استراتژی سئو یک سایت شرکتی چگونه است؟

استراتژی سئو یک سایت شرکتی چگونه است؟

سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، فرایندی تحلیلی برای بالا بردن ترافیک یک سایت از طریق موتورهای جست‌وجو است. حال این فرایند با توجه به نوع و اندازه وب‌سایت تا حد زیادی متغیر است. سئو سایت شرکتی نیز یکی از انواع سئو محسوب می‌شود که نیازمند استراتژی‌های سئوی هوشمندانه و هدفمند است در این مقاله قصد داریم به معرفی استراتژی سئو یک سایت شرکتی بپردازیم.

خدمات سئو سایت

چرا باید به فکر سئو کردن سایت شرکتی خود باشیم؟

همان‌طور که می‌دانید منظور از سایت شرکتی، سایتی است که متعلق به یک شرکت خاص است و فقط برای معرفی آن شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد طراحی شده است. یعنی در این سایت خدمات دیگری ارائه نخواهد شد؛ بلکه فقط دو هدف دارد: نمایش اطلاعات مربوط به شرکت و آگاهی مخاطبان از وجود این شرکت، اگر چنین سایتی در رتبه‌های نخست گوگل نباشد، نمی‌تواند مخاطب را جذب کند بنابراین با سئو سایت شرکتی، می‌توانید سایت خود را در همان صفحه اول گوگل، به کاربرانی که به شما نیاز دارند نمایش دهید. به‌این‌ترتیب به‌ مرور زمان شاهد رونق‌گرفتن کسب‌وکار خود خواهید بود.

در عصر دیجیتال، تقریباً هر وب‌سایتی برای رتبه‌بندی بهتر نیاز به بهینه‌سازی دارد. فرایندی که برای انتخاب یک فروشنده یا یک بنگاه تجاری برای همکاری طی می‌شود را در نظر بگیرید. قبل از اینکه یکی را از دفترچه تلفن انتخاب کنید، احتمالاً اندکی تحقیق می‌کنید. ممکن است به تعدادی از دوستان خود یا صاحبان کسب‌وکار تلفن کنید و بپرسید که از کدام یک از سرویس مورد نظر شما استفاده می‌کنند. ممکن است بر پایه توصیه آنها، فهرست خود را کوچک کنید. احتمالاً بعد از آن یک تحقیق آنلاین انجام خواهید داد، شخصاً از آن کسب‌وکار دیدن می‌کنید و بازخوردها را مشاهده می‌کنید.

استراتژی سئو سایت شرکتی

این پروسه شباهت‌های زیادی به روشی دارد که در آن موتورهای جستجو تصمیم می‌گیرند کدام وب‌سایت‌ها در رأس صفحه نتایج قرار بگیرند. آنها چندین عامل شامل کیفیت وب‌سایت، محبوبیت و رضایت مشتری را بررسی می‌کنند. بدون سئو، گوگل در انتخاب یک وب‌سایت در رتبه‌بندی به مشکل برخواهد خورد.

مراحل سئو سایت شرکتی چیست؟

در حقیقت الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها برای هیچ‌کس واضح و مشخص نیست و در طول زمان نیز همواره در حال تغییر و بهبود است. اما با ابن حال، نکاتی در مورد استانداردهای گوگل وجود دارند که سئوکارها بنا به تجربه و منطقی که همیشه از گوگل دیده‌اند، به آنها آگاه هستند.از طرف دیگر، وقتی صحبت از سئو کردن سایت‌ها است، اقدامات مختلفی باید با هم تلفیق شوند تا نهایتاً بتوانند سطح سئو سایت را به میزان استانداردی برسانند.

لازم به ذکر است که طراحی دقیق استراتژی سئو یک سایت شرکتی، به اهداف آن سایت، اندازه شرکت و … بستگی دارد. در ادامه مهم‌ترین مراحل سئو سایت شرکتی را مرور خواهیم کرد.

مشاوره سئو سایت

  1. تولید و انتشار محتواهای سئو شده
  2. انتخاب عناوین درست و استاندارد برای صفحات
  3. تیتربندی استاندارد محتواها
  4. نوشتن توضیحات مِتای سئو شده
  5. لینک‌سازی داخلی و خارجی

چند نکته درباره سئو سایت شرکتی

غیر از موارد بالا، اقدامات دیگری نیز هستند که در حوزه سئو سایت‌ها و همین‌طور سئوسازی سایت‌های شرکتی قرار می‌گیرند. اقداماتی مانند:

  • ارتقای تجربه کاربری سایت
  • ارتقای سرعت سایت (که در حوزه تجربه کاربری قرار می‌گیرد)
  • ارزیابی ساختار سایت و کدها و بهینه‌سازی آنها

نکته بعدی این که طبق قانون طلایی سئو، هر یک از اقدامات سئو باید دقیقاً به‌ اندازه انجام شوند؛ نه بیشتر و نه کمتر. چراکه اگر در استفاده از تکنیک‌های سئو زیاده‌روی شود، باز هم سایت از چشم موتورهای جست‌وجو خواهد افتاد. این امر تا حدی حائز اهمیت است که گوگل نوعی جریمه برای بهینه‌سازی‌های اغراق گونه در نظر گرفته است. این امر در مورد سئو سایت‌های شرکتی هم صادق است؛ بنابراین تمامی قدم‌های بهینه‌سازی سایت، باید آهسته و پیوسته برداشته شوند.

آیا سئو شرکتی برای همه شرکت‌ها مفید است؟

صرف‌نظر از اینکه در چه موقعیتی هستید، اگر برای شرکتتان یک وب‌سایت دارید، سئو دارای اهمیت زیادی خواهد بود. چه کسب‌وکارتان کوچک، بزرگ یا نوپا باشد یا قدیمی، موفق باشد یا آسیب‌پذیر، سئو برای موفقیت آنلاین شما حیاتی است. حتی اگر شما تنها شرکت در صنعت خود باشید. زیرا تأثیر سئو‌ سایت شرکتی تنها چیزی است که  تحت کنترل شما قرار دارد. چیزهای زیادی در مورد کسب‌وکارتان وجود دارد که نمی‌توانید کنترل کنید. برای مثال نمی‌توانید کنترل کنید چه زمانی یک رقیب تازه از راه می‌رسد یا مشتریان شما چگونه به یک محصول جدید عکس‌العمل نشان خواهند داد. اما با سئو،  می‌توانید رتبه‌بندی‌های خود را کنترل کنید و تا حدی می‌توانید کنترل کنید چه تعداد بازدیدکننده به وب‌سایت شما سر بزنند که به طور مستقیم بر روی فروش آنلاین شما تأثیر خواهد گذاشت.

سئو در سایت شرکتی

اگر  بر روی بهینه‌سازی موتور جستجوی وب‌سایت خود سرمایه‌گذاری کنید، شما یک سرمایه‌گذاری مستقیم بر روی دیده شدن و بهره‌وری خود انجام داده‌اید؛ بنابراین، صرف نظر از اینکه چه چیزی در آینده اتفاق خواهد افتاد، اگر سئو شما پایدار باشد، می‌توانید روی دیده شدن خود برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کارتان حساب باز کنید؛ بنابراین این که سئو در آینده نزدیک اهمیت خود را از دست دهد، دور از انتظار به نظر می‌رسد.

چالش‌های سئو شرکتی

امروزه، از کسب‌وکارهای محلی گرفته تا غول‌های صنعتی همه به دنبال رقابت برای جذب مشتری و ترافیک وب‌سایت بیشتر هستند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، شمار کسب‌وکارهای کوچک دارای یک استراتژی سئو تا سال ۲۰۱۹ تا ۲۳ درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، ترافیک ذاتی برای کسب‌وکارهای کوچک ممکن است بحث چند صد بازدیدکننده باشد. اگرچه، سایت‌های شرکتی با هزاران‌هزار بازدیدکننده سروکار دارند. معادله ساده‌ای است: حجم بیشتر بازدیدکننده به معنی فروش بالقوه بیشتر است. این موجب چالش حفظ حجم مشخص فروش برای حفظ سهم بازار با هر رقیبی است که تلاش می‌کند توجهات را به سمت سایت خود بکشاند.

همچنین بخوانید:

چه زمانی به مشاوره در سئو نیاز است؟

چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

ازآ آنجا که بهبود عملکرد یک موتور جستجو، یک شرکت را به هزاران مشتری بیشتر متصل می‌کند، بنابراین نیاز برای یک پلتفرم سئو شرکتی و پیاده‌سازی بهترین رویه‌ها ضروری است.

خیلی از مدیران شرکت‌ها جایگاه برند خود در SERPها را دست بالا می‌گیرند. اما در واقعیت نتایج جستجوی موتورهای جستجو به‌ هیچ عنوان پایدار نبوده و می‌توانند به‌ سرعت تغییر کنند. این اعتماد به نفس کاذب می‌تواند منجر به از دست رفتن جایگاه این شرکت‌ها شود. این اغلب سبب یک بی‌علاقگی در پذیرش تغییرات در یک استراتژی بازاریابی می‌شود. خصوصاً زمانی که اوضاع شرکت بر وقف مراد است. اما ما از عصر دیجیتال آموخته‌ایم که پویای رمز بقا در بازار است.

قیمت سئو سایت

نتیجه گیری

اگر شرکتی از دور رقابت عقب افتاده است، می‌تواند با یک شرکت سئو قرارداد ببندد و سئو را برون‌سپاری کند. هنوز هم برخی از مدیران وجود دارند که اهمیت رتبه‌بندی جستجو و استفاده از کلمات کلیدی را نمی‌دانند، بنابراین هرگاه سئو شرکتی خود را آغاز کنید دیر نیست. این فرایند ابتدا با بررسی رتبه‌بندی وب شروع می‌شود و سپس بهینه‌سازی کلمات کلیدی و استراتژی سئوی گسترده‌تر وارد ترکیب می‌شوند. در نهایت، یک ارزیابی از بک‌لینک‌ها برای حذف همه لینک‌های اسپم انجام خواهد شد. استفاده از بهترین روش‌های موجود برای سئو با یک تیم می‌تواند به سایت شما کمک کند تا رتبه‌های بالاتری را به دست آورد. در حالی که کسب رتبه‌هایی برتر در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل دشوار است، غیرممکن نیست. آماده باشید که این شیوه‌ها را به کار ببرید و مرتباً آن‌ها را آپدیت کنید و اقدامات لازم را به طور مستمر انجام دهید تا سایت شما به جایگاه‌های اول گوگل صعود کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.