ویژگی های هاست خوب برای سئو سایت چیست؟

ویژگی های هاست خوب برای سئو سایت چیست؟

متخصصان سئو هنگام طراحی و بالا آورن یک وب‌سایت، نکات بسیار زیادی را باید در نظر بگیرند. از لینک‌ها، تولید محتوا و نقشه‌های وب‌سایت گرفته تا موارد جدید‌تری مانند جستجو‌های صوتی، ایندکس موبایل،featured snippets و …. همگی در سئو سایت بررسی می‌شوند. اما متأسفانه در میان این فاکتورها، میزبانی وب‌سایت اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ عاملی که در سرعت صفحه و زمان آپدیت سایت نقشی اساسی دارد. همه می‌دانیم که این دو عنصر، برای حفظ عملکرد ارگانیک صفحه بسیار حیاتی هستند. در این مطلب به پنج ویژگی کلیدی اشاره می‌کنیم که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی دوست‌دار سئو باید حتما آن‌ها را داشته باشد.

خدمات سئو سایت

هاست یا میزبانی وب‌سایت چیست؟

ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب یا هاست وب سرویسی است که فناوری مورد نیاز برای مشاهده آنلاین وب‌سایت را ارائه می‌دهد. هاست را می‌توان پایگاه اصلی وب‌سایت معرفی کرد. وب‌سایت‌ها یا صفحات وب در رایانه‌های خاصی به نام سرور ذخیره می‌شوند و از طریق سرور، صفحات وب شما متصل شده و به مرورگرهای اینترنتی تحویل داده می‌شوند. بنابراین، زمانی که کاربران می‌خواهند از وب‌سایت شما بازدید کنند، کافی است آدرس وب‌سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کنند.

اغلب شرکت‌ها هنگام طراحی ‌سایت، معمولا زمان و منابع زیادی روی طراحی، توسعه، بازاریابی دیجیتال و سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند؛‌ انتخاب هاست نیز یکی از مواردی است که حتما باید به دقت در مورد آن تحقیق کرد. اغلب کسب‌وکارها به دنبال ظاهری خوب برای وب‌سایت خود هستند و برای جذب ترافیک ارگانیک سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حالی که ابتدا باید مطمئن شوند که وب‌سایتی سریع، کاربردی و انعطاف‌پذیر دارند استفاده از یک هاست با کیفیت، در کنار سایر مزایا، نرخ تبدیل شما را نیز به حداکثر خواهد رساند.

هاست چیست

ویژگی هاست خوب برای سئو سایت

شرکتی که برای میزبانی وب انتخاب می‌کنید، در واقع نقش مهمی در تجربه بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما خواهد داشت. اگر بخواهید از خطاهای سرور و وقفه‌های زمانی صفحه جلوگیری کنید، و مانع ناامیدی کاربران شوید، به یک هاست قوی نیاز دارید .

تضمین آپ‌تایم بالا

ضمانت Uptime هاست، مهمترین عاملی است که یک هاست برای انطباق با سئو باید ارائه دهد. آپ‌تایم به درصدی از زمان اشاره دارد که سایت شما آن‌لاین و در دسترس است. هرچه آپ‌تایم شما بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان متوجه شوند که سایت خراب است و برای جستجو دوباره به گوگل بازگردند. می‌دانیم که ناامیدی کاربر و بازگشت به صفحه جستجو، رتبه شما را در گوگل به خطر خواهد انداخت.

هاست‌های قابل‌اعتماد، آپ‌تایم‌های بالاتری ارائه می‌دهند. برای بهترین نتایج، باید هاستی را انتخاب کنید که ۹۹.۹٪ ضمانت آپ‌تایم داشته باشد که به معنای تقریبا ۱.۴۴ دقیقه توقف در روز است.  توجه داشته باشید که هیچ‌ شرکتی نمی‌تواند ادعا کند صد در صد آپ‌تایم دارد. همیشه مدتی از کارافتادگی در تمام هاست‌ها وجود دارد. نکته کلیدی این است که این مدت را تا حد امکان کوتاه کنیم که بر عملکرد سئو تأثیر نگذارد.

مکان سرور

در حالی که آپ‌تایم نشان می‌دهد که محتوای سایت چقدر برای کاربران در دسترس است، مکان سرور تعیین می‌کند که محتوا با چه سرعتی در دسترس قرار گیرد. اگر از یک هاست مشترک، اختصاصی یا VPS استفاده کنید، سایت شما روی یک سرور فیزیکی در یک مرکز داده قرار می‌گیرد؛ در حالی که هاست‌های ابری، داده‌های شما را در فضای ابری نگه‌داری می‌کنند.

در حالت ایده‌آل، باید مرکز داده تا حد امکان نزدیک به مخاطبان هدف سایت باشد. هرچه سرور شما دورتر باشد، زمان بارگذاری سایت بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، مکان سرور بر روی عملکرد موتور جستجو گوگل نیز تأثیرگذار است. الگوریتم‌های گوگل موقعیت مکانی کاربران را نیز در ارائه فهرست پیشنهادی در نظر می‌گیرند پس اگر شما در ایران هستید و سرور شما در خارج از ایران باشد، ممکن است روی سئو سایت تأثیر بگذارد.

مشاوره سئو سایت

ارائه گزینه‌های متفاوت

همه ما دوست داریم که هنگام انتخاب، گزینه‌های پیشنهادی زیادی داشته باشیم. بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست، فراتر از میزبانی وب‌سایت، گزینه‌های دیگری ارائه می‌دهند که می‌تواند عملکرد سایت را بهبود ببخشد. در اینجا برخی از این گزینه‌ها را معرفی می‌کنیم که در سئو سایت تأثیرگذار است:‌

  • بک‌آپ خودکار:‌ اگر مشکلی پیش بیاید، شما به یک نسخه پشتیبان نیاز دارید که بتوانید به سرعت سایت را بازیابی کنید. برخی شرکت‌ها به صورت رایگان امکان بک‌آپ خودکار را در اختیار شما قرار می‌دهند و برخی شرکت‌ها برای این گزینه هزینه‌ای جداگانه دریافت می‌کنند.
  • SSL: HTTPS سال‌هاست که یک عامل تأثیرگذار در الگوریتم پیج ‌رنک گوگل به شمار می‌رود. اگر تاکنون به یک سایت امن منتقل نشده‌اید، زمان آن رسیده که اقدام کنید. مطمئن شوید که هاست شما از SSL پشتیبانی می‌کند. برخی شرکت‌ها این آپشن را به صورت رایگان در بسته میزبانی شما ارائه می‌دهند.
  • طرح‌های هاست چندگانه:‌ همان‌طور وب‌سایت رشد می‌کند، نیازهای شما در هاست نیز تغییر خواهد کرد. در نهایت اعداد ترافیک شما ممکن است به اندازه‌ای افزایش یابد که نیاز به سرور اختصاصی داشته باشید. اگر مجبور نباشید که هم‌زمان شرکت ارائه دهنده هاست را تغییر دهید، این انتقال آسان‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.
  • حساب‌های ایمیل: ارائه‌دهندگان میزبانی سایت از کاربران می‌خواهند که نام دامنه خود را ایجاد کنند. نام دامنه و حساب‌های ایمیل یکی از ویژگی‌هایی است که شرکت‌های میزبان در گزینه‌های خود ارائه می‌دهند.

نقش هاست در سئو

بازخوردهای خوب

در این مرحله شما ویژگی‌های شرکت‌ها را مطالعه کرده‌اید و به نظر می‌رسد تمام شرایط مهیاست . در اینجا برای انتخاب بهترین شرکت، بهتر است صحت ادعاهای آن‌ها را نیز بررسی کنید. قبل از انتخاب، وقت بگذارید و نظرات آن‌لاین را بخوانید. اگر یک باریستا قهوه شما را خراب کند، بعید است برای نوشتن کامنت منفی در صفحه کافه به خود زحمت بدهید، اما اگر سایت شما حتی برای یک لحظه از کار بیافتد، به شدت از میزبان خود عصبانی خواهید شد و حتما در باره آن توئیت، کامنت یا پست خواهید نوشت. بنابراین اطلاعات ارزشمند بسیاری را در بررسی نظرات به دست خواهید آورد.

همچنین بخوانید:

تأثیر تغییر هاست در سئو به چه صورت است؟

گوگل پنالتی چیست؟ چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد؟

تیم پشتیبانی پاسخگو

در حالی که نظرات را بررسی می‌کنید، به نظراتی که در مورد پشتبیانی شرکت ارائه شده، نیز دقت کنید. در اغلب مواردی که سایت از کار بیافتد یا هر مشکل دیگری روی دهد، شما مایلید که بلافاصله مشکل برطرف شود؛‌ در نتیجه با تیم پشتیبانی تماس خواهید گرفت. یک هاست خوب، پشتیبانی خود را به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته ارائه خواهد داد. ساعات کار تیم پشتیبانی میزبان احتمالی خود را بررسی کنید و ببینید که دقیقا چگونه می‌توانید با آن‌ها در تماس باشید؟ تماس تلفنی، چت زنده یا ایمیل؟ پروفایل‌های اجتماعی آن‌ها را نیز بررسی کنید. میزبان‌های وب که به مشتریان خود اهمیت می‌دهند، تمایل دارند که به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی در دسترس مشتریان باشند.

قیمت سئو سایت

سخن نهایی

انتخاب یک هاست مناسب، به اندازه تمام سرمایه‌گذاری که روی سئوی سایت و طراحی آن انجام می‌دهید، اهمیت دارد. سرعت بالا آمدن وب‌سایت، خرابی‌های احتمالی و …. همگی می‌توانند روی تجربه کاربران از وب‌سایت شما تأثیر منفی بگذارند و رتبه‌بندی شما را در گوگل پایین بیاورند. بهترین کار این است که تمام ویژگی‌هایی که برای وب‌سایت خود نیاز دارید، بررسی کنید و بر اساس آن شرکتی را انتخاب کنید که آن ویژگی‌ها را تأمین کرده و علاوه بر آن، از پشتیبانی خوبی نیز ارائه دهد. قبل از خریدن هاست، شهرت شرکت میزبان را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید و حتما از تمامی امکاناتی که به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه در اختیار شما قرار می‌دهند، مطلع شوید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.