بردکرامب (Breadcrumb), نقشه راه به کاربر خود ارائه دهید.

سفارش سئو سایت

بردکرامب (Breadcrumb) چیست؟ تاثیر breadcrumb بر سئو موضوع مورد بررسی در این مقاله است. امروزه، وبسایت ها نقش مهمی را در راهنمایی افراد ایفا می کنند. به دلیل تعدد وبسایت ها، وجه تمایز یک وبسایت خوب با سایر سایت ها در عملیات انجام شده بر روی آن است. یکی از موارد مهم تاثیرگذار بر روی محتوا و بازدید سایت، بردکرامب(breadcrumb) نام دارد.

بردکرامب  از مهم ترین قسمت های یک وبسایت خوب محسوب می شوند. در واقع، بردکرامب به متن های لینک دار گفته می شود. این متن های لینک دار، به کاربران اعلام می کند که در کدام قسمت سایت هستند. همچنین، موتورهای جستجو مانند گوگل را در درک ساختار سایت کمک می کنند. در ادامه به بررسی بیشتر بردکرامب و تاثیر آن ها بر سئو خواهیم پرداخت.

بردکرامب یا همان Breadcrumbs چیست؟

اصطلاح بردکرامب از یک داستان معروف گرفته شده است. در این داستان شخصیت‌های اصلی وارد جنگل شده و یکی از آن ها شروع به ریختن خرده نان برروی زمین می کند. این کار به منظور پیدا کردن راه منزل هنگام بازگشت از جنگل شده و موجب عدم گم‌شدن آن‌ها می‌شد.

خرده های نان یا همان بردکرامب که قسمتی از سئو تکنیکال وب سایت می باشد، در سال های اخیر تبدیل به مدلی برای وبسایت ها شده است. بردکرامب متن کوتاه لینک دار بوده و اغلب در بالای صفحه دیده می شود. بردکرامب ها به کاربر نشان می دهند که در کدام قسمت سایت قرار دارد. تمام کلمات بردکرامب قابل کلیک بوده و مبدا آن ها، صفحه خانگی سایت است.

همچنین، بردکرامب ها در گوگل نیز نمایش داده می شوند. درصورت استفاده از سئو وردپرس، توسط افزونه Yoast SEO قادر به افزودن داده به صورت اتوماتیک به هر صفحه خواهید بود. موتورهای جستجو این بردکرامب ها را جمع آوری کرده و در نتایج جستجو نمایش می دهند. این مساله به کاربران پیش از ورود به هر سایت کمک کرده تا به جایگاه مطلب پی ببرند.

سئو سایت در تهران

بردکرامب (Breadcrumb) و انواع آن

با نگاهی دقیق به برد کرامب ، متوجه انواع آن ها خواهیم شد. بردکرامب به انواع مختلف تقسیم شده و سه مورد از آن‌ها از بردکرامب های معروف و پر استفاده در سایت می باشد. در ادامه به بررسی آن ها پرداخته که احتمالا آن ها را مشاهده کرده باشید.

 مبتنی بر سلسله مراتب

اغلب در بالای صفحه قرار گرفته و احتمالا آن را بیشتر مشاهده کرده اید. بردکرامب سلسله مراتبی، کاربر را از اینکه کجای سایت قرار دارد مطلع می کند. همچنین، فاصله او را تا صفحه اصلی نیز نمایش می دهد.

 مبتنی بر ویژگی

اینگونه بردکرامب ها اغلب پس از انتخاب یک یا چندین ویژگی حاصل می شوند. برای مثال پس از انتخاب ویژگی از یک محصول در یک سایت، این بردکرامب ظاهر می شود. مانند: صفحه اصلی> دسته بندی محصول> جنسیت> سایز> رنگ.

مبتنی بر تاریخچه

بردکرامب مبتنی بر تاریخچه، بر اساس صفحات پشت سر گذاشته ایجاد می شوند. به صورت کلی این بردکرامب ها به این شرح است. صفحه اصلی> صفحه قبل> صفحه قبل> صفحه قبل> صفحه حال.

این نوع از Breadcrumb به صورت ترکیبی با سایر بردکرامب ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دلایل استفاده از بردکرامب (Breadcrumbs) چیست؟ 

جهت استفاده از بردکرامب دلیل های مختلفی وجود داشته و تمام آن ها با سئو سایت در ارتباط هستند. دلایل مربوط به استفاده از آن ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

گوگل بردکرامب ها(breadcrumbs) را دوست دارد.

گوگل مانند کاربران، بردکرامب ها را دوست دارد. این ویزگی به گوگل امکان مشاهده متفاوت ساختار سایت را می دهند. گوگل نیز از اطلاعات موجود در صفحات جستجوی خود استفاده می کند. در نتیجه، نمایش سایت شما در صفحات جستجو برای کاربران جذاب تر بوده و سئو سایت ارتقا خواهد یافت.

قیمت سئو سایت

موجب افزایش تجربه کاربری می شوند.

کاربران از گم‌شدن متنفر بوده و درمواجه با مکان جدید ابتدا به اطراف نگاه کرده تا اشیا یا موارد آشنا را شناسایی کنند. این روند در وبسایت ها نیز وجود دارد. وبسایت ها باید از ترس کاربران کاسته و آن ها را راضی نگه دارد.

بردکرامب ها با نمایش خروجی های آشنا و مناسب، موجب افزایش تجربه کاربری می شوند. به این ترتیب کاربران کلید بازگشت را انتخاب نخواهند کرد. تجربه کاربری، یکی از ابزارهای مهم کمکی سئو نیز محسوب می شود.

 نرخ پرش (Bounce Rate) را کاهش می دهند

از دیگر دلایل استفاده از بردکرامب (breadcrumb) در سایت، کاهش بانس ریت است. امروزه، افراد کمی از طریق صفحات اصلی وارد سایت می شوند. به همین دلیل اکثر بازدیدها به صورت طبیعی بوده و از طریق موتورهای جستجو انجام می شود.

در واقع، هر صفحه از سایت به معنای یک ورودی نیز محسوب می شود. در صورت عدم رضایت کاربر از صفحه ورودی، باید از راهنمایی هایی استفاده کنید. این راهنمایی ها آن ها را به صفحات دیگر هدایت کرده و به قسمت های مرتبط می رساند.

از طرفی با استفاده برد کرامب ها، قادر به ارائه پیشنهادهای جایگزین به کاربران خواهید بود. در نتیجه از این طریق بانس ریت کاهش یافته و به سئو وبسایت کمک زیادی می شود. ارسال کاربران به صفحه اصلی بهتر از فشردن دکمه بازگشت به گوگل است. تاثیر breadcrumb بر سئو در این گزینه کاملا مشهود است.

خدمات سئو سایت

نحوه افزودن بردکرامب به سایت 

 

به طور کلی انجام آزمایش و تمرین در یادگیری گوگل آنالیتیکس نقش اساسی دارد. بخش acquisition در google analytics برای سئو و دیجیتال مارکتینگ به یک اندازه دارای اهمیت است؛ فاکتورهایی مثل نرخ کلیک و تاثیرگذاری روی کاربر (impression) مستقیما از سئو داخلی اثر می گیرند. پس شما برای استفاده ی بهینه از بخش های مختلف آنالیتیکس باید دانش سئو نیز داشته باشید. نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

استفاده از Breadcrumb چه زمانی ضروری است؟

سایت هایی که ساختار آن ها پیچیده بوده و دسته بندی های متعدد دارند، مستعد استفاده از بردکرامب ها هستند. هر سایت یا وبلاگ، قادر به استفاده از نشانگر صفحات خواهند بود. سایت های با دسته بندی نامنظم یا سلسله مراتب سایت، ملزم به استفاده از برد کرامب ها نیستند. این قابلیت برای این سایت‌ها یک قابلیت اضافه بوده و به هیچ عنوان گزینه ای مناسب برای جایگزین منوی اصلی نخواهند بود.

مشاوره سئو سایت

نتیجه گیری

کاربران حاضر در سایت نباید احساس گم شدن کنند. فهم و درک breadcrumbs و تاثیر آن بر سئو برای کاربران بسیار ساده است. کاربران با مشاهده بردکرامب ها به آسانی ساختار سایت را درک خواهند کرد.

گوگل نیز به آن علاقه مند بوده و تاثیر بسیاری بر سئو خواهد داشت. در صورت استفاده از سایت های وردپرس، با پلاگین Yoast SEO به راحتی این موضوع را  به سایت اضافه می شوند. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد برد کرامب و تاثیر آن بر سئو کسب کرده باشید.

هم چنین در صورت هر گونه سوال درباره Breadcrumb و مسائل دیگر همچون مشاوره سئو می توانید در بخش نظرات با تیم وب تب در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.