معرفی بهترین ابزارهای سئو داخلی در سال ۲۰۲۳

معرفی بهترین ابزارهای سئو داخلی در سال ۲۰۲۳

اگر بگوییم امروزه، اینترنت و حیطه‌ پیرامون آن، جهان را به جهانی دیگر و مردمان را به مردمانی دیگر تبدیل کرده‌است؛ هیچ بیراه نگفته‌ایم! بله! در واقع با پیشرفت فناوری و اطلاعات، می‌توان گفت که تقریبا فعالیت‌های مختلف همه‌ی افراد نوعی به اینترنت وابسته شده است و به عبارتی کاربران اینترنت، افزایش روز افزونی دارند. به طوری که حدود ده، بیست سال پیش، بیشتر، استادان و دانشجویان، کارمندان و کارفرمایان و معدود افرادی از جامعه، نیاز به دسترسی به اینترنت داشته‌اند ولی امروزه مشاهده می‌کنیم که بسیاری از فعالیت‌ها، تجارت‌ها و کسب و کارها، آموزش‌ها، و هزاران موارد دیگر، حتی ساده‌ترین کارهای روزمره زیر سایه اینترنت انجام می‌شکند و به عبارت دیگر انجام کارها بدون آن، غیر‌ممکن شده‌است. با افزایش کاربران و فعالیت‌های اینترنتی، رقابت‌ها برای کسب جایگاه‌های بالاتر در اینترنت، مشهور و معروف‌تر شدن در آن و پرورش‌ و پیشرفت در موفقیت‌ها، رقابت‌ها بالا گرفت و افرادی که با اینترنت سرو کار دارند؛ همگی به نحوی سعی کرده‌اند تا در این عرصه و در این محیط، جایگاه خود را ارتقاء دهند و سپس اثبات بخشند؛ تا نزول نداشته باشند. اما پیشرفت در فعالیت‌های اینترنتی چگونه میسر می‌شود؟ چه مسیرها و گام‌هایی در این ماجرا وجود دارد؟ چگونه می‌توان یکی از برترین‌ها شد؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی این پرسش‌ها باید تنها با یک کلمه آشنا شوید! “سئو”، کلمه‌ای هزاران جمله به دنبال دارد…

خدمات سئو سایت

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization است. این کلمه در لغت به معنای بهینه‌سازی موتور جست‌و جو است ولی، معنای آن در دنیای واقعی بسیار وسیع‌تر است! در واقع تکنولوژی قدرتمند و خارق‌العاده‌ای به نام سئو سبب می‌شود تا پیشتاز و پیشرو بودن در صفحات وب در نتایج جست و جوهای من و شما، مشخص شود. به نحوی که اگر کسی بخواهد؛ صفحه‌ی وب موفقی در جست‌و جوها و سرچ های اینترنتی داشته باشد؛ باید به اصول سئو آگاه باشد و به کار گرفتن ابزارهای آن را از یاد نبرد! پس می‌توان به صورت‌ کلی‌تر و جامع تر گفت سئو تکنولوژی‌ای است که برای قرار دادن وبسایت در صفحه‌ی اول جست‌وجو، و بالابردن آمار بازدید از سایت مورد توجه قرار می‌گیرد. سئو را می توان به دو روش کلی تقسیم‌بندی کرد؛ یکی سئو کلاه سفید و دیگری سئو کلاه سیاه. سئو کلاه سفید روشی است که به عنوان پرکاربردترین و البته بهترین روش سئو شناخته شده است؛ به دلیل آنکه بر طبق استانداردهای موتورهای جست‌وجو است و مهم‌تر آنکه هیچ مشکل و خطری در وبسایت مورد نظر به‌وجود نمی‌آورد.

سئو چیست

روش دیگری که نام بردیم؛ سئو کلاه سیاه است که از روش‌های نامطلوب و غیرقانونی استفاده می‌کند و خطرات و مشکلاتی را برای سایت به دنبال دارد. برای مثال استفاده بی‌رویه از کلمات نامربوط، استفاده از صفحات کاذب که کاربر را به صفحات دیگر و نامربوط سایت منتقل می‌کند؛ استفاده از مطالب تکراری و مواردی دیگر، از روش های سئو کلاه سیاه هستند.

چرا سئو مهم است؟

در پاسخ به این سوال، می‌توان مهم‌ترین اهداف یک فرد را از راه‌اندازی یک وب سایت نام برد. یکی از مهم‌ترین و درواقع اصلی‌ترین دلایل اهمیت سئو، آن است که با رعایت آن اصول،  سایت در صفحه اول جست‌وجو قرار می‌گیرد. قرار گرفتن سایت در صفحه اول جست‌و جو از دیدکاربران بدان معناست که این سایت، از امنیت بالاتری برخوردار است و راحت‌تر می‌توان به آن اعتماد کرد؛ این سایت از اعتبار بالاتری برخوردار است؛ این سایت بروز تر است و در نهایت اکثر ویژگی‌های یک سایت مطلوب را دارد. از دیگر فواید آن، این است که سایت‌های فروشگاهی و کسب‌وکار هرچه بیشتر اصول سئو را رعایت کرده باشند؛ جایگاه بهتری در جست‌وجوهای مشتریان و کاربران دارند؛ درنتیجه این امر سبب می‌شود مشتری‌هایشان روز‌به‌روز بیشتر شده و در عرصه موردنظرشان، پیشرفت بیشتری داشته باشند؛ که نتیجه آن سود دهی هرچه بیشتر برای صاحب کسب‌وکار است. در نهایت سئو به سایت اعتبار می‌بخشد و سبب می‌شود تا پله‌های ترقی هرچه بهتر و سریعتر طی شود.

 

مشاوره سئو سایت

سئو ساختاری

حالا که از چیستی تکنولوژی سئو و اهمیت سئو آشنا شدید؛ وقت آن رسیده‌است که بهترین ابزارهای سئو داخلی را برایتان معرفی کرده و سپس درباره آنها شرح دهیم. پیش از آنکه سایت در صفحه اول جست‌وجوها قرار گیرد؛ باید سئو‌ی داخلی آن رعایت شود. یعنی باید صفحات سایت با یکدیگر مرتبط باشند و سایت از ساختاری معین بهره‌مند باشد. در واقع سئو داخلی (on page seo) که به دو قسمت سئو ساختاری و سئو محتوا تقسیم‌بندی می‌شود.

  • سئو ساختاری: هرکاربری اگر با یک سایت دچار خطا و مشکل در ساختارش مواجه شود؛ مسلماً از آن سایت فراری می‌شود و دیگر به سراغ آن نخواهد آمد؛ بنابراین در ساختار یک سایت باید مشکلی وجود نداشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی به خواسته‌های مورد نیازش دست پیدا کند و باز هم به آن سایت، سر بزند.
  • سئو محتوایی: در تولید محتوای سایت‌ها باید این نکته را درنظر داشت که متن تولید شده؛ باید از نظر سئو رعایت شده باشد و به دور خطا و ایرادات باشد. بنابراین تولید محتوای سایت‌ها اهمیت بالایی دارد و هر سایتی که از نظر تولیدمحتوایی قوی‌تر باشد؛ شانس بیشتری دارد که در رتبه‌ی بالایی قرار گیرد. همچنین با توجه به سئو محتوایی، سئوی کلاه سیاه، تا حد زیادی از بین رفت.

ابزارهای سئو داخلی ۲۰۲۳

بهترین ابزارهای سئو داخلی

ابزارهای سئو داخلی، ابزارهایی هستند که در ارزیابی و بررسی وضعیت‌های سئوی سایت به ما کمک می‌کنند. این ابزارها عبارت‌اند از:

گوگل تگ منیجر Google tag manager

این ابزار که یکی از ابزارهای فعال برای کاربران ایرانی‌ست؛ یک ابزار رایگان است که رفتار کاربران را بررسی کرده و آنها را پیگیری می‌کند. نقطه قوت این ابزار آن است که کار با آن بسیار راحت است و برای استفاده از آن نیاز نیست که کدنویسی‌های خاصی بلد باشید و یا از برنامه‌نویسی ‌های پیچیده آگاه باشید؛ بلکه به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. نقطه قوت دیگر این ابزار آن است که از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است و هر شخصی برای استفاده از این ابزار می تواند از سرعت آن مطمئن باشد و از لحاظ امنیتی نیز خیالش راحت باشد. این ابزار همچنین نسخه‌پولی هم دارد که نسبت به نسخه رایگان ویژگی‌های بالاتر و برتری دارد و آن را متمایز می‌کند.

سرپیسم SERPSim

یکی دیگر از ابزارهای داخلی سئو SERPSim است که با استفاده از آن می‌توانیم محتوای عنوان‌های سایت‌های خود را بهتر کنیم و جست‌وجو را به یک کلمه کلیدی خاص ارتقا دهیم. این ابزار هم رایگان می باشد که ساده هم هست و همچنین در توضیحات به ما کمک می‌کند.

همچنین بخوانید:

گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو داخلی سایت چیست + بررسی عوامل موثر در آن

ابزار استراکچر دیتا تستیگ Structured Data Testing Tool

این ابزار برای عیب‌یابی داده‌ها مورد استفاده است و علاوه بر آن داده‌های ساختاری را تجزیه و تحلیل می‌کند.

ماز Moz

ابزار ماز نیز یکی از ابزارهای سئو است که می توان از آن استفاده کرد. این ابزار، می‌تواند اعتبار سایت‌ها را بررسی کند و نقاط ضعف قوت سایت را مشخص می‌کند و در نتیجه کمک می کند تا سئوی داخلی بهتر و برتر شود و از لحاظ تکنولوژی سئو ارزش بیشتری داشته باشد. ابزار ماز هم رایگان و هم پولی هست که مسلماً نسخه پولی آن بسیار فراتر از نسخه رایگان آن است.

اسکریمینگ فراگ screaming frog

با استفاده از این ابزار، می‌توان خطاهای سایت را پیدا کرد و در جهت رفع آن تلاش کرد. این ابزار علاوه بر آنکه در سئو داخلی اثرگذاری و کارایی دارد؛ در سئو ساختاری نیز اثر دارد.

قیمت سئو سایت

سخن آخر

به عنوان کلام آخر باید گفت که برای داشتن سایتی قوی و معروف، که در صفحه اول جست‌وجوها حاضر شود؛ باید اصول سئو را رعایت کرد و تولیدمحتوایی قوی داشت.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.