کلمات کلیدی LSI چیست و چه اهمیتی دارند؟

کلمات کلیدی LSI چیست و چه اهمیتی دارند؟

کلمات کلیدی Lsi (Latent Semantic Indexing) کلمات کلیدی هستند که بحث در مورد آن‌ها در جامعه سئو داغ است. هنوز هیچ پاسخ قطعی به این سوال داده نشده که آیا استفاده از این کلمات به وب‌سایت شما کمک می‌کند که در گوگل رتبه‌بندی بالاتری پیدا کند یا خیر؟! نمی‌توان انکار کرد که تصورات غلط بسیاری درباره قدرت جادویی این کلمات برای بهبود پیچ‌رنکینگ وجود دارد. در اینجا قصد داریم این سردرگمی‌ها را بر طرف کنیم و با ارائه تعریفی واضح و شفاف از کلمات کلیدی lsi، اهمیت این کلمات را در سئو بررسی کنیم.
خدمات سئو سایت

کلمات کلیدی lsi چیست؟

کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) کلماتی هستند که به یک کلمه کلیدی اصلی مرتبط بوده و از نظر معنایی، در همان دسته قرار می‌گیرند. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی اصلی صفحه شما «کارت اعتباری» است، مواردی مانند «پول»، «امتیاز اعتباری»، «محدودیت اعتباری» یا «نرخ بهره» کلمات کلیدی LSI آن به شمار می‌روند. این کلمات مترادف هم نیستند بلکه کلمات مختلفی هستند که در یک حوزه معنایی به کار می‌روند و به تعریف موضوع یک صفحه کمک می‌کنند. یکی از تکنیک‌های نرم‌افزارهایی مانندSEMrush  که در کمپین‌های سئو استفاده می‌شود، یافتن «کلمات مرتبط معنایی» است، و اگر هدف شما رسیدن به رتبه بالا در پیج‌ رنک گوگل است، نمی‌توانید اهمیت گنجاندن این کلمات در محتوای خود را نادیده بگیرید.

امروزه بر خلاف گذشته، الگوریتم‌های گوگل بسیار فراتر از ایندکس کردن یک صفحه بر اساس کلمات کلیدی منفرد عمل می‌کنند؛ آن‌ها برای درک زمینه صفحه از کلمات کلیدی نزدیک به هم استفاده می‌کنند. در گذشته گوگل برای تعیین ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربران خود، به دنبال ارجاعات یک کلمه کلیدی در صفحه بود. به مثال بالا برگردیم؛ اگر صفحه شما درباره کارت‌های اعتباری بود، پس این کلمه کلیدی به شمار می‌رفت که برای تعیین ارتباط استفاده می‌شد و به بیان ساده‌تر، هرچه بیشتر از عبارت «کارت اعتباری» در متن استفاده کرده بودید، بهتر بود. اما این روش دقیقی برای تعیین ارتباط یک صفحه نبود و باعث شده بود صفحات بی‌دلیل از کلمات کلیدی پر شوند. با تکامل الگوریتم‌های گوگل، وسواس روی تراکم کلمات کلیدی بیشتر شد و استفاده از کلمات مرتبط معنایی برای تعریف یک موضوع، نسبت به تکرار بیشتر یک کلمه کلیدی، اهمیت پیدا کرد.

اکنون دیگر نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که باید مقالات خود را بر اساس تجزیه و تحلیل عبارت‌های جستجو سئو سازی کنید، نه صرفا بر اساس یک کلمه کلیدی!
lsi چیست

چرا از نظر برخی lsi افسانه است؟

با توجه به آنچه در بالا توضیح دادیم، مشخص است که استفاده از کلمات کلیدی lsi مهم است؛ پس چرا برخی سئو کاران آن را افسانه می‌دانند؟ زیرا گوگل چندین بار تأیید کرده که این نوع کلمات در الگوریتم گوگل وجود ندارند و برخی اعضای جامعه سئو نیز این ادعا را تکرار می‌کنند‍!

اما به هرحال نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. تنها این دلیل که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد گوگل از lsi برای درک رابطه بین کلمات و کشف موضوع صفحه استفاده می‌کند، به این معنا نیست که این کار به روش دیگری استفاده نمی‌شود‍! ما می‌توانیم مطمئن باشیم که محتوایی که در بالای SERP قرار می‌گیرد، معمولا یک موضوع را با عمق کافی پوشش داده و تخصص خود را در آن موضوع اثبات کرده است.

اگر می‌خواهید محتوای جامعی تولید کنید که به طور کامل یک موضوع را پوشش می‌دهد، باید از این کلمات در متن خود استفاده کنید؛‌ حتی اگر کلمات کلیدی lsi در الگوریتم گوگل نقشی نداشته باشند، مطمئنا در تولید یک مقاله سئو شده به شما کمک می‌کنند و به این ترتیب رتبه بالاتری در گوگل خواهید داشت.
مشاوره سئو سایت

کلمات کلیدی lsi در عمل

تا اینجا با مفهوم این کلمات کلیدی آشنا شدیم و اهمیت آن را توضیح دادیم. اکنون نگاهی عمیق‌تر به عملکرد این کلمات در ایجاد و بهینه‌سازی محتوا خواهیم داشت. کلمات کلیدی lsi، مترادف نیستند. درک این نکته مهم است که در اینجا به کلمات هم‌معنی اشاره نمی‌کنیم. کلمات مترادف نمی‌توانند به محتوای شما عمق ببخشند. اما کلماتی که معنای مرتبط دارند، به تعریف یک موضوع کمک می‌کنند. از نظر سئو، این بدان معناست که موتورهای جستجو انتظار دارند در صفحه‌ای که از یک موضوع خاص صحبت می‌کند، درک درستی از کلمات ایجاد کنند و اهمیت استفاده از آن‌ها را در محتوای شما ببیند.  به طور خلاصه هدف از استفاده از کلمات کلیدی lsi نشان دادن جامع و کامل بودن محتواست.
نقش کلمات Lsi

چگونه کلمات lsi مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید؟

در اینجا به پنج روش اشاره میکنیم که هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این روش‌ها به شما کمک می‌کند مطمئن شوید همان عباراتی را پیدا می‌کنید که کاربران هنگام جستجو به گوگل ارائه می‌دهند.

تجزیه و تحلیل جستجوهای مرتبط در گوگل

به گوگل سر بزنید و کلمه کلیدی اصلی صفحه خود را جستجو کنید. پایین صفحه ، قسمت « Searches related» را بررسی کنید. از این موضوعات و کلمات کلیدی استفاده کنید و موضوع خود را بسط دهید. البته دقت کنید که از موضوع خارج نشوید.

تجزیه و تحلیل تکمیل خودکار گوگل

Google Autocomplete راه عالی دیگری برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط است که تنها چند ثانیه زمان می‌برد. به گوگل سر بزنید و کلیمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید اما جستجو را فشار ندهید. در عوض نگاهی به نتایج تکمیل خودکار بیاندازید. گوگل دقیقا کلمات کلیدی را نمایش می‌دهد که محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین کلمات در سرچ کاربران بوده‌اند. از این کلمات و عبارات الهام بگیرید و مواردی را که منطقی است در محتوای خود بگنجانید، انتخاب کنید.

همچنین بخوانید:

انکر تکست در سئو چیست و چه انواعی دارد؟

منظور از متا تگ چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

تجزیه و تحلیل کادر People Also Ask

همان‌طور که جستجوهای مرتبط در گوگل می‌تواند راهی عالی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای گنجاندن در محتوای شما باشد، می‌توانید از نتایج People Also Ask برای ایده‌های بیشتر استفاده کنید.  این کادر نتیجه جستجوی تعاملی و جهانی است که سوالاتی را نشان می‌دهد که سایر جستجوگران در رابطه با جستجوی اصلی شما پرسیده‌اند.

تجزیه و تحلیل این نتایج بسیار آسان است. کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و با فهرستی از موضوعات مرتبط روبه‌رو شوید.

تجزیه و تحلیل Google Image Tag

این بخش نیز مانند جستجوهای مرتبط است. کلمه کلیدی خود را در بخش تصاویر گوگل وارد کنید و گوگل لیستی از عبارت‌های مرتبط را در بالای صفحه برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

استفاده از ابزار جادویی کلمات کلیدی نرم‌افزار Semrush

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید لیستی از ایده‌های کلمات کلیدی را مشاهده کنید.کافی است کلمه کلیدی خود را وارد کنید و برای مشاهده کلمات مشابه روی تب « related» در بالای صفحه کلیک کنید.

google keyword planner و Keywordtool دیگر ابزارهای رایگانی هستند که برای یافتن کلمات کلیدی lsi به شما کمک می‌کنند و کار بار آن‌ها تقریبا مشابه Semrush است.

انتخاب بهترین lsi برای محتوای شما

دیدیم که به راحتی می‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود پیدا کنید! اما کدایم یک از این کلمات برای استفاده در محتوای شما مناسب‌تر است؟

برای انتخاب بهترین عبارات، باید انگیزه کاربران از جستجوی عبارت را در نظر بگیرید. آیا کاربران شما به  دنبال اطلاعات بیشتری از یک موضوع هستند یا اطلاعات خاصی را جستجو می‌کنند؟ علاوه بر انگیزه کاربران، باید محتوای خود را هم در نظر بگیرید. تنها از عباراتی استفاده کنید که طبیعی و معنا‌دار باشند و به طور دقیق به زمینه کاری شما اشاره کنند. در مرحله بعد، چگالی تکرار این کلمات را بررسی کنید و مطمئن شوید که پراکندگی آن‌ها در محتوا مناسب است.
قیمت سئو سایت

جمع‌بندی

استفاده از کلمات کلیدی lsi جزء پر حاشیه‌ترین تکنیک‌های سئوی داخلی است که اگرچه از سوی گوگل صراحتا به آن اشاره نشده، اما در رسیدن شما به فهرست بالای گوگل نقش مهمی ایفا می‌کند. به کمک این کلمات می‌توانید محتوایی غنی و جامع تولید کنید که همه نیازهای مخاطبان شما را پوشش می‌دهد و در نتیجه اعتبار شما و بازدید از وب‌سایت بالاتر خواهد رفت.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.