آیا سایت فروشگاهی به وبلاگ نیاز دارد؟

آیا سایت فروشگاهی به وبلاگ نیاز دارد؟

پاسخ کلی به این سوال، برای هر کسی که می‌خواهد یک کسب و کار آنلاین موفق داشته باشد، «مثبت» است. اگرچه داشتن وبلاگ، برای موفقیت یک وب‌سایت تجاری شرط لازم نیست، اما تأثیرات آن می‌تواند برای بهبود ترافیک و در نتیجه فروش و سود شگفت‌انگیز باشد.

قبل از اینکه به دلایل نوشتن وبلاگ بپردازیم، شاید بد نباشد آمار زیر را در نظر بگیرید:

  • بیش از 50 درصد از خوانندگان وبلاگ، خریداران آنلاین هستند.
  • 61 درصد از خریداران آنلاین بر اساس توصیه‌هایی که در وبلاگ‌ها می‌خوانند، اطمینان بیشتری در مورد خرید پیدا می کنند.
  • 60 درصد از مشتریان پس از خواندن پست‌های وبلاگ منحصربه‌فرد در وب‌سایت‌هایشان احساس ارتباط بیشتری با کسب‌وکارها می‌کنند.

 ممکن است همین‌ حالا رقبای شما در حال وبلاگ‌نویسی باشند و شما را در معرض خطر از دست دادن سهم خود در بازار قرار دهند؟

خدمات سئو سایت

چرا برای سایت فروشگاهی خود به وبلاگ نیاز دارید؟

چرا باید وبلاگ داشته باشید؟ در اینجا توضیح می‌دهیم که وبلاگ نویسی چه نقشی در پیشرفت کسب‌وکار و سئو سایت فروشگاهی در تهران شما خواهد داشت.

رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو

تمام محتواهای اینترنتی توسط موتورهای جستجو ایندکس شده و تنها محتوایی به کاربران نمایش داده می‌شود  که بیشترین ارتباط را با جستجوی او داشته باشد. بنابراین، اگر مقاله سئو شده مرتبط با محصولات موجود در فروشگاه خود تولید کرده و در آن از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، بالاترین بازید را از گوگل دریافت خواهید کرد.

همچنین، موتورهای جستجو به دنبال محتواهای جدید، به‌روز، دائمی و مرتبط هستند. وبلاگ‌نویسی یک راه عالی است که به موتورهای جستجو نشان دهید سایت شما به روز شده و شما در بازار حضور فعال دارید؛ در مقابل، آنها به وب‌سایت شما رتبه بالاتری خواهند داد.

وبلاگ‌نویسی به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط و بهینه شده برای موتورهای جستجو را در وبلاگ خود وارد کنید و به این ترتیب وب سایت شما به راحتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

چرا برای سایت فروشگاهی به وبلاگ نیاز دارید؟

رهبری بازار کسب‌وکار

تولید محتوا آموزنده، مرتبط و سنجیده، شما را به عنوان یک مرجع در صنعت خود معرفی می‌کند؛ و باعث می‌شود که مردم حتی زمانی که به دنبال خرید چیزی نیستند، در مورد وب‌سایت شما صحبت کرده یا از آن بازدید کنند.

در دنیای دیجیتال با تعداد فزاینده‌ای از کاربران گوشی‌های هوشمند، مردم از به اشتراک گذاشتن محتوایی که به نظرشان جالب یا مهم است، خوشحال می‌شوند؛ این برای کسب‌وکارها یک فرصت بازاریابی  با حداقل هزینه است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با خوشحالی دوستان خود را در جریان گوشی موبایل جدیدی که خریده‌اند، کفش‌های کتانی راحتی که پوشیده‌اند و یا رستوران جدیدی که در شهر افتتاح شده، قرار می‌دهند.

معرفی جامع محصولات و کاربرد آن‌ها

معمولا هنگام راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، برای اقلامی که می فروشید، توضیحات کوتاهی درباره محصول می‌نویسید تا بازدیدکننده را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما این توضیحات اجازه نمی‌دهند از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید.

بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند قبل از تصمیم‌گیری در مورد محصول نهایی، برندها یا اقلام را با هم مقایسه کنند. وبلاگ‌نویسی به شما این فرصت را می‌دهد که نکات، راهنمای کاربر، توضیحات مقایسه‌ای و غیره را بنویسید. این امر مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب می‌کند و اجازه می‌دهد به نقاط قوت محصولات خود در مقایسه با محصولات رقبا اشاره کنید. با ایجاد یک بک‌لینک از پست‌های وبلاگ، به  صفحه محصولات موجود در فروشگاه می‌توانید به بهبود سئوی داخلی نیز کمک کنید.

مشاوره سئو سایت

برند‌سازی

کسب و کار شما باید صدا و برند خاص خود را داشته باشد. وبلاگ‌نویسی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، خود را به آنها معرفی کنید، چشم‌انداز و هدف خود را مشخص کرده، و مسیر رسیدن به نقطه هدف را روشن کنید.

مشتریان شما افرادی احساساتی هستند و می‌خواهند شما را بشناسند. هرچه بیشتر از شما و برندتان بدانند و آن را درک کنند، احتمال تجارت با شما بیشتر می‌شود. سایر مهارت‌ها و تکنیک‌های بازاریابی به اندازه وبلاگ‌نویسی نمی‌تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

همچنین از طریق وبلاگ‌نویسی خود، یک جامعه ارگانیک ایجاد می‌کنید، به خصوص اگر وبلاگ خود را با نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان ترکیب کنید، فرصت های بیشتری برای رشد و تکامل برند خود ایجاد کرده و به طور بالقوه از طریق بازاریابی تلفن همراه برند خود را منتشر کنید.

بهترین شیوه‌های وبلاگ‌نویسی برای وب سایت‌های فروشگاهی

راه‌اندازی وبلاگ یک چیز است، اما راه‌اندازی یک وبلاگ موفق چیز دیگری است. در اینجا چند مورد از بهترین روش‌ها برای اطمینان از موفقیت وبلاگ را با هم مرور می‌کنیم.

کیفیت، کیفیت، و کیفیت بیشتر

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بهترین روش این است که پست‌های بسیاری منتشر کنند. این تا حدی درست است. با این حال، کیفیت را نباید فدای کمیت کنید.

تمرکز شما باید روی انتشار بهترین محتوا یا حداقل محتوایی بهتر از رقبایتان باشد. این نوع محتوا، حتی اگر فقط یک مقاله در هفته باشد، مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت.

چنین محتواهایی اغلب محدود به زمان مشخصی نیستند و حتی ممکن است در سال‌های آینده خوانده شوند؛ این تولید محتوا، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در کسب و کار شما محسوب می‌شود.

نظم

سعی کنید تعداد مشخصی از پست‌های وبلاگ را در هفته و در زمان مشخصی منتشر کنید. حفظ یک برنامه منظم باعث می‌شود احترام مشتریانتان را کسب کنید و مخاطبان بتوانند محتوای جدید را پیش‌بینی کنند. همچنین توصیه می‌شود گاه به گاه درباره موضوعات پرطرفدار یا رویدادهای جاری، نیز پست‌هایی بنویسید تا وبلاگ با اتفاقات داغ حوزه کسب‌وکار شما همگام باشد. به این ترتیب می‌توانید پلی بین دنیای واقعی و آنلاین شوید.

بهترین شیوه‌های وبلاگ‌نویسی برای سایت‌ فروشگاهی

تعادل بین مطالب تخصصی و تبلیغی

ممکن است وسوسه شوید که به زبان عامه‌پسند محتواهای تبلیغاتی بنویسید، با این امید که مردم را متقاعد کنید محصولات یا خدمات شما را بخرند. اما توجه داشته باشید که زمانه عوض شده و  اکثر خوانندگان آنلاین خواهان تخصص هستند. به آنها نگویید که محصول شما برتر است؛ واضح و با اقتدار بنویسید و دلایل برتری محصول خود را توضیح دهید. مخاطبان شما از این نوع نوشته‌ها قدردانی خواهند کرد.

همچنین، محتوای تبلیغاتی مستقیم تجاری ممکن است در دراز مدت به کسب و کار شما آسیب برساند. سعی کنید بین محتوای تبلیغاتی و مطالب تخصصی تعادل برقرار کنید.

همچنین بخوانید:

الگوریتم گورخر چه تاثیری بر سئو سایت های فروشگاهی می گذارد؟

طراحی بهترین استراتژی برای موفقیت سئو سایت در تهران

استخدام یک محتوانویس

پست‌های وبلاگ افکار یک نفر را به نمایش می‌گذارند که گاهی با آمار و حقایق همراه است. شاید در نگاه اول، ساده به نظر برسد. با این حال، نوشتن برای همه آسان نیست و شاید بهتر باشد این کار را به نویسندگان واجد شرایط محول کنید.

حداقل، ضرری ندارد که یک ویرایشگر حرفه‌ای نگاهی به محتوای شما بیاندازد. آنها می‌توانند هر اشتباهی را اصلاح کنند و ساختار و جریان مقاله شما را بهبود بخشند.

استفاده از اینفلوئنسرها

تقریباً هر صنعتی تأثیرگذاران خاص خود را دارد و این افراد می‌توانند نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که در حرفه خود مورد احترام هستند و پیروان ثابتی دارند که به آنها و نظرات آنها گوش می‌دهند.

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که 92 درصد از مصرف‌کنندگان در جهان گفته‌اند که به توصیه‌های خانواده و دوستان نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی اعتماد بیشتری دارند.

درخواست از یک اینفلوئنسر برای انتشار یک پست مهمان در وب‌سایت شما و اینکه آنها محصولات شما را تأیید کنند، می‌تواند معجزه کند؛ فکر می‌کنید چرا شرکت‌های سنتی مبالغ بالایی را به افراد مشهور برای تأیید محصولات خود می‌پردازند؟

قیمت سئو سایت

سحن نهایی

در این مطلب دیدیم که وبلاگ می‌تواند مانند سکوی پرشی باشد که وب‌سایت فروشگاهی شما را به صفحه اول گوگل می‌رساند. اما احتمالاً شش ماه یا بیشتر  زمان لازم است تا موتورهای جستجو شروع به رتبه‌بندی مقالات شما در رتبه‌های بالاتر کنند.

وبلاگ نویسی یک فرآیند مداوم است و شما باید همیشه مخاطبان هدف خود را در ذهن داشته باشید و همچنین پست‌های تخصصی در زمینه کسب‌وکار خود بنویسید. نتایج ممکن است بلافاصله ظاهر نشوند، اما حفظ یک برنامه منظم باعث می‌شود خوانندگان از تلاش شما قدردانی کنند.

به عنوان یک قانون کلی، محتوایی را بنویسید که دوست دارید بخوانید. به یاد داشته باشید که خوانندگان شما وقت خود را به شما داده‌اند، چیزی که نمی توانند پس بگیرند؛ پس نشان دهید که برای این وقت و مخاطبان خود ارزش قائلید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.