چت جی بی تی (ChatGPT) چیست + نحوه استفاده از آن

چت جی بی تی (ChatGPT) چیست + نحوه استفاده از آن

چت جی بی تی یک پلتفرم جدید هوش مصنوعی برای درک و پردازش زبان طبیعی است،  این پلتفرم کمک زیادی به ایجاد مکالمات سریع و هوشمند بین دو نهاد کرده و به کسب ‌وکارها کمک می‌کند تا به بهبود تجربه کاربری، بهبود پشتیبانی از مشتری و ارائه بینش بهتر به مشتریان، دست پیدا کنند. در ادامه مطلب با ویژگی‌ها و کاربردهای این چت در سئو بیشتر آشنا می‌شویم.

خدمات سئو سایت

چت جی بی تی چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، این چت یک ربات هوشمند است که در حال حاضر به روی تولید محتوا متمرکز شده است اما مسلما در آینده نزدیک شاهد حضور آن در حوزه‌های دیگر نیز خواهیم بود. متأسفانه در حال حاضر از داخل ایران و با شماره‌های داخلی امکان استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد و برای اتصال به آن نیازمند یک شماره خارجی هستید.  

تعریف chatgpt

ویژگی‌ های چت جی بی تی

اصلی‌ترین ویژگی‌های چت جی بی تی عبارتند از:

  1. تولید متن به سبک عامیانه و محاوره‌ای
  2. خلاصه کردن متن
  3. افزایش تعامل
  4. پاسخگویی به سؤالات
  5. ترجمه متون
  6. توانایی تنظیم وظایف خاص با استفاده از یادگیری عمیق
  7. تولید متن در لحن‌های مختلف
  8. ایجاد متن یکپارچه و سازگار با زمینه ورودی
  9. تولید متن به چندین زبان زنده‌ دنیا

از دیگر ویژگی‌های این فناوری که با API چت جی پی تی قابل‌دستیابی است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی خودکار: یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ پشتیبانی چت جی بی تی، تعامل خودکار آن با مشتری است، این پشتیبانی خودکار می‌تواند اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای پاسخ به سؤالات مشتریان در نظر بگیرد و به این ترتیب بر تجربه کاربر تأثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.
  • طراحی قابل تنظیم: شما می‌توانید توسط چت جی پی تی به سفارشی‌سازی جعبه چت مطابق با ظاهر وب‌سایتتان بپردازید.
  • نمایندگان نامحدود: چت جی پی تی این امکان را فراهم کرده است که افراد به‌ صورت نامحدود به چت باکس سایت اضافه شوند؛ بنابراین با استفاده از این قابلیت کسب ‌وکارها می‌توانند مشتریان زیادی را مدیریت کنند.

مشاوره سئو سایت

  • ربات چت هوشمند: چت جی پی تی می‌تواند به‌ صورت خودکار به سؤالات متداول مشتریان شما پاسخ دهد.
  • قابلیت ادغام: چت جی پی تی را می‌توان با تمامی نرم‌افزارهای پشتیبانی مشتری، وب‌سایت‌ها و سیستم‌های CRM ادغام کرده و یک سیستم یکپارچه تولید کرد.
  • پشتیبانی از چند زبان: چت جی پی تی به شما اجازه می‌دهد تا با چندین زبان با مشتری خود تعامل داشته باشید.
  • تجزیه‌ و تحلیل: چت جی پی تی ویژگی آنالیز داشته و به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا با تجزیه ‌و تحلیل تعاملاتتان با مشتری، به اصلاح عملیات خدمات مشتری بپردازید.
  • دسترسی جهانی: چت جی پی تی قابلیت دسترسی به مشتریان از سراسر دنیا را فراهم نموده و خدمات خود را به آن‌ها با چندین زبان ارائه می‌کند.
  • تولید محتوا: چت جی پی تی بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌تواند تولید محتوای مناسبی ارائه دهد.

ویژگی های چت gpt

چت جی پی تی چگونه کار می‌کند؟

تا به اینجای مطلب از قابلیت‌های فوق‌العاده و منحصر به ‌فرد چت جی پی تی گفتیم اما ممکن است برایتان سؤال شود که چت جی پی تی چگونه می‌تواند به این صورت عمل کند؟ پاسخ این سؤال در machine learnin زیرمجموعه‌ هوش مصنوعی یافت می‌شود، این فناوری با یادگیری تقویتی از رفتار و فیدبک انسانی به‌ صورت هوشمندانه «یاد می‌گیرد»  و می‌تواند با تحلیل داده‌ها بسیاری از رفتارهای انسانی تقلید کند. مراحل پردازش به ‌صورت زیر است:

  1. تجزیه ‌و تحلیل احساسات
  2. توکن‌سازی NLP
  3. شناسایی نهاد نام‌گذاری شده
  4. نرمال‌سازی
  5. تجزیه وابستگی

همچنین بخوانید:

تبلیغات کلیکی چیست و چه تأثیری بر سئو سایت خواهد داشت؟

ویژگی های هاست خوب برای سئو سایت چیست؟

نحوه استفاده از چت جی پی تی در سئو

متخصصان سئو می‌توانند برای بالا بردن پیج رنک گوگل و پیشی گرفتن از رقبا از مجموعه ابزارها و استراتژی‌های مخصوصی استفاده کنند؛ یکی از این ابزارهای بسیار کاربردی موجود در بازار  یک سیستم پردازش زبان طبیعی مبتنی بر هوش مصنوعی، یعنی همان چت جی پی تی است که در این قسمت می‌خواهیم به بررسی نحوه استفاده از آن در سئو بپردازیم، از ویژگی‌های چت جی پی تی که باعث بهبود سئو سایت می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چت جی پی تی تولیدکننده صدها ایده بسیار خوب برای وبلاگ، مطابق با کسب‌وکار شما است.
  2. چت جی پی تی می‌تواند تحقیق کلمات کلیدی مناسبی داشته باشد و در واقع از کلمات کلیدی مرتبط با مقاله موردنظرتان استفاده کند.
  3. چت جی پی تی می‌تواند یک مقاله کامل ایجاد کرده و یا آن را اصلاح کند تا محتوا جذاب‌تر شود.
  4. ایجاد عنوان‌های سئو شده و خلاقانه نیز از دیگر قابلیت‌های کاربردی چت جی پی تی در سئو است، با استفاده از این قابلیت می‌توانید بیش از صد عنوان سئو باکیفیت ایجاد کنید.
  5. چت جی پی تی می‌تواند توضیحات متا را با محتوای جذاب ایجاد کند.
  6. چت جی پی تی می‌تواند سؤالات متداول کاربرپسندی را ایجاد کند.
  7. یکی دیگر از قابلیت‌های شگفت‌انگیز چت جی پی تی می‌توان به توسعه کدهای اسکیما نظیر اسکیما سؤالات متداول، اسکیما رتبه‌بندی و غیره اشاره کرد.
  8. یکی دیگر از کاربردهای چت جی پی تی این است که می‌تواند کد نقشه سایت برای وب‌سایت تولید کند.
  9. از چت جی پی تی می‌توان برای آنالیز داده‌های وب‌سایت و سایر منابع برای شناسایی الگوهای رفتاری استفاده کرد.
  10. بهینه‌سازی وب‌سایت توسط چت جی پی تی قابل‌دستیابی بوده و برای بهینه‌سازی می‌تواند کد وب‌سایت، قالب‌بندی و سایر عناصر وب‌سایت را بهبود داده و رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو را بهبود بخشد.
  11. چت جی پی تی می‌تواند از نظر تغییرات و سایر مسائل به روی وب‌سایت‌ها نظارت کرده و اطمینان دهد که وب‌سایت شما بهینه شده است.

بنابراین همان‌طور که تا به اینجای مطلب بیان شد چت جی پی تی می‌تواند طیف زیادی از مزایا را برای محتوانویسان و متخصصان سئو از خدمات مشتری گرفته تا تجزیه‌وتحلیل داده و بهینه‌سازی وب‌سایت  شما ارائه می‌کند.

قیمت سئو سایت

روش صحیح استفاده از چت جی پی تی

دسترسی به چت جی پی تی برای کاربران خارج از ایران ساده بوده و امروزه چت جی پی تی به ‌صورت رایگان از طریق ثبت‌نام در دسترس عموم قرار دارد؛ همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، این فناوری برای کاربران ایرانی که شماره آن‌ها مربوط به کشور ایران است در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست، مگر آن‌که به نوعی بتوانید IP دستگاه خود را تغییر دهید.

امروزه سازمان‌ها و شرکت‌ها، در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، به نیازهای خود و مشتریان پاسخ مناسبی بدهند و از روش‌های راحت و کارا استفاده کنند، ازاین‌رو استفاده از چت جی پی تی و قابلیت‌های آن برای این افراد ضروری است. روش صحیح استفاده از این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  1. قبل از استقرار سیستم چت جی پی تی اهداف و نتایج واضح مدنظرتان را تعریف کنید، ضروری است که اطلاعات کاملی از هرچه که از چت بات می‌خواهید داشته باشید؛ به ‌عنوان مثال باید بدانید که چت بات قرار است در چه وظایفی به شما کمک کند، چه نتایجی را می‌خواهید از مشتریان هنگام استفاده از ربات به دست آورید و چه محدودیت‌هایی ممکن است در سر راهتان قرار گیرد.
  2. درخواست‌های مکالمه را سفارشی‌سازی کنید تا مطمئن شوید که مشتریان شما اطلاعات کافی و مناسب با نیازهایشان را دریافت خواهند کرد، شما باید از قبل لیستی از موضوعات و سناریوهای مکالمه را به تیم خود ارائه کنید تا بتوانید از تمامی تغییرات مطلع باشید و تجربه خوبی برای مشتری ایجاد کنید.
  3. یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام دهید این است که چت جی پی تی را به طور منظم و برنامه‌ریزی شده نظارت و آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که خدمات دقیق و یک‌پارچه‌ای ارائه می‌شود؛ مطمئن شوید که چت جی پی تی به درخواست‌های مشتری به روشی جذاب و با معنی پاسخ می‌دهد و زمان پاسخ‌گویی آن سریع و بادقت است.
  4. همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد می‌توانید از ویژگی‌های چت جی پی تی به‌عنوان ابزاری هوشمند برای سئو سایت خود استفاده کنید، استفاده از این فناوری در کنار سئوی معمولی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
  5. از چت جی پی تی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و ایجاد ایده‌های خلاقانه برای محتوای شبکه‌های اجتماعی، ایجاد سرفصل‌ها، توضیحات لازم و زیرنویس‌های تبلیغاتی مدنظرتان استفاده کنید.

نتیجه گیری

جت جی پی تی chatgpt که یکی از جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی است که تحول بسیاری در دنیای تکنولوژی ایجاد کرده است. چت جی‌ پی تی، یک‌ چت بات هوشمند برای تولید محتواست که با استفاده از زبان طبیعی  می‌تواند صدها ایده جدید در اختیار کاربران خود قرار دهد. با کمک جی پی تی می‌توانید تجربه کاربر را بهبود ببخشید و پشتیبانی بهتری به کاربران خود ارائه دهید؛ اما متاسفانه در حال حاضراین پلتفرم برای شماره‌های ایران در دسترس نیست و برای ایجاد حساب کاربری، نیازمند شماره خارجی هستید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.