تاثیر خرید بک لینک بر سئو؛ جهشی بزرگ در سایت شما

تاثیر خرید بک لینک بر سئو؛ جهشی بزرگ در سایت شما

امروزه خرید بک لینک به عنوان یکی از ابزار‌های وب‌مستر‌ها و کارشناسان سئو برای بهبود سئو داخلی و خارجی وهمچنین کاهش رتبه سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر خرید بک لینک بر روی سئو و همچنین پیامد‌های مثبت و منفی آن بپردازیم.

خدمات سئو سایت

بک لینک چیست ؟ و چه انواعی دارد؟

بک لینک در اصطلاح به معنای هرگونه لینکی از سایت شما که در سایت‌های دیگر درج شده است. بک لینک‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در کل برای سئو و بهبود رتبه از نظر الگوریتم‌های گوگل بسیار مورد توجه و حائز اهمیت هستند. بسیاری از وب مستران به تاثیر خرید بک لینک بر سئو اعتقاد دارند که برای این موضوع لازم است در ابتدا با انواع بک لینک آشنا شوید.

بک لینک‌ها از نظر ماهیت به دو نوع dofollow  و nofollow تقسیم بنده شده‌اند. هر یک‌ از این دو نوع، پیغام خاصی را برای گوگل دارند. گوگل برای هر بک لینک درج شده در سایت‌ها امتیاز خاصی در نظر می‌گیرد، به عبارتی هر لینکی امتیاز خاص خود را دارد. برخی سایت‌هایی که از نظر پیج رنک امتیاز بالاتری دارند به مراتب بک لینک‌های با امتیاز بیشتری نیز دارند.

لینک‌های خروجی‌ای را که در وب‌سایت‌ها به صورتی درج می‌کنند که اعتبار سایت‌ مقصد را تائید کند به لینک‌های فالو معروف هستند. اما وب‌سایت‌هایی که لینک‌های خروجی خود را به صورت نوفالو درج می‌کنند به گوگل اعلام می‌کنند که اعتبار سایت دریافت کننده لینک را بر حساب سایت آن‌ها نگذارد. معمولا سایت‌های خبرگزاری و شرکتی بیشتر از لینک‌های نوفالو استفاده می‌کنند. از نظر گوگل لینک‌های فالو دارای اهمیت بسیار بیشتری از لینک‌های نوفالو هستند.

خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو

واکنش گوگل به بک لینک‌ها چیست؟

از نظر گوگل لینک وب‌سایت‌هایی که در سایت‌های دیگر درج شده به معنای اهمیت بالای سایت‌ بک‌ لینک داده شده است. زیرا این سایت حتما حاوی  مطالب مهمی بوده است که توسط وب‌سایت‌ دیگر به عنوان مرجع به آن اشاره شده است.

همانطور که گفته شد، بک‌لینک‌ها دارای اهمیت بسیاری برای گوگل هستند، گوگل این لینک‌ها را بر اساس فالو یا نوفالو بودن بررسی می‌کنند؛ لینک‌های فالو از نظر گوگل دارای اعتبار بسیار بیشتری هستند. همچنین الگوریتم‌های گوگل، مشخصه‌ی پیج رنک و دامین آتوریتی سایت صادر کننده بک لینک را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. وب‌سایت‌های دارای نمره پیج رنک گوگل و قدرت دامنه بالاتری باشند، بک لینک‌های محبوب‌تری از نظر گوگل هستند.

مشاوره سئو سایت

مزایای کلی استفاده از بک‌ لینک

درصورتی که از بک لینک‌هایی استاندارد و با کیفیت استفاده کنیم، این عمل باعث افزایش ترافیک ورودی کاربران به سایت، کاهش رتبه جهانی و افزایش اعتبار و قدرت سایت از نظر گوگل و کاربران خواهد شد. همچنین علاوه بر اثرات مطلوب مثبت بسیار بر سئو داخلی و خارجی یک سایت، می‌تواند سرعت ایندکس مطالب سایت‌ را بالا ببرد. وب‌سایت‌هایی که لینک‌های ورودی زیادی توسط سایر وب‌سایت‌ها دریافت کرده اند با توجه به الگوریتم پیج رنک در صفحات SERPs عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سایت‌های مشابه که بک‌لینک‌های کمتری دارند دریافت می‌کنند.

مضرات استفاده از بک لینک غیر مناسب

پیش از معرفی مضرات استفاده بک‌ لینک نامناسب برای سایت لازم به است ابتدا به معرفی بک لینک‌های غیر استاندارد و مضرّ بپردازیم.

لینک‌های اسپم

این گونه لینک‌ها بسیار مورد توجه و جریمه گوگل قرار می‌گیرند. به طور کلی وب‌سایت‌هایی در سراسر وب وجود دارند که تنها برای ارائه بک لینک ساخته شده اند، بدون اینکه محتوای خاصی داشته باشند. برخی از فروشندگان بک لینک اقدام به فروش با حجم بسیار زیاد بک لینک می‌کنند، و معمولا این پکیج‌ها سرشار از سایت‌های اسپم است. این‌کار نه تنها نمی‌تواند باعث بهبود رتبه سایت شود بلکه می‌‌تواند باعث زیان‌های بسیار زیادی برای سایت‌ شود.

لینک‌های مشکوک

وب‌سایت‌هایی که هیچ محتوای خاصی ندارند و همان ابتدا قصد دارند با خرید بک‌ لینک به اوج شهرت و قدرت برسند هم در اشتباه هستند. درصورتی که یک وب‌سایت که هیچ محتوایی درون خود ندارد و یا مدت زمان بسیار کمی از آغاز به کار آن گذشته باشد اقدام به خرید بک لینک کند، گوگل در این زمینه حساس‌تر خواهد شد. لذا اهمیت زیادی دارد که سایت‌های خواستار دریافت لینک ورودی دارای محتوایی حداقلی باشند که این نیاز به بررسی توسط کارشناسان سئو است.

استفاده از بک‌ لینک همانطور که می‌‌تواند باعث بهبود سئو و افزایش مخاطبان شود اگه به صورت غیر اصولی و غیر کارشناسانه صورت بگیرد می‌‌تواند زیان‌های زیادی را برای سایت به همراه داشته باشد. گوگل روز به روز با ارتقاء الگوریتم‌های خود وب‌سایت‌های متخلف را بیشتر شناسایی می‌کند.

آن دسته از الگوریتم‌هایی که حساسیت بسیار زیادی را روی بک لینک غیر مناسب و اسپم دارد الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که انجام می‌دهید، کیفیت و صحت بک لینک‌ها را بررسی می‌کند، وب‌سایت‌هایی که از بک‌لینک‌های غیر مرتبط، مشکوک و اسپم استفاده کرده باشند دچار جریمه و به اصطلاح پنالتی از سوی گوگل خواهند شد. پنالتی گوگل می‌تواند منجر به حذف کلی سایت از نتایج موتور‌های جستجو منجر شود.

تاثیرات خرید بک لینک

چگونه بک لینک رایگان بگیریم

تاثیر خرید بک لینک به روی سئو را می‌توانید به صورت رایگان نیز دریافت کنید. لینک‌های ورودی را علاوه بر خریداری می‌توانید با انجام برخی کار‌ها به صورت رایگان نیز به دست آورید. به طور کلی ۴ روش کلی و محبوب دریافت بک لینک رایگان را برای شما گردآوری نمودیم.

تولید محتوای جامع؛ تخصصی و یونیک

یکی از روش‌های دریافت لینک ارجاعی رایگان از ‌سایت‌های دیگر تولید محتوا به صورت مرتب و تخصصی آن‌‌‌هم به صورت اختصاصی است. معمولا در سطح وب، سایت‌هایی مطالب وب‌سایت‌های دیگر را به صورت اخبار در بلاگ خود منتشر می‌کنند. حتی برخی ربات‌هایی در سطح اینترنت وجود دارند که به صورت اتوماتیک مطالب را از سایت‌ شما کپی و با ذکر منبع در سایت خود منتشر می‌کنند. تولید محتوا جزء روش‌های رایگان اما دیر بازده برای دریافت بک لینک از سایر وب‌سایت‌ها است.

ثبت نام در سایت‌های دایرکتوری

در سطح اینترنت وب‌سایت‌هایی وجود دارند که زمینه‌ فعالیت‌ آن‌ها در خصوص درج آدرس سایت و معرفی مشاغل دیگران است. برخی از این سایت‌ها هیچ هزینه ای درقبال درج مشخصات و لینک سایت‌ شما دریافت نمی‌کنند و برخی دیگر نیز با دریافت هزینه‌ی کمی لینک وب‌سایت شما را در دایرکتوری خود درج می‌کنند. البته معمولا لینک درج شده توسط این وب‌سایت‌ها به صورت نوفالو بوده اما با توجه بدون هزینه بودن آن می‌‌تواند مفید و سودمند باشد.

 ثبت‌نام در انجمن‌ها

برخی انجمن‌ها این قابلیت‌ را دارند که کاربران آدرس وب‌سایت خود را در آن درج کنند. به دنبال انجمن‌های آنلاین مرتبط با کسب و کار خود باشید و با ثبت آدرس سایت خود در محتوای این انجمن‌ها بک لینک رایگان دریافت کنید. فعالیت در انجمن‌ها علاوه بر ایجاد لینک ورودی برای سایت‌ شما می‌‌تواند ترافیک خوبی را نیز برای سایت‌ شما به ارمغان بیاورد.

تولید مقالات در سایت‌های محتوا

یکی از جذاب‌ترین روش‌های جذب بک لینک رایگان، درج محتوا در وب‌سایت‌های محتوا محور است. شما با تولید محتوا در این وب‌سایت‌ها می‌توانید لینک وب‌سایت خود را به عنوان مرجع و منبع مقالات خود منتشر کنید و از این طریق لینک‌های ورودی با ارزشی برای وب‌سایت خود بسازید.

همچنین بخوانید:

کیورد استافینگ چیست + علت پیدایش کیورد استافینگ

نقش لندینگ پیج در سئو؛ موتور محرک سئو را فعال کنید

چه سایت‌های برای خرید بک لینک مناسب هستند؟

همواره کارشناسان سئو اهمیت خاصی به انتخاب وب‌سایت‌ها برای درج بک لینک می‌دهند. از جمله مهم‌ترین پارامتر‌ها برای انتخاب یک وب‌سایت میزبان مناسب، می‌توانیم به ویژگی پیج رنک و دامین آتوریتی اشاره کنیم. هرچه پیج رنک یک سایت به ۱۰ نزدیک‌تر باشد انتخاب بهتری برای درج لینک‌ها هستند. همچنین دومین ویژگی مهم و حیاتی وب‌سایت‌ها مشخصه‌ی دامین آتوریتی است. قدرت دامنه از ۱ تا ۱۰۰ قابل محاسبه است و و هرچه این عدد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد وب‌سایت برای درج لینک مناسب و مطلوب‌تر خواهد بود.

همچنین علاوه بر ویژگی‌های تکنیکال می‌توانیم به آیتم‌های بنیادی اشاره کنیم. معمولا وب‌سایت‌ها برای درج لینک تبلیغاتی در سایت خود یکسری شرایط خاص دارند و هرچه شهرت و قدرت این سایت‌ها بیشتر باشد قطعا شرایط خاص خود را خواهند داشت. همواره باید توجه داشت که وب‌سایت‌های مورد نظر لینک‌های شما را به صورت فالو درج کنند.

باید توجه داشت که هرچه محتوای وب‌سایتی که مد نظر دارید به محتوای وب‌سایت شما نزدیک‌تر باشد اثر گذاری بک لینک می‌‌تواند افزایش پیدا کند.

قیمت سئو سایت

سخن پایانی

بک‌ لینک‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند، بنا‌بر الگوریتم ایجاد شده توسط دکتر لری پیج در ساختار گوگل، اهمیت بک لینک جز موارد اساسی سنجش اعتبار و رتبه وب‌سایت‌ها از نظر گوگل است. در نتیجه هر وب‌سایتی که بک لینک‌های سالم، معتبر و قدرتمند بیشتری داشته باشد می‌‌تواند پیج‌ رنک خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. اما باید توجه داشت که برای دانستن تاثیر خرید بک لینک بر سئو، نیازمند مشاوره و نظر تخصصی کارشناسان سئو دارید تا وب‌سایت‌های مناسبی برای درج لینک‌ها به سایت‌ شما انتخاب شوند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.