بررسی مهم ترین نکات سفارش سئو سایت در سال ۱۴۰۲

بررسی مهم ترین نکات سفارش سئو سایت در سال ۱۴۰۲

برای اینکه در فرآیند سفارشات سئو حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر عمل کرده و نتیجه مورد انتظار خود را دریافت کنید،، لازم است مسائلی را از قبل پیش‌بینی و آن‌ها را درنظر بگیرید. همان‌طور که از عنوان مقاله پیداست، قرار است باهم این موضوع را بررسی کنیم که در سفارش سئو سایت چه نکاتی باید رعایت شود؟ و رعایت نکردن این نکات چه آسیب‌های مادی و معنوی را به کارفرما و وب‌سایت وارد می‌کند؟ چه فریلنسر سئو باشید و چه خودتان قصد همکاری با یک فریلنسر متخصص دیگر را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خدمات سئو سایت

چرا سئو برای وب‌سایت حیاتی است؟

ابتدا چند واقعیت را در مورد موتور جست‌و‌جوی گوگل یادآوری کنیم :

1 – همان‌طور که می‌دانید موتور جست‌و‌جوی گوگل محلی امن و قابل اعتماد برای کاربران سراسر جهان است که محتوا، کالا، خدمات، اخبار و هرچیزی که نیاز دارند را از طریق آن و در زمانی بسیار کوتاه مشاهده کرده و از آن استفاده می‌کنند.

2 – از آن‌جا که تعداد وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین فعال در فضای اینترنت بسیار زیاد است، گوگل برای آسان‌تر کردن دسترسی کاربران به نزدیکترین محتوایی که در پی آن هستند، تلاش می‌کند با کیفیت‌ترین و معتبرترین وب‌سایت‌ را با روش‌های مختلف شناسایی و در صفحه اول خود معرفی کند. این کار باعث می‌شود شما به عنوان کاربر، در سریع‌ترین زمان ممکن، دقیقا چیزی که دنبال آن بودید را پیدا کنید.

3 – بر اساس دو واقعیت قبل، وب‌سایت‌هایی که جدید هستند یا تاکنون نتوانسته‌اند به رتبه‌های برتر برسند، سعی می‌کنند بر اساس الگوریتم‌ها و شاخص‌هایی که خود گوگل تعیین کرده، اقداماتی را در بخش طراحی سایت،  تولید محتوا، بازاریابی، تبلیغات و … انجام دهند تا اعتبار و کیفیت خود را اثبات و اصطلاحا دل گوگل را به دست بیاورند. این شاخص‌ها هم زیرساخت فنی و طراحی سایت را شامل می‌شود و هم محتوای موجود در صفحات مختلف.

حال که این سه مورد را بررسی کردیم، دلیل این حجم از تلاش و رقابت وب‌سایت‌های مختلف برای سفارش سئو بهتر مشخص می‌شود اما برندگان این بازی قطعا کسانی هستند که نکات ضروری هنگام سفارش سئو سایت را به خوبی رعایت کرده و نظر گوگل و کاربران معرفی شده توسط آن را به خود جلب کنند.

اهمیت سئو برای وبسایت

مهم‌ترین نکات در سفارش سئو سایت

نکاتی که در ادامه می‌خوانید، بخشی از  مهمترین مسائلی است که در هنگام سئو سایت خود باید در نظر بگیرید:

فراهم کردن مقدمات و زیرساخت استاندارد

متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که کارفرمایان به دلیل اهمیت سئو طبق توضیحاتی که داده شد، بدون رعایت پیش نیازهای لازم، به دنبال استخدام سئو‌کار بوده و هزینه‌های زیادی را در این راه می‌پردازند به امید اینکه به رتبه‌های برتر گوگل راه یابند. اما واقعیت این است که جذب بازدیدکننده زیاد از طرف گوگل لزوما به معنی موفقیت نهایی نخواهد بود چراکه این فقط مرحله اول کار است.

کاربر وقتی وارد وب‌سایت می‌شود، سرعت بارگذاری و ظاهر سایت، تجربه کاربری و گشت‌و‌گذار، محتوا، قیمت‌گذاری کالا، تیترها و غیره را بررسی می‌کند تا مطمئن شود آیا اینجا همان جایی بود که در پی آن می‌گشت یا خیر؟ تصور کنید وب‌سایت در یک یا چند بخش از این مواردی که گفته شد ضعیف عمل کرده و کاربر را دلسرد یا سردرگم کند. فکر می‌کنید احتمال مراجعه مجدد یا خرید مکرر از این وب‌سایت چند درصد خواهد بود؟! یا اینکه اگر از هاست غیراستاندارد و نامناسب به عنوان میزبان استفاده شود و کاربر با یک وب‌سایت کند یا خارج از دسترس مواجه شود چه ذهنیتی از تیم یا شرکت پشت آن پیدا خواهد کرد؟

بنابراین اولین مرحله سفارش سئو سایت مطمئن شدن از زیرساخت فنی و محتوایی وب‌سایت است که حداقل‌ها را رعایت کرده و آماده پذیرایی از استراتژی‌های سئوکار باشد. در غیر این صورت، گوگل متوجه نارضایتی کاربران شده و به عنوان جریمه، رتبه وب‌سایت را به پایین خواهد کشید چراکه رضایت کاربران در بالاترین درجه اولویت محسوب می‌شود.

مشاوره سئو سایت

مدیریت زمان، هزینه و انرژی

به طورکلی هرچه تجربه و تخصص یک سئوکار بیشتر باشد، در زمان، هزینه و انرژی لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب صرفه‌جویی خواهد شد که این اتفاق با بزرگ‌تر شدن پروژه اهمیت و نمود بیشتری پیدا می‌کند. بر این اساس نفر یا تیم سئو باید از تجربه، چابکی و انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار باشند تا بتوانند با صرف کمترین منابع، بهترین نتایج را به دست آورند. از آن‌جایی که این موارد جز با گذر زمان قابل تشخیص و ارزیابی نیستند، می‌توانید در مورد سوابق قبلی آنها به صورت مستند مدرک بخواهید چراکه در دنیای دیجیتال همه چیز شفاف و قابل ردیابی است.

مهم‌ترین نکات در سفارش سئو

ممکن است گاهی زمان برای شما بالاترین اولویت را دارد و می‌خواهید یک برنامه دیجیتال مارکتینگ مشخص را در مدت زمان خاص به سرانجام برسانید. در این صورت چابکی و مهارت سئوکار در این راه برای شما بسیار راه‌گشا و کمک‌کننده خواهد بود. مجددا تاکید می‌کنیم که این مرحله در سفارش سئو سایت بسیار مهم است چراکه از دست رفتن منابع محدود برای یک فرآیند پر‌هزینه و بی‌نتیجه ممکن است آینده وب‌سایت یا کسب‌و‌کار شما را در معرض خطر و آسیب قرار دهد.

همچنین بخوانید:

مدت‌ زمان سئو سایت شرکتی چقدر است؟

ویژگی بهترین شرکت سئو در تهران + مراحل انتخاب بهترین شرکت سئو

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به صورت کلی به سوال “در سفارش سئو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟” پاسخ بدهیم. اشاره کردیم که قبل از سفارش سئو باید مقدمات لازم در زیرساخت فنی وب‌سایت فراهم شده و کارفرما نیز اطلاعات حداقلی در مورد جایگاه و تاثیر سئو در وب‌سایت و همچنین ویژگی‌های یک سئوکار حرفه‌ای به دست بیاورد. در نهایت هم با استخدام افراد ماهر و با تجربه برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه بتواند راه خود را برای رسیدن به نتایج مدنظر هموار کند. متخصص سئو با استفاده از کلمات کلیدی هدف، شناسایی مخاطب و جذب آن مرحله اول موفقیت وب سایت را پایه گذاری کرده و از آن به بعد، محتوا و سیاست‌های بازاریابی و جذابیت‌های ظاهری و فنی سایت است که می‌تواند ماندگاری یا وفاداری کاربر را تضمین کند.

قیمت سئو سایت

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هرکدام از این مراحل و نکات، زیرشاخه‌ها و جزئیات بیشتری را شامل می‌شوند که در آینده با نگاه ریزبینانه‌تر به هرکدام از آن‌ها، محتوای تخصصی‌تری را برای مطالعه در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار خواهیم داد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.