مشاور سئو کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور سئو کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور سئو کیست؟ و چرا باید یک وب‌سایت، مشاور سئو داشته باشد؟ دنیای دیجیتال امروزی دیر یا زود همه‌ی کسب‌و‌کارها را به سمت اینترنتی شدن کشانده و آن‌ها را ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی خواهد کرد کما اینکه در حاضر نیز چنین اتفاقی افتاده است. بنابراین برای موفق بودن در این فضا و عقب نماندن از بازار رقابتی، نیاز است که با برنامه و هوشمندی کافی پا به این عرصه گذاشته شود.

 می‌توان گفت هر کسب‌و‌کار با هر نوع زمینه فعالیت تجاری و غیرتجاری، نیاز به یک وب‌سایت دارد. اما راه‌اندازی وب‌سایت به تنهایی برای دریافت بازخورد مثبت کافی نیست بلکه باید در نتایج بهتر و بالاتر گوگل قرار گرفته و تعداد زیادی کاربر را به سمت خود سرازیر کند تا احتمال تبدیل کاربر به خریدار نیز افزایش یابد. اینجاست که یک متخصص به نام مشاور سئو به کار گرفته شده و راه رسیدن به این برتری را به کارفرما نشان می‌دهد. در ادامه بیشتر متوجه خواهید شد که مشاور سئو کیست؟ و چه وظایفی دارد؟

خدمات سئو سایت

مشاور و متخصص سئو کیست؟

سئو به مفهوم بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجویی‌ است که همواره درحال تغییر شاخص‌ها و معیارهای خود برای تعیین رتبه‌های برتر هستند تا کار برای وبسایت‌های ضعیف دشوار کرده و نتایج با کیفیت‌تری در اختیار کاربران خود قرار دهند. بنابراین صاحب وب‌سایت باید همگام با تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو که اغلب هم به دلیل محرمانگی و پیشگیری از تقلب واضح و قابل تشخیص نیستند، سایت خود را به‌روز کند تا بتواند در دنیای رقابتی سئو موفق شده و نظر موتورهای جستجو را برای قرار گرفتن در رتبه‌های برتر جلب کند. این در حالیست که همه‌ی این‌ها میسر نیست مگر با تسلط به دانش فنی سئو. در واقع هر وب‌سایتی نیاز به یک مشاوره سئو دارد تا آن را در مسیر درست بهینه شدن قرار دهد.

دقیقا مشاور سئو کیست؟ مشاور سئو کسی است که با مطالعه و تحقیق درباره‌ی معیارهای سئو و الگوریتم‌های موتور جستجو و همچنین اطلاع از حوزه‌ کاری طراحی و مدیریت وب‌سایت، به شما کمک می‌کند تا در بهترین رتبه‌های گوگل قرار بگیرید. اکثر افراد از اهمیت سئو خبر دارند اما از جزئیات دقیق و ابزارهای آن آگاهی کافی ندارند. بنابراین نیاز به یک مشاور سئو ضروری است. هرچند یک مشاور سئو هیچ‌گاه تضمین صد‌درصدی در رابطه با نتیجه نهایی نمی‌دهد، اما اگر حرفه‌ای باشد، برای هر پروژه، بهترین راه متناسب با شرایط آن را نشان داده و از یک نسخه‌ی واحد و تکراری برای همه استفاده نمی‌کند.

اهمیت مشاور سئو در پروژه

مشاور سئو چه وظایفی دارد؟

احساس تعهد و مسئولیت یکی از اصلی‌ترین ارکان هر حرفه‌ای است بنابراین اولین وظیفه‌ای که هر مشاور سئو دارد این است که پروژه در دست اقدام خود را با نهایت مسئولیت‌پذیری و صرف انرژی ذهنی و زمانی کافی پیش ببرد و تا زمان دریافت نتایج ملموس و قابل اندازه‌گیری، تمام تلاش خود را به صورت بی‌وقفه در جهت بهبود شرایط به کار گیرد. متخصصان سئو به صورت اصولی وظایفی هم دارند که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشاوره سئو سایت

بررسی طراحی ساختار سایت

پیش از هر کاری مشاور سئو باید بررسی کند و ببیند که آیا سایت به لحاظ ساختاری مناسب موتورهای جستجو ساخته شده‌ است یا خیر؟ اگر برای این منظور درست طراحی شده باشد که وارد مرحله‌ی بعد می‌شود در غیر این‌صورت اعلام می‌کند که باید تغییراتی در کدنویسی قالب یا سایر بخش‌های آن اعمال شود. این تغییرات حتی ممکن است بخش‌های مربوط به رابط کاربری(UI) و تجربه کاربری (UX) را نیز شامل شود.

شناخت کافی از برند و مشتری

یک مشاور سئو حرفه‌ای در اولین قدم‌های خود به بررسی و شناخت مشتریان کسب‌وکار و پشتوانه برند آن می‌پردازد، به این منظور گزارشی از گذشته‌ سایت، کانال‌ها و آمارهای فروش را مطالبه و مطالعه می‌کند تا تصمیم بگیرد چه استراتژی‌هایی برای توسعه و پیشرفت وب‌سایت طراحی کند. بنابراین تا حدودی الگوی رفتاری مشتریان وب‌سایت را شناسایی و برای آینده، راهکارهایی را ارائه می‌دهد که مشتریان بیشتری جذب شده و سهم بازار به مرور افزایش پیدا کند.

تحلیل رقبا و پیشینه‌ وب‌سایت

یکی دیگر از نکاتی که نمایان‌گر حرفه‌ای بودن مشاور سئو به شمار می‌رود، بررسی فعالیت‌هایی است که تا پیش از ورود وی بر روی سایت اعمال شده‌اند. مانند ساختار فنی طراحی وب‌سایت، استراتژی‌های تولید محتوا، لینک‌سازی‌ها و تحلیل فعالیت‌های رقبای مستقیم. نتیجه این بررسی‌ها در فراهم کردن بستر لازم برای دستیابی به برتری نسبت به رقبا تاثیر مستقیمی داشته و باعث افزایش ضریب دقت و اطمینان برنامه‌های آینده و هدفمندتر شدن آن‌ها خواهد شد.

جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی از جمله مهمترین موارد در روند سئو کردن وب‌سایت است، که اگر کلمات کلیدی صحیح و مناسبی انتخاب نشوند نه تنها به بهبود وضعیت و رتبه‌یسایت کمکی نمی‌کنند بلکه موجب تنزل رتبه نیز خواهند شد. بنابراین یک مشاور سئو حرفه‌ای با استفاده از ابزارهایی که بر آن تسلط دارد باید به جست‌وجوی بهترین و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی پرداخته و در کنار سایر اقدامات، به موتورهای جستجو اثبات کند که وب‌سایت موردنظر، کاملا شایسته‌ قرار گرفتن در رتبه‌های برتر نتایج جست‌و‌جوی کاربران است.

شناخت خطاهای فنی سئو سایت

مشاور سئو باید به قدر کافی با تجربه و مسلط باشد تا اشکالاتی همچون خطای 404، محتوای تکراری و … را تشخیص داده و راهکارهای مناسب جهت رفع آن را ارائه دهد. لینک‌های خراب، نقشه سایت نادرست، لینک‌های ضعیف و… از جمله خطاهایی هستند که اگر تشخیص داده نشده و برطرف نشوند، آسیب جدی به سایت و رتبه‌ی آن در نزد موتورهای جستجو وارد شده و زحمات همه کسانی که در طراحی و ساخت این وب‌سایت مشارکت داشته‌اند بی‌اثر می‌شود.

وظایف مشاور سئو

چرا باید سایت مشاور سئو داشته باشد؟

به طور کلی هدف از راه‌اندازی وب‌سایت، رونق کسب‌و‌کار و معرفی آن به مشتریان بالقوه و درنتیجه کسب درآمد و سود بیشتر است، از این رو به هنگام راه‌اندازی آن باید به فکر یک راه‌بلد بود تا بتواند با دانش و خلاقیت خود و به درستی، وب‌سایت را در مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده قرار دهد. همه‌ این‌ها تنها از یک مشاور سئو حرفه‌ای و با تجربه بر می‌آید که بداند استراتژی درست کدام است، ایراد کار کجاست و بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را شناسایی و پیاده‌سازی کند.

بتابراین اگر قصد دارید که از تصمیم خود برای راه‌اندازی وب‌سایت پشیمان نشده و نتیجه‌ مطلوبی دریافت کنید، باید یک مشاور سئو حرفه‌ای انتخاب کنید که در طول مسیر در کنار شما باشد و به عبارتی راه و چاه را به شما نشان دهد. برای اینکه مطمئن شوید که مشاور شما کار خود را درست انجام می‌دهد یا خیر باید به وی زمان دهید، به طور مثال اگر پس از گذشت شش ماه با اجرای دستور‌العمل‌های مشاور سئو تغییری در روند بهبود سایت ایجاد نشد، نشانه ضعف مشاور سئو و نقص فنی استراتژی‌های او محسوب می‌شود و باید تصمیم جدیدی برای ادامه یا قطع همکاری با وی بگیرید.

همچنین بخوانید:

چه زمانی به مشاوره در سئو نیاز است؟

چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

مشاور رایگان سئو

توصیه می‌کنیم پیش از راه‌اندازی وب‌سایت مطالعه‌. کوتاهی در زمینه سئو داشته باشید و حتی المقدور از محتواها و مشاوره‌های رایگان سئو استفاده کنید. این کار تا حدودی به شما کمک می‌کند تا دید واضح‌تر و بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید و از همان ابتدا راهبرد و روش بهتری در پیش گرفته و در انتخاب مشاور سئو بهتر عمل خواهید کرد.

به‌هرحال هدف شما از راه‌اندازی وب‌سایت به احتمال زیاد معرفی محصولات و خدمات بوده است، در نتیجه باید تلاش کنید که این وب‌سایت به اعتبار شما در فضای واقعی و مجازی لطمه‌ای وارد نکند، چرا که کوچک‌ترین خطا در مدیریت آن موجب تنزل رتبه در نزد گوگل و در نتیجه کاهش ورودی‌های سایت خواهد شد.

قیمت سئو سایت

جمع‌بندی

نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، به شما کمک می‌کند تاثیرگذاری  سئو سایت را افزایش دهید. درست است که اگر سئو سایت خود را به  یک شرکت معتبر بسپارید، نیازی نیست که نگران این موارد باشید اما با آگاهی از این موارد ، می‌توانید  با چشم بازتر فعالیت‌های شرکت را پیگیری کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.