تفاوت‌ سئو داخلی و خارجی و تاثیر آنها بر رتبه‌ بندی وب‌ سایت

تفاوت‌ سئو داخلی و خارجی و تاثیر آنها بر رتبه‌ بندی وب‌ سایت

تفاوت‌های سئو داخلی و خارجی و تاثیر آنها بر رتبه‌بندی وب‌سایت چگونه است؟ سئو به تمامی فعالیت‌هایی که در زمینه بهبود رتبه وب‌سایت در نزد گوگل صورت می‌گیرد گفته می‌شود، که شامل اقدامات متفاوت و اثرگذاری‌های خاص خود هستند. به طور کلی استراتژی‌ها جهت بهینه‌سازی وب‌سایت به منظور بهبود رتبه، به دو دسته‌ی سئو داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. سئو داخلی و خارجی هر دو در یک جهت حرکت می‌کنند و به عبارتی تکمیل کننده‌ی هم هستند، درواقع نمی‌توان گفت همین که فقط سئو داخلی یا فقط سئو خارجی برای بهینه‌سازی یک وب‌سایت انجام شود کافی است، و برای دریافت اعتبار و رتبه نزد موتورهای جستجو اجرای هرچه بهتر هر دو استراتژی لازم است. در ادامه به معرفی اجمالی سئو داخلی و خارجی خواهیم پرداخت و بررسی می‌کنیم که تفاوت‌های سئو داخلی و خارجی و تاثیر آنها بر رتبه‌بندی وب‌سایت کدامند.

خدمات سئو سایت

سئو داخلی چیست؟

در سئو داخلی تمرکز بر کدنویسی، ساختار و جلوه‌ی سایت، محتوا و اجرای فنی سایت است، درواقع مدیران سایت طی انجام سئو داخلی تلاش می‌کنند تا نتیجه‌ کارشان یعنی همان طراحی سایت و تولید محتوا، برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شود. اگر سئو داخلی به خوبی انجام نشود سئو خارجی نیز اثر بخش نخواهد بود. بنابراین در وهله‌ اول باید تمرکز خود را بر بهبود سئو داخلی بگذارید. سئو داخلی به دو دسته سئو تکنیکال و سئو محتوایی تقسیم می‌شود، که درواقع فقط برای گرفتن رتبه تلاش نمی‌کند و به ارتقا بازاریابی اینترنتی هم منجر می‌شود.

سئو تکنیکال

در سئو تکنیکال تلاش می‌شود که مسیر کاربر در سایت دچار اختلال نشود، چرا که در پی آن کاربر سردرگم شده و به زودی سایت را ترک خواهد کرد. بنابراین سئو تکنیکال به این منظور انجام می‌شود که نواقص و اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود و کاربر راحت‌تر و سریع‌تر به پاسخ مدنظرش برسد.

سئو آن پیج چیست

سئو محتوایی

در سئو محتوایی تمرکز بر تولید محتوایی است که هم نزد گوگل و هم برای کاربران جذاب باشد. درواقع گوگل و موتورهای جستجو نیز با بررسی رفتار کاربران به این نتیجه می‌رسند که محتوای موجود در سایت پاسخگوی سوالات کاربران است یا خیر و سپس به آن رتبه می‌دهند. درحقیقت تولید محتوای ارزشمند موجب می‌شود که سیل عظیمی از کاربران به سوی وب‌سایت سرازیر شوند. علاوه بر آن باید بین محتواهای موجود در سایت ارتباط برقرار کرد تا موجب بیشتر ماندن کاربر در وب‌سایت شود.

سه مورد از مهمترین اقداماتی که تحت عنوان سئو داخلی می‌توان بر روی سایت انجام داد به شرح زیر است:

کلمه کلیدی

اولین و مهمترین قدم در اجرای سئو داخلی، انتخاب کلمات کلیدی متناسب با محتوا و هدف وب‌سایت است. که این امر مستلزم انجام تحقیق درست کلمات کلیدی است. با علم به اینکه موضوع سایت چیست و اینکه قرار است برای کدام یک از کلمات و عبارات رتبه بگیرید، باید تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهید، تا خط و مشی درستی در تولید محتوا برای مخاطبان در پیش گرفته شود، که با جستجوی آنها نیز محصولات و خدمات وب‌سایت به آنها نمایش داده شود.

مشاوره سئو سایت

  • عنوان صفحه: تایتل یا همان عنوان از جمله مهم‌ترین بخش‌های موثر بر سئو داخلی است که گوگل نیز توجه خاصی به آن دارد. بنابراین عنوان، بهترین موقعیت برای قراردادن کلمات کلیدی در آن است. با این کار موتورهای جستجو از موضوع و محتوای صفحات آگاه می‌شوند و در نتیجه هنگام جستجوی کاربران آن را در رتبه‌های بالاتر نمایش می‌دهند.
  • تگ H1: بزرگترین کلمات موجود در صفحه معمولا تگ‌های H1 هستند که توجه موتورهای جستجو را هم کمی بیشتر از سایر عناصر موجود در صفحه به خود جلب می‌کنند، بنابراین بهتر است تا حد امکان کلمه کلیدی در این عنوان قرار گیرد.

بنابراین طی انجام سئو داخلی با تمرکز بر اجرای صحیح کدنویسی‌ها، تلاش می‌شود که محتواهایی جذاب، ارزشمند و اصولی تولید شوند. محتواهای استاندارد که دارای عناوین و زیرعنوان‌های مناسب، کلمه کلیدی‌های صحیح و مرتبط، انتخاب تگ‌های مناسب هستند، همه در گرو اجرای صحیح سئو محتوایی است.

سئو آف پیج

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی به تمام فعالیت‌هایی که در محدوده خارج از فضای وب سایت صورت می‌گیرد گفته می‌شود. اقداماتی شامل لینک سازی خارجی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلبغ نام برند، در بخش سئو خارجی قرار می‌گیرد که موجب افزایش اعتبار و بهبود رتبه سایت نزد موتورهای جستجو می‌شود. ناگفته نماند که سئو خارجی، تحت کنترل مدیران وب‌سایت و صاحبان کسب و کار است، چرا که این اقدامات تماما خارج سایت انجام می‌شوند.

همچنین بخوانید:

چگونه بهترین شرکت سئو در تهران را بشناسیم؟

طراحی بهترین استراتژی برای موفقیت سئو سایت در تهران

تفاوت های سئو داخلی و خارجی چیست؟

گفتیم که هدف هرکدام از فعالیت‌های سئویی، چه داخلی و چه خارجی گرفتن رتبه‌ی بهتر از موتورهای جستجو است، و تفاوت در ماهیت کارهایی که صورت می‌گیرد و نحوه جذب کاربران است. در سئو داخلی با تمرکز بر مطالب کاربرپسند و استاندارد به صورت مستقیم و از داخل سایت به جذب مخاطب پرداخته می‌شود، درحالی که در سئو خارجی در پی لینک‌سازی‌های خارجی و فعالیت در سوشیال مدیاها به صورت غیر مستقیم به جذب کاربران پرداخته می‌شود. اما نکته‌ی قابل توجه این است که هر دو نوع سئو تاثیر شگرفی بر بهبود رتبه سایت نزد گوگل دارند.

اهمیت سئو داخلی برای سایت بیشتر است یا سئو خارجی؟

باتوجه به توضیحات ارائه شده ممکن است این سوال پیش بیاید که سئو داخلی مهم‌تر است یا سئو خارجی؟ درباره‌ی اهمیت سئو داخلی و خارجی باید بگوییم که هرکدام از آنها نقش منحصر به فرد خود را در ارتقا رتبه‌ی وب‌سایت اجرا می‌کنند. به گونه‌ای که نمی‌توان نقش یکی را نادیده گرفت. اما سئوکاران بر این باورند که تمرکز بیشتر و اولیه باید بر روی سئو‌ داخلی صورت گیرد سپس به سئو خارجی پرداخته شود، چرا که تا زمانی که سایت به قدر کافی پاسخگوی نیاز کاربران نباشد، عملا دعوت کاربران به ورود به سایت کار اشتباهی است.

قیمت سئو سایت

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم نگاهی اجمالی به سئو داخلی و سئو خارجی، و روش‌های پیاده‌سازی آنها داشته باشیم و در ادامه به تفاوت‌ها و اهمیت آنها پرداختیم. به عنوان نکته‌ی آخر باید بگوییم که بهتر است به هردو سئو به مقدار کافی پرداخته شود، چرا که سئو داخلی سایت و خارجی هیچگاه رقیب یکدیگر نیستند، بلکه کامل کننده‌ی هم محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که موتور جستجو بین سئو داخلی و خارجی سایت تفاوت و تفکیکی قائل نمی‌شود و هردو را از عوامل موثر بر شناخته شدن سایت توسط کاربر می‌داند. بنابراین بهتر است با مراجعه به یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه راهبرد صحیحی در انجام هردو سئو داخلی و خارجی را در پیش بگیرید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.