عبارت دم کردن نیم دانه را سرچ می کنید دقیقا گوگل و موتور های جست و جو متوجه می شود که متوجه شما طرز پخت برنج نیم دانه یا چگونگی پختن برنج نیم دانه بوده است.

اگر بخواهیم موتور های جست و جو را کلاس هایی در یک مدرسه در نظر بگیریم رنک برین دانش آموزان باهوش آن مدرسه می باشند بنابراین واژه ی دم کردن نیمه را با هوش زرنگ خود متوجه می شود و به شما عبارت طرز پخت برنج نیم دانه را به شما ارائه می دهد.

واکنش با رفتار کاربران 

اگر بخواهیم پاسخ دیگری به این سوال که چطور گوگل منظور من را متوجه می شود؟ را شرح دهیم؛ به این گونه می باشد که موتور های جست و جو دارای الگوریتم های متعددی مانند پاندا،پنگوئن،مرغ مگس خوار و … می باشند که هر کدام یک از آن ها کارها و وظایفی را برعهده دارند.

الگوریتم رنک برین به رفتار کاربران واکنش نشان می دهد،اگر بخواهیم با زبان ساده تر بیان کنیم این الگوریتم را معلم با هوشی در نظر بگیرید و کاربران را دانش آموزان در نظر بگیرید در این صورت دانش آموز هر عملکردی در کلاس درس داشته باشد، معلم نیز واکنش هایی را در کلاس نشان می دهد اگر واکنش درس خوب خوانده باشد.

این معلم نیز با این گونه دانش آموزان با مهربانی رفتار می کند اگر این دانش آموزان درس خود را بخوبی نخوانند در نتیجه معلم نیز این گونه دانش آموزان را جریمه می کند.گوگل نیز مانند این معلم می باشد و رفتار های کاربران را به خوبی درک می نماید.

چه فعالیت هایی باعث می شود در الگوریتم رنک برین موفق شویم؟

قیمت سئو سایت

بسیاری از مدیران وب سایت ها از کارمندان وب تب سوالات مهمی می پرسند که برخی از آن ها عبارتند از :چکار کنیم رنک برین با سایت ها رفتار مناسب داشته باشد یا چه اقداماتی انجام دهیم که الگوریتم رنک برین به ما کمک کند؟ 

در پاسخ بسیاری از کارمندان وب تب به این گونه مدیران می گویند:

  • سعی کنید محتوایی که تولید می نمایید کاملا یونیک و منحصر به فرد و شخصی باشد.
  • اگر می خواهید عملکرد بهتر داشته باشید با استفاده از دانش تخصصی خود سعی کنید محتوایی را ایجاد کنید.
  • فعالیت هایی را ایجاد نمایید که منجر شود کاربر از وب سایت شما به زودی خارج نشود و به اصطلاح نرخ بانس ریت سایت تان را کاهش دهید.
  • از محتوای کپی استفاده نکنید.
  • لینک سازی های داخلی و خارجی وب سایت خود را به درستی ایجاد نمایید به طوری که کلمات کلیدی شما دارای انکر تکست یا متن لینک شده باشد.
  • استاندارد های سئوی on page را رعایت نمایید.
  • سعی کنید از شرکت هایی که مشاوره سئو دارند مانند شرکت وب تب کمک بگیرید.

نتیجه گیری

الگوریتم های گوگل هر کدام با هدف خاصی ایجاد شده اند.این الگوریتم ها همگی به رضایت کاربران احترام قائل می باشند.اگر بخواهیم به اختصاص رضایت و رفتار کاربران در موتور های جست و جو مور بررسی قرار دهیم الگوریتم رنک برین این کار را به شخصه انجام می دهد. این ربات کاملا پیشرفته می باشد و هر گونه رفتاری که مخاطب داشته باشد احترام می گذارد و با نوع رفتار کاربران تاثیر بزرگی بر روی وب سایت شما می گذارد و سبب بهبود سازی وب سایت شما در موتور های جست و جو و افزایش و کاهش رتبه سایت شما در گوگل و موتور های جست و جو می شود.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.