تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت شما چیست؟

تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت شما چیست؟

تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت شما چیست؟ آیا تاکنون به این سوال فکر کرده‌اید؟ یا اینکه با خود به این نتیجه رسیده‌اید که چرا باید سایت خود که فقط جهت معرفی شرکت و خدمات آن طراحی شده را سئو کنید؟! سئو به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، فعالیتی است که طی آن سایت جایگاه بهتری پیدا می‌کند و بهتر و بیشتر توسط کاربران دیده می‌شود،. بنابراین، این فکر کاملا اشتباه است چرا که اکثر سایت‌ها و یا بهتر است بگوییم همه‌ی سایت‌ها نیاز به سئو شدن دارند، بنابراین حتی سایتی که فقط به منظور معرفی شرکت طراحی شده، نیاز دارد که سئو شود. در ادامه خواهیم گفت که چرا باید سایت شرکتی سئو شود و تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت شما چیست؟

خدمات سئو سایت

ضرورت سئو سایت شرکتی چیست؟

برای پی بردن به ضروروت سئو سایت شرکتی ابتدا باید مفهوم سایت شرکتی را کمی روشن کنیم، مقصود از سایت شرکتی، سایتی است که به منظور معرفی یک شرکت و خدماتی که آن شرکت ارائه می‌دهد طراحی و ساخته شده‌است. درواقع در این سایت فروش یا خدمات خاصی ارائه نمی‌شود، و فقط دو هدف دارد: یک اینکه اطلاعات خود شرکت از جمله اطلاعات تماس، آدرس، سوابق، درباره ما و…را به نمایش بگذارد، و دو اینکه مخاطبان را از وجود این شرکت آگاه سازد. از آنجا که سایت زمانی بهتر دیده می‌شود که در رتبه‌های بالاتر گوگل قرار گرفته باشد مشخص می‌شود که ضرورت سئو سایت شرکتی چیست؟

درواقع برای اینکه بتوان مخاطبان را به سمت سایت جذب کرد و به آنها اطلاع داد که چنین شرکتی با همچین خدماتی وجود دارد نیاز است که سایت، در رتبه‌های نخست گوگل قرار گیرد، و این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که سئو سایت به خوبی انجام شده باشد، آن موقع است که نمایان می‌شود که تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت شما چیست؟ چرا که با این کار به راحتی جلو دید کاربرانی که به شما احتیاج دارند قرار می‌گیرید و در نتیجه به مرور زمان رونق کسب و کار خود را می‌بینید.

ویژگی های سئو سایت شرکتی

منظور از سئو سایت شرکتی چیست؟

گوگل همواره در حال تغییر الگوریتم‌های خود برای رتبه‌بندی سایت‌ها است، بنابراین هیچ‌کس به طور دقیق و واضح نمی‌داند که به منظور قرار گرفتن در رتبه‌ برتر از نظر گوگل باید چه کاری انجام دهد، اما معمولا سئوکاران با توجه به یک میانگین و مجموعه‌ای از استانداردها به سئو سایت‌ها می‌پردازند. درواقع مجموعه‌ مختلفی از فعالیت‌ها باید صورت بگیرد تا روند سئو شدن سایت طی شود. با این حال در ادامه مهمترین کارهایی که در جهت سئو سایت شرکتی باید صورت بگیرد را مرور می‌کنیم. توجه داشته باشید که این موارد به طور کلی ارائه می‌شوند چرا که سئو تخصصی هر سایت شرکتی به اهداف آن سایت، اندازه شرکت، خدمات شرکت و … بستگی دارد.

مشاوره سئو سایت

مراحل کلی سئو سایت شرکتی

در بندهای قبل ذکر شد که سایت شرکتی فقط به منظور معرفی شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد راه‌اندازی می‌شود، و هیچ محصول یا خدمت و یا آموزشی برای فروش ندارد، به عبارتی پایه‌ اصلی اینگونه سایت‌ها محتوای آن است، در نتیجه سئو این قبیل سایت‌ها به رعایت موارد زیر بسیار بستگی دارد:

محتوای سئو شده

به طور کلی محتوای سایت‌های شرکتی در دو قالب تولید و منتشر می‌شوند یکی شامل محتوای معرفی شرکت از جمله محتواهایی همچون درباره شرکت، تماس با شرکت، آشنایی با شرکت و…، و دیگری شامل محتواهایی است که مربوط به حیطه‌ کاری شرکت هستند که در بخش بلاگ یا همان مجله سایت قرار داده می‌شوند.

واضح است که فعالیت عمده سئو در این دست سایت‌ها ، تولید مقاله سئو شده برای سایت است، به جزئیاتی همچون انتخاب کلمه کلیدی مناسب و صحیح، عناوین و… که انجام درست این موارد تنها از سئوکاران حرفه‌ای برمی‌آید.

اهمیت سئو در سایت های شرکتی

عناوین استاندارد و جذاب

عنوان از جمله مواردی است که می‌تواند باعث شود در کمترین زمان ممکن مخاطب جذب سایت شود، درواقع عنوان علاوه بر اینکه به موتورهای جستجو می‌گوید که سایت و محتوای شما در چه مورد هستند به راحتی کاربر را به وارد شدن به سایت شما ترغیب و تشویق می‌کند. بنابراین با لحاظ استانداردهایی همچون تعداد کاراکتر و جذابیت و… به بهبود رتبه‌ سایت خود کمک بسیاری می‌کنید.

تیترهای مناسب و استاندارد

موردی که در رتبه‌ی بعدی عنوان از نظر اهمیت در سئو سایت شرکتی قرار می‌گیرد، تیترهای بین متن هستند، طبق الگوریتم‌های موتورهای جستجو کاربران تمایل دارند که اصل مطلب را در یک کلام دریافت کنند و بدانند که قرار است در محتوای پیش رویشان درباره‌ی چه چیزی بخوانند، بنابراین در تیتربندی‌های خود دقت کافی را به خرج دهید.

لینک سازی صحیح داخلی و خارجی

لینک‌‌سازی یکی از اقداماتی است که در روند سئو کردن انواع سایت صورت می‌گیرد و در سئو سایت شرکتی نیز کاربرد خوبی دارد. لینک‌سازی به مفهوم ارجاع دادن مخاطب در طول یک محتوا به سایر محتواهای مرتبط با آن است، که اگر به محتواهای داخلی سایت خود نیز ارجاع داده شود، لینک سازی داخلی نامیده می‌شود و اگر به محتوای سایتی غیر از سایت شرکت صورت گیرد، لینک سازی خارجی نامیده می‌شود. انجام لینک سازی ارتقاء رتبه‌ سایت شرکتی را در پی دارد.

همچنین بخوانید:

تبلیغات کلیکی چیست و چه تأثیری بر سئو سایت خواهد داشت؟

رپورتاژ در سئو چیست + مزایای انتشار رپورتاژ آگهی

 نکته

موارد ریز و درشت دیگری هستند که در روند سئو سایت شرکتی تاثیر گذارند، اما در این مقاله سعی شد مهمترین موارد ذکر گردد. مواردی همچون توضیحات متا که در صفحه نتایج به هنگام جستجو برای مخاطبان نمایش داده می‌شود هم از جمله موارد مهمی است که می‌تواند بر رتبه سایت شرکتی در گوگل تاثیر گذار باشد. بهتر است توضیحی مختصر از محتوای سایت را در جملاتی جذاب بیان کرد تا کاربر جذب شود که بر روی سایت کلیک کند و در نهایت گوگل هم رتبه‌ی بهتری به سایت دهد.

تفاوت سایت شرکتی سئو شده و سئو نشده

مطمئنا تا به اینجا متوجه نحوه سئو سایت شرکتی و اهمیت آن شده‌اید، اما نکته‌ای که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که تفاوت سایتی که سئو نشده با سایت شرکتی سئو شده چیست؟ آیا واقعا تفاوت چشمگیری دارد یا خیر؟ در بندهای قبل گفته شد که هرچقدر رتبه‌ سایت بهتر باشد به دیده شدن سایت توسط کاربر کمک بزرگی می‌کند، ممکن است این ابهام ایجاد شود که دیده شدن برای یک سایت شرکتی که نه محصولی برای فروش دارد نه خدمات خاصی چه فایده‌ای دارد، دقیقا نکته همین جا است، که سایت شرکتی باید سئو شود تا به کاربران بیشتری نشان داده شود و در نتیجه مخاطبانی بیشتری با شرکت و خدماتش آشنا شوند، که این امر خود به رونق کسب و کار شرکت کمک شایانی می‌کند، درحالی که سایت سئو نشده در رتبه‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد و مسلما افراد کمتری با شرکت و نوع فعالیتش آشنا می‌شوند و به تبع رونق قابل توجهی از طریق سایت نخواهد داشت.

قیمت سئو سایت

سخن آخر

امیدواریم تا به اینجا به پاسخ جامعی در رابطه با اینکه تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت شما چیست؟ رسیده باشید. اما توصیه می‌کنیم، حال که تصمیم گرفته‌اید برای کسب و کار و شرکت خود وب سایتی داشته باشید باید این کار را به صورت تمام و کمال به انجام برسانید تا بتوانید به نحو احسن از آن بهره ببرید. پس نتیجه می‌گیریم که همانقدر که راه اندازی و ایجاد وب سایت برای یک شرکت اهمیت دارد به همان اندازه اختصاص زمان و نیروی فنی و بودجه‌ لازم برای سئو سایت شرکتی و سایر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ حیاتی و ضروری است و می‌توان گفت بدون رعایت این اصول و تکنولوژی‌های به‌روز، صرف راه اندازی سایت در مقابل نتایج میلیونی گوگل، مانند قطره‌ای در یک اقیانوس خواهد بود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.