نکات مهم در انتخاب شرکت سئو در تهران

نکات مهم در انتخاب شرکت سئو در تهران چیست؟

کارهای زیاد و پرزحمتی برای طراحی سایت در ابتدای راه بازاریابی دیجیتال وجود دارد اما برای رشد و معرفی برند خود در ادامه راه نیاز به استفاده از کانال‌های بازاریابی دیجیتال مختلف مانند سئو دارید، اگر شما ساکن شهر تهران باشید احتمالاً در جستجوی انتخاب بهترین شرکت سئو در تهران برای پیشرفت وب‌سایت خود هستید، در این مقاله به بررسی نکات مهم در انتخاب شرکت سئو در تهران خواهیم پرداخت.

خدمات سئو سایت

شرکت سئو چیست؟

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاندکس یکی از قوی‌ترین کانال‌های بازاریابی است. مرحله اول رقابت وب‌سایت‌ها در زمینه سئو می‌باشد چراکه با سئو خوب و مناسب می‌توان روزانه هزاران بازدیدکننده را به‌ صورت رایگان وارد سایت کرد.

به دلیل اهمیت و سطح رقابت بالا در بازاریابی دیجیتال، شرکت‌های سئو با استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای مانند کیورد ریسرچ، تولید محتوای سئو شده، تحلیل رقبا، آنالیز سئو داخلی، لینک‌سازی، رپورتاژ در سئو و غیره وب‌سایت را برای دریافت رتبه بهتر در موتورهای جستجو بهینه می‌کنند.

اصولاً بهترین شرکت‌های سئو تجربه‌های فراوانی در صنایع مختلف دارند و احتمالاً در حوزه شما نیز وب‌سایتی را بهینه‌سازی کرده باشند. این که برون‌سپاری خدمات سئو به یک شرکت تا چه اندازه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد بحثی است که حتماً به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی شرکت سئو در تهران

اگر بهترین شرکت‌ سئو در تهران و ایران را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که اولین کاری که در این شرکت‌ها انجام می‌شود آنالیز اولیه وب‌سایت است. این آنالیز شامل بررسی قابلیت ایندکس سایت، فعالیت‌های صورت‌ گرفته در بررسی سئو داخلی، صفحات اضافی، قدمت دامنه، نقشه سایت، سابقه سایت و وضعیت سایت در SERP گوگل می‌شود.

در مرحله بعد که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تدوین استراتژی سئو سایت است، روند فعالیت رقبا شامل تعداد مقالات منتشر شده، تعداد کلمات کلیدی موجود در صفحه اول گوگل، سرعت سایت، روند سئو خارجی (رپورتاژها)، میزان سرچ برند، فعالیت و تاثیر شبکه‌ اجتماعی بر سئو و غیره مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. این تحلیل به دلیل آنکه دید کلی از مقدار هزینه و زمان‌بندی تقریبی دریافت رتبه کلمات کلیدی به ما می‌دهد، بسیار اهمیت دارد.

مشاوره سئو سایت

روند تولید محتوا و زمان‌بندی انتشار آن‌ها بخصوص برای کرولر های گوگل و میزان اعتماد این موتور جستجو به ما نقش اساسی دارد. پیش از ایجاد تقویم محتوایی، قاعدتاً باید کیورد ریسرچ و تحقیق کلمات کلیدی به‌صورت دقیق انجام شده باشد.

سئو داخلی به‌ صورت گسترده و مستمر باید روی سایت پیاده‌سازی شود. در ابتدا باید بر اساس لیست ایرادات فنی و محتوایی، موارد بهینه شوند و سپس در طول مدت فعالیت همواره از بهینه بودن مواردی مانند سرعت سایت، استفاده از اسکیما متنوع، تولید محتوای سئو شده، نگارش موضوعات بر اساس نیاز کاربر و قوانین کپی‌رایتینگ و غیره بررسی و اجرا شود.

شرکت سئو تهران

اما دو مورد دیگر هستند که این مدت‌زمان را کمی طولانی‌تر می‌کنند:

  1. سندباکس: ایندکس‌شدن سایت و رتبه‌بندی آن، یک مرحله به نام سندباکس (Sand Box) وجود دارد. هرچند خود گوگل تا به امروز وجود چنین مرحله‌ای را تأیید نکرده است؛ اما تجربه‌ای که سئوکاران سراسر دنیا دارند، وجود چنین بازه زمانی را تأیید می‌کند. به طور مختص، سندباکس فضایی آزمایشی است که گوگل سایت‌های جدید را برای مدتی در آن قرار می‌دهد. اگر این سایت توانست در این مدت اعتماد گوگل را جلب کند (در این مدت فعالیت مستمر و باکیفیتی داشته باشد)، گوگل آن را رتبه‌بندی می‌کند.توجه کنید تا زمانی که سایت در سندباکس است و هنوز رتبه‌بندی نشده، کاربران اصلاً این سایت را در صفحات نتایج گوگل نخواهند دید.
  2. قوانین گوگل: این یک قاعده کلی است که هر چه قوانین گوگل را کمتر رعایت کنیم، جایگاه کم‌ارزش‌تری نیز خواهیم داشت. نکته مهم این است که اگر بخواهیم طبق استانداردهای گوگل پیش برویم، باید صبر داشته باشیم. به‌ عنوان مثال می‌دانیم که هر چه بک‌لینک‌های بیشتری داشته باشیم، مدت‌ زمان سئو سایت نیز کمتر خواهد بود. پس یکی از راه‌ها این است که به سراغ خرید بک‌لینک‌های زیاد برویم. اما گوگل ارزشی برای بک‌لینک‌های پولی قائل نیست، به همین دلیل سایت‌ها را رصد می‌کند و اگر متوجه رشد غیرطبیعی بک‌لینک‌ها شود، آن سایت با گوگل پنالتی مواجه خواهد شد. .در گوگل قوانینی ازاین دست زیاد داریم؛ بنابراین اگر بخواهیم مدت‌ زمان سئو سایت را از حد نرمال آن کمتر کنیم، باید قوانین گوگل را دور بزنیم که این مسئله می‌تواند برای سایت بسیار خطرناک باشند و حتی باعث پنالتی شدن سایت شوند.

همچنین بخوانید:

چه زمانی به مشاوره در سئو نیاز است؟

چرا سئو سایت شرکتی یا خدماتی اهمیت دارد؟

هیچ قاعده کلی و پیش‌بینی شده‌ای برای محاسبه مدت‌زمان سئو سایت وجود ندارد.

اگر قصد دارید سئو سایت خود را شروع کنید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید همواره در این فرآیند به‌خاطر داشته باشید این است که مدت‌ زمان سئو سایت به دلایل متعددی بستگی دارد. بعضی از این موارد از قبل مشخص‌اند. به‌ عنوان مثال ما می‌دانیم که محتوای خوب همیشه می‎تواند سرعت سئو شدن سایت را افزایش دهد. اما دراین‌بین، بعضی از عواملی که این مدت‌زمان را کوتاه‌تر یا بادنتر می‌کند، قابل پیش‌بینی نخواهند بود. الگوریتم‌های گوگل دائماً به‌روزرسانی می‌شوند؛ بنابراین شاید از ماه دیگر یکی از قوانین گوگل عوض شود. در این صورت باید استراتژی جدیدی مطابق با این قوانین را طرحی و پیاده‌سازی کرد. لازم به ذکر است که مدت‌ زمان سئو سایت در هیچ دو سایتی یکسان نیست!

چه عواملی بر مدت‌زمان سئو سایت تأثیر دارند؟

اگر بخواهیم به همه عوامل مؤثر بر  مدت زمان سئو سایت اشاره کنیم، باید لیست بلند بالایی از الگوریتم‌های گوگل را مرور کنیم. اما باید بدانید که سه عامل هستند که از همه فاکتورهای دیگر برای گوگل مهم‌تر هستند، این عوامل عبارت‌اند از:

  • بازار رقابت
  • عمر سایت
  • محتوا
  • بک‌لینک‌ها

بنابراین برای تسریع مدت‌زمان سئو سایت، می‌توانید تمرکز استراتژی‌های خود را روی این چهار مورد قرار دهید.

قیمت سئو سایت

جمع‌ بندی

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین یا سئوکاران تازه‌وارد انتظار دارند که نتیجه سئو را در طول یک یا دو ماه ببینند. اما چیزی که تجربه افراد متخصص بیان می‌کند این است که برای داشتن ترافیک از طریق گوگل، حداقل ۶ ماه زمان لازم است؛ بنابراین بسته به میزان تلاشی که برای سئو داریم، مدت‌زمان سئو سایت می‌تواند طولانی‌تر هم باشد. از طرف دیگر به یاد داشته باشید که لازمه رسیدن به رتبه‌های اول گوگل توجه کافی به سئو سایت است؛ اما ماندن در این جایگاه به‌مراتب تلاش بیشتری را نیاز خواهد داشت زیرا رقبای شما نیز در حال تلاش‌اند تا بتوانند این جایگاه را از آن خود کنند؛ بنابراین تا زمانی که هنوز به این سایت نیاز دارید و می‌خواهید آن را سر پا نگه دارید و به‌خصوص اگر هنوز به دنبال پیشرفت وضعیت سایتتان هستید، فرآیند سئو باید ادامه داشته باشد مگر اینکه بخواهید سایت خود را به‌کلی رها کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.