سئو چیست و چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟

سفارش سئو سایت

سئو (SEO) مخفف کلمه (search engine optimization) بهینه سازی موتورهای جستجوگر است. در واقع سئو سایت فرآیندی است که وبسایت شما را برای دستیابی به ترافیک ارگانیک و غیرپولی صفحه نتایج موتور جستجوگر، بهینه میکند.  

به عبارت دیگر سئو دربرگیرنده ایجاد تغییراتی در طراحی و محتوای وبسایت شما است تا این سایت برای موتورهای جستجوگر جذابتر شود. دلیل به کارگیری قوانین سئو در وبسایت این است که وبسایت به عنوان نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو، نشان داده شود. 

با توجه به اینکه سئو  به دلایل مختلفی میتواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد، ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد، اما روند بهینه سازی موتورهای جستجو آسانتر از آن است که به نظر میآید.

موتورهای جستجو میخواهند بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهند. این بدان معنا است که نتایجی که در صفحات موتور جستجوگر ارائه میشوند نه تنها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، بلکه باید مرتبط با آن چیزی باشند که کاربر به دنبال آن است.

برای دستیابی به این مهم موتورهای جستجوگر، وبسایتهای مختلف را اسکن میکنند تا بهتر بدانند که موضوع سایت درباره چیست. این به آنها کمک میکند تا نتایج مناسبتری را به کاربرانی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی خاص هستند، ارائه بدهند.

به شکلی مشابه موتورهای جستجو سایتها را اسکن میکنند تا میزان سهولت در وبگردی و خواندن وبسایت را مورد بررسی قرار دهند، سپس با بالا بردن رتبه سایت در صفحه نتایج موتور جستجو به وبسایتهای کاربرپسند، پاداش میدهند. 

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) کاری است که صاحبان وبسایتها انجام میدهند تا مطمئن شوند که سایت آنها در موتورهای جستجوگر برای کلمات کلیدی و عبارات مربوطه رتبه بالایی کسب میکند. به عنوان مثال بیایید تصورکنیم که شما در وبسایت خود مقالهای درباره تعمیر یخچال دارید. 

برای اینکه بتوانید مقاله خود را در دسترس افرادی که به دنبال آن هستند قرار دهید، باید این پست وبلاگ خود را بهینه کنید تا برای هرکسی که به دنبال عبارت «تعمیر یخچال» است، به عنوان یک نتیجه برتر نمایش داده شود.

کار کردن بر روی بهینه سازی موتور جستجو فواید زیادی برای کسب و کار شما دارد. شما با بهبود سئوی سایت خود میتوانید بیشتر و بهتر در موتورهای جستجوگر دیده شوید. این به شما کمک میکند تا به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید. با ایجاد محتوای جذابتر و موثرتر سئو محور، میتوانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک هدفمندتر افزایش دهید.

عواملی که بر تعریف سئو، معنی سئو و بازاریابی سئو تاثیر میگذارند؟

اکنون که تعریف سئو را میدانید و میدانید که چگونه کار میکند، ممکن است از خود بپرسید: «چگونه میتوانم بازاریابی سئو انجام دهم؟» و یا «آیا بهینه سازی سئو واقعاً کارآمد است؟». حقیقت این است که بازاریابی سئو واقعاً کارآمد است و اجرای مناسب آن میتواند به هر کسی کمک کند تا نتایج بسیار خوبی کسب کند.

حال بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که میتوانند در رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجوگر تأثیر بگذارند. گوگل که غول موتورهای جستجوگر محسوب میشود هرگز الگوریتمی را که برای رتبه بندی سایتها مورد استفاده قرار میدهد، علنی نکرده است. اما عوامل زیادی وجود دارند که به احتمال زیاد بر صفحه نتایج موتور جستجو (search engine results page) یا (SERP) تاثیر میگذارند. خدمات سئو هم شامل عوامل داخل سایت (on-page) و هم شامل عوامل خارج از سایت (off-page) میشوند که در زیربه معرفی آنها میپردازیم.

خدمات سئو سایت

عوامل (On-page) و (Off-page) که بر بهینه سازی سئو میگذارند

1-بازاریابی محتوا

محتوای موثر هم در جذب موتورهای جستجوگر موثر است و هم به سازمان شما کمک میکند تا با بازدیدکنندگان سایت ارتباط برقرار کند. استفاده از محتواهای جذاب نوشتاری و تصویری باعث بهینه سازی سئوی سایت شما میشود. 

2-بهینه سازی سئو داخل سایت (On-page)

فاکتورهای سئوی (On-page)، عناصری هستند که در وبسایت شما اتفاق میافتند، در واقع مواردی هستند که شما کاملاً بر آنها کنترل دارید؛ یعنی اینکه شما میتوانید با رعایت قوانین سئو برای اصلاح و بهتر شدن این موارد با مرور زمان تلاش کنید. این عوامل فراتر و برتر از بازاریابی محتوا هستند.

3- بهینه سازی سئو خارج از سایت (Off-page)

علاوه بر عناصر (On-page)، عناصر (Off-page) هم میتوانند بر رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارند. اگر چه شما برخلاف عناصر داخل سایت کنترل زیادی بر عناصر خارج از سایت ندارید، اما روشهای هم وجود دارد که میتوانید تا حدی این عوامل را به نفع خود تغییر بدهید. 

سخن آخر

حال که تا حدی درباره سئو و نحوه کارآیی آن اطلاعات کسب کردید، میتوانید برای بهبود سئوی سایت خود و افزایش رتبه آن در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر تلاش کنید.

به یاد داشته باشید که سئوی سایت شما و کارآیی آن تحت تاثیر عوامل زیادی قرار میگیرد. اما مهمترین چیزی که در سئوی سایت و بالا بردن رتبه آن اهمیت دارد داشتن محتوای با ارزش است، در واقع داشتن مطالب باارزشی در وب سایت شما که مخاطب به دنبال است، یکی از بهترین راههای بالا بردن رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجوگر است. 

به خاطر داشته باشد که بهینه سازی موتور جستجوگر یا سئو برای اینکه کارآیی خود را نشان دهد و رتبه وبسایت شما را در موتورهای جستجوگر بالا ببرد، نیازمند صرف زمان است. هیچ کسی نمیتواند ادعا کند که از مزایای سئو یک شبه بهره برده است. در واقع ممکن است ماهها طول بکشد تا شما از نتایج کار سخت خود در زمینه سئوی وبسایتتان بهره ببرید. 

اما با این وجود پیروی از بهترین روشهای موتور جستجو میتواند به سئوی سایت شما کمک شایانی بکند. همان طور که قبلاً نیز گفتیم ایجاد محتوای با کیفیت و دسته اول که در راستای کمک به حل مشکلات مخاطبان شما نوشته شده باشد بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است، چنین سایتی همواره میتواند از طریق روشهای ارگانیک ترافیک بالایی کسب کند. 

برای اطلاع از قیمت سئو و بهینه سازی سایت با وب تب در ارتباط باشید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.