عوامل موثر در قیمت سئو + انواع روش های قیمت گذاری سئو

عوامل موثر در قیمت سئو + انواع روش های قیمت گذاری سئو

رشد دیجیتال مارکتینگ در ایران و نیاز کسب‌وکارها به حضور در فضای آنلاین باعث شده‌ است تا رقابت در هر حوزه‌ای، سخت‌تر شود. امروزه همه کسب‌وکارها این نیاز را در خود دیده‌اند که باید در صفحه اول گوگل دیده شوند و با بهره‌مندی از سئو، رشد ترافیک ارگانیک را افزایش دهند. با توجه به این نیاز، کارفرماها قیمت‌های متفاوتی از پروژه‌های سئو می‌گیرند و این مورد باعث سردرگمی آن‌ها شده است. در این مطلب متوجه خواهیم شد که چه عواملی در هزینه سئو سایت تاثیر گذارند و به طور کلی عوامل موثر در قیمت سئو چیست.

قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می ‌شود؟

یکی از مشکلات رایج صاحبان کسب‌وکار در بحث سفارش سئو، دریافت قیمت‌های متغیر برای یک پروژه مشخص است. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا هزینه سئو یک سایت باید چنین تفاوتی داشته باشد. شما به عنوان صاحب بیزینس باید در مورد عوامل موثر در هزینه سئو، آگاهی داشته باشید زیرا پارامترهای زیادی در قیمت یک پروژه سئو تاثیر گذارند که ممکن است هر شرکتی بر اساس پارامترهای مشخص خود، به شما قیمت دهد.
از این رو، شما قیمت‌های متفاوتی در این باره می‌شنوید. اما وقتی درباره پایه و اساس اقدامات سئو، آگاهی داشته باشید؛ می‌توانید تا حد زیادی متوجه این تغییر قیمت‌ها شوید و بدانید که هر شرکت تا چه حدی برای سایت شما، خدمات سئو انجام می‌دهد.

خدمات سئو سایت

عوامل موثر در قیمت سئو سایت

سئو که مخفف عبارت Search Engine Optimization است، به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو بوده و شامل سه بخش است. سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی و اقداماتی که در هر بخش انجام می‌شود؛ به طور کلی تاثیر زیادی در هزینه پروژه سئو دارد.
شما نیاز دارید تا در ابتدای راه، یک استراتژِی سئو داشته باشید و طبق آن بدانید در هر مرحله چه کارهایی برای پیشرفت انجام می‌شود. برای این کار و تعیین قیمت سئو باید بررسی کاملی روی سایت انجام شود که این بررسی شامل پیدا کردن کلمات کلیدی، بررسی و تحلیل رقبا از لحاظ اقدامات سئو و فنی و … است. داشتن استراتژِی سئو به شما کمک می‌کند تا مسیر برایتان شفاف باشد و بدانید در چه مرحله‌ای قرار دارید.

پارامترهای موثر در قیمت پروژه سئو

تاثیر سئو تکنیکال در قیمت سئو

پس از بررسی‌های انجام شده، باید بخش فنی سایت بهبود یابد. معمولا سایت‌ها، مشکلات زیادی در سئو تکنیکال دارند که باید با دقت زیادی بررسی و حل شوند. الگوریتم‌های گوگل به صورت مداوم در حال به‌روزرسانی هستند و ساختار فنی سایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر استانداردهای گوگل را به خوبی رعایت کنید و سایت از لحاظ فنی، مشکلات آن برطرف شده باشد؛ می‌توان گفت که اولین گام را به خوبی برداشته‌اید و پایه قوی برای سایت بنا کرده‌اید.
اما شاید برایتان سوال باشد که سئو تکنیکال شامل چه چیزهایی می‌شود؛ در واقع این بخش مربوط به بحث فنی سایت مانند سرعت سایت، بهینه سازی کدهای css،js، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی ساختار URL و … است که مجموعه این کارها باعث بهبود بخش فنی سایت می‌شود.

تاثیر سئو داخلی و تولید محتوا در قیمت پروژه سئو

سئو داخلی یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت سئو است که شامل موارد زیادی می‌شود. به طور کلی، به اقداماتی که در داخل سایت جهت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو انجام می‌شود؛ سئو داخلی گفته می‌شود. محتوا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سئو داخلی به حساب می‌آید که تاثیر زیادی در قیمت سئو سایت دارد.
تولید محتوا می‌تواند با توجه به استراتژی شما متفاوت باشد و اهداف خاصی را دنبال کند. به صورت کلی، 4 نوع محتوا داریم که شامل محتوای متنی، محتوای گرافیکی، محتوای ویدیویی و پادکست است. طبیعتا هر کدام از این محتواها، قیمت متفاوتی دارد و در صورت نیاز، باید برای هر نوع محتوا تیم داشته باشید. البته باید بدانید که محتوای متنی به عنوان بخش اصلی سئو داخلی شناخته می‌شود. بنابراین، هزینه محتوا باعث می‌شود تا هزینه پروژه سئو، بیشتر باشد. حالا اگر این محتوا از نوع گرافیکی، ویدیویی و یا صوتی باشد؛ این هزینه بیشتر می‌شود.
موضوعات دیگری که در سئو داخلی سایت، اهمیت دارد؛ مربوط به تگ عنوان، تگ توضیحات، لینک‌های داخلی و … است که باید در بحث سئو آن پیج، رعایت شود.

همچنین بخوانید:

نکات بهینه سازی URL + تاثیر سئو در آدرس سایت

سئو کلاه خاکستری و معرفی تکنیک های آن در 2022

مشاوره سئو سایت

تاثیر سئو خارجی و لینک سازی در قیمت سفارش سئو

سئو خارجی که آن را با نام آف پیج نیز می‌شناسیم؛ به اقداماتی گفته می‌شود که در خارج از سایت برای بهینه سازی صورت می‌گیرد. بخش اصلی سئو خارجی، مربوط به لینک سازی است که تاثیرات زیادی به روی اعتبار سایت دارد. علاوه بر لینک سازی، یکی از کارهایی که می‌تواند در سئو خارجی به روی قیمت سئو تاثیر بگذارد؛ رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ می‌تواند با توجه به تشخیص تیم سئو، به صورت ماهانه یا در ماه‌های خاصی انجام شود. تاثیر رپورتاژ، باعث افزایش اعتبار دامنه و افزایش رتبه کلمات کلیدی می‌شود. در بحث لینک سازی و رپورتاژ، هر چقدر که اعتبار دامنه سایت مدنظر بیشتر باشد؛ کیفیت آن لینک برای سایت شما نیز بیشتر خواهد بود و با ارزش‌تر است. بسیاری از کارشناسان سئو، روی سایت‌های ضعیف‌تر لینک سازی می‌کنند و طبیعتا قیمت پایین‌تری را به شما می‌گویند. بنابراین، به این نکات توجه کنید و آگاه باشید که یکی از دلایل تغییر هزینه در سئو، مربوط به سئو آف پیج است.

فاکتورهای لازم در هزینه سئو سایت

انواع روش های سئو برای قیمت گذاری

معمولا تیم‌ها و کارشناسان سئو، قیمت گذاری پروژه‌های سئو را به سه روش ساعتی، پروژه‌ای، ماهیانه و یا بر اساس کلمات کلیدی انجام می‌دهند. هر کدام از این روش‌ها، مزایا و معایب خود را دارد و شما باید با توجه به اهداف خود، از بهترین روش برای قرارداد استفاده کنید.

  • قیمت سئو ساعتی: پرداخت ساعتی همانطور که از نام آن پیداست؛ بر اساس ساعات کار انجام شده روی پروژه انجام می‌شود. معمولا از این روش برای مشاوره سئو و یا اصلاح برخی ساختارهای سایت استفاده می‌شود.
  • قیمت سئو پروژه‌ای: در این حالت، مبلغ توافق شده در طی چند چک به کارشناس سئو داده می‌شود و قراردادی جهت وظایف طرفین نیز نوشته می‌شود.
  • قیمت سئو ماهانه: در این روش، استراتژی بر اساس بودجه هر ماه کارفرما در نظر گرفته می‌شود و در پایان هر ماه، گزارش عملکرد در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد. این نوع روش قرارداد، به کارفرما اجازه می‌دهد تا هر ماه قرارداد را تمدید یا فسخ کند. معمولا این روش را به عنوان بهترین روش برای پروژه سئو در نظر می‌گیرند.
  • قیمت سئو بر اساس کلمات کلیدی: در این روش، ابتدا تعدادی کلمات مشخص می‌شود و فقط به روی آن کلمات برای رسیدن به جایگاه کار می‌شود. بر اساس سختی و آسانی کلمات هم، قیمت پروژه سئو تغییر می‌کند.

قیمت سئو سایت

سخن نهایی

در دنیای امروز که همه چیز به سمت دیجیتال و آنلاین شدن پیش می‌رود؛ اگر صاحب کسب‌وکار سنتی هستید، باید هر چه زودتر وارد فضای آنلاین شوید. اکثر رقبای شما از خیلی قبل‌تر وارد این فضا شده‌اند و پیشرفت چشمگیری نیز داشته‌اند. سئو یکی از کانال‌های بازاریابی است که هر کسب‌وکاری با داشتن سایت، می‌تواند از آن بهره ببرد. بسیاری از کارفرمایان به دلیل اینکه قیمت‌های متفاوتی از کارشناسان سئو می‌شنوند؛ کمی دچار شک و سردرگمی می‌شوند.
علت این قضیه به این موضوع برمی‌گردد که عوامل موثر بر هزینه سئو سایت، به موضوعات مختلفی بستگی دارد و هر تیمی با توجه به تخصص، تجربه و همچنین بررسی سایت شما از لحاظ فنی و رقبا و … به شما قیمت مشخصی می‌گوید. در این مطلب، به بررسی نکات موثر در قیمت سئو پرداختیم تا بتوانید با آگاهی از این موضوعات، درک بهتری نسبت به تفاوت قیمت‌ پروژه‌های سئو داشته باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.