سئو کلاه خاکستری و معرفی تکنیک های آن در 2022

سئو کلاه خاکستری و معرفی تکنیک های آن در 2022

دنیای سئو پر از تکنیک‌های متنوع است که با استفاده از آن‌ها می‌توان در صفحه اول گوگل قرار گرفت. البته برخی از این تکنیک‌ها با رساندن سایت شما به صفحه اول، می‌تواند زیان‌های زیادی را نیز به دنبال داشته باشد. اما حالتی وجود دارد که می‌توانید اقدامات سئو را در یک حالت متعادل انجام دهید که به سئو کلاه خاکستری معروف است. در این مطلب، قصد داریم تا درباره این روش سئو و برخی از اقدامات رایج آن صحبت کنیم.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری یک روش ترکیبی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. در واقع اکثر قعالیت‌هایی که در سئو برای بهبود رتبه انجام می‌شود، در دسته کلاه خاکستری قرار می‌گیرد. این سئو، یک مرز باریک بین کلاه سفید و سیاه است که باعث بهبود رتبه‌های سایت می‌شود. در سئو خاکستری، ریسک کمتری نسبت به کلاه سیاه و ریسک بیشتری نسبت به کلاه سفید وجود دارد و به عبارتی اگر گوگل متوجه این اقدامات شود، ممکن است اتفاقا‌های بدی در انتظار سایت باشد.

خدمات سئو سایت

شما در سئو کلاه خاکستری، با استفاده از تکنیک‌های سفید و سیاه، سعی می‌کنید تا هم ظاهر خود را حفظ کنید و هم گاهی قانون را دور بزنید. به همین دلیل است که اگر موتور جستجو گوگل، بویی از این داستان ببرد؛ شما را جریمه خواهد کرد. اما چه اقداماتی جز سئو Gray Hat است که معمولا متخصصان سئو از آن استفاده می‌کنند.

معرفی تکنیک های سئو کلاه خاکستری در سال 2022

همانطور که اشاره کردیم، روش‌های زیادی برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد که می‌توان با انجام آن‌ها، نتایج خیلی خوبی در سایت پیدا کرد. البته یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از تکنیک‌های کلاه خاکستری در سئو می‌تواند مشکلات جدی برای سایت شما ایجاد کند.

روش های سئو کلاه خاکستری

خرید لینک در سئو خاکستری

از روش‌های رایج و محبوب در این سئو، خرید لینک است که بسیاری از مدیران سایت، برای بهبود اعتبار دامنه سایت خود، اقدام به خرید لینک می‌کنند. البته برخی از روش‌های خرید لینک معمولا در سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرند زیرا قوانین گوگل را نقض می‌کنند. به صورت کلی، خرید لینک می‌تواند شامل موارد زیر است:

  • خرید محل لینک در مقاله ایندکس شده در گوگل
  • خرید پست مهمان که به سایت شما لینک می‌دهد.
  • تبادل لینک با سایت‌های دیگر
  • تجارت و فروش محصول یا خدمت به ازای دریافت لینک.

ایجاد شبکه های PBN یا همان وبلاگ خصوصی

یکی دیگر از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری، ایجاد شبکه‌های وبلاگ پی بی ان است. در این روش، شما تعداد زیادی از وبلاگ ایجاد می‌کنید و از آن‌ها جهت دریافت بک لینک برای سایت خود، استفاده خواهید کرد. هدف از PBN این است که تعداد زیادی بک لینک به یک دامنه مرکزی ارسال شود تا قدرت و اعتبار دامنه سایت مورد نظر افزایش پیدا کند.
در استفاده از این روش نیز باید حواستان به خوبی جمع باشد تا اطلاعات این شبکه‌ها کاملا خصوصی بماند. اگر گوگل بخشی از مسیر را متوجه شود، به راحتی می‌تواند تمام لینک‌های شما را شناسایی کند.

ساخت میکرو سایت و وبلاگ ها

این روش در واقع بخشی از شبکه‌های پی بی ان است اما ریسک خیلی کمتری دارد. زیرا در این روش شما فقط صاحب یک وبلاگ یا میکرو سایت هستید که همین قضیه، باعث امن نشان دادن لینک‌ها می‌شود. این تکنیک از سئو کلاه خاکستری می‌تواند سایت شما تقریبا بدون جریمه، به صفحه اول برساند و بک لینک‌های با ارزشی از طریق آن دریافت کنید. معمولا می‌توانید در سایت‌هایی مثل Medium، Blogger،Tumblr و … از این روش استفاده کنید.

استفاده از محتوای بازنویسی شده

یکی از کارهای کاربردی که به شما در تولید محتوا کمک می‌کند، استفاده از محتوای بازنویسی شده است. این روش به این صورت است که شما محتوای مربوطه را از یک سایت کپی می‌کنید و آن را جمله به جمله بازنویسی خواهید کرد؛ به این صورت از شر جریمه‌های گوگل در امان خواهید بود.د در ادامه می‌توانید محتوا را در سایت خود منتشر کنید. البته که این روش، از نظر اخلاقی درست نیست اما افراد زیادی در حال حاضر با استفاده از محتوای بازنویسی شده، فعالیت می‌کنند.

مشاوره سئو سایت

ایجاد محتوای تکراری

محتوای تکراری هم یکی دیگر از تاکتیک‌های خاکستری در SEO است که برای بهینه‌سازی سایت، انجام می‌شود. اما به یاد داشته باشید که گوگل به شدت نسبت به محتوای تکراری حساس است؛ بنابراین، امکان جریمه شدن شما در این روش زیاد خواهد بود.

استفاده از روش Cloaking در سئو خاکستری

یکی از روش‌های کلاه خاکستری که می‌توان آن را در کلاه سیاه هم مشاهده کرد، روش Cloaking است. در این روش، محتوایی که کاربر مشاهده می‌کند با محتوایی که گوگل می‌بیند؛ متفاوت است. در واقع در این روش، شما موتور جستجو را فریب می‌دهید و مجموعه‌ای از محتوا یا URL را به کاربران و بخشی دیگر را به موتورهای جستجو نشان داده می‌شود. هدف این روش، نشان دادن کلمات کلیدی به گوگل است تا رتبه مورد نظر کسب شود.

ارسال سایت به فهرست های وب

یکی از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری که می‌تواند یک بک‌ لینک رایگان برای شما ایجاد کند، اضافه کردن سایت در دایرکتوری وب است. این روش اگر در تعداد بالا انجام شود، جز سئو کلاه سیاه و اگر در تعداد کم و کنترل شده انجام شود؛ جز سئو کلاه سفید است.

تکنیک های رایج سئو کلاه خاکستری

ایجاد چندین حساب در شبکه های اجتماعی

در عصری که دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارهای آنلاین، حرف اول را می‌زند؛ شما باید یک حساب در هر رسانه اجتماعی داشت باشید. اما بحث سئو کلاه خاکستری، زمانی معنی پیدا می‌کند که در هر سانه، چندین حساب ایجاد کنید و از آن‌ها به سایت خود لینک دهید.

ثبت نظرات مثبت برای وبسایت

احتمالا می‌دانید که گوگل برای سایت‌هایی که نظرات مثبت ثبت شده است؛ ارزش خاصی قائل است زیرا از طریق این نظرات درک می‌کند که وبسایت شما مورد علاقه کاربران است. از این رو، شما را در نتایج بتر نشان می‌دهد. حالا شما می‌توانید با پرداخت پول به افراد، از آن‌ها بخواهید تا نظرات مثبت برای شما ثبت کنند. این موضوع باعث رشد شما در سئو محلی نیز می‌شود. اگر صاحب یک سایت فروشگاهی هستید، می‌توانید با تشویق مشتریان خود برای دریافت تخفیف و جایزه از آن‌ها بخواهید که نظرات مثبت ثبت کنند.

همچنین بخوانید:

سئو داخلی سایت چیست + بررسی عوامل موثر در آن

نکات بهینه سازی URL + تاثیر سئو در آدرس سایت

آیا اقدامات سئو کلاه خاکستری غیرقانونی است؟

باید بدانید که سئو کلاه خاکستری جز روش‌های غیرقانونی نیست؛ اما باید در اقدامات خود دقت کنید. همه چیز باید طبیعی جلوه دهد تا گوگل به شما شک نکند. قطعا ریسک کلاه خاکستری از کلاه سفید بیشتر است اما اگر مسیر را طبیعی جلوه دهید؛ کمک زیادی در بهبود رتبه‌های سایت شما می‌کند. این در حالی است که برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند و اگر گوگل ذره‌ای به شما شک کند، همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آینده سایت شما به خطر می‌افتد.

قیمت سئو سایت

سخن انتهایی

در دنیای بزرگ سئو، متخصصان زیادی وجود دارد که هر کدام با توجه به تجربه خود، از روش‌های مختلف سئو برای افزایش بازدید و بهبود رتبه استفاده می‌کنند. سئو کلاه خاکستری هم یکی از روش‌های رایج در سئو است که بسیاری از اقدامات کاربردی این حوزه را شامل می‌شود. در Gray Hat SEO شما باید همیشه در انجام کارها، دقت زیادی داشته باشید تا اشتباهی انجام ندهید تا گوگل متوجه آن شود. به یاد داشته باشید که هر اشتباه سطحی در کلاه خاکستری می‌تواند، ضررهای زیان‌آوری برایتان به همراه داشته باشد. از این رو، در این مطلب سعی کردیم تا شما را با روش‌های رایج این بخش از سئو، آشنا کنیم. اگر روش‌های دیگری را در این حوزه انجام داده‌اید، حتما تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید و نظرتان را بنویسید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.