رپورتاژ در سئو چیست + مزایای انتشار رپورتاژ آگهی

رپورتاژ در سئو چیست + مزایای انتشار رپورتاژ آگهی

همه سئوکاران و فعالان این حوزه از تکنیک‌های سئو برای بالا بردن بازدید وب‌سایت، کسب اعتبار و دریافت رتبه در گوگل استفاده می‌کنند. یکی از تکنیک‌های سئو که می‌تواند از چند نظر به بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما کمک کند، انتشار رپورتاژ آگهی و معرفی وب‌سایت شما در سایت‌های معتبر دیگر است. در این مطلب می‌خواهیم از مزایایی رپورتاژ و نکاتی که رپورتاژ شما را تأثیرگذارتر خواهد کرد، صحبت کنیم.

خدمات سئو سایت

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ آگهی که یکی از قوی‌ترین تکنیک‌های سئو و رتبه‌بندی در گوگل است، به متن آگهی گفته می‌شود که در مورد وب‌سایت شما، در یک سایت دیگر به عنوان یک مقاله مستقل منتشر می‌شود و روی کلمات کلیدی خود به وب‌سایت شما لینک می‌دهد. می‌دانید که اگر سایت‌های دیگر در مطالب خود به سایت شما لینک بدهند، سایت و مطالب شما برای گوگل مهم محسوب می‌شوند. به این لینک‌ها، پیوندهای متنی می‌گویند که مهمترین نوع بک‌لینک به‌ شمار می‌روند و می‌توانند تاثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت داشته باشند. اما موضوعی که در بحث رپورتاژ مطرح می شود اعتبار دامنه سایتی است که ریپوتاژ شما در آن قرار می‌گیرد. اساساً سایتی که رپورتاژ در آن قرار می‌گیرد و به سایت شما لینک می‌دهد، باید دارای یک URL معتبر باشد.

رپورتاژ چیست و چه اهمیتی دارد

مزایای انتشار رپورتاژ از نظر سئو سایت

انتشار رپورتاژ در وب‌سایت‌های معتبر احتمالا هزینه‌بر است و شما باید مطمئن باشید که در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، مزایایی کافی دریافت خواهید کرد. یکی از مهمترین مزایای رپورتاژها این است که برند شما را معرفی می‌کنند و آن را به صورت گسترده در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد، از این‌رو همیشه به عنوان یک استراتژی در جلسات مشاوره برندینگ مطرح می‌شود.. مزیت دیگری که در بالا به آن اشاره کردیم، دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر است که باعث بالا رفتن اعتبار سایت شما خواهد شد. برخی دیگر از مزایایی انتشار رپورتاژ عبارتند از:

  • تعامل با مخاطبان بیشتر: یکی از مزایایی انتشار مطلب به صورت مهمان در یک وب‌سایت دیگر، این است که شما به مخاطبانی متصل می‌شوید که تا کنون به آن‌ها دسترسی نداشتید؛ و اگر بتوانید یک مقاله سئو شده مفید و جذاب در این سایت‌ها منتشر کنید، این مخاطبان را به سمت خود جذب خواهید کرد. همچنین می‌توانید با نویسندگان این سایت‌ها تعامل داشته باشید و تجربه خود را بالاتر ببرید و همچنین با جذب حمایت‌ آن‌ها، مخاطبان بیشتری را به سمت مطالب خود هدایت کنید.
  • افزایش ترافیک با بک‌لینک‌های معتبر: گوگل و سایر موتورهای جستجو میزان محبوبیت وب‌سایت شما را با تعداد لینک‌هایی می‌سنجند که از طرف دیگران به شما داده می‌شود. بک‌لینک یک استراتژی بسیار قوی در سئو خارجی است که می‌توانند محبوبیت شما را به گوگل اثبات کند. اگر سایت‌های بسیاری به مطلب شما لینک داده باشند، گوگل مطالب شما را کاربردی و مفید در نظر می‌گیرد و وب‌سایت شما را در صدر فهرست جستجوهای خود به کاربران معرفی خواهد کرد.

مشاوره سئو سایت

 

  • تعامل با شبکه‌های اجتماعی: امروزه تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت، مطلبی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این شبکه‌ها به یک ابزار بسیار قدرتمند در بازاریابی محتوا تبدیل شده‌اند و می‌توانند به راحتی میزان مخاطبان شما را چندین برابر کنند. انتشار رپورتاژ آگهی در این شبکه‌ها شما را در معرض بیشتر دیده شدن قرار می‌دهد و امکان دنبال کردن شما از سوی مخاطبان افزایش خواهد یافت. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با انتشار تبلیغات و برجسته کردن نام برند شما، باعث جلب اعتماد و بالا رفتن اعتبار شما خواهند شد.
  • کسب اعتبار برای برند: مسلما هدف شما از سئو کردن سایت، تنها دیده شدن نیست؛ بلکه به دنبال جذب مخاطبان وفادار هستید که پیگیر مطالب شما باشند و شما را به دیگران نیز معرفی کنند. یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد شما در حوزه فعالیت خود، از اعتبار کافی برخوردار هستید، معرفی شما از سوی فعالان شناخته شده در این حوزه‌هاست. رپورتاژ این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که در سایت‌های هدف، برند خود را به عنوان یک برند معتبر معرفی کرده و در نتیجه اعتماد افراد بیشتری را جلب کنید. به این ترتیب نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در وب‌سایت شما بالاتر خواهد رفت.
  • افزایش آگاهی از برند: انتشار رپورتاژ آگهی فرصتی است که به شما اجازه می‌دهد صدای برندتان را در حوزه فعالیت‌ خود به گوش مخاطبان برسانید. شما می‌توانید خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید و نکاتی که شما را از دیگر فعالان این حوزه متمایز می‌کند، به تفصیل شرح دهید. هر چه روشن‌تر و دقیق‌تر به مخاطبان خود نشان دهید که چه حرف تازه‌ای در این حوزه برای گفتن دارید، احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری را افزایش خواهید داد.

مزایای انتشار رپورتاژ

نکاتی که باید در نوشتن رپورتاژ رعایت کنید.

یکی از اشتباهات رایج در زمینه نوشتن رپورتاژ که اکثر صاحبان کسب‌وکار مرتکب می‌شوند این است که برای نوشتن آن نویسنده‌ای استخدام می‌کنند که هیچ رابطه احساسی قوی با برند آن‌ها ندارد و نمی‌تواند ارزش‌ها و مأموریت برند را به خوبی به مخاطبان منتقل کند. علاوه بر این، گاهی رپورتاژها بدون در نظر گرفتن وب‌سایت هدف نوشته می‌شوند و با سایر مطالب آن وب‌سایت هیچ هماهنگی ندارند؛‌ در نتیجه نمی‌توانند مخاطبان آن وب‌سایت را جذب و یا اعتماد آن‌ها را جلب کنند. برای آنکه رپورتاژ شما بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشید باید از نویسنده‌ای استفاده کنید که به خوبی برند شما را درک کرده و همچنین با نوع مخاطبان وب‌سایتی که برای تبلیغ انتخاب کرده‌اید، آشنایی داشته باشد. علاوه براین، رعایت نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم، رپورتاژ شما را برجسته‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:

نقشه سایت چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

تاثیر خرید بک لینک بر سئو؛ جهشی بزرگ در سایت شما

نوشتن رپورتاژ بر اساس اصول سئو

هدف از نوشتن رپورتاژ، رسیدن به صفحه اول گوگل است؛ برای دیده شدن در فهرست نتایج برتر گوگل باید اصول سئو را رعایت کنید. تولید محتوا مفید به تنهایی کافی نیست، بلکه باید مخاطب را قانع کنید مطلب شما را بخواند و روی لینک‌های آن کلیک کند. کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنید که کاربران را به وب‌سایت شما هدایت کند؛ مطالب یونیک، جدید و علمی نشان می‌دهد که شما به حوزه فعالیت خود مسلط هستید و در این حوزه از اعتبار و تخصص کافی برخوردارید.

ارزیابی وب‌سایت‌های مختلف

قدم مهمی که پیش از انتشار رپورتاژ باید برداشته شود، انتخاب یک وب‌سایت معتبر و مرتبط به حوزه فعالیت‌های شماست. این وب‌سایت قرار است خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کند، اگر یک وب‌سایت معتبر نباشد، بک لینک آن به سایت شما از نظر گوگل فاقد ارزش خواهد بود، و حتی ممکن است اعتبار شما را پایین بیاورد؛ از سوی دیگر اگر این وب‌سایت به حوزه فعالیت شما ارتباطی نداشته باشد، هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید، هیچ دستاوردی در پی نخواهد داشت و مخاطبان درستی را به سمت شما هدایت نمی‌کند.

پیروی از سایت مقصد

برای نوشتن رپورتاژ، حتما سایت هدف را در نظر بگیرید. مقالات آن را مرور کنید و ساختار مناسب نوشتن رپورتاژ را بر اساس لحن و ساختار آن وب‌سایت پیدا کنید. آیا مطلب شما در یک رسانه خبری منتشر می‌شود؟ آیا هدف شما انتشار رپورتاژ در یک مجله هنری است؟ باید لحن رپورتاژ و محتوای آن متناسب با مخاطبان وب‌سایت هدف باشد که به بهترین شکل آن‌ها را جذب کند و مطالب شما را انتقال دهد؛ چرا که در نهایت هدف از انتشار این رپورتاژ جلب اعتماد و نظر مخاطبان آن وب‌سایت است.

قیمت سئو سایت

کلام نهایی

در این مطلب رپورتاژ آگهی را معرفی کردیم و با مزایای آن در سئو و ایجاد برند آشنا شدیم. همان‌طور که گفته شد معرفی برند شما به عنوان یک برند معتبر و متخصص به مخاطبان گسترده و همچنین دریافت بک‌لینک‌های قوی دو مزیت بسیار کلیدی رپورتاژ آگهی هستند که سئوی خارجی سایت را تقویت کرده و شما را به صفحه اول نتایج گوگل خواهند رساند. با رعایت نکاتی که در بالا اشاره کردیم، با سرمایه‌گذاری اندک می‌توانید مخاطبانی وفادار جذب کنید که شما را به عنوان یک مرجع قابل اطمینان به دیگران نیز معرفی خواهند کرد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.