چگونه برند خود را تعریف کنیم

چگونه برند خود را تعریف کنیم + مراحل تعریف برند

ساخت و تعریف برند موجب می‌شود تا هر کسب و کاری رونق دو چندان پیدا کند. از طرفی درک مشتریان و مخاطبان شما از محصولات و خدمات شما بالاتر خواهد رفت. در واقع در این پروسه اثرگذاری کسب و کار شما در ذهن افراد برای سال‌های طولانی باقی می‌ماند. به همین خاطر ساخت و تعریف برند یکی از اقدامات مهمی است که می‌توان برای رونق فعالیت اقتصادی خود انجام دهید. این مقوله تنها منحصر به کسب و کارهای بزرگ نیست. شما از این طریق می‌توانید به انتظارات مخاطبین و نوع شناسایی خود جهت داده و یک ارتباط عمیق ایجاد کنید. مباحثی از قبیل ساخت لوگو و وب سایت در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.

خدمات سئو سایت

برند چیست؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد برند تنها نام تجاری یک فعالیت اقتصادی نیست. در این عنوان یک مفهوم بسیار پیچیده قرار دارد. بزرگ‌ترین مشاوران در این حوزه از برند به تمایز عمده یاد می‌کنند. با توجه به این تعریف از برند می‌توان آن را یک دیدگاه منحصر به فرد دانست. بنابراین با برند سازی قادر خواهید بود تا محصول و خدمات خود را از دیگر رقبایتان متمایز نمایید. تمایزی که عمدا و با برنامه ریزی‌های دقیقی انجام پذیر است. در بیان ساده‌تری از تعریف یک برند می‌توان گفت که داستان و شیوه شناسایی هر کسب و کاری است. برندها قسمت‌های مختلفی دارند که در زمان تعریف کردن برند باید مورد توجه قرار گیرد. جلوه‌های بصری، زبانی و حسی بخش‌هایی از یک برند موفق هستند. در ادامه به پروسه تعریف برند بیشتر آشنا خواهیم شد. پس تا انتهای مقاله تعریف یک برند ما را همراهی کنید.

تعریف برند

اهمیت تعریف برند در بازاریابی چیست؟

اهمیت و الزام برند در تبلیغات و موفقیت کسب و کارها قابل انکار نیست. از وجوه الزام برای این کار می‌توان به:

  • جذب نمودن مشتریان ایده‌آل
  • بیشتر شدن اثر بخشی تبلیغات
  • ایجاد ارتباط بهتر با مخاطبان
  • بالا رفتن میزان فروش
  • امکان ارائه محصولات با قیمت بیشتر
  • یکپارچگی در اجزای مختلفی و متمایز کسب و کار
  • وفادار کردن مشتریان
  • بقای کسب و کار

و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

مشاوره سئو سایت

مراحل مختلف در تعریف برند کدام است؟

برای اینکه بتوانید برندی قدرتمند و موفق داشته باشید باید گام‌های اصولی در تعریف و ایجاد آن بردارید. این مراحل به شما کمک می‌کند تا دید بازتری نسبت به برندسازی پیدا کنید.

1- تحقیق درباره رقبا

پیش از اینکه اقدامی انجام دهید باید درباره رقبای خود تحقیقات کاملی انجام دهید. رقبای شما در بازار هدف شما حضور فعالی دارند. رقبای مستقیم و غیر مستقیم کسب و کار خود را پیدا کنید. یکی از راه کارهای بررسی رقبا پیدا کردن مخاطبان خدمات و محصولات خود است. این که دقیقا بدانید بازار هدف شما شامل چه افراد و از چه گروه‌های هستند کمک بزرگی خواهد کرد. سن شغل جنسیت و علایق آن‌ها به شما در تعریف و ساخت بهتر برند کمک می‌کند. به سراغ وب سایت رقبای خود بروید و تمام جزئیات آن را بررسی کنید. وب سایت هر کسب و کار هویت و شخصیت آن کسب و کار را نشان می‌دهد. درک نقاط قوت و ضعف رقبا نیز از اطلاعات مفیدی است که بعدها به کار شما می‌آید. این تحلیل‌ها به شما در درک تهدیدها و فرصت‌ها کمک خواهد کرد.

2- تعریف هویت شخصی برند

این مرحله زمان رویا پردازی است. هر آنچه را که مایلید در آینده به دست آورید و هر قله‌ای که آرزوی فتح آن را دارید مجسم کنید. برای اینکه بتوانید از طریق برند خود وجه تمایزی با سایر رقبا داشته باشید باید بر روی ویژگی‌های خاص خود تمرکز کنید. اگر تعریف برند به درستی صورت نگیرد موجب از دست رفتن مشتریان نیز خواهد شد. بر روی چیزی تمرکز کنید که برای مخاطبتان جذاب باشد. این راز یک برند سازی ایده‌آل است. تهیه کردن یک لیست از شاخصه‌ها و اوصافی که معرف کسب و کار شماست می‌تواند کمک کند. بر اساس آن چه در این لیست نوشته‌اید ایده‌های جذاب و کارآمدی خواهید یافت. برای اینکه در نوشتن این لیست راحت‌تر عمل کنید به چند سوال زیر پاسخ دهید؟

  • اگر کسب و کار شما در قالب یک فرد بود چه شاخصه‌هایی داشت؟
  • این فرد ( کسب و کار) طرفدار مد است یا کلاسیک؟
  • جوان و پیش رو است یا یک فرد بالغ و قابل اعتماد؟

این داستان به شما کمک می‌کند تا توصیف بهتری از کسب و کار خود ارائه دهید. برای برند خود یک داستان داشته باشید. داستانی که دوست دارید برند شما بیانگر آن باشد. این داستان ارزش واقعی برند شما را برای مخاطبان بیان می‌کند. ارزش‌های کاری شما و آنچه برای مشتریان خود می‌خواهید در داستان قرار دهید.

  • در کسب و کار خود چه هدفی را دنبال می‌نمایید؟
  • قرار است چگونه به اهداف خود برسید؟
  • چه چیزی برند و کسب و کار شما را خاص و متمایز از سایرین می‌کند؟

این سوالات در ایجاد داستان کارآمد برندتان به شما کمک خواهد کرد. کمی از عقب به کسب و کار خود نگاه کنید آن را چگونه می‌بینید؟ اگر مشتری برند و کسب و کار خود بودید چگونه دیدی نسبت به آن داشتید؟ مشتریان شما چه انتظاراتی از محصول و خدمات شما دارند؟ این سوالات به شما در یافتن ویژگی‌های منحصر به فرد کسب و کارتان کمک زیادی می‌کند. تمام امور مربوط به کسب و کارتان در تعریف برند اثر گذار هستند.

مراحل برند

3- انتخاب نام تجاری

انتخاب کردن یک نام تجاری خوب همیشه از کارهای دشوار و سخت در این زمینه محسوب می‌شود. نام برند در واقع اعتبار و هویت آن است. از طریق نامی که برای برند خود انتخاب می‌کنید به تعریف خود می‌پردازید. اسامی که برای برندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید کوتاه باشد. از نظر تلفظ ساده بیان شوند و معنای شیرین و دلنشینی داشته باشند. اسمی را انتخاب کنید که به یاد بماند. بر روی نقاط قوت خود تاکید کنید. به عنوان مثال اگر ارسال‌های فوری و بی وقفه‌ای دارید در نام برند به آن اشاره کنید. اما نکته مهم در انتخاب نام برند آینده نگری است. کسب و کار شما قرار نیست برای همیشه در این سطح بماند. شما به سرعت در کار خود پیشرفت‌های زیادی را شاهد خواهید بود. اما در آینده نیز همین نام برند همراه شما است. پس نامی را انتخاب کنید که در هر زمانی معرف کسب و کار شما باشد. تکراری نبودن نام برند نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار دهید. مورد بعدی ایجاد یک وب سایت با نام برندتان است. داشتن وب سایت در برندسازی و هویت دادن به نام برند شما اثر بسیار زیادی دارد. عدم حضور در این عرصه یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

بررسی ارگانیک سرچ و عوامل موثر بر آن در سئو

نقش لندینگ پیج در سئو؛ موتور محرک سئو را فعال کنید

7- دائما به برندسازی بپردازید.

برای تعغریف برند و موفقیت در آن باید به طور دائم برای برندسازی تلاش کنید. تمام عناصر گفته شده در بخش‌های قبل را به طور مداوم پیگیری کنید. استمرار در این زمینه می‌تواند نتایج شگفت انگیزی در خصوص برندسازی برای شما به ارمغان داشته باشد. یکی دیگر از راه کارهای موفقیت در برند سازی و تعریف آن کمک گرفتن از گروه‌های توانا است. گروه‌هایی که به صورت ویژه برای اینکار آموزش دیده‌اند و دانش لازم برای تعریف برند را دارند.

قیمت سئو سایت

سخن پایانی

برای اینکه در تعریف برند موفق باشید باید اقدامات اصولی و هدف‌داری انجام دهید. در این مقاله گام‌های مهم موثر در تعریف استاندارد و اصولی از یک برند بیان شد. با این حال از راهنمایی افراد متخصص نیز استفاده کنید. شما می‌توانید برای مشاوره برندینگ با کارشناسان وب تب در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.