معرفی 4+10 تا از بهترین ابزارهای سئو در سال 2020!

قیمت سئو سایت

تحلیل و ارزیابی در سئو سایت حرف اول را می زند. اما بررسی تمام موارد الزامی برای سئوکارها بسیار زمانبر خواهد بود. مثلا تحلیل کلمات کلیدی و آنالیز دیتای آنها می تواند کاری بس خسته کننده باشد. بدون ابزار شما می توانید به داده های خامی دسترسی داشته باشید که تا رسیدن به کارایی راه زیادی دارند. 10 ابزار برتر سئو در این مقاله از وب تب به شما معرفی خواهند شد. ابزارهای تحلیل سئو گزارش هایی از اینکه شما در چه سطحی از رقابت سئو حضور دارید و چه فرصت هایی پیش روی شماست، ارائه می دهد. اگر همچنان به آنالیز دستی اعتقاد دارید باید بدانید که با افزایش حجم داده ها، ریسک نادرست بودن اطلاعات حاصله افزایش می یابد؛ پس با 10 ابزار برتر سئو در سال 2020 با ما همراه باشید.

بهترین ابزارهای سئو در سال 2020

در ادامه 10 ابزار برتر سئو به شما معرفی می شوند. نقاط قوت و ضعف تقریبا در همه ی آنها وجود دارد. برای اینکه به نتیجه دقیق تری برسید، به خصوص در زبان فارسی تحلیل و آنالیز سایت با چند ابزار مختلف توصیه می شود.

ابزار شناسایی کلمات کلیدی Ahrefs

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سئو، ahrefs بهترین ابزار سئو است. از نظر قدرت و توان ربات خزنده ی وب، این ابزار دومین قدرت بعد از گوگل است. ابزار بررسی سایت، تحلیل رقبا و تقریبا همه ی آنچه برای سئو مورد نیاز است، توسط این شرکت ارائه شده است. فقط در یک مورد بررسی کارشناسان با استفاده از کلمات کلیدی این ابزار برتر سئو موفق به جذب 350 هزار بازدید کننده در ماه شدند. رقمی که برای یک سایت کم سابقه خارق العاده است.

گوگل سرچ کنسول

گوگل هم گاهی اوقات دست و دلباز می شود و امکانات رایگان قدرتمندی در دسترس عموم قرار می دهد. ابزار Google Search Console به شما اجازه می دهد تا روی حضور صفحات خود در نتایج جستجو مدیریت داشته باشید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ثابت کنید مالک سایت هستید. سرچ کنسول به عنوان یک ابزار سئو سایت در گوگل به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کاربران و خود گوگل محتوای شما را به چه شکل می بینند. همچنین گزارش های کاربردی از خطاهای سایت و تخطی از الگوریتم های گوگل داخل کنسول قابل مشاهده است.

ابزار بازاریابی سئو SEMrush

ابزارهای بازاریابی سئو semrush محبوبیت فراوانی دارد. شما می توانید به راحتی به رتبه های خود دسترسی داشته باشید، متوجه تغییرات و آپدیت ها شده و فرصت های جدیدی برای کسب رتبه پیدا کنید. آنالیز دامنه در برابر دامنه یک گزینه ی جذاب دیگر در این ابزار است؛ شما در آن می توانید دو سایت رقیب را مثل دو گوشی موبایل با هم مقایسه کنید. برای بررسی سئو داخلی هم گزینه on-page seo checker روی میز شما خواهد بود. بازهم در یک مورد آزمایشی، کارشناسان فقط با استفاده از این ابزار موفق شدند نرخ تبدیل (conversion rate) سایتی را تا 15% افزایش دهند.

سفارش سئو سایت

ابزار تحقیق کلمات کلیدی KWFinder

یک ابزار برتر سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی (long tail) با سطح رقابت پایین! kwfinder به عقیده ی برخی برترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. اطلاعاتی شامل میزان جستجو، هزینه تبلیغات کلیکی و عبارات مرتبط با کلمه ی مورد نظر شما، همه از امکانات این ابزار هستند. قبل از انتخاب کلمات کلیدی kwfinder را در نظر بگیرید.

ابزار ماز (Moz Pro)

یک ابزار کامل دیگر که از دید کارشناسان در سئو خارجی و تحلیل رقبا امتیاز بیشتری کسب می کند. moz به دیدگاه برخی یک سایت بررسی بک لینک می باشد. ماز نسبت تغییرات هسته ای و الگوریتمی گوگل همیشه به روز بوده است. اگر از Moz Pro استفاده می کنید و به زبان انگلیسی مسلط هستید، می توانید همیشه روی پاسخگویی تیم پشتیبانی در چت حساب کنید. علاوه بر اینها تولبار رایگان moz برای کسب اطلاعات کلی از اعتبار صفحه و دامنه کاربردی است. برگزاری کنفرانس های سالیانه با حضور بزرگان سئو از دیگر اقدامات این شرکت آمریکایی است.

ابزار ردیابی کلید واژه Ubersuggest

ابزار سایت neil patel یک ابزار رایگان برای یافتن کلمات کلیدی است. ترند های روز، حجم جستجوی عبارت، رقبای اصلی و قیمت تبلیغات کلیکی از جمله اطلاعاتی است که می توانید از ubersuggest بگیرید. با کمک این ابزار برتر سئو می توانید از ارزش کلمات کلیدی منتخب خود مطمئن شوید.

ابزار Answer The Public

اگر به دنبال موضوع برای محتوای بلاگ سایت خود هستید، ابزار رایگان answer the public با هدف پاسخ به سوالات جامعه در دسترس شماست. کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را درون آن جستجو کنید. کاربرد دیگر این سایت مربوط به زمانی است که شما می خواهید صفحات FAQ بسازید؛ چرا که دقیقا شما را به سمت سوالات مورد جستجوی کاربران راهنمایی می کند.

ابزار SpyFu

در این ابزار به مانند moz برخی از امکانات به رایگان قرار گرفته اند و نسخه غیررایگان به شدت کامل تر است. spyfu همانطور که از نام آن مشخص است، می تواند جاسوس شما باشد. تعداد دفعاتی جستجوی یک کلید واژه در ماه، درجه سختی کلمات، پیدا کردن کلید واژه های رقبا و یافتن کمپین های گوگل ادز رقبا از امکانات ویژه spyfu است. قابلیت SEO Research در این ابزار برتر سئو، بخش اعظم استراتژی سئو رقبایتان را برای شما نمایان می سازد.

 

خدمات سئو سایت

ابزار رتبه بندی سئو Woorank

باز هم گزینه های رایگان و غیر رایگان هر دو روی میز خواهند بود. ابزار woorank برای یافتن ایرادات سئو تکنیکال و داخلی کاربرد فراوانی دارد؛ زیرا راهکارهایی هم برای حل این مشکلات ارائه می کند. این ابزار برتر سئو برای تحلیل رقبا و کلمات کلیدی سایت آن ها نیز دستیار شما خواهد بود.

ابزار بازاریابی سئو Majestic

ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی و دنبال کردن رتبه های سایت در کنار بررسی لینک های خارجی (از نظر دامنه مرجع و تعداد) Majestic را به یکی از ابزارهای برتر سئو تبدیل کرده است. از دید بازاریابی آنلاین این ابزار در کنار ahrefs و SEMrush قرار می گیرد. شاید بهترین ابزار سئو از دید قدیمی ترها majestic باشد.

سئو سایت در تهران

ابزار گوگل Analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از دیگر ابزارهای مهم سئو می باشد که از آن می توان داده های زیادی به دست آورد. البته قبل از هر چیزی این نکته را نیز باید بدانید که این ابزار بیشتر به درد دیجیتال مارکتینگ می خورد، ولی خب برای بخش سئو نیز قابل استفاده است. در قسمت Behaviour برنامه شما می توانید صفحات خروج و صفحاتی که باعث ایجاد نرخ پرش (Bounce Rate) می شوند را شناسایی کرده و در راستای بهبود مشکلات سئویی آن قدمی برداریم. (نرخ پرش یکی از معیارهای الگوریتم رنک برین می باشد.)

به شدت به شما پیشنهاد می کنیم از این ابزار برای سئوی سایت خود استفاده کنید.

ابزار الکسا Alexa

حتما شما با الکسا به دلیل رتبه بندی معروفش آشنا هستید. این ابزار با استفاده از خزنده هایی که دارد، روزانه میلیاردها صفحه در دنیای وب را بررسی می کند. هم چنین علاوه بر رتبه بندی وب سایت ها براساس ترافیک، داده های مفیدی را در اختیار کارشناسان سئو قرار می دهد. در این ابزار امکانات فراوانی از جمله مقایسه رقبا، کلمات کلیدی ترافیک آور برای وب سایت ها و معیارهای متریک مانند Pageview/User، Duration time و… را در اختیار شما قرار می دهد. همانند گوگل آنالیتیکس Bounce Rate را نیز در اختیار شما قرار می دهد؛ ولی معمولا داده های آن با داده های گوگل آنالیتیکس متفاوت است.

 

ابزار GTmetrix

یکی دیگر از ابزارهایی که کارشناسان سئو مدام برای چک کردن سرعت وب سایت به سراغ آن می روند، ابزار GTmetrix است. در این ابزار تمام کاری که باید انجام دهید، وارد کردن آدرس وب سایت است. پس از وارد کردن آدرس وب سایت کمی منتظر بمانید. پس از مدتی GTmetrix سرعت وب سایت شما را با نشان دادن عددی بین 1 تا 100 نشان می دهد. معمولا نمره 70 به بالا و کسب حداقل درجه B برای راضی بودن از سرعت وب سایت الزامی است. البته این ابزار در حال حاضر دچار تغییرات ساختاری گردیده است و معیارهای (LCP (Largest Contentful Paint و… که از معیارهای جدید سنجش سرعت سایت توسط گوگل می باشد و در سرچ کنسول به نام Core Web Vitual موجود است، استفاده می کند.

یکی دیگر از مهم ترین نکات مثبت این برنامه، ارائه راهکارهای پیشنهادی برای بهبود سرعت سایت می باشد. از جمله مهم ترین رقبای این برنامه می توان به Google Page Speed Insight اشاره کرد.

 

ابزار keyword Planner

دنبال کلمه کلیدی هستید، اما متاسفانه ابزارهای دیگر نمی توانند به شما داده های مناسبی درباره میزان سرچ و سختی کلمات بدهند؟

به شما پیشنهاد می کنم از این ابزار رایگان تحقیق درباره کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابزار توسط خود گوگل معرفی گردیده است و تمام امکانات یک ابزار سئو در زمینه تحقیق درباره کلمه کلیدی را در خود دارا است.

کافی است که کلمه کلیدی مد نظر خود را وارد کنید و منتظر جواب این ابزار باشید. هم چنین از این ابزار می توانید در راستای Search Engine Marketing یا همان SEM استفاده کنید و با پرداخت هزینه به گوگل در صدر کلمات کلیدی مد نظر خود باشید.

مشاوره سئو سایت

آیا ابزارهای برتر سئو ما را از دیگر ابزارها بی نیاز می کنند؟

به عنوان نتیجه گیری این مقاله بهتر است موضوعی را بدانید. تقریبا 8 عدد از 10+4 ابزار برتر سئو که در بالا لیست شده اند با یکدیگر در حال رقابت هستند. این یعنی همواره قصد دارند نقاط ضعف و خلا موجود در امکانات برنامه خود را بهبود ببخشند. پس اگر شما با یکی از این ابزارها به طور کامل آشنا باشید می توانید اکثر نیازهای خود را برطرف کنید. بهترین ابزارهای تحلیل سئو باید همیشه به روز باشند، پس ممکن است این مقاله که در آذر 99 نوشته شده، مدتی دیگر از اعتبار ساقط شود. لذا شما بزرگواران، نظرات خود در ارتباط با ابزارهای برتر سئو را در این صفحه با وب تب به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.