ویژگی‌های یک مقاله سئو شده چیست؟

ویژگی‌های یک مقاله سئو شده چیست؟

اگر به تازگی نوشتن یک پست وبلاگ یا به‌روزرسانی اطلاعات در صفحات سایت خود را به پایان رسانده‌اید، پیش از انتشار آن باید به این سوالات پاسخ دهید:‌ آیا محتوای شما می‌تواند با میلیون‌ها پست و صفحه دیگر که اطلاعات مشابهی ارائه می‌دهند، رقابت کند؟ آیا تولید محتوا شما بر اساس اصول سئو بوده و در گوگل ایندکس می‌شود؟ در این مطلب از وبلاگ وب‌تب به این سوالات پاسخ می‌دهیم و ویژگی‌های یک مقاله سئو شده را معرفی می‌کنیم که می‌تواند صفحه شما را در فهرست اولین صفحات پیشنهادی گوگل قرار دهد.

خدمات سئو سایت

یک محتوای سئو شده چیست؟

شکی نیست که هدف شما از تولید محتوا، دیده شدن توسط کاربران و جذب مخاطب است. اصول و تکنیک‌های سئو که بر اساس قوانین و الگوریتم‌های موتورهای جستجو تنظیم می‌شوند، به وب‌سایت شما کمک می‌کند که به راحتی مورد پردازش این موتورها بگیرد.  به این ترتیب هنگامی که کاربران عباراتی را در حوزه فعالیت شما جستجو می‌کنند، آدرس وب‌سایت‌ شما در فهرست پیشنهادی موتور جستجو مشاهده خواهد شد.

ویژگی‌ های یک مقاله سئو شده

بهینه‌سازی محتوا باعث می‌شود صفحه شما در میان میلیون‌ها صفحه مشابه در گوگل متمایز شود. در زیر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محتوای سئو شده را معرفی می‌کنیم که پیچ‌ رنک گوگل  شما را در گوگل تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهند.

محتوای سئو شده

کیفیت

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک محتوای سئو شده، کیفیت است. با هوشمند شدن الگوریتم‌های گوگل، تراکم کلمات کلیدی که در گذشته یکی از مهم‌ترین کلیدهای افزایش رتبه محسوب می‌شد، اهمیت خود را از دست داده است. البته که همچنان چگالی کلمات کلیدی کاربرد‌های خاص خود را دارد؛‌ اما کیفیت محتوا در درجه اول قرار گرفته است. موتور جستجوی گوگل تمام محتوای صفحه شما را که شامل متن‌های نوشتاری، عکس، فیلم و حتی نظرات کاربران است، پردازش می‌کند و در صورتی که مرتبط با موضوع باشد، آن را به کاربران خود معرفی خواهد کرد. فراموش نکنید که کیفیت محتوا تنها برای جلب نظر گوگل نیست؛‌ اگر به دنبال مخاطبانی وفادار هستید که پیگیر مطالب شما باشند، باید محتوایی باکیفیت بالا برای عرضه داشته باشید. اگر مخاطب با وارد شدن به وب‌سایت شما مطالب مرتبط پیدا نکند و صفحه را ترک کند، این یک امتیاز منفی برای سایت است که به گوگل این تصور را القا می‌کند که وب‌سایت شما مرتبط نیست و نیازهای کاربر را برآورده نمی‌کند! این تصویر در سطح رقابت بالایی که در گوگل در جریان است،  برای وب‌سایت شما بسیار مضر خواهد بود.

در واقع اجرای اصول سئو روی یک محتوای بی‌کیفیت، مانند آبیاری گیاه مرده خواهد بود!

زبان ساده

متن محتوای شما باید برای همه مخاطبان قابل درک باشد. سبک نوشتاری انتخاب کنید که خواندن آن ساده بوده و در عین حال کسل‌کننده نباشد. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده خود خوانایی وب‌سایت را بر اساس مقیاس‌ها و روش‌های علمی مختلف ارزیابی خواهد کرد. مطلب خود را چند بار مرور کنید؛ آیا برای عموم مردم قابل درک است؟‌ آیا پیام شما را واضح می‌رساند؟‌ اصطلاحات فنی به‌کار رفته در متن تا چه حد توضیح داده شده‌اند؟

چگالی کلمات کلیدی

با اینکه در بالا توضیح دادیم که الگوریتم گوگل تغییر کرده و دیگر تنها تعداد کلمات کلیدی به‌کار رفته در متن برای رتبه‌بندی در سایت کافی نیست؛ اما هنوز هم چگالی این کلمات تأثیر خود را در بالا بردن وب‌سایت از دست نداده است.

تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی اولین گامی است که باید در نوشتن محتوا بردارید. کلماتی را انتخاب کنید که طبیعی باشند. کلید واژه‌ها را در عنوان، عنوان فرعی و محتوا به کار ببرید. اما توجه داشته باشید که اگر تعداد کلمه کلیدی به کار رفته در متن نسبت به دیگر کلمات بیش از حد بالا باشد، گوگل مطلب شما را به عنوان هرزنامه دسته‌بندی می‌کند. بهترین روش این است که پس از اتمام کار کلمات کلیدی خود را بشمارید و چگالی آن را با استفاده از این فرمول محاسبه کنید:‌

اکثر کارشناسان سئو توصیه می‌کنند که به جای تکرار یک کلمه، از مترادف‌ها و کلمات هم‌معنی آن استفاده کنید؛ به این ترتیب شانس شما برای دیده شدن بیشتر خواهد بود.

مشاوره سئو سایت

اصالت

اگر مطلبی که در صفحه خود قرار می‌دهید، یونیک نباشد تمام تلاش شما برای سئو از بین خواهد رفت. استفاده از یک محتوای کپی شده، فارغ از اینکه از صفحات دیگر خود آن را کپی کرده‌اید یا از وب‌سایت دیگران، باعث می‌شود به جای دریافت رتبه‌بندی بالا، با گوگل ‌پنالتی مواجه شده و به خاطر محتوای تکراری جریمه شوید.

با انتشار یک مطلب کپی حتی اگر به اندازه یک پاراگراف از کل محتوا باشد،  نه تنها گوگل دلیلی برای معرفی پیج شما به کاربران خود نمی‌بیند، بلکه مخاطبان نیز جذب سایت شما نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند مطالب را از منابع اصلی که محتوای یونیک منتشر می‌کنند، پیگیری کنند.

دستور زبان و غلط‌ های املایی

پیش از انتشار محتوا، متن خود را از نظر غلط‌های املایی و دستور زبانی بررسی کنید. گوگل اشتباهات املایی و گرامری را تشخیص می‌دهد و اگر تعداد این اشتباهات در محتوای شما بالا باشد، به عنوان امتیاز منفی در نظر گرفته می‌شود. به جز گوگل که اشتباهات شما را جریمه می‌کند، این اشتباهات باعث می‌شود درک پیام و منظور شما برای مخاطبان دشوار باشد و آن‌ها را از پیگیری صفحه منصرف کند.

سئو در محتوا

چگونه یک استراتژی محتوای سئو خوب ایجاد کنیم؟

تا اینجا دیدیم که  محتوا چه تأثیری بر سئو سایت دارد و فارغ از اینکه یک پست وبلاگ می‌نویسید یا صفحه محصول/ خدمات خود را آپدیت می‌کنید، باید محتوایی ارائه کنید که ارزش دنبال کردن داشته باشد؛‌ حالا که با ویژگی‌های یک مقاله سئو شده آشنا شدید، اجازه دهید نگاهی به روش‌های تولید این محتوا داشته باشیم:

جستجوی کلمات کلیدی

نوشتن محتوا بدون تحقیق درباره کلمات کلیدی مناسب، مانند کشیدن ماشه بدون گلوله است! محتوای ایجاد شده شما بدون کلمات کلیدی موثر هیچ رتبه‌ای را در گوگل کسب نخواهد کرد.

هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی، باید ببینید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا به دنبال پاسخ یک سوال می‌گردند؟‌راه حلی برای مشکل خود نیاز دارند؟ و یا برای خرید به سراغ موتور جستجو آمده‌اند؟ محتوای شما باید تمام این نیازها و یا اکثر آن‌ها را پوشش دهد. به رتبه‌بندی سایت‌های رقیب توجه کنید و مطالب آن‌ها را مرور کنید. مطلب شما باید چیزی بیشتر از آن مطالب به مخاطب ارائه دهد.  

استفاده از عناوین و تیترهای منحصربه‌فرد

پس از تحقیق درباره کلمات کلیدی و تصمیم‌گیری در مورد موضوع مقاله، باید عنوانی انتخاب کنید که جذاب باشد و با استفاده از تیترهای اصلی و فرعی مخاطب را با خود همراه کنید.

داشتن هدر و زیرتیتر بسیار مهم است زیرا به کمک آن‌ها می‌توانید چگالی کلی کلمات کلیدی را بالا ببرید. عنوانی که انتخاب می‌کنید باید جذاب، رایج و مرتبط باشد.

ساختار محتوای قوی

مانند ساخت یک ساختمان، پیش از شروع نوشتن محتوا، باید یک سازه قوی برای آن ایجاد کنید. موضوع اصلی را با جزئيات توضیح دهید و قسمت‌های باقی مانده را در سرفصل‌ها و تیترهای فرعی تقسیم کنید. داشتن یک ساختار محتوای قوی به درک مطلب توسط مخاطب کمک می‌کند و به این ترتیب کاربران زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف خواهند کرد.

استفاده از تصاویر سئو شده

به غیر از نوشتن و بهینه‌سازی محتوا، استفاده از محتواهای بصری نیز به بهبود تجربه کاربر کمک می‌کند. محتوای بدون تصویر در مقایسه با محتوای بصری تفاوت بسیار زیادی در جذب ترافیک خواهد داشت. تصاویر کمک می‌کند اطلاعات سریع‌تر توسط کاربر درک شوند و محتوای شما را جذاب‌تر خواهد کرد. علاوه بر این به‌ اشتراک‌گذاری محتوای همراه با تصویر بیشتر از یک مقاله ساده خواهد بود.

همچنین بخوانید:

الگوریتم Freshness (تازگی محتوا) چیست؟

رابطه سئو و بازاریابی محتوا (قسمت اول)

ایجاد و بهینه‌سازی متا و توضیحات متا

متا را به کمتر از ۶۰ کاراکتر محدود کنید زیرا گوگل تنها ۶۰ کاراکتر را در نتایج جستجوی خود نشان خواهد داد و بقیه کاراکترها خود به خود حذف می‌شوند. کلمه کلیدی مورد نظر خود را روی عنوان اضافه کرده و تا حد امکان آن را جذاب و آموزنده توصیف کنید.

به طور معمول، طول توضیحات متا باید بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد که در یک تا دو جمله بیان شده‌اند. در توضیحات خود، مخاطب را به کلیک کردن دعوت کنید.

ایجاد یک URL خوانا

برای مرحله نهایی توصیف محتوای صفحه، یک URL اضافه کنید که به وضوع به کاربر نشان دهد موضوع صفحه چیست.

قیمت سئو سایت

جمع‌بندی

در این مطلب با پنج ویژگی یک مقاله سئو شده آشنا شدیم و تلاش کردیم به طور خلاصه استراتژی‌های نوشتن یک محتوای خود را توضیح دهیم. دنیای سئو، دنیایی جذاب، پیچیده و پر از خلاقیت است که مدام تکامل می‌یابد. امیدواریم با خواندن این مطلب، کمی با این دنیای شگفت‌انگیز آشناتر شده‌باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.