تشخیص محتوای کپی شده و تکراری برای بهبود سئو سایت

تشخیص محتوای کپی شده و تکراری برای بهبود سئو سایت

محتوای تکراری و سرقت ادبی مشکلات جدی برای تولید محتوا به شمار می‌روند. این مسئله می‌توانند به رتبه شما در گوگل، و حتی شهرت و اعتبارتان بین بازدیدکنندگان آسیب بزند. اما چگونه می‌توان کپی بودن محتوا را تشخیص داد و از آن اجتناب کرد؟ در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که محتوای تکراری و سرقت ادبی چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه از برخی ابزارها و تکنیک‌ها برای شناسایی و پیشگیری از آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

خدمات سئو سایت

محتوای تکراری و سرقت ادبی چیست؟

هنگامی که یک محتوای یکسان یا بسیار مشابه در بیش از یک URL منتشر شود، فارغ از اینکه این دو آدرس متعلق به سایت خودتان باشد یا سایت‌های دیگر، به آن محتوای تکراری گفته می‌شود. سرقت ادبی زمانی است که شما محتوای شخص دیگری را بدون ذکر منبع یا دریافت اجاره، کپی می‌کنید. هم محتوای تکراری و هم سرقت ادبی می‌توانند کیفیت و اصالت سئوی شما را کاهش دهند که در نتیجه می‌تواند بر عملکرد موتور جستجو و اعتماد کاربر تأثیر بگذارد.

تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با کسب‌وکار شما، باعث افزایش بازدید و بالا رفتن فروش خواهد شد. ممکن است کپی کردن محتوای رقبا در ابتدا یک راه میان‌بر و حتی اقتصادی به نظر برسد اما عواقب آن می‌تواند باعث کاهش اعتماد مخاطب و حتی دریافت گوگل پنالتی شود.

تاثیر محتوای تکراری برای بهبود سئو سایت

چرا محتوای تکراری و سرقت ادبی برای سئو اهمیت دارد؟

تأثیر محتوا بر سئوی سایت، نکته‌ای غیرقابل انکار است. محتوای تکراری و سرقت ادبی می‌تواند عواقب جدی برای کپی سئو داشته باشد، مانند سردرگمی موتورهای جستجو، ایجاد جریمه‌ها، و از دست دادن اعتبار و اعتماد بازدیدکنندگان. موتورهای جستجو ممکن است ندانند کدام نسخه از محتوا را رتبه‌بندی کرده یا نمایش دهند، که می‌تواند اعتبار و بازدید شما را کاهش دهد. اگر موتورهای جستجو تشخیص دهند که شما عمدا در حال کپی یا سرقت محتوایی برای دستکاری رتبه‌بندی هستید، احتمالا سایت شما را جریمه کرده یا آن را از فهرست خود حذف می‌کنند و در نتیجه ترافیک و شهرت شما از دست خواهد رفت. علاوه بر این، اگر کاربران یا سایر تولیدکنندگان محتوا متوجه شوند که شما محتوایی را کپی یا سرقت ادبی کرده‌اید، می‌تواند منجر به از دست دادن علاقه و اعتماد به سایت یا برند شما شود و بر نرخ تبدیل و وفاداری شما تأثیر بگذارد.

مشاوره سئو سایت

چگونه محتوای تکراری و سرقت ادبی در کپی سئو را بررسی کنیم؟

برای اطمینان از اینکه محتوای تکراری یا سرقت ادبی در سئوی شما وجود ندارد، می‌توانید از ابزارها و روش‌های مختلفی استفاده کنید.

برخی از ابزارهایی که به صورت رایگان به شما در تشخیص کمک می‌کنند، عبارتند از:

جستجوی گوگل

بهترین سایت برای چک کردن محتوای تکراری، استفاده از خود گوگل است! با کپی کردن یک قسمت از محتوا و جستجوی آن در گوگل می‌توانید به راحتی از یونیک بودن محتوا اطمینان پیدا کنید؛ می‌توانید از علامت‌های نقل قول، اپراتورهای سایت یا گزینه‌های جستجوی پیشرفته برای اصلاح جستجو و مقایسه نتایج استفاده کنید.

داپلی‌چیکر(Duplichecker)

این ابزار به شما اجازه می‌دهد با کپی کردن ۱۰۰۰ کلمه از هر متن، تکراری بودن آن را چک کنید؛ به کمک این سایت می‌توانید منبع اصلی محتوا را نیز پیدا کنید.

تشخیص محتوای تکراری

گرامرلی (Grammarly)

به کمک این ابزار نیز می‌توانید یونیک بودن محتوای خود را چک کنید. برای استفاده از امکانات بیشتر، می‌توانید با پرداخت هزینه ماهانه، عضویت دریافت کنید.

پلگرام (Plagramme)

با استفاده از سایت پلگرام می‌توانید هم کپی بودن محتوا و سرقت ادبی را چک کنید و هم برای اصلاح اشتباهات گرامری از آن استفاده کنید.

کپی اسکپ (Copy Scape)

برای استفاده از این سایت کافی است آدرس خود را وارد کنید. این سایت قسمت‌های کپی شده را به رنگ قرمز نمایش می‌دهد. همچنین با پرداخت هزینه عضویت، می‌توانید از کپی شدن مطالب خود توسط سایت‌های دیگر نیز جلوگیری کنید.

سایت‌لینر (Siteliner)

این سایت به صورت رایگان محتوای تکراری و بک‌لینک‌های نامناسب را بررسی کرده و گزارشی کامل از وضعیت سئوی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

اسمال‌سئوتولز(Small SEO Tools)

این ابزار از گرامرلی و کپی‌اسکیپ قوی‌تر است و محتوای شما را تا ۲۰۰۰ کلمه به راحتی چک می‌کند.

به جز موارد بالا، ابزارها و نرم‌افزارهای بسیاری هستند که به شما کمک می‌کند به صورت رایگان یونیک بودن محتوا را چک کنید. ما در اینجا تنها چند نمونه از پرکاربردترین آن‌ها را معرفی کردیم.

همچنین بخوانید:

بررسی مهم ترین نکات سفارش سئو سایت در سال ۱۴۰۲

چت جی بی تی (ChatGPT) چیست + نحوه استفاده از آن

آیا محتوای تکراری داخلی نیز برای و‌ب‌سایت دردسرساز است؟

درست است که گوگل به اندازه کافی باهوش است و تشخیص می‌دهد که شما مطالب خود را کپی کرده‌اید؛ اما به هرحال این یک امتیاز منفی است که شما را از لیست منابع قابل اعتماد حذف می‌کند و بر امتیاز کیفیت محتوا تأثیر می گذارد. داشتن موارد تکراری باعث می‌شود که وب سایت شما رتبه‌های پایین‌تری داشته باشد چرا که گوگل صفحات کمتری را در وب‌سایت شما fetch می‌کند و احتمالاً در کل وب‌سایت شما نمی‌خزد.

چگونه از محتوای تکراری و سرقت ادبی سئو جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از محتوای تکراری و سرقت ادبی در سئوی خود، می‌توانید چندین قدم بردارید. نوشتن محتوای منحصر به فرد و ارزشمند بهترین راه برای انجام این کار است، زیرا برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کرده و نیازهای آنها را برآورده می‌کند. علاوه بر این، اگر به محتوای شخص دیگری مراجعه می‌کنید، مطمئن شوید که به درستی به آنها استناد کرده و به منبع اصلی پیوند دهید. علاوه بر این، اگر به دلایل قانونی، مانند نسخه‌های مختلف برای مناطق یا دستگاه‌های مختلف، محتوای تکراری یا مشابهی در سایت خود دارید، می‌توانید از برچسب‌های متعارف برای نشان دادن نسخه ترجیحی استفاده کنید. این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند کدام نسخه معتبر است و از سردرگمی یا مشکلات تکراری جلوگیری می‌کند.

قیمت سئو سایت

چگونه مهارت‌های سئوی کپی رایتینگ خود را افزایش دهیم؟

بررسی و اجتناب از محتوای تکراری و سرقت ادبی، مهارت‌های ضروری برای کپی‌رایترهای سئو هستند، اما تنها این مهارت‌ها کافی نیست. برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر سئو درجه یک، باید بتوانید کلمات کلیدی، رقبا و مخاطبان را نیز بررسی، و تجزیه و تحلیل کنید. سرفصل‌ها، مقدمه‌ها و فراخوان‌های عملی جذاب و متقاعدکننده بنویسید. محتوای خود را از نظر خوانایی، ارتباط و هدف کاربر بهینه کنید. استفاده از قالب‌بندی، تصاویر و محتواهای چند رسانه‌ای برای تجربه کاربری بهتر، و همچنین ویرایش و تصحیح برای وضوح، دقت، و دستور زبان از نکاتی است که نباید فراموش کنید. به طور منظم عملکرد محتوای خود را بررسی و ارزیابی کنید و یا از شرکت‌های معتبر برای سئو کردن و تولید محتوای وب‌سایت خود کمک بگیرید.

جمع‌بندی

محتوا اصلی‌ترین بخش هر وب‌سایت به شمار می‌رود. محتوای تولید شده از سوی شما می‌تواند در بالا رفتن بازدید، رنکینگ پیچ، نرخ تبدیل و … تأثیر بگذارد و برای شما اعتبار و شهرت به همراه داشته باشد. استفاده از محتواهای کپی‌شده، تکراری و غیریونیک نه تنها از چشم موتورهای جستجو دور نمی‌ماند، بلکه می‌تواند مخاطبان را نیز نسبت به برند شما بدبین کرده و تأثیرات منفی جدی به دنبال داشته باشد. در این مطلب چندین ابزار رایگان برای چک کردن یونیک بودن محتوا معرفی کردیم که به شما کمک می‌کنند سئوی سایت خود را از گوگل پنالتی و … محافظت کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.