چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟ سوالی است که معمولا در ذهن اکثر افراد دارای این نوع سایت‌ها در گردش است به ویژه اگر در ابتدای تصمیم گیری برای ایجاد سایت جدید و یا توسعه دیجیتال مارکتینگ نسخه فعلی آن، باشند. چرا که دقیقا نمیدانند هدف از راه‌اندازی چنین سایتی چیست، جایگاه آن دقیقا کجاست و چه تاثیری بر فعالیت های کلی شرکت از جمله برندسازی و بازاریابی و فروش دارد. همانطور که میدانید غول موتورهای جستجو در جهان گوگل است و هر شخص حقیقی یا حقوقی بخواهد در فضای آنلاین اعلام موجودیت کرده و به معرفی کالاها و خدمات خود بپردازد مجبور است خود را به گوگل معرفی کرده و تایید آن را برای نمایش به مخاطبان میلیونی کسب کند.

خدمات سئو سایت

تاثیر سئو سایت شرکتی در جذب مخاطب هدف

با توجه به پژوهش های انجام شده در زمینه الگوهای رفتاری کاربران در زمان جستجو، آنها غالبا از صفحه اول و لینک‌های ابتدایی آن استقبال می‌کنند چرا که آن‌ها را معتبرتر و باسابقه‌تر می‌دانند و همین مسئله باعث ایجاد فضای رقابتی بسیار شدید و مورد توجه قرار گرفتن علم سئو یا SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) به عنوان بهترین ابزار برای راهیابی به رتبه‌های برتر گوگل شده است.

بنابراین علاوه بر ضرورت طراحی حرفه‌ای رابط کاربری(UI) و تجربه کاربری(UX) یک وب سایت، لازم است اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت مربوط به سئو هم انجام شود تا این برند بتواند شانس خود را برای حضور در در رتبه‌های بالاتر گوگل افزایش داده و مخاطبان بیشتری جذب کند. درواقع بیشتر فعالیت‌هایی که در زمینه سئو سایت شرکتی یا خدماتی و یا هر سایت دیگری انجام می‌شود به منظور مقبولیت بیشتر در نزد گوگل است، و هرچقدر معیارهای سئو مدنظر موتورهای جستجو رعایت شوند، سایت در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌گیرد که اثرات مثبت زیادی از لحاظ برندینگ و مارکتینگ  کسب و کار خواهد گذاشت. در ادامه می خوانید که چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

اهمیت سئو سایت خدماتی

هدف از طراحی وب سایت شرکتی یا خدماتی چیست؟

معمولا اصلی‌ترین هدف که یک وب سایت شرکتی برای آن راه اندازی می‌شود، افزایش فروش است، اما اهداف دیگری وجود دارند که اهمیت‌شان اگر از این هدف بیشتر نباشد کمتر نیز نیست، اهدافی همچون: ایجاد تصویر سازمانی، انجام تحقیقات بازاریابی و تبلیغات، اعلام آخرین اخبار و تحولات، دریافت بازخورد و سنجش رضایت مشتریان،  برندینگ افزایش آگاهی از برند، ایجاد راه های ارتباطی سریع و غیره. بنابراین پیش از راه‌اندازی و طراحی یک سایت شرکتی یا خدماتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که هدف اصلی شما از این کار چیست تا بهتر متوجه شوید که تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت  شما چیست؟ هرچند هرکدام از این اهداف که اولویت شما باشند تغییری در نتیجه ایجاد نمی‌کند و شما باید همزمان با راه اندازی وب سایت شرکتی یا خدماتی باید به سئو کردن آن نیز اهمیت دهید.

اگر هدف اصلی شما فروش بیشتر از طریق وب سایت شرکتی است پس باید رتبه‌ بهتری در موتورهای جستجوگر داشته باشید تا بهتر و بیشتر دیده شوید و در نتیجه به فروش بیشتری دست یابید. و این درحالی میسر می‌شود که سئو درستی را بر روی وب سایت شرکتی خود انجام داده باشید. ممکن است هدف شما پیدا کردن کارمندان یا شرکای جدیدی باشد، بنابراین باز هم نیاز به بیشتر دیده شدن توسط کاربران اینترنت خواهید داشت. می‌بینید که فارغ از قیمت سئو سایت شرکتی، مزایای آن به قدری زیاد است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

مشاوره سئو سایت

داشتن وب سایت شرکتی برای چه نوع شرکت‌هایی لازم است؟

به طور کلی می‌توان برای هر شرکتی با هر نوع محصول یا خدمتی، طراحی وب سایت شرکتی انجام داد، مگر اینکه خدمات آن به گونه‌ای باشد که جذب مشتری و یا انجام کارها به صورت مجازی غیرممکن باشد. اما تقریبا برای نود درصد شرکت‌ها امکان طراحی سایت شرکتی وجود دارد. در برخی از موارد راه اندازی سایت برای شرکت بسیار لازم و حیاتی است چرا که در عصر دیجیتال امروز و تغییر الگوهای رفتاری مصرف کنندگان در زمینه بررسی و خرید محصولات و خدمات موردنیاز، عقب ماندن از این قافله باعث کندتر شدن یا متوقف شدن معرفی شرکت به مخاطبین هدف و روند رشد بازاریابی و فروش خواهد شد. شرکت‌هایی همچون: شرکت‌های هواپیمایی، مسافربری، باربری، شرکت‌های مهندسی، برنامه نویسی، تبلیغاتی و سایر فعالیتهای تجاری مشابه.

دلیل این اتفاق هم مهاجرت بی‌سابقه مردم به فضای مجازی به دلیل سرعت و سهولت خرید و دریافت خدمات است. از آنجا که امروزه اکثر مخاطبان هدف شما در فضای مجازی هستند و به طور مستمر تحت بمباران تبلیغاتی رقبای مستقیم شما قرار دارند، در هر کسب و کاری که هستید، راه‌اندازی وب سایت و انجام سئو روی آن از اولین اولویت‌های شما محسوب می‌شود و هرچه این کار را زودتر و با کیفیت بالاتری انجام دهید، فاصله زمانی شما تا رسیدن به جایگاه شایسته برندتان، کمتر خواهد شد.

اهمیت سئو شرکتی یا خدماتی

نمونه‌هایی از تاثیر داشتن وبسایت شرکتی

به عنوان نمونه، شرکت‌های مسافربری از این رو به وب سایت احتیاج دارند که مسافران بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی، در چند ثانیه تمام بلیت ها را در تاریخ دلخواه مشاهده کرده و به سادگی مناسب ترین بلیت را رزرو کنند و بعد با خیال آسوده و صرفا با ارائه شماره ملی بلیت خود را از محل ترمینال دریافت و سوار اتوبوس شوند. این فرآیند علاوه بر داشتن تبعات مثبت جانبی مانند کاهش ترافیک و آلودگی هوا، کاهش هزینه تردد و صرفه جویی در زمان را برای مصرف کنندگان و حذف هزینه ایجاد دفتر فیزیکی و تبلیغات در سطح شهر را برای شرکت اتوبوسرانی به ارمغان خواهد آورد.

اگر بخواهیم نمونه دیگری را بررسی کنیم، می توان از شرکت های تبلیغاتی صحبت کرد. این شرکت ها برای دیده شدن و جذب مخاطب نیاز به اطلاع رسانی فعالیت ها و نشان دادن نمونه کارهای موفق به مشتریان دارند و رسیدن به این هدف در فضای آنلاین و با ارائه گرافیکی نمونه کارهای با ابزارهای مختلف بسیار سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود. همین شرایط کم و بیش در سایر فعالیت‌های تجاری نیز حاکم بوده و دلیل رشد روزافزون وب سایت‌های شرکتی در فضای اینترنت نیز گواهی این مسئله محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

چگونه بهترین شرکت سئو در تهران را بشناسیم؟

چت جی بی تی (ChatGPT) چیست + نحوه استفاده از آن

ویژگی‌های یک سایت شرکتی یا خدماتی

همانطور که گفته شد اقدامات مربوط به سئو و تلاش برای افزایش رتبه وب سایت در گوگل از مهمترین کارها برای دیده شدن وب سایت شرکتی است اما این مسئله لایهی دومی هم دارد که اگر در نظر نگیرید، هزینه‌ها و زمان صرف شده برای سئو نتیجه لازم را برای شما نخواهد داشت. در ادامه سه مورد از مهمترین‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

طراحی رابط کاربری

اولین چیز که هر کاربر از یک وب سایت می‌بیند ترکیب طرح‌ها و رنگ‌های استفاده شده برای نمایش محتوای سایت است که معمولا با هدف جذابیت دیداری، سهولت مطالعه، نمایش هویت بصری برند سازمانی و افزایش شانس ماندگاری در ذهن مخاطب اجرا می شود و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند یک تصویر بسیار حرفه‌ای یا بسیار ضعیف را در ذهن مشتری خلق کند. بنابراین مهم است که با استفاده از نیروی متخصصUI  یا همان رابط کاربری، به روزترین استانداردها را در طراحی ظاهری وب سایت بکار ببرید.

طراحی تجربه کاربری

تفاوتی ندارد یک سایت خبری داشته باشید یا فروشگاه آنلاین و یا هر نوع وب سایت دیگری. در هر حال استفاده و فعالیت راحت و بدون پیچیدگی از مهمترین نیازهای کاربر است که باعث افزایش زمان ماندگاری در سایت و در نتیجه افزایش احتمال خرید یا وفاداری (مراجعه مکرر) خواهد شد. از روند ثبت نام و عضویت در وب سایت گرفته تا فرایند ثبت سفارش، پرداخت، پیگیری، تماس و… همگی جزو مجموعه اقدامات طراحی تجربه ‌کاربری محسوب می شوند که باید با دقت و ظرافت تمام طراحی و با بهبودی مستمر ، تجربه‌ی مطلوبی در ذهن کاربران ایجاد شود.

تولید محتوا

وب سایت عالی بدون محتوای عالی، مثل ظرف شیک با غذای بدمزه برای یک فرد گرسنه است. منظور از محتوا چیست ؟ مقالات متنی ، تصاویر هدفمند و زیبا ، کلیپ‌های ویدیویی و… همگی نوعی از محتوا محسوب می‌شوند که می‌توان آنها را مواد و خوراک کاربر درنظر گرفت چرا که کاربر در قدم اول به دنبال اطلاعات یا خدمات موردنیاز خود است و بعد زیبایی ظاهری یک وب‌ سایت. بنابراین این موضوع را فراموش نکنید که بدون تولید محتوای باکیفیت و جذاب برای مخاطب، هیچ تضمینی برای مراجعه یا خرید مجدد توسط وی وجود نخواهد داشت و در نتیجه هزینه  ایجاد مشتریان جدید برای شما همواره بالا خواهد بود چرا که از قدرت همرسانی و بازاریابی ویروسی کاربران نیز محروم خواهید شد.

قیمت سئو سایت

سخن نهایی

احتمالا تاکنون پاسخ سوال چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟ را تا حدی گرفته باشید و توانسته باشید سرنخ های موردنظر خود را برای ادامه کار پیدا کرده باشید. سئو سایت شرکتی به خودی خود بسیار مهم است اما به تنهایی کافی نیست و لازم است با استفاده از اقدامات تکمیلی گفته شده، تاثیر سئو را تضمین و چندبرابر کرد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.