تعریف سئو محلی (Local SEO) + 7 نکته طلایی در لوکال سئو

تعریف سئو محلی (Local SEO) + 7 نکته طلایی در لوکال سئو

سئو محلی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مربوط به سئو است که می‌تواند به رشد کسب‌وکارها کمک کند. این یکی از مهم‌ترین مفاهیم سئو به شمار می‌آید که هر کسب‌وکاری با استفاده از آن می‌تواند خود را به کاربرانی که با آن‌ها موقعیت جغرافیایی نزدیکی دارد، بشناساند. اگر اطلاعی از لوکال سئو ندارید، جای نگرانی نیست؛ چرا که در این مطلب قصد داریم درباره سئو محلی و نکات مهم آن صحبت کنیم. بنابراین، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی چیست

اگر بخواهیم در یک توضیح خلاصه سئو محلی همان Local SEO را تعریف کنیم؛ باید بگوییم که سئوی محلی به اقداماتی گفته می‌شود که در جهت بهبود رتبه سایت شما در گوگل صورت می‌گیرد. نتیجه‌ای که از این اقدامات حاصل می‌شود، به کاربر کمک می‌کند تا بر اساس منطقه جغرافیای خود، سریع‌تر به کسب‌وکار شما دسترسی پیدا کند.

بیایید با یک مثال این موضوع را شفاف کنیم؛ فرض کنید که شما به دنبال شرکت دیجیتال مارکتینگ در تهران هستید و خود شما هم ساکن تهران هستید. وقتی در گوگل این عبارت کلیدی را سرچ کنید؛ نتایجی که برایتان نمایش داده می‌شود؛ نزدیک‌ترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ تهران به موقعیت مکانی شما خواهد بود. به این ترتیب سئو محلی می‌تواند در ترویج یک کسب‌وکار نقش داشته باشد. البته کسب‌وکارهایی که برایتان نمایش داده می‌شود نیز یک سری اصول را مانند ثبت آدرس در گوگل مپ، استفاده از کلمات کلیدی موقعیت مکانی و … رعایت کرده‌اند.

در تعریف دیگری برای سئو محلی می‌توان گفت که در مجموعه اقدامات سئو کلاه سفید قرار می‌گیرد و باعث نمایش بیشتر کسب‌وکار شما در گوگل می‌شود. این دیده شدن در دو حالت صورت می‌گیرد؛

    • حالت اول برای زمانی است که کاربر و کسب‌وکار شما در موقعیت مکانی نزدیک به هم قرار دارید.
    • حالت دوم در صورتی اتفاق می‌افتد که کاربر به دنبال محصولی یا خدمتی در یک موقعیت مکانی خاص باشد.

7 نکته طلایی برای سئو محلی

سئو محلی برای کسب وکارها

برای اینکه کسب‌وکار شما از طریق سئو محلی در نتایج گوگل، قرار گیرد؛ باید نکاتی را در راستای بهبود آن انجام دهید. در ادامه شما را با 10 نکته طلایی برای حضور در سرپ گوگل از طریق لوکال سئو، آشنا می‌کنیم.

برای کسب و کار خود، اکانت Google My Business بسازید.

گوگل مای بیزینس، برای کمک به کسب‌وکارها در فضای آنلاین است و یک نوع پروفایل اجتماعی برای بیزنس شما به حساب می‌آید. در این اکانت، اطلاعات تجاری برند شما مانند مکان، ساعت شروع و پایان کار، تجربیات مشتریان از استفاده محصولات و خدمات شما و … ثبت می‌شود و این اطلاعات به گوگل کمک می‌کند تا در سئو محلی، کسب‌وکار شما را نمایش دهد.

حضور در شبکه های اجتماعی

عصر امروز، عصر دیجیتال مارکتینگ است و کسب‌وکاری موفق است که در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشت باشد. با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، پست‌های منتشر شده را به اکانت مای گوگل بیزنس اضافه کنید تا پروفایل شما کامل‌تر باشد. به یاد داشته باشید که گوگل، از محتواهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، استقبال می‌کند و از گزینه‌های مهم در سئو محلی است.

استفاده از NAP در سئو محلی

واژه NAP مخفف کلمات Name، Address و Phone است که از اهمیت ذکر کردن نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکارتان در سایت می‌گوید. برای اینکه کاربران بتوانند شما را پیدا کنند و سئو محلی سایت خود را بهبود دهید، باید از NAP استفاده کنید. NAP شما باید در متن HTML قابل خزیدن باشد تا گوگل آن را با توجه به نتایج جستجوی مربوط به موقعیت مکانی تشخیص داده و نمایش دهد. معمولا برای نمایش NAP از فوتر یا هدر سایت یا در صفحه تماس با ما استفاده می‌شود.

بهبود لینک سازی داخلی

ایجاد یک ساختار اصولی برای سایت و رعایت لینک سازی داخلی در صفحات سایت، از مهم‌ترین نکات سئو است. این ساختار به سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج گوگل قرار گیرد و همچنین یکی از نکات تاثیرگذار در سئو محلی است. به خاطر داشته باشید که گوگل اهمیت زیادی به پیمایش صفحات یا navigation می‌دهد زیرا به کمک آن می‌تواند صفحات مختلف سایت شما را بخزد و با استفاده از لینک سازی داخلی، ارتباط بین صفحات را متوجه می‌شود.

اضافه کردن صفحات مکان یا location pages به وب سایت

اهمیت سئو محلی برای کسب و کار

این نوع صفحات به صفحاتی گفته می‌شود که نام کسب‌وکار، شماره تماس و راه‌های ارتباطی، ساعات کاری، توضیحات مربوط به کسب‌وکار، نظرات و تجربیات مشتریان راضی و سایر اطلاعات مربوط به ارسال و حمل‌ونقل در آن نوشته شود. این صفحات به موتور جستجوی گوگل کمک می‌کند تا در جستجوی محلی کاربر، اطلاعات کافی از بیزنس شما داشته باشد و شما را در نتایج مرتبط با جستجوی کاربر، نشان دهد.

ایجاد محتوای محلی

با گذشت زمان، موتور جستجوی گوگل نیز هوشمندتر شده و الگوریتم‌های آن رشد زیادی می‌کنند. از این رو، الگوریتم کبوتر که مربوط به سئو محلی است هم روز به روز در حال پیشرفت بوده و باهوش‌تر می‌شود. بنابراین شما هم باید فعالیت‌]ای خود را هوشمندانه کنید تا بتوانید به چشم گوگل بیایید و در رتبه‌های برتر نمایش داده شوید. یکی از کارهایی که می‌توانید در این راستا انجام دهید، تولید محتوای محلی است؛ حتما برایتان سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان محتوای محلی نوشت. محتوای محلی یعنی باید درباره موضوعاتی که در موقعیت مکانی شما اتقاق می‌افتد، بنویسید و به نوعی اخبار محلی به آن گفته می‌شود. با تولید این نوع محتوا می‌توئانید کاربران نزدیک به موقعیت مکانی خود را جذب کنید و به این صورت باعث بهبود سئو محلی سایت خود شوید. برای مثال می‌توانید درباره همایش‌های محلی، اخبار مربوط به آن، معرفی بهترین مکان‌های محل در صنایع مختلف و … تولید محتوا کنید تا کاربران به سمت سایت شما سرازیر شوند.

نمایش صحیح سایت در موبایل

جالب اس بدانید که در سال 2022، 61 درصد از جستجوها از طریق موبایل انجام می‌شود. بنابراین با یک دو دو تا چهارتای ساده می‌توانید متوجه شوید که نمایش صحیح سایت شما در گوشی هوشمند، چقدر اهمیت دارد. کاربران زیادی در طول روز با گوشی خود سرچ می‌کنند و اگر سایت شما ظاهر خوبی در گوشی نداشته باشد، به راحتی شانس حضور در رتبه‌های گوگل را از دست می‌أهید و جای خود را به رقبا خواهید داد. از رایج‌ترین جستجوهایی که کاربران با استفاده از گوشی انجام می‌دهند؛ مربوط به مکان یابی، جستجوی نظرات و جستجوهای مربوط به مکان‌]ای نزدیک به من است که در واقع اصلی‌ترین موضوع به سئو محلی است. بنابراین ، به عنوان صاحب یک کسب‌وکار این موضوع را جدی بگیرید و همیشه نمایش سایت خود را در گوشی چک کنید تا مشکلی در نمایش آن وجود نداشته باشد و همه چیز کاملا رسپانسیو نمایش داده شود.

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم تا شما را با سئو محلی و نکات مهم در آن آشنا کنیم. با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی در سئو محلی، حرف اول را بزنید و در نتایج دیده شوید. قدرت سئو محلی را هیچوقت دست کم نگیرید زیرا شما با دیده شدن بیشتر در جستجوی محلی کاربران، باعث افزایش آگاهی از برند خود می‌شوید. این آگاهی
از برند در بحث کسب‌وکارهای آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث رشد سریع بیزنس شما می‌شود. علت آن هم کاملا مشخص است؛ دیده شدن برند شما، نتیجه مستقیمی با بازدید کاربران از کسب‌وکار و افزایش درآمد شما دارد. البته این نکته را به یاد داشته باشید که تمرکز به روی سئو محلی، نباید به معنی عدم اهمیت به سئو داخلی و خارجی باشد. سئو به مجموعه‌ای از اقدامات تلقی می‌شود که انجام همه آن‌ها، شما را در رتبه یک قرار می‌دهد. بنابراین، بهتر است در کنار سایر اقدامات سئو، به سئو محلی نیز توجه داشته باشید. در این صورت، بهترین نتایج از آن کسب‌وکار شما خواهد بود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.