مراحل سئو سایت شرکتی چگونه است؟

مراحل سئو سایت شرکتی چگونه است؟

مراحل سئو سایت شرکتی چگونه است؟ سئو یا همان SEO به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به منظور افزایش بازدید و در نتیجه‌ بهتر شدن رتبه‌ی سایت، از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین مهم و مورد توجه است که مراحل سئو سایت شرکتی به درستی صورت گیرد تا نتیجه‌ی مطلوبی را ایجاد کند. رعایت اصول سئو در مدیریت یک وب‌سایت شرکتی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت آن سایت و در ادامه خود شرکت محسوب می‌شود. همانطور که سئو سایت شرکتی اهمیت دارد چگونه اجرا شدن مراحل سئو سایت شرکتی هم نیز مهم بوده و باید مورد توجه قرار گرفته شود.

خدمات سئو سایت

چرا باید سایت شرکتی را سئو کرد؟

باتوجه به اینکه قیمت سئو سایت شرکتی معمولا بالاست، شاید این سوال پیش بیاید که آیا صرف هزینه برای این کار ضروری است؟! انگیزه و هدف از راه‌اندازی و معرفی وب‌سایت شرکتی، ممکن است برای هر شخص حقیقی یا حقوقی متفاوت باشد. معرفی خدمات شرکت، چشم‌انداز و ارزش‌های سازمانی، برندسازی، تقویت بازاریابی، تبلیغات، فروش مستقیم و به اشتراک‌گذاری راه‌های ارتباطی شرکت، هرکدام به تنهایی یا در کنار گزینه‌های دیگر، دلیل کافی و قانع کننده‌ای برای ورود و فعالیت در فضای اینترنت جهانی هستند. همه این اهداف صرفا زمانی در بهترین حالت خود محقق می‌شوند که این وب‌سایت ورودی یا ترافیک قابل‌قبولی را تجربه کند. به این معنی که کاربران زیادی در سطح اینترنت به طرق مختلف وارد آن شده و به گشت‌و‌گذار یا استفاده از خدمات آن بپردازند. به این منظور و جهت تضمین این اتفاق، علاوه بر ایجاد طراحی یک وب‌سایت زیبا، کاربرپسند، با محتوای مناسب و هاست قدرتمند، باید استانداردهای لازم برای گوگل را رعایت کرد تا ورودی و ترافیک کافی به سمت وب‌سایت سرازیر شود. این اقدامات همان سئو سایت شرکتی است. بنابراین با سئو کردن سایت شرکتی، وب‌سایت در صفحه اول و در بهترین حالت، در رتبه‌های اول گوگل قرار می‌گیرد که موجب دیده‌شدن بیشتر و در نتیجه افزایش مشتریان و رونق کسب‌و‌کار شرکت خواهد شد که در بلندمدت به دلیل دریافت داده‌های ارزشمند از فعالیت و سلایق کاربران، حتی ممکن است استراتژی‌های اساسی شرکت در بازاریابی را تحت تاثیر خود قرار داده و دچار تغییر و تحول کند. همه‌ی اینها اهمیت مراحل سئو سایت شرکتی را می‌رساند.

موفقیت در سئو سایت شرکتی

آیا سئو سایت شرکتی برای موفقیت کافی است؟

در این مقاله سعی کردیم چند مورد از اقدامات سئو سایت شرکتی را به زبان ساده بررسی کنیم اما همیشه به یاد داشته باشید قبل از این مراحل لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید حداکثر بهره‌وری را از این کار تجربه کرده و به همه اهداف بازاریابی و فروش خود برسید.

اهمیت این موضوع گاهی باعث اشتباه استراتژیک در بین کسب‌و‌کارها می‌شود به طوری که تمام تمرکز خود را معطوف به فعالیت‌های سئو سایت شرکتی می‌کنند اما نکته قابل توجه اینجا است که مزیت سئو، سرازیر کردن ورودی و ترافیک به سمت وب‌سایت است اما لزوما به معنی تمام شدن کار نیست. به عنوان مثال یک شرکت‌ هاستینگ(میزبانی وب) را بررسی می‌کنیم. اقدامات سئو سایت شرکتی برای آنها در عین تاثیر روی افزایش احتمال خرید به واسطه افزایش تعداد خریدار بالقوه، نهایتا تضمین‌کننده افزایش فروش نخواهد بود چرا که اگر کیفیت خدمات، نوع محتوا، استراتژی قیمت‌گذاری، ضعف برند یا حتی ظاهر وب‌سایت به اندازه کافی قابل‌قبول نباشند، ممکن است کاربر در اواسط قیف فروش منصرف شده و وب‌سایت را ترک کند.

لازم به ذکر است سئو سایت شرکتی در اصل یک فرآیند دائمی محسوب می‌شود و نمی‌توان صرفا به عنوان یک پروژه کوتاه‌مدت به آن نگاه کرد چرا که هر زمان مجموعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک وب‌سایت از استانداردهای گوگل فاصله بگیرد، به صورت هوشمند تنزل رتبه پیدا کرده و کارایی خود را به مرور از دست خواهد داد.

بنابراین توصیه می‌شود برنامه توسعه همه بخش‌ها و مراحل سئو سایت شرکتی به صورت همزمان در نظر گرفته شود تا تاثیر تمام‌ و‌ کمال و معجزه‌آسای سئو سایت مشاهده شود.

مشاوره سئو سایت

مراحل سئو سایت شرکتی

اگر وب‌سایت در یک‌ هاست خوب و  معتبر میزبانی می‌شود و از لحاظ ظاهری و تجربه کاربری به خوبی طراحی شده‌است، زمان آن رسیده که اولین گام‌ها در جهت طی مراحل سئو سایت شرکتی برداشته شود.

تعیین استراتژی و تولید محتوا

کالا یا خدمتی برای فروش دارید؟ یا صرفا قصد معرفی و برندینگ شرکت را دارید؟ اصلا تفاوتی ندارد چرا که در هر دو صورت، تولید محتوای عالی برای جذب مخاطب و جلب اعتماد او از مهم‌ترین کارها و برنامه‌های پیش روی شما است. بسته به نوع و زمینه فعالیت خود، باید دغدغه‌ مخاطبان این حوزه را شناسایی کرده و با تولید محتوای آگاهی بخش و با کیفیت، خودتان را به عنوان یک شرکت مسئولیت پذیر، قابل اعتماد و متخصص معرفی کرده و از بازدیدکننده‌های خام وب‌سایت، مشتری یا مخاطب وفادار بسازید.

مشکلات، ابهامات و هر مسئله دیگری که احساس میکنید مخاطب هدف شما نسبت به کالا یا خدمت خاص (مانند ویژگی‌های یک شرکت هاستینگ معتبر) در ذهن دارد را، پیش دستانه شناسایی و در تقویم محتوایی خود بگنجانید. علاوه بر اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ که از طریق ابزارهای گوگل یا سایر سرویس‌های آنالیز دیجیتال استفاده می‌کنند، همکاری تیم بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش، امور مشتریان و روابط عمومی‌شرکت می تواند در پیدا کردن این موارد کمک کننده باشد. هرچه پاسخ‌ها علمی، صادقانه، شفاف و جامع باشد، جذابیت بیشتری برای کاربر داشته و احتمال جلب اعتماد و وفادارسازی وی را به طور چشمگیری بالاتر می‌برد.

در مثال شرکت هاستینگ که بررسی شد، آشنایی با ویژگی‌های یک هاست مطمئن، تفاوت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سرویس‌های مختلف، دلایل تفاوت قیمت شرکت‌ها و … جزو دغدغه‌های همیشگی مصرف کنندگان آنها است و بهترین استراتژی برای تولید محتوا استفاده از همین موضوعات خواهد بود.

البته این نکته را باید اضافه کرد که جذابیت موضوع به تنهایی کافی نیست و رعایت اصول نگارشی، دایره لغات متنوع و تصویرسازی هوشمندانه برای مخاطبی که صرفا با متن مواجه است، مهم و ضروری است.

استفاده از تیترهای جذاب

جایگاه تیتر یک محتوا مانند بسته بندی یک کالا است و باید به اندازه کافی جذاب و کنجکاو کننده نیز باشد. در نتایج گوگل، مخاطب فقط تیترها را می‌بیند و بر اساس آنها تصمیم می‌گیرد که کدام مطلب از نظر او معتبرتر و به چیزی که در  پی آن است نزدیک‌تر است. کاملا واضح است که بسته‌بندی غیراستاندارد می‌تواند فروش یک محصول با کیفیت را نیز نابود کند، به‌ویژه اگر اول راه خود باشد. بنابراین استفاده از تیترهای جذاب با کلمات و لحن دلنشین و خلاقانه میتواند شانس کلیک را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

۴ مرحله اساسی سئو سایت شرکتی

استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که مخاطبان با استفاده از آنها، محتوای مورد نظر خود را در گوگل جست و جو می‌کنند. برای درک بهتر، مجددا از مثال شرکت هاستینگ استفاده می‌کنیم. کلمات کلیدی این حوزه، واژه‌هایی نظیر سرور، هاست، میزبانی وب، هاستینگ و غیره محسوب می‌شوند که در کنار کلمات جانبی سوالات یا عبارات جستجو را تشکیل خواهند داد. مانند: “بهترین شرکت هاستینگ ایران “

بنابراین شرکت شما در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کند باید کلمات و عبارات مهم آن صنف را شناسایی و به طور هوشمندانه‌ای در محتوای تولید شده استفاده کنید تا شانس دیده شدن این محتوا در نتایج گوگل و جست و جوی مخاطبان شما، افزایش یابد.

ساده‌ترین راه شناسایی کلمات و عبارات کلیدی، بخش LSI گوگل است که تحت عنوان جستجوهای مشابه در نتایج جستجوها مشاهده میکنید، اما ابزارهای رایگان و پولی زیادی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

همچنین بخوانید:

چه زمانی به مشاوره در سئو نیاز است؟

چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

لینک سازی داخلی و خارجی

یکی دیگر از فاکتورهای گوگل برای اعتباردهی به یک سایت، وجود لینک آن در سایت‌های دیگر است. این اتفاق باعث می‌شود که گوگل متوجه شود شرکت شما محتوا و سابقه قابل‌قبولی دارد که در سایت‌های مختلف به آن اشاره شده است و به نوعی یکی از مراجع قابل اطمینان محسوب می‌شود. به این دلیل گوگل هم برای حمایت و کمک به کاربران خود برای پیدا کردن محتوای موردنظر، شما را در رتبه‌های برتر قرار می‌دهد تا دسترسی سریع‌تری به شما داشته باشند. ایجاد تعامل با شرکت‌های همکار، رسانه‌ها و مجلات علمی مختلف می‌تواند ایده‌ی خوبی برای دستیابی به این هدف باشد. به این عمل لینک سازی خارجی گفته می‌شود.

در نقطه مقابل لینک سازی داخلی وجود دارد که این بار، لینک صفحات و محتوای سایت بین صفحات مختلف جابجا و به کاربر پیشنهاد می‌شود. این عمل باعث آشنایی بیشتر کاربر با محتواهای مشابه موجود در سایت و نهایتا افزایش ماندگاری وی در سایت می‌شود. نتیجه به این شکل خواهد بود که گوگل هم به واسطه افزایش مدت زمان حضور کاربر، وب‌سایت شما را جذاب و قابل‌قبول شناخته و سعی بیشتری در معرفی شما در نتایج خود خواهد کرد.

قیمت سئو سایت

جمع‌بندی

نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، به شما کمک می‌کند تاثیرگذاری  سئو سایت را افزایش دهید. درست است که اگر سئو سایت خود را به  یک شرکت معتبر بسپارید، نیازی نیست که نگران این موارد باشید اما با آگاهی از این موارد ، می‌توانید  با چشم بازتر فعالیت‌های شرکت را پیگیری کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.