۷ اشتباه رایج در سئو داخلی Onpage و چگونگی رفع آن

۷ اشتباه رایج در سئو داخلی Onpage و چگونگی رفع آن

می‌دانیم که سئو پایه و اساس یک وب‌سایت موفق است. اگر روی سئو داخل صفحه و خارج از صفحه کار کنید، می‌توانید ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل را افزایش دهید. با به‌روزرسانی مداوم الگوریتم گوگل، باید مطمئن شوید که از نظر سئو حتی کوچکترین اشتباهی مرتکب نمی‌شوید؛ در غیر این صورت تمام زحمات شما بی‌نتیجه خواهد ماند. در این مطلب می‌خواهیم به صورت تخصصی هشت اشتباه رایجی را معرفی کنیم که در سئوی On-page رخ می‌دهد.

خدمات سئو سایت

اشتباهات رایج در سئوی داخل صفحه

بهینه‌سازی موتورهای جستجو به وب سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج موتورهای جستجوی گوگل، یاهو یا بینگ رتبه بالاتری داشته باشد. سئوی درون صفحه یکی از حیاتی‌ترین عوامل برای موفقیت کمپین‌های سئوی شماست. متأسفانه اکثر مردم به راهنماهای آنلایت اکتفا کرده و اشتباهات پرهزینه‌ای مرتکب می شوند که نه‌تنها آن‌ها را از فهرست گوگل حذف می‌کند، بلکه ممکن است باعث دریافت گوگل‌ پنالتی شود؛ اگر شما هم یکی از کسانی هستید که از این اشتباهات آسیب دیده، خبر خوب این است که هنوز دیر نشده و می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید و دوباره به بازی بازگردید.

در اینجا هشت اشتباه رایج سئوی داخلی را معرفی می‌کنیم که به رتبه‌بندی شما آسیب می‌زند. مطمئن باشید هیچ‌گاه دیر نیست که وب‌سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و اشتباهاتی را که پیچ رنک شما را تحت تأثیر قرار داده شناسایی کنید. با ما همراه باشید.

اشتباهات سئو آن پیج

بهینه نکردن تگ‌های عنوان و توضیحات متا

تگ‌های عنوان و توضیحات متا نقش مهمی در سئو دارند و از هر نظر بر رتبه شما تأثیر می‌گذارند. طول تگ عنوان مهم است زیرا نشان می‌دهد که چه مقدار از آن در نتایج جستجو قابل مشاهده است. تگ‌های عنوان به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند صفحه درباره چه چیزی است. برای رفع این مشکل، عنوان خود را منحصر به فرد و بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید.

به طور مشابه، متا تگ‌ها نیز  هدف دوگانه اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد شما و ترغیب آنها به کلیک بر روی مطلب را دنبال می‌کنند. همانطور که می‌دانیم، توضیحات متای خوب به افزایش نرخ کلیک کمک می‌کند. توضیحات متا شما باید کمتر از 160 کاراکتر باشد تا مطمئن شوید که جذاب و قابل کلیک است.

انتشار محتوای تکراری و بی‌کیفیت

تا به حال شده چیزی را در جایی بخوانید و با خود فکر کنید «فکر می‌کنم قبلاً آن را خوانده‌ام؟» خوب، شما مورد حمله محتوای تکراری قرار گرفته‌اید. حتی برای موتورهای جستجو، خزش در محتوای تکراری کسل‌کننده است و این می‌تواند به راحتی به اعتبار و همچنین رتبه شما آسیب برساند.

به‌روز‌رسانی الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل در واقع به ما پیشنهاد و حتی هشدار داد که چگونه کیفیت محتوا همیشه در ذهن گوگل خواهد بود. بنابراین، مهم است که در تولید محتوا، به یونیک و مرتبط آن توجه داشته باشید و مقالات سئو شده در وب سایت ارائه دهید؛ چرا؟ زیرا گوگل هوشمند است و تمام محتواهای بی‌کیفیت را از نتایج جستجو حذف می‌کند. بنابراین، نه تنها باید روی اطمینان از یونیک و منحصر به فرد بودن محتوا تمرکز کنید، بلکه باید به تولید محتوای با کیفیت نیز ادامه دهید.

مشاوره سئو سایت

تگ‌های Alt خراب

تگ‌های Alt به موتورهای جستجو کمک می‌کنند درک درستی از تصاویری داشته باشند که توسط شما استفاده می‌شوند. با توضیحات متنی تصاویر، امکان دسته‌بندی و ایندکس کردن این تصاویر را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنید. اگر تگ‌های شما خراب باشد، گوگل نمی‌داند درباره چه چیزی صحبت می‌کنید و بنابراین آن‌ها را به کلی حذف می‌کند. برای رفع این مشکل باید تمام تگ‌ها را بررسی کرده و تگ‌های خراب را اصلاح کنید.

  SEO chat ابزار رایگانی است که به شما در یافتن لیست تصاویر و لینک‌های خراب و متن‌های جاافتاده کمک می‌کند و هم تصاویر موجود در صفحه و هم لینک‌های موجود را اسکن می‌کند تا هرچه نیازمند اصلاح است، سریعا پیدا کند.

کیورد استافینگ Keyword stuffing

استفاده از کلمات کلیدی یک روش رایج است که توسط تمامی سئوکاران استفاده می‌شود. آن‌ها سعی می‌کنند نظر موتورهای جستجو را با اضافه کردن کلمات کلیدی به خود جلب کنند که در صردت استفاده بیش از حد به آن کیورد استافینگ می گویند. به طول معمول، کلمه کلیدی همان سوالی است که کاربر در جستجوی آن است. بنابراین بسیاری از سایت‌ها تا حد امکان کلمات کلیدی را در متن خود می‌گنجانند! اما این راه‌حل چندان مناسبی نیست و تنها برای مدت کوتاهی ممکن است گوگل به اشتباه صفحه را رتبه‌بندی کند و ترافیک را به سمت آن هدایت کند. یکی از تکنیک‌های رفع این مشکل، استفاده از کلمات کلیدی Lsi است که به معنای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط به موضوع است. به این ترتیب از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اجتناب کرده‌اید و در عین حال تراکم کلمات کلیدی محتوای خود را بهبود بخشیده‌اید.

لینک‌های خارجی اشتباه

لینک‌های خارجی، لینک‌هایی هستند که کاربر را به صفحاتی در وب‌سایت‌های مختلف هدایت می‌کنند. گاهی اوقات، پیوندهای خارجی با نشان دادن مهارت‌های تحقیقاتی شما و اینکه از پشتیبانی مناسبی در اظهارات خود برخوردار هستید، به اعتبار شما کمک می‌کنند، و گاهی دقیقا برعکس، می‌توانند به اعتباری که موتورهای جستجو به وب سایت شما اختصاص داده‌اند، آسیب برساند. به خصوص وقتی لینک‌های خروجی یا خارجی کیفیت پایینی دارند؛ به عبارت دیگر، اگر سایت شما حاوی پیوندهایی به « وب‌سایت‌های بد» باشد، می تواند به راحتی در رتبه‌بندی موتورهای جستجو پایین بیاید. برای رفع این مشکل باید روی لینک‌هایی که می‌دهید، سواس بیشتری داشته باشید و حتما وب‌سایت مقصد را چک کنید.

رفع مشکلات سئو آن پیج

موبایل‌ پسند نبودن

تعداد کاربران تلفن همراه هر روز در حال افزایش است و مسلم است که گوگل ممکن نیست  عقب بماند! درست مانند همه موتورهای جستجو، گوگل نیز به سایت‌های موبایل‌پسند اولویت بالایی می‌دهد. بنابراین، اگر سایت شما سازگار با موبایل نیست، احتمالاً رتبه خود را در موتورهای جستجو از دست خواهید داد. برای رفع این مشکل، یک نسخه موبایل از سایت فعلی خود ایجاد کنید. وب‌سایت را واکنش‌گرا کنید، تصاویر خود را فشرده کرده و سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید. گزینه «مشاهده نسخه دسکتاپ» را در پایین سایت خود قرار دهید و مرتباً وضعیت وب‌سایت خود را از جهت سئو موبایل بررسی کنید.

همچنین بخوانید:

کلمات کلیدی LSI چیست و چه اهمیتی دارند؟

ویژگی‌های یک مقاله سئو شده چیست؟

کاهش سرعت صفحه و زمان بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری صفحه و سایت یک عامل بسیار تاثیر گذار در رتبه‌بندی گوگل است. آیا می‌دانید گوگل قصد دارد رتبه وب‌سایت ها و صفحاتی را که بارگذاری آن‌ها بیش از 1.5 ثانیه طول می‌کشد، کمی پایین بیاورد؟ اما چگونه این اتفاق می‌افتد؟ خوب، یک عامل اصلی در کاهش سرعت یا زمان بارگذاری سایت این است که فایل‌های تصویری که در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، حجم بسیار بالایی دارند. برای رفع این مشکل، از ابزارهایی مانند GTmetrix برای آزمایش و اندازه‌گیری سرعت صفحه و زمان بارگذاری سایت خود استفاده کنید که  بینش‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهید تا بتوانید به سرعت این مشکلات را اصلاح کنید.

تمرکز بیش از حد بر روی سئوی درون صفحه

بهینه‌سازی داخلی جزء لاینفک استراتژی سئوی شماست، اما این تنها بخشی از پازل است. هنگامی که از بهینه‌سازی درون صفحه و خارج از صفحه استفاده می‌کنید، رویکرد قوی‌تری دارید. سئوی خارج از صفحه شامل استراتژی‌هایی است که خارج از وب سایت خود استفاده می‌کنید، مانند لینک‌سازی، وبلاگ‌نویسی مهمان و کمپین رسانه‌های اجتماعی. زمانی استراتژی سئوی سایت شما کامل و کارآمد است که روی هر دوی سئوی داخلی و خارجی تمرکز کرده باشید.

قیمت سئو سایت

سخن آخر

همه چیز از محتوای تکراری و لینک‌های بی‌کیفیت گرفته تا تگ‌های Alt خراب، سازگاری با موبایل و سرعت بارگذاری پایین می‌تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند. از نکات بالا برای رفع مشکلات سئوی داخل صفحه در اسرع وقت استفاده کنید، و اگر تخصص کافی ندارید، باید با یک متخصص سئو مشورت کنید تا به شما در بهبود رتبه موتور جستجو کمک کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.