تأثیر شبکه‌ های اجتماعی به روی سئو

تأثیر شبکه‌ های اجتماعی به روی سئو

آیا سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی جستجو دارند؟ واقعیت این است که رسانه‌های اجتماعی به شرکت‌ها کمک می‌کنند که محتوای خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهند. این دیده شدن، مزایایی برای سئو نیز به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، درک سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها کمک می‌کند در هر دو کانال عملکرد بهتری داشته باشند. تحقیقات مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند محتوای هدف‌مندتری تولید کنید؛ و تحقیقات سئو کمک می‌کند بفهمید مخاطبان اجتماعی شما به دنبال چه چیزی هستند؟ در این مطلب به دنبال روشن کردن رابطه میان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سئو خواهیم بود.

خدمات سئو سایت

سئو اجتماعی چیست؟

سئو اجتماعی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری غیر مستقیم برای افزایش دیده شدن شما در جستجوی کاربران و رتبه‌بندی ارگانیک سرچ اشاره دارد. با وجودی که رسانه‌های اجتماعی مستقیما تأثیری بر سئو نمی‌گذارند، اما سیگنال‌های اجتماعی تولید شده از سوی افرادی که محتوای شما را خوانده‌اند، شامل لایک‌ها، اشتراک‌گذاری و نظرات به ایجاد اعتماد، وفاداری، افزایش آگاهی از برند و قرار گرفتن در معرض دید کمک می‌کند. مجموع این اقدامات باعث بالا رفتن ترافیک سایت و دیده شدن بیشتر خواهد بود.

اهمیت سوشال مدیا در سئو

چرا فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی برای سئو مهم است؟

تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سئو کمی پیچیده است. با وجودی که گوگل به طور خاص اعلام کرده که رسانه‌های اجتماعی یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند، اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که بین اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی و رتبه‌بندی سایت در گوگل هم بستگی وجود دارد. بنابراین حتی اگر این شکبه‌ها نقش مستقیمی در سئو نداشته باشند، بی‌تأثیر نیز نیستند. رسانه‌های اجتماعی فرصتی‌هایی را در زمینه بازاریابی محتوا و تلاش برای ایجاد لینک‌های خارجی فراهم می‌کنند که به افزایش رتبه‌بندی ارگانیک شما کمک می‌کند.

فرصت‌هایی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهند عبارت است از:

  • رسانه‌های اجتماعی به بهبود سیگنال‌های رتبه‌بندی در سئو کمک می‌کند.
  • پست محتوا در شبکه‌های اجتماعی، سرعت ایندکس شدن آن را بالاتر می‌برد.
  • تعامل با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی به بهبود محتوای سئو کمک می‌کند.
  • رسانه‌های اجتماعی مکانی مناسب برای تحقیقات کلمات کلیدی هستند.
  • با کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبان محتوای سئوی خود را شناسایی کنید.

مشاوره سئو سایت

تأثیر شبکه‌ های اجتماعی به روی سئو

همان‌طور که شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند، سئو نیز برای دیده شدن پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود. در اینجا به برخی از روش‌های حمایتی سئو از تلاش‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم:‌

  • تحقیق کلمات کلیدی به شما می‌گوید که مخاطبان به دنبال چه مطالبی هستند.
  • رعایت اصول سئو باعث دیده شدن بهتر پروفایل شما در جستجوهای گوگل خواهد بود.
  • سئوی فنی عملکرد و ردیابی شما در شبکه‌های اجتماعی را بهبود می‌بخشد.

بهترین شبکه های اجتماعی برای سئو

چگونه سئو و شبکه‌های اجتماعی را برای نتایج بهتر ترکیب کنیم؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از استراتژی‌های بازاریابی خود بگیرید، باید حساب خود در شبکه‌های اجتماعی را به وب‌سایت‌ خود متصل کنید. پست‌های وبلاگ را در حساب اجتماعی خود اضافه کنید. از حساب‌هایی که در شبکه اجتماعی دارید استفاده کنید و با تعین یک استراتژی اجتماعی، آگاهی و شهرت برند خود را افزایش دهید. نکات زیر راه‌هایی است که برای ارتباط بهتر بین استراتژ‌ی‌های سئو و حساب‌های شما در شبکه‌ها اجتماعی پیشنهاد می‌شود:

  1. تیم‌های محتوا و مدیران شبکه‌های اجتماعی خود را هماهنگ کنید. بسیاری از اوقات این دو تیم توسط افراد مختلفی اداره می‌شوند که با یکدیگر هماهنگ عمل نمی‌کنند. در حالی که بهترین راه برای دیده شدن این است که هنگام انتشار یک مقاله در وب‌سایت، هم‌زمان یک پست در اینستاگرام یا فیس‌بوک نیز منتشر شود. به طور کلی هر بهبودی که در سئو خود انجام می‌دهید باید توسط تبلیغات منظم در رسانه‌های اجتماعی پشتیبانی شود و بالعکس! در چشم‌انداز دیجیتال امروزی، شبکه‌های اجتماعی و سئو با هم کار می‌کنند.
  2. محتوای سئوی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بهترین راه برای افزایش موفقیت در رسانه‌های اجتماعی و سئو ، این است که محتوای خود را در تمام کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در واقع این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ادغام تلاش‌های اجتماعی و سئو است. با اشتراک محتوای جدید در تمام شبکه‌ها، پست بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد، که برای سئو عالی است و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شما نیز اطلاعات ارزشمند و مفیدی به مخاطبان خود ارائه می‌کند که باعث جذب مخاطب و به‌اشتراک‌گذاری بیشتر مطالب می‌شود. هنگامی که مخاطبان محتوای صفحه شما را به اشتراک می‌گذارند، این سیگنال را می‌فرستند که شما یک متخصص، مرجع و منبع قابل اعتماد هستید؛ که به تقویت تلاش‌های سئو کمک می‌کند.
  3. محتوای سئو را برای به اشتراک‌گذاری بهینه کنید. در تولید محتوا از ابتدا باید استراتژی را در پیش بگیرید که محتوای شما برای بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی بهینه شده باشد، افزودن محتوای بصری مانند عکس، نمودار، یا …. اجازه می‌دهد این بخش از محتوا، به عنوان یک بخش مستقل در شبکه اجتماعی منتشر شود. این انتشار بدون هیچ تلاش اضافی برای شما جستجوی ارگانیک به همراه دارد و حساب شبکه اجتماعی‌تان را نیز جذاب و غنی می‌کند.
  4. برای هردو به طور متقابل تبلیغ کنید. تبلیغ متقابل و به اشتراک‌گذاری محتوا و رسانه در شبکه‌های اجتماعی و سئو بهترین راه برای درخشش هردو است. یکی از راه‌های تبلیغ متقابل این است که از پروفایل‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، لینکی در اختیار کاربران قرار دهید که مستقیما آن‌ها را به وب‌سایت شما هدایت کند. به طور متقابل در وبلاگ یا سایت خود بخشی را در نظر بگیرید که به خوانندگان کمک کند شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند. به این ترتیب میزان فالورهای شما به راحتی بالا خواهد رفت.
  5. اشتراک‌گذاری پست‌های خود را برای مخاطبان آسان کنید. باید مطمئن شوید که پست‌ها و محتواهای شما به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شوند. نقل‌قول‌های مهم را بیرون بیاورید و پیوندهایی ایجاد کنید که به طور خودکار این نقل قول‌ها را با یک کلیک در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. هرچه یک مطلب بیشتر در کانال‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، سیگنال‌های قوی‌تری به موتورهای جستجو ارسال می‌شود.

همچنین بخوانید:

نحوه بهینه‌ سازی محتوای داخلی برای جستجوی صوتی

سئو موبایل؛ جهش بزرگ را شروع کنید!

بهترین سایت‌ های اجتماعی برای سئو چیست؟

شبکه‌های اجتماعی زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما کدام یک به شما در سئو کمک می‌کند؟ در اینجا سه سایت اجتماعی برتر که بهترین عملکرد را دارند، معرفی می‌کنیم.

اینستاگرام

اینستاگرم یکی از بهترین سایت‌ها برای اشتراک‌گذاری محتواست است. این سایت اجتماعی پست کردن به اشتراک گذاشتن مطالب با فالور‌ها را تسهیل می‌کند و مهمتر از همه اینکه گوگل می‌تواند لینک‌ها را در اینستاگرام پردازش کند. این بدان معناست که اگر به محتوایی در اینستاگرام پیوند دهید، گوگل آن را بررسی و فهرست می‌کند. این سایت اجتماعی به شما اجازه می‌دهد محتوای خود را با عکس‌ها و تصاویر جذاب با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید. می‌توانید هر روز یک محتوای جدید ارسال کنید که یک راه عالی برای هدایت ترافیک شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت خواهد بود.

توییتر

توییتر یک سایت رسانه اجتماعی عالی برای به اشتراک گذاری محتوا است. می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها و پیوندهای محتوا را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. در حالی که صفحات توییتر مانند اینستاگرام قابل خزیدن نیستند، ویژگی منحصر به فرد دیگری دارد که همچنان برای سئو کارآمد و مفید است. استفاده از هشتگ در توییتر بسیار رایج است و این هشتگ‌ها در توئیتر مانند کلمات کلیدی در محتوا عمل می‌کنند. همان‌طور که کاربران از کلمات کلیدی برای جستجو محتوا استفاده می‌کنند، با کمک هشتگ، محتوای شما را پیدا خواهند کرد؛ به این ترتیب می‌توان گفت توئیتر یک راه عالی برای  کشف برند  و بالا بردن  بازدید از سایت شما است.

یوتیوب

 محبوبیت یوتیوب در سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. ویدئوها ابزاری عالی برای افزایش ترافیک ارگانیک هستند. با افزودن ویدیو به سایت خود، به خصوص اگر اصول سئو ویدئو را رعایت کرده باشید، مخاطب را  راحت‌تر جذب می‌کنید و آن‌ها زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری می‌کنند. تعامل طولانی‌تر سیگنال مثبتی به گوگل می‌فرستد و سایت شما را بالاتر رتبه‌بندی می‌کند.

قیمت سئو سایت

سخن نهایی

اگرچه عضویت و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی تاثیر مستقیمی در بالا بردن رنکینگ و سئو نخواهد داشت، املا استقبال ااز این شبکه‌ها در حدی است که به یک ابزار بازاریابی قوی تبدیل شده است و می‌تواند به طور غیرمستقیم نظر گوگل و کاربران را به صفحات شما جلب کند. نباید فراموش کنیم که در نهایت هدف از سئو و بالا آمدن در فهرست جستجوهای گوگل، دیده شدن محتوا و مطالب است؛ استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند گامی بلند در رسیدن به این هدف باشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.