چرا باید به فکر سئو کردن سایت‌ شرکتی خود باشیم؟

چرا باید به فکر سئو کردن سایت‌ شرکتی خود باشیم؟

دنیای امروزی دنیای تحت وب و دیجیتالی است که بسیاری از زمینه‌های مختلف برای تحقق برخی اهداف خود به سمت دنیای وب حرکت می‌کنند. شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف نیز برای اموری مانند جذب مشتری یا جذب مخاطب، برقراری ارتباط آسان‌تر با مشتریان، معرفی محصولات و خدمات خود، کمپین‌های افزایش فروش و … در دنیا اینترنت فعالیت می‌کنند. فعالیت‌های اینترنتی این شرکت‌ها اغلب در شبکه‌های مجازی مختلف و وب سایت‌ها انجام می‌شود، که وب ‌سایت‌ها یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای تحقق بهتر اهداف مختلف شرکت‌ها می‌باشند.

خدمات سئو سایت

این صفحات وب برای معرفی یک شرکت و برند آن شرکت هستند که طبیعتاً رقبای بسیاری نیز در بازار دارند. در نتیجه برای موفقیت و جذب مخاطبان بیشتر در مقایسه با سایر رقبا، باید سایت شرکت از لحاظ جنبه‌های متفاوت مطابق استاندارد‌ها باشد تا بتواند رتبه بالایی در نتایج جستجو نسبت به سایرین به دست بیاورد.

 در زمینه وب سایت‌ها مخصوصا وب سایت‌های شرکتی رعایت برخی نکات باعث می‌شود که تحقق اهدافی همچون جذب مشتریان و مخاطبان امکان‌پذیری بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند. برخی از این نکات شامل مواردی همچون طراحی ظاهری سایت، محتوای مناسب، رعایت اصول سئو، امنیت سایت و … هستند.

سئوی سایت‌ های شرکتی

پیامد رعایت نکردن اصول سئو

در خصوص رعایت اصول سئو سایت‎‌های متفاوت به خصوص سئو سایت‌ شرکتی، این نکته بسیار مهم است که اگر یک سایت از لحاظ ظاهری و محتوایی کیفیت بالایی داشته باشد، اما به خوبی اصول سئو را رعایت نکرده باشد، نمی‌تواند رتبه بالایی در جستجو‌های گوگل کسب کرده و در نتیجه مخاطبان زیادی نمی‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده، با آن آشنا شده و جذب محتوای آن شوند. در نتیجه رعایت نکردن اصول سئو باعث می‌شود که بسیاری از امتیازات مثبت یک سایت دیده نشود.

مشاوره سئو سایت

چرا باید به فکر سئو کردن سایت شرکتی خود باشیم؟

برخی موقعیت‌ها، امکانات و ویژگی‌هایی که اینترنت برای کسب و کارهای مختلف و شرکت‌های فعال در زمینه‌های متفاوت به وجود آورده است، باعث شده‌اند که افراد برای موفقیت بیشتر در فعالیت‌های اینترنتی خود به دنبال بهینه‌سازی صفحات خود باشند و بتوانند بهترین استفاده را از این موقعیت‌های پیش رو ببرند.

تمامی وب سایت‌های متفاوت با هر نوع تولید محتوا، نیاز به بهینه‌سازی دارند تا بتوانند رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کرده و عملکرد خود را بهبود بخشند.

با در نظر گرفتن این مسئله که یکی از نیاز‌های مهم هر شرکت معتبری، طراحی سایت شرکتی با امتیازات بالا در زمینه‌های مختلف است که بتواند اهدافش را سریع‌تر و بهتر تحقق بخشد، اهمیت این مسئله نیز به خوبی مشخص می‌شود که این سایت‌ها باید از لحاظ محتوا کاملا بهینه باشند و اصول سئو را رعایت کرده باشد. در اصل امروزه سئو سایت‌‌‌ها یک زیر بنای بسیار مهم  برای دیده شدن شرکت‌ها  در فعالیت‌های اینترنتی و آنلاین است.

نتیجه سئو شرکتی

 زیرا بسیاری از افراد مختلف که در گوگل به دنبال محتوا، خدمات، اطلاعات و … هستند و هیچ وب سایت خاصی مد نظر آنها نیست، اغلب به صورت خودکار به لیست پیشنهاداتی که گوگل به عنوان نتایج اولیه برای آنها ارائه می‌دهد، اعتماد کرده و بیشترین استفاده خود را از همان وب سایت‌های اولیه می‌برند. در این مرحله است که بهینه بودن یک سایت باعث می‌شود تا نسبت به رقبای خود در نتایج جستجوی بالاتری در گوگل قرار گیرد، که به موجب این امتیاز، به مرور مخاطبان بیشتری جذب این وب سایت و محتوای آن خواهند شد.

 در نتیجه اگر وب سایتی به درستی اصول سئو را رعایت نکرده باشد، به هیچ عنوان در نتایج اولیه گوگل نشان داده نخواهد شد؛ حتی اگر از لحاظ مختلف کاملا مخاطب‌پسند باشد. درنتیجه در جذب مخاطبان و سایر اهداف در مقایسه با وب سایت‌های رقبا خود شکست خواهند خورد.

همچنین بخوانید:

مدت‌ زمان سئو سایت شرکتی چقدر است؟

قیمت سئو سایت شرکتی

اهداف و نتایج رعایت اصول سئو در سایت‌های شرکتی

شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف با رعایت کردن اصول سئو در سایت‌های خود می‌توانند به نتایج مطلوبی دست‌ یابند که به موجب آنها ، فارغ از اندازه شرکت، موفقیت و شهرت آن را هم در زمینه فعالیته‌های دنیای اینترنتی و هم در زمینه فعالیت‌های دنیای واقعی افزایش دهد. به عنوان مثال برخی از نتایج رعایت أصول سئو در سلیت شرکتی عبارتند از:

  • با بهبود سئو سایت‌های مختلف به خصوص سایت‌های شرکتی، می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به فعالیت‌ها و خدمات خود را به سه رتبه صفحه اول جستجوی گوگل بیاورید. این صفحات قسمت‌هایی هستند که بیشترین بازخورد و کلیک را از سمت کاربران جذب می‌کنند. هنگامی که یک سایت بتواند در این رتبه‌ها قرار گیرد، جذب مخاطبان او به میزان بسیار قابل توجهی افزایش می‌یابد و در نتیجه فعالیت‌های آن دیده می‌شود و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در آن بالا خواهد رفت.
  • وب سایت یک شرکت می‌تواند کاری را که چندین کارمند همزمان در آن شرکت انجام می‌دهند، به راحتی و حتی با بازدهی بالاتری انجام دهد. علاوه بر اینکه حتی این وب سایت‌ها در تمام طول شبانه روز می‌توانند فعالیت کنند و همیشه در دسترس مخاطبان قرار داشته باشند. در نتیجه هنگامی که یک سایت بهینه سازی شده باشد و اصول سئو را رعایت کرده باشد، می‌تواند بهتر از چندین کارمند و به بهترین نحو برای شرکت بازدهی و سودآوری بالایی داشته باشد.
  • بهینه بودن سایت موجب بازاریابی کم هزینه برای خود شرکت نیز می‌شود. هنگامی که اصول سئو در سایت رعایت شود و سایت بتواند در نتایج جستجو نسبت به بسیاری سایت‌های مشابه با خودش رتبه بالایی کسب کند، مشتریان هنگام ملاحظه لیست سایت‌های نشان‌داده شده از جانب گوگل که مطابق با نیازشان است، با سایت شرکت مدنظر آشنا می‌شوند. تعداد بسیاری از افراد نیز به صورت خواه ناخواه برای مشاهده محتوای سایت بر روی لینک آن کلیک کرده، وارد سایت می‌شوند و با خدمات و محتوای آن شرکت آشنا می‌شوند. در نتیجه یک شرکت از طریق سایت خود می‌تواند با صرف کمترین هزینه‌ ممکن بازاریابی کرده و مشتریان را با خدمات و برند خود آشنا کند. با این قابلیت صرف هزینه‌ برای امور مختلف همچون طراحی برشور تبلیغاتی، کارت‌های ویزیت، پوسترهای تبلیغاتی، چاپ و حتی استخدام بازاریاب‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ بلکه تنها با استخدام افراد مسلط به سئو یا حتی یک فرد که بتوانند سایت را بهینه کرده و سئو آن را بهبود بخشند، هزینه ها به میزان قابل توجهی برای شرکت‌ها کاهش می‌یابد.
  • یکی دیگر از امتیازات رعایت کردن اصول سئو در سایت‌های شرکتی این است که شرکت‌ها به راحتی می‌تواند با مشتریان و افراد مختلف تعامل داشته باشند و حتی از افراد مختلف و با نگرش‌های متفاوت برای محتوای سایت خود بازخورد دریافت کرده و مطابق این بازخوردها، عملکرد سایت و شرکت خود را بهبود بخشند. همچنین هرچقدر که تعامل شرکت‌ها از طریق سایت‌هایشان با کاربران راحت‌تر امکان پذیر باشد، به خودی خود یک امتیاز مثبت است که علاوه بر دریافت بازخورد برای شرکت، اعتماد مشتریان را نیز به سایت و شرکت افزایش می‌دهد. در نتیجه افراد هنگامی که از سایت شما رضایت کافی را کسب نمایند، حتی این امکان وجود دارد که به دلیل اعتماد کسب شده، آن را به دیگران نیز معرفی کنند

 

قیمت سئو سایت

جمع‌بندی

با توجه به قابلیت‌ها و موقعیت‌هایی که دنیای اینترنت برای افراد و شرکت‌ها به ارمغان آورده است، دیگر این مسئله که کدام شرکت و یا کدام کسب و کار بزرگتر است و امکانت بیشتری در اختیار دارد قابل توجه نیست. زیرا که هرچقدر یک برند و یک شرکت کوچک و نوظهور باشد اما حضور او در فضای آنلاین افزایش یابد و نیز مطابق اصول و استانداردها باشد، می‌تواند بسیار عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبای خود داشته باشد. در نتیجه موقعیت آن شرکت در دنیای واقعی نمی‌تواند در پیشرفت آن در فضای آنلاین تاثیرگذار باشد. فارغ از اینکه صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید یا شرکت بین‌المللی، رعایت اصول سئو می‌تواند به دیده شدن و جذب مخاطب برای شما کمک کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.