چه زمانی به مشاوره در سئو نیاز است؟

چه زمانی به مشاوره در سئو نیاز است؟

امروز با روی کار آمدن سایت‌های فروش و ارائه خدمات تولید محتوای تخصصی و سئو شده یکی از کارهای داغ است و نیاز به کارشناسان سئو برای تولید محتوایی که رتبه و امتیاز خوبی در گوگل بیاورد احساس می‌شود در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چه زمانی نیاز به مشاور سئو دارید.

خدمات سئو سایت

مشاور سئو چیست و چرا به آن نیاز دارم؟

مشاور منظور از هر مدل متخصص در یک موضوع خاص است و افراد یا شرکت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارند به این افراد مشاوره می‌دهند، مشاوره سئو نیز متخصصان در بهینه‌سازی موتورهای جستجو گوگل هستند و از طرف مشاغل و صاحبان سایت‌ها دستمزد دریافت می‌کنند تا در مورد نحوه کسب رتبه‌های بالا در صفحات گوگل، ترافیک هدفمندتر و در نهایت سود بیشتر برای وب‌سایت خود به آن‌ها مشاوره دهند.

یک مشاور حرفه‌ای سئو باید تجربه و تخصص زیادی داشته باشد تا وب‌سایت شما رو به‌درستی برای موتورهای جستجو بهینه کند و در نهایت رتبه شما افزایش و در نتیجه فروش شما بالاتر برود، بنابراین در انتخاب مشاور سئو خود دقت داشته باشید.

مشاور سئو کیست

وظایف یک مشاور سئو کدام‌اند؟

وظایف یک مشاور سئو خوب عبارت است از:

  1. مهارت کافی در زمینه تمامی مسائل مرتبط با تولید و ابزارهای آن
  2. توجه به مسائل مربوط به سئو در گوشی موبایل
  3. توانایی در ساخت لینک به کمک سایت‌های رتبه بالاتر و بهتر به‌ منظور افزایش رتبه سایت
  4. مدیریت ظاهری صفحات سایت، تحلیل کلی، بررسی کدهای به‌ کار رفته و نیز مشکلات مختلف سایت
  5. درک درست از تجارت و برندینگ و شناخت خوب شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر سئو
  6. به‌ کار بردن استراتژی‌های مناسب به‌ منظور مشخص‌ کردن نام‌گذاری URLها
  7. آموزش نحوه کار با ابزارهای مختلف سئو مثل گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و …
  8. آگاهی از تمامی اطلاعات وب‌سایت و همچنین دامنه
  9. با استراتژی‌های تولید محتوا آشنا باشد با ابزارها و روش‌های انتخاب کلمات کلیدی آشنا باشد.
  10. اصول بهینه‌سازی ساختار متن را بداند.
  11. با طراحی سایت آشنا باشد و ساختارهای بهینه را تشخیص دهد.
  12. بر اصول لینک بیلدینگ مسلط باشد با مباحث دیجیتال مارکتینگ آشنا باشد.

مشاوره سئو سایت

مزایای مشاوره سئو چیست؟

تمامی کسب‌وکارها برای بهتر دیده‌ شدن نیاز دارند تا در دنیای امروز در صفحات اول گوگل قرار بگیرد. محتوای یک وب‌سایت تا حد زیادی تعیین‌کننده رتبه‌بندی آن خواهد بود. منظور از محتوا لزوماً متن نیست. هر تصاویر و فایل‌های ویدئویی و صوتی نیز جزء محتوا به شمار می‌آیند و همگی در بهبود سئوی سایت نقش دارند.

با بهبود سئو با روش‌های که گفته شده و همچنین روش‌های تخصصی، آمار بازدید از یک وب‌سایت بالا می‌رود. کسب‌وکار هر چه که باشد رونق بیشتری پیدا می‌کند. یکی دیگر از مزایای مشاوره سئو این است که مشتریان در فضای مجازی هدفمند انتخاب شده و به سایت‌های مرتبط هدایت می‌شوند.

وظایف مشاوره سئو

مشاور سئو چه می‌کند؟

بیایید نگاهی به وظایف و مسئولیت‌های مشاور سئو بیندازیم تا اهمیت گرفتن مشاوره در سئو از افراد متخصص را بهتر درک کنیم. اول از همه، فردی که مسئولیت مشاوره را به عهده می‌گیرد باید کاملاً به این حوزه مسلط باشد. اما در این میان چندین مهارت هستند که می‌توانید از یک مشاور سئو انتظار داشته باشید:

  1. راهنمایی در تدوین استراتژی سئو بر اساس بودجه کسب‌وکار
  2. بهینه‌سازی کمپین‌های سئو
  3. همکاری و تعامل با سایر اعضای گروه شما (نویسندگان، استراتژیست‌ها، بازاریابی دیجیتالی و …)
  4. کمک به جذب بیشتر مخاطبان هدف از طریق موتورهای جست‌وجو
  5. شناخت جدیدترین الگوریتم‌های گوگل زیرا الگوریتم‌ها و قوانین گوگل هرگز ثابت باقی نمی‌مانند. حتی آن فاکتورهایی که از اول برای گوگل مهم بوده‌اند هم در طول زمان دستخوش تغییراتی خواهند شد.
  6. وقتی یکی از الگوریتم‌های هسته گوگل آپدیت می‌شوند، در همان بازه زمانی بهترین عملکرد را داشته باشند و فوراً سایت را با آپدیت‌های جدید تطبیق دهند و یا کمی دست نگه دارند.
  7. تحقیق کلمات کلیدی را می‌توان اساس سئو و بازاریابی محتوایی دانست. کلیدواژه‌هایی که انتخاب می‌شوند، می‌توانند به‌ تنهایی باعث دیده‌ شدن یا دیده‌ نشدن شما در گوگل باشند؛ بنابراین انتخاب بهترین کلمات کلیدی نیز دلیل دیگری بر اثبات اهمیت گرفتن مشاوره در سئو از افراد متخصص است.
  8. هر مشاوری معمولاً سبک و سیاق مخصوص به خود را برای پیدا کردن کلمات کلیدی و تحلیل آن‌ها دارد و این مسئله خوب است. اما در هر صورت فرد مشاور باید استدلال مشخصی برای انتخاب این کلمات کلیدی داشته باشد.

همچنین بخوانید:

چگونه بهترین شرکت سئو در تهران را بشناسیم؟

چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

  • بعد از تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی، نوبت به سئو داخلی یا On-Page می‌رسد که مهم‌ترین بخش آن Keyword Targeting است. هدف‌گذاری کلمات کلیدی به این معنی است که در هر صفحه از کدام کلیدواژه‌ها استفاده کنیم تا دقیقاً مخاطبان همان صفحه را هدف قرار دهیم. البته این مسئله فقط یکی از بخش‌های سئوی داخلی است که به عهده مشاور سئو می‌باشد. بررسی لینک‌سازی‌های داخلی سایت، انکر تکست، ساختار سایت، اطمینان از ایندکس‌شدن صفحات سایت و غیره دیگر مباحثی هستند که توسط مشاور سئو رصد می‌شوند تا او بتواند بهترین راهنمایی‌ها را ارائه دهد
  • دریافت بک‌لینک‌ها مهم‌ترین مبحث در سئوی خارجی هستند که بیشترین پتانسیل را برای جریمه‌ شدن توسط گوگل دارند زیرا بیشتر راه‌های بک‌لینک‌سازی را دور می‌زنند. زیرا اگر خارج از قاعده باشند، گوگل به سایت شما شک می‌کند و جریمه‌هایی برای آن صادر می‌کند. این نیز یکی دیگر از دلایل مهم اهمیت گرفتن مشاوره در سئو از متخصصین است
  • این که کجا بک‌لینک بسازیم؟ چه روش‌هایی را باهم ترکیب کنیم؟ به چه سایت‌هایی رپرتاژ بدهیم؟ و ابهامی که در ساخت بک‌لینک‌ها مطرح است، توسط مشاور پاسخ داده می‌شود. درواقع وظیفه مشاور این است که به ما کمک کند که با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری را از بک‌لینک‌ها داشته باشیم
  • مشاور سئو سایت شما را با ابزارهای مختص Technical SEO آنالیز کرده و خطاها را پیدا می‌کند. سپس شما را در جریان روش‌های رفع این خطاها قرار می‌دهد. برطرف‌کردن مشکلات سئوی تکنیکال، به‌تنهایی می‌تواند سایت شما را چند پله ارتقا دهد
  • اگر مایل باشید که به حوزه SEM (بازاریابی موتورهای جست‌وجو) وارد شوید، مشاور سئو می‌تواند در کمیت و کیفیت کمپین‌ها و روش‌های این نوع بازاریابی به شما کمک کند. به‌عنوان‌مثال در گوگل ادز کدام کلمات کلیدی را با چه قیمتی بخرید و دقیقاً کمپین‌ها را در چه زمانی اجرا کنید، راهنمایی‌هایی هستند که توسط مشاوره سئو در تهران ارائه خواهند شد.

قیمت سئو سایت

جمع‌ بندی

به‌ صورت کلی، مشاوره سئو یعنی ما از فردی متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیریم تا از این طریق بهترین مسیر ممکن را به ما نشان دهد و جلوی آزمون‌وخطاهایی که ممکن است زمان رسیدن به ما نتیجه را ماه‌ها و سال‌ها به تأخیر بیاندازد را بگیرد. داشتن یک مشاور خوب باعث می‌شود که خیال آسوده‌تری داشته باشید و در این فرآیند ریسکی گوگل، شانس بیشتری برای موفقیت در بین سیل عظیمی از رقیبان به دست آورید.

در این مطلب به ویژگی‌های یک مشاور سئو خوب و متخصص پرداختیم و بیان کردیم که باتوجه‌به رونق‌گرفتن کسب‌وکارهای اینترنتی و لزوم تولید محتوای تخصصی برای امتیاز گرفتن در گوگل چه زمانی به مشاور سئو نیاز پیدا می‌کنیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.