بررسی ارگانیک سرچ و عوامل موثر بر آن در سئو

بررسی ارگانیک سرچ و عوامل موثر بر آن در سئو

ارگانیک سرچ از واژگانی است که اگر صاحب سایت باشید حتما شنیده‌اید. یکی از راه‌های بازگشت سرمایه در دیجیتال مارکتینگ سرچ ارگانیک می‌باشد. در حالت کلی باید گفت شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی به برندسازی برای شرکت‌ها می‌کنند. اما سرچ ارگانیک به برقراری یک ارتباط مفیدتر بین شما و مخاطب‌ها منجر می‌شود. این مفهوم اگر به درستی به کار گرفته شود سرعت رشد کسب‌و‌کار را افزایش می‌دهد. از این رو اگر به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده‌اید بهتر است تا با این مفهوم و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید. سئو یکی از اقداماتی است که به بازگشت سرمایه شما کمک زیادی می‌کند. سرچ ارگانیک نیز ارتباط تنگاتنگی با آن دارد. در ادامه اطلاعات سودمندی درباره سرچ‌های ارگانیک ارائه می‌کنیم پی با ما تا انتها همراه باشید.

خدمات سئو سایت

ارگانیک سرچ به چه معنا است؟

به ترافیک رایگانی که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد می‌شود سرچ ارگانیک می‌گویند. در حالت کلی دو نوع نتیجه جستجو وجود دارد:

  • نتایج جستجوی ارگانیک
  • نتایج جستجوی پولی

این دو نوع نتیجه‌ی جستجو در موتورهای جستجوگر تفاوت‌هایی با هم دارند. در نتایج پولی صاحب سایت در ازای نمایش داده شدن سایت به گوگل مبلغی پرداخت می‌کند. لینک‌هایی که به صورت تبلیغی نمایش داده می‌شوند عبارت آگهی و یا Ad را در کنار خود دارند. به ازای هر کلیکم در این سایت‌ها مبلغی به حساب گوگل واریز می‌شود. اما در سرچ‌های ارگانیک سایت ترافیک‌های کاملا رایگانی را دریافت می‌کند. برای درک بهتر موضوع باید درباره ترافیک نیز توضیحاتی ارائه گردد.

منظور از ارگانیک سرچ

ترافیک و انواع مختلف آن

در وبگاه‌ها ترافیک‌های مختلفی داریم که در این بخش آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • ترافیک‌های مستقیم: اگر آدرس یک وب سایت مستقیما مورد جستجو قرار گیرد و کاربر از سایت بازدید کند ترافیک مصرفی مستقیم است.
  • ترافیک‌های ایمیلی: به ترافیک‌هایی که به وسیله دیجیتال مارکتینگ به سایت شما وارد می‌شود.
  • ترافیک‌های شبکه‌های اجتماعی: به بازدیدهایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و لینکدین انجام شود می‌گویند.
  • ترافیک‌های ارجاع: اگر از طریق سایت دیگری به سایت شما هدایت صورت گیرد ترافیک ارجاع نام دارد.

بعد از آشنایی با انواع ترافیک به سراغ سرچ ارگانیک و موتورهای جستجو می‌رویم.

مشاوره سئو سایت

ارگانیک سرچ در نتایج موتورهای جستجو

موتورهای جستجویی مانند گوگل در صفحه نتایج جستجوی خود سایت‌های قدرتمند و بهینه شده را نمایش می‌دهند. بنابراین برای اینکه به صورت ارگانیک در این صفحه حضور یابید باید بر روی سئو سایت تمرکز داشته باشید. هر موتور جستجو نیز قواعد و الگوهایی را برای رتبه دهی به وب سایت‌ها در نظر می‌گیرد. بنابراین برای بالا آمدن در صفحه نتایج سرچ باید از این قوانین و اطلاعات آگاهی داشته باشید. بعلاوه برای دستیابی به رتبه بالا استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهایی که به سئوی تکنیکال معروف هستند هم اثرگذار است.

چرا ارگانیک سرچ مهم است؟

هر سایت طراحی و ایجاد می‌شود تا معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد. در واقع بدون رویت سایت توسط کاربران وجود یک سایت اعتبار و ارزشی ندارد. با این مقدمه اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف تمام وب مسترها بالا بردن سرچ ارگانیک برای سایت است. چرا که افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت اعتبار بیشتری برای آن به همراه دارد. موتورهای جستجو هم به وب سایت‌های پر بازدید اهمیت بیشتری می‌دهند.

سرچ ارگانیک در سئو

عوامل اثرگذار بر ارگانیک سرچ کدام است؟

اصلی‌ترین عامل تاثیر گذار بر سرچ‌های ارگانیک سئوی قدرتمند سایت است. در این بخش از مقاله به تکنیک‌های اصلی برای رسیدن به تعداد بیشتری از ارگانیک سرچ می‌پردازیم:

  • به کار گرفتن تکنیک‌های سئوی فنی
  • داشتن قفل سبز
  • بک لینک‌های با کیفیت
  • تولید محتواهای اصولی و البته سئو شده
  • بهینه سازی کردن سایت برای گوشی‌های تلفن همراه

و چندین مورد دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در دریافت سرچ‌های ارگانیک است.

بهینه سازی سایت

استفاده از مطالب غیر کپی و مفید در سایت در کنار سرعت بالا و ده‌ها مورد دیگر به بهینه شدن سایت کمک می‌کند. به این ترتیب موتورهای جستجو نظیر گوگل به وب سایت شما رتبه بالاتری خواهند داد و در صفحه نتایج جستجو حضور می‌یابید.

به کار بردن لینک‌های خروجی

ارتباط بین سایت شما و دیگر وب سایت‌ها نیز موجب بیشتر شدن سطح اعتبار شما می‌گردد. البته دقت زیادی داشته باشیبد تا به صفحات و سایت‌های بی کیفیت و نامعتبر لینک ندهید.

شبکه‌های اجتماعی

این تکنیک نیز کمک زیادی به بالا رفتن ارگانیک سرچ در وب سایت شما می‌کند. لینک سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگری که دارید قرار دهید. از دیگر فواید فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برندسازی برای کسب و کارتان است.

همچنین بخوانید:

گوگل پنالتی چیست؟ چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد؟

نقش لندینگ پیج در سئو؛ موتور محرک سئو را فعال کنید

چگونه ارگانیک سرچ به بازگشت سرمایه کمک می‌کند؟

برای اینکه بهتر متوجه اهمیت این نوع از سرچ‌ها در موتورهای جستجو باشیم یکئ مثال کارساز است. اگر در حال انجام یک بازی رایانه‌ای باشید و تبلیغ یک وب سایت فروش لباس را ببینید چه می‌کنید؟ به احتمال زیاد به بازی کردن ادامه خواهید داد. حال اگر در حال مرور خبر در اینترنت باشید و با همان تبلیغ لباس مواجه شوید چه خواهید کرد؟ احتمال بسیار زیادی دارد که آن را نادیده بگیرید. شما به مرور اخبار ادامه خواهید داد. حال اگر قصد خرید و یا مشاهده لباس لباس را داشته باشید و آن را در گوگل سرچ کرده باشید چه؟ آیا به وب سایت‌هایی که از طریق گوگل به شما نشان داده می‌شود بی تفاوت خواهید بود؟ پاسخ قطعا خیر است. شما از وب سایت‌هایی که در صفحه نتایج در مقابل شما حاضر شده‌اند بازدید می‌کنید. پس ارگانیک سرچ اثرگذاری زیادی در بازگشت سرمایه شما دارد. حتی بسیار بیشتر از تبلیغاتی که برای آن هزینه نموده‌اید. حال بهتر می‌توان به اهمیت و جایگاه این سرچ‌های ارگانیک و البته سئو وب سایت پی برد.

برای مشاهده ارگانیک سر چوب سایت خود چه کنیم؟

در بخش‌های قبل اشاره شد که انواع مختلفی از ترافیک در سایت‌ها وجود دارد. برای اینکه قادر باشید تا از این میان سرچ‌های ارگانیک سایت خود را ببینید بر اساس دستورالعمل زیر اقدام کنید:

به بخش به بخش Acquisition رفته و سپس channels را انتخاب کنید. از آن جا به بخش list default channel grouping بروید. گزینه organic search را انتخاب کنید. بازدید کننده‌هایی که از طریق ارگانیک سرچ وارد وب سایت شما شده باشند در اینجا قابل مشاهده است. گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا پی ببرید بیشتر بازدید کنندگان سایت از چه بستری وارد شده‌اند. با این اطلاعات شما می‌توانید فعالیت خود در آن بخش را تقویت کنید.

به یاد داشته باشید سرچ‌های ارگانیک در واقع مانند سنگ محک برای ارزیابی سایت شما هستند. هر چه در این بخش وضعیت بهتری داشته باشید نشان دهنده قدرتمند بودن سایت شما در بین رقبا است.

قیمت سئو سایت

سخن پایانی

ارگانیک سرچ در واقع سطح اعتبار و جایگاه وب سایت شما را نشان می‌دهد. این سرچ‌های ارگانیک مزیت‌های زیادی با خود به همراه دارند که بازگشت سرمایه یکی از آن‌ها است. اما برای دستیابی به سرچ‌های ارگانیک باید اقدامات جدی در زمینه سئو انجتام داد. همچنین وب سایت شما باید از یک طراحی قوی و اصولی برخوردار باشد. بالا رفتن سطح سرچ‌های ارگانیک در وب سایت شما نشان دهنده رضایت بخش بودن وب سایت از دید موتورهای جستجو و کاربران است. در این راستا توصیه می‌شود تا با گروه‌ها و افراد حرفه‌ای و با تجحربه همکاری نمایید. طراحی سایت و خدمات سئو توسط افراد کاربلد نتیجه‌های رضایت بخشی برای شما به همراه دارد. استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید وب سایت شما را به طور اصولی ارتقا خواهد داد. پس آن را جدی بگیرید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.