چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ در سئو سایت استفاده کنیم؟

چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ در سئو سایت استفاده کنیم؟

در این مقاله قصد داریم به مفهوم و همچنین جایگاه اینفلوئنسر مارکتینگ در سئو سایت بپردازیم و نکات ارزشمندی در مورد این موضوع اشاره کنیم که رعایت آن‌ها می‌تواند بازدهی همکاری شما با اینفلوئنسرها را به طور چشمگیری افزایش دهد.

روش های اینفلوئنسر مارکتینگ در سئو

بنابراین در ادامه موضوع این مقاله  به موضوعات معرفی اینفلوئنسرها و نقش آن‌ها در تقویت سئو، انتخاب صحیح اینفلوئنسرها برای بهینه‌سازی سئو سایت، تولید محتوای با ارزش و مناسب برای اینفلوئنسرها، استفاده از هشتگ‌های مناسب و موثر برای تقویت سئو در شبکه‌های اجتماعی و تحلیل و اندازه‌گیری اثربخشی استفاده از اینفلوئنسرها در بهبود سئو و جذب ترافیک به سایت صخبت خواهیم کرد.

خدمات سئو سایت

معرفی اینفلوئنسرها و نقش آن‌ ها در تقویت سئو

اینفلوئنسرها در واقع  شخصیت‌هایی هستند که در فضای مجازی به واسطه نوع فعالیت و سابقه و تخصصی که در یک زمینه خاص دارند، مخاطبان و دنبال‌کنندگان زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. این افراد با انتشار محتوایی جذاب و ارائه نظرات و ایده‌های خود در زمینه‌های مختلف، مخاطبین خود را تحت تأثیر قرار می‌دهند و در الگوهای تفکر ، تصمیم‌گیری و مصرف این جامعه تغییر موردنظر خود را ایجاد کنند که همین مسئله باعث جلب توجه برندها و شرکت‌های کوچک و بزرگ به سمت آن‌ها شده است.

اینفلوئنسرها در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند، از جمله مد و زیبایی، گردشگری، خانه و سبک زندگی، بازارهای مالی، تجارت الکترونیک و غیره.

آن‌ها معمولاً با انتشار پست‌های متنی، تصویری و ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های مختلف، نظرات و ایده‌های خود را در مورد محصولات و برندهای مختلف با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند که اکثرا تبلیغاتی هستند.

روش های سئو و اینفلوئنسر مارکتینگ

با توجه به اینکه اینفلوئنسرها، افراد تاثیرگذاری در جامعه آنلاین و شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، استفاده از آن‌ها برای جذب ترافیک به سایت و بهبود سئو ، می‌تواند یک راهکار و انتخاب فوق العاده‌ای باشد. این افراد برندها و محصولاتی که بخواهند را در ازای دریافت هزینه از تولیدکننده یا عرضه کننده، به وسیله تولید محتوا ویژه متنی، تصویری و ویدیویی و معرفی موثر آن‌ها به مخاطبان خود، می‌توانند حجم بسیار زیادی از سرچ، ترافیک، افزایش آگاهی برند و در نهایت افزایش خرید و فروش را برای سفارش دهنده به ارمغان بیاورند. البته رسیدن به این هدف شرایطی دارد که در بخش‌های بعدی بررسی خواهیم کرد.

 

انتخاب صحیح اینفلوئنسرها برای بهینه‌سازی سئو سایت

پس از معرفی اینفلوئنسرها و نقش آن‌ها در بهبود سئو، لازم است با شاخص‌های انتخاب صحیح اینفلوئنسرها برای بهینه‌سازی سئو بپردازیم. مهمترین عواملی که باید در انتخاب اینفلوئنسرها مدنظر قرار بگیرند، عبارتند از:

  • بهره مندی از سابقه خوب و خوشن نامی در جامعه
  • توانایی اینفلوئنسر در جذب و نگه‌داری مخاطبان و دنبال کنندگان واقعی
  • شناخت و تسلط اینفلوئنسر به بازار و صنعت شما طی جلسات هماهنگی
  • ارتباطات اینفلوئنسر با سایر اینفلوئنسرها و جامعه آنلاین مرتبط با حوزه کاری شما
  • کیفیت و تطابق محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر با اهداف تعیین شده توسط شما
  • تعداد دنبال کنندگان و همچنین درصد تعامل و مشارکت بالای آن‌ها در سایت و صفحه او
  • تخصص و موضوعاتی که اینفلوئنسر در آن‌ها فعالیت دارد و مرتبط بودن آن با نیازهای سایت شما

اینفلوئنسرهایی که برای تقویت سئو مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید در همان حوزه فعالیت شما فعالیت کنند و از جمله افراد مطرح در آن حوزه باشند. به طور مثال، اگر شما یک وب‌سایت دارید که به عرضه کالاهای دیجیتال می‌پردازد، بهتر است از افرادی که در زمینه کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کنند به عنوان اینفلوئنسرهای خود استفاده کنید تا از تسلط و تجربه کافی برای تاثیرگذاری روی مخاطبان برخوردار باشند.

مشاوره سئو سایت

همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهای محلی و مرتبط با حوزه فعالیت شما، باعث می‌شود که حداقل در منطقه جغرافیایی خود بهتر شناخته شوید و ترافیک مربوط به آن منطقه را جذب کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب‌وکار محلی دارید، می‌توانید با همکاری آن‌ها ، خود را در جغرافیای مربوطه به‌راحتی معرفی کرده و ترافیک بیشتری را جذب کنید. استفاده از این نوع اینفلوئنسرها به دلیل دنبال‌کنندگان کمتر که غالبا ساکن همان منطقه هستند، معمولا هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

بدیهی است که عدم درنظر گرفتن این نکات به معنی عدم مشاهده تغییرات مثبت در افزایش ورودی سایت و بهبود سئو خواهد بود چرا که اینفلوئنسرهای فاقد این ویژگی‌ها نمی‌توانند تاثیرات لازم را در فعالیت‌های شما ایجاد کنند.

تولید محتوای با ارزش و مناسب برای اینفلوئنسرها

بخش سوم، تولید محتوای جذاب، ارزشمند و هدفمند برای اینفلوئنسرها خواهد بود. استفاده از محتوانویسی و کپی رایتینگ حرفه‌ای(تبلیغ‌نویسی) و همچنین طراحی سناریوها، مشاوره برند، کمپین‌های تبلیغاتی و سیاست‌های بازاریابی جذاب به صورت همزمان، می‌تواند سیل عظیمی از مشتریان بالقوه جدید را به سمت سایت شما روانه کند و روزبه‌روز شاهد اتفاقات مثبتی در سئو سایت خواهید بود.

تولید محتوای با ارزش و مرتبط با حوزه فعالیت شما بسیار مهم است. اگر اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که از قبل محتوای خوب و جذابی در حوزه شما تولید کرده‌اند، می‌توانید با استفاده از محتوای آن‌ها، جذب ترافیک و افزایش رتبه سایت خود را به شکل محسوسی ارتقا دهید.

هرچقدر هم یک اینفلوئنسر مشهور باشد و مخاطبان زیادی هم از وی پیروی کنند، بازهم جذب آن‌ها بدون تولید محتوای هوشمندانه و جذاب به سادگی امکان‌پذیر نخواهد نبود و بسیار ضروری است حداکثر توان خود را در این مسیر به کار بگیرید. استفاده از نظرات و تجربیات خود اینفلوئنسر هم می‌تواند در فهم بیشتر زبان مخاطب او به شما کمک کند.

راه های اینفلوئنسر مارکتینگ در سئو سایت ها

برای بهبود سئو، علاوه بر تولید محتوای جذاب، باید به تعداد لینک‌هایی که به سایت شما ارجاع می‌دهند، توجه کنید. این شرایط باعث می‌شود تعداد بک‌لینک‌ها به سایت شما افزایش یافته و در نتیجه، رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند.

استفاده از هشتگ‌ های مناسب و موثر برای تقویت سئو در شبکه‌ های اجتماعی

استفاده از هشتگ‌های مناسب و موثر در شبکه‌های اجتماعی، شرط دیگری برای بهبود سئو و جذب ترافیک به سایت از طریق اینفلوئنسر است. در واقع باید هشتگ‌های مرتبط، پر استفاده و ترندهای بازار خودتان را شناسایی کرده و در محتواهای خود استفاده کنید چراکه بهترین روش جستجوی کاربران در بین میلیاردها محتوای پلتفرم همین هشتگ‌ها هستند.

این کار هرچقدر دقیق‌تر و جامع‌تر انجام شود ، کیفیت مشتریان بالقوه جذب شده افزایش پیدا کرده و به دنبال آن در نرخ تبدیل بازدید به خرید سایت نیز شاهد تغییرات مثبتی خواهید بود.

همچنین بخوانید:

چگونه بهترین شرکت سئو در تهران را بشناسیم؟

طراحی بهترین استراتژی برای موفقیت سئو سایت در تهران

سنجش میزان اثر بخشی و ارزشیابی کیفیت همکاری با اینفلونسرها

ممکن است تمام 4 مرحله قبلی را به درستی انجام داده باشید اما بازهم پایش و سنجش عملکرد همکاری با اینفلوئنسر اهمیت خود را خواهد داشت چراکه حرف اول و آخر را نتیجه خواهد زد و اگر در کوتاه مدت تاثیرات مثبتی از این همکاری مشاهده نکردید، باید به فکر ایجاد تغییرات در محتوا یا نوع همکاری با اینفلوئنسر باشید. در اینجا چند نمونه برای سنجش عملکرد به شما معرفی خواهیم کرد :

  • کد تخفیف یا لینک اختصاصی: با ارائه یک کد تخفیف یا لینک اختصاصی برای اینفلوئنسر، می‌توانید میزان ترافیکی که از طریق همکاری با او به سایت خود جذب کرده‌اید را اندازه‌گیری کنید.
  • ترافیک و رتبه سایت: با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics، می‌توانید ترافیک و رتبه سایت خود را قبل و بعد از همکاری با اینفلوئنسر مقایسه کنید.
  • تعامل کاربران: میزان تعامل کاربران با محتوای ایجاد شده توسط اینفلوئنسر نیز می‌تواند نشان‌دهنده اثربخشی همکاری با او در تقویت سئو سایت شما باشد. می‌توانید این تعامل را با مشاهده تعداد نظرات، بازدید صفحه، و افزایش تعداد فالوورها و لایک‌ها اندازه‌گیری کنید.
  • بررسی محتوای ایجاد شده: با بررسی محتوای ایجاد شده توسط اینفلوئنسر و مقایسه آن با محتوای دیگر صفحات سایت خود، می‌توانید به راحتی از اثربخشی همکاری با او در تقویت سئو سایت خود مطمئن شوید.

قیمت سئو سایت

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی اینفلوئنسر و تاثیر آن در سئو پرداختیم. به طور کلی انتخاب یک اینفلوئنسر خوب، تولید محتوای جذاب و استاندارد و همچنین سنجش کیفیت همکاری با وی به روش‌های مختلف می‌تواند به افزایش آگاهی برند و ترافیک سایت کمک کرده و تغییرات مثبت و محسوسی را در سئو ایجاد کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.