سئو کلاه سفید | با گوگل دوست باشید.

سفارش سئو سایت

امروزه در دنیای اینترنت و گوگل، به منظور دیده شدن در نتایج جستجو از تکنیک های متنوع سئو استفاده می شود. تمرکز بر روی بهینه سازی سئو از جمله عوامل مهم در افزایش بازدید سایت است. به همین دلیل مسائل گسترده ای در این زمینه وجود دارد. هدف نهایی تمام سئوها افزایش رتبه وبسایت است.

به طور کلی سئو به دو حالت مجزای سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تقسیم می شود. سئو کلاه سفید مانع از پنالتی شدن در کلمات کلیدی پر رقابت می شود. به همین دلیل استفاده از آن مزایایی را برای سایت شما خواهد داشت. در ادامه این مقاله به انواع تکنیک های سئوی کلاه سفید می پردازیم.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به معنای استفاده از روش های مورد قبول گوگل است. ارائه بهترین نتایج برای کاربران، هدف اصلی تمام این تکنیک ها محسوب می شود. از جمله اولویت های هریک از این تکنیک ها، کاربران بوده و موتورهای جستجو در رتبه های بعدی قرار دارند.

مزایای استفاده از سئوی کلاه سفید

به عنوان یک کلاه سفید، امور بسیاری در اختیار شما قرار می گیرد. هریک از آن ها مزایایی را برای سایت شما به دنبال خواهد داشت.

  • مطابق با قوانین گوگل عمل خواهید کرد.
  • در این سئو بهینه سازی بر اساس نیاز کاربر انجام شده و موتور جستجو هدف نیست.
  • محتوای شما با ارزش بوده و کاربران پس از مطالعه آن اقدام به اشتراک گذاری آن می کنند.
  • اقدام به ساخت وبسایت کاری کرده و نسبت به رقبا جایگاه مستقل و بالاتری خواهد داشت.
  • سرعت وبسایت افزایش یافته و نمایش آن در تلفن همراه مشکلی ندارد.
  • استفاده از متا تگ های صحیح با سئوی کلاه سفید امکان پذیر است.
  • کار با وب سایت شما آسان بوده و دشواری به دنبال نخواهد داشت.

در مقابل سئو کلاه سیاه، کاملا بر خلاف سئوی کلای سفید است. با استفاده از سئو کلاه سیاه سایت شما دچار مشکلاتی می شود. در ادامه به بررسی بیشتر سئو کلاه سفید می پردازیم.

سئو سایت در تهران

آیا همیشه سئو کلاه سفید بهترین انتخاب است؟

پاسخ کامل به این سوال به اهداف شما بستگی دارد. در صورت تمایل به ساخت برندی ماندگار، سئوی کلاه سفید را باید دنبال کنید. اما در صورت کار در کسب و کارهایی مانند وام یک روزه این سئو پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. شما از سئو کلاه سفید قصد کسب رتبه بالا در کسب و کار خود را دارید.

در حالیکه در سئو کلاه سیاه، با روش های این سئو شما را به پایین می کشند. در صورت فعالیت در کسب و کارهای قانونی شانس زیای برای پیروزی بدون نیاز به سئوی کلاه سیاه خواهد بود. در ادامه به بررسی مهم ترین روش های سئوی کلاه سفید می پردازیم.

اولویت با نسخه موبایلی

در حال حاضر گوگل توجه ویژه ای به “نسخه های موبایلی” وبسایت دارد. صفحاتی با عدم نمایش درست در موبایل، رتبه خوبی در گوگل کسب نمی کنند. امروزه گوگل ابتدا ایندکس صفحات موبایلی را انجام داده و رتبه‌بندی آن ها را بر اساس این موضوع انجام می‌دهد. (حتی در این زمینه الگوریتمی به اسم الگوریتم Mobile First Index نیز دارد.)

در صورت نمایش زیاد تبلیغات در نسخه موبایلی سایت شما، بهای آن را پرداخت خواهید کرد. برخی افراد به موبایل فرندلی سایت خود اطمینان ندارند؛ در این شرایط باید وارد اکانت گوگل سرچ کنسول وبسایت شوید. در این قسمت، بخشی از گزارش های موبایل را دریافت خواهید کرد. گوگل، در صورت مشاهده مشکل در نسخه های موبایلی آن را از این طریق به شما گزارش می‌دهد. در نتیجه، قادر به اقدامات مناسب در این زمینه خواهید بود.

ثبت انواع کسب و کارها در Google My Business

جستجوهای موبایلی و محلی در عین مستقلی، وابستگی هایی به یکدیگر دارند. طبق آمار انجام شده، 20% جستجوهای انجام شده در دستگاه موبایل با هدف یافتن یک مکان انجام می شوند. گوگل در زمینه نمایش نتایج محلی پیشرفت بالایی دارد. از همین جهت ثبت اطلاعات دقیق مربوط به وبسایت در “Google My Business” ضروری است. هم اکنون بیش از نیمی از کسب و کارهای آنلاین اطلاعات خود را در این وبسایت به ثبت رسانده اند.

افزایش تجربه کاری و تمرکز بر روی آن

گوگل همواره وبمستران را به توجه ویژه ای به موضوع تجربه کاری تشویق می کند. همزمان با افزایش هوشمندی الگوریتم‌ها، وبسایت‌های انجام‌دهنده این کار به‌صورت دقیق، شانس بالاتری برای کسب نتایج در گوگل خواهند داشت. تجربه مثبت کاربری موضوعی فراتر از کدنویسی صحیح است.

هدف از طراحی UX در کسب و کار طبق مطالعات انجام شده، افزایش رضایت کاربران در تعامل آن‌ها با صفحه است. ابتدا هدف باید شناسایی نیاز کاربران و سپس طراحی اصولی به منظور کسب رضایت آن ها باشد. اعمال راهکارهای دستیابی به تجربه کاربران بسیار آسان است.

اهمیت جستجو کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزارهای ارائه شده در این حوزه Moz و ahrefs نام دارند. با این حال روش استفاده از این ابزارها با ظهور الگوریتم RankBrain دچار تغییراتی شده است. Rankbrain سیستم یادگیری ماشینی بوده و به گوگل در درک مفهوم و محتوای متن کمک می کند.

ابزارهای نسل جدید در جستجوی کلمات کلیدی، این کلمات را در قالب دسته هایی عرضه می کنند. این دسته ها نشان دهنده هدف کاربران از جستجوی یک موضوع ثابت است. با تجهیز به این اطلاعات، کاربران محتوای مناسبی تولید کرده و به مجموعه کلمات کلیدی پاسخ مناسب می‌دهند.

برنامه بازاریابی با محتوای بهتر نسبت به رقبا

طبق مطالعات انجام شده در سال 2015، تنها 37% پاسخ دهندگان به تاثیر بازاریابی محتوا اعتقاد داشتند. محتوا یکی از دو فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل بوده و باید آن را به درستی انجام داد. اغلب افراد در مورد تولید محتوای ارزشمند صحبت می کنند.

منظور از تولید محتوای مفید، یافتن مخاطبین درست و رسیدن به کاربران است. انجام این مراحل کار سختی نبوده و تنها باید با مشتریان خود یکدل شوید. به کلمات کلیدی پرسشی توجه ویژه ای داشته باشید. امروزه اغلب کاربران به طرح پرسش های خود پرداخته و توجه به آن‌ها نتایج مناسبی برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهره گیری از اسیکما جهت رسیدن به صدر نتایج

در سال 2014 وبسایت Searchmetrics طبق گزارشی، اعلام کرد که یک سوم نتایج جستجو حاوی ریچ اسنیپت‌ هستند. هریک از این ریچ اسنیپت ها تولید شده توسط مارک آپ بوده و تنها 0.3% وب‌سایت‌های دنیا از آن استفاده می‌کنند. استفاده از اسکیما امتیازاتی در پی خواهد داشت.

  • نمایش بهتر نتایج جستجو و کمک به کاربران
  • اسکیما موجب درک آسان محتوا برای موتورهای جستجو می شود.
  • میکرودیتاها به افزایش کلیک کاربران بر روی سایت در نتایج جستجو تاثیرگذارند.

ساخت لینک

امکان اینکه روزی فرا برسد که اهمیت لینک سازی کمرنگ شود وجود دارد. اما آن روز فرا نرسیده و درصورت عدم لینک سازی، ضررهایی را به خود وارد می کنید. “ساخت لینک های صحیح” مهم ترین نکته این کار محسوب می شود. لینک هایی مرتبط با وبسایت، برای سایت مفید خواهند بود.

جمع بندی نهایی

سئو کلاه سفید از جمله عوامل موثر بر دیده شده در نتایج گوگل است. این سئو از مزایایی برخوردار بوده و با سئو کلاه سیاه تفاوت های چشمگیری دارد. جهت افزایش بازدید سایت، روش های سئوی کلاه سفید را بیان کردیم. امیدواریم با تمرکز بر روی هریک از این تکنیک ها، ترافیک بالایی را دریافت کنید.

برای انجام سئو سایت و دریافت مشاوره رایگان سئو می توانید با تیم وب تب در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.